Το Τετράγωνο παρουσιάζει τους νέους τίτλους βιβλίων που θα κυκλοφορήσουν τον Οκτώβριο του ’17 από τις Εκδόσεις ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ. Ελληνική και ξένη πεζογραφία, αστυνομικά μυθιστορήματα, αλλά και τη σειρά «Μεγάλες αφηγήσεις» που επιμελείται ο συγγραφέας Δημήτρης Στεφανάκης και περιλαμβάνει αριστουργήματα της παγκόσμιας κλασικής λογοτεχνίας.

  • Ελληνική Πεζογραφία – Λογοτεχνία:

Η Άλκη Ζέη ξέρει να αφηγείται μόνο ενδιαφέρουσες, ανατρεπτικές ιστορίες γεμάτες χιούμορ και ζωντάνια και να κάνει τους αναγνώστες να κρέμονται από το μολύβι της. Το βιβλίο με τίτλο δανεισμένο από μια ερώτηση της εγγονής της Πόσο θα ζήσεις ακόμα, γιαγιά; συγκεντρώνει ιστορίες με έντονα αυτοβιογραφικά στοιχεία.

Μετά τα Κύματα του Βοσπόρου που μας μετέφεραν μνήμες και ατμόσφαιρα από την Πόλη, το νέο χειμαρρώδες μυθιστόρημα της Μαίρης Μαγουλά με τίτλο Το πιο μακρύ ταξίδι εκτυλίσσεται στην Αθήνα της δεκαετίας του ’50. Τα δαιδαλώδη στενά της Πλάκας και των Αναφιώτικων είναι το σκηνικό στο οποίο ξεδιπλώνονται οι ιστορίες των ανθρώπων που κατοικούν εκεί και παρασύρουν τον αναγνώστη σ’ έναν νοερό, νοσταλγικό περίπατο. Ένα μυθιστόρημα που φιλοτεχνεί το πορτρέτο της αρχοντικής αυτής γειτονιάς, όπου κάποτε χτυπούσε η καρδιά της Αθήνας.

Το νέο μυθιστόρημα του Κωνσταντίνου Τζαμιώτη με τίτλο Ίσως την επόμενη φορά είναι μια σύγχρονη ερωτική ιστορία που μιλά για την ερωτική επιθυμία που φτωχαίνει, γιατί προσκρούει στην ολοένα μειούμενη ικανότητα του σύγχρονου ανθρώπου να συνυπάρξει με κάποιον άλλον, εξαιτίας του φόβου πως θα χάσει την ταυτότητά του.
Ο Πέτρος και η Βασιλική, οι ήρωες της ιστορίας, συναντιούνται, θαμπώνονται, παρασύρονται, ονειρεύονται, ερωτεύονται ο ένας τον άλλον, κάνουν σχέδια, και ύστερα… όλα αρχίζουν να πηγαίνουν στραβά.
«Επιτέλους, ας βάλει κάποιος τα πράγματα σε μια σειρά» μοιάζει να αναφωνούν οι δύο πρωταγωνιστές της ιστορίας. Αξίζει να τιμωρηθεί όποιος τολμά να ζητήσει λίγη αποδοχή χωρίς να κινδυνεύει να χάσει τον εαυτό του; Και με την αγάπη; Τι γίνεται με την αγάπη; Όχι πως τη χρειάζονται όλοι, η ζωή παραμένει ζωή και χωρίς αυτή. Ένα σωρό κόσμος τη βγάζει μια χαρά και χωρίς αυτόν τον μπελά.

Ο Θωμάς Ψύρρας στο νέο βιβλίο του Θα βοσκήσω το μαύρο… (ο τίτλος είναι δανεισμένος από στίχο του ποιήματος «Αίφνης» του Νίκου Καρούζου) παρουσιάζει μια σειρά μυθιστοριών που είναι συνδεδεμένες με τα γεγονότα που σημάδεψαν την πρόσφατη ιστορία μας. Σημείο εκκίνησης η προπολεμική Λάρισα, με στάσεις στην Κατοχή, στον Εμφύλιο, στη δεκαετία του ‘50 και στη μετανάστευση της εποχής, στη δεκαετία του ’80, στα χρόνια της ευφορίας και στη σύγχρονη σύγχυση. Στα δεκατρία αφηγήματα άνθρωποι κάθε ηλικίας με επείγουσα αίσθηση του επίκαιρου αφηγούνται τη δική τους ιστορία. Επιτελούν αμοιβαίες ανταλλαγές με το παρελθόν, διερευνούν προσωπικές δυνατότητες, δίνουν εξηγήσεις, επιχειρούν να ανατρέψουν με χιούμορ την κατάστασή τους, υποβάλλουν τους εαυτούς σε δοκιμασία έκφρασης. Οι αφηγήσεις τους δεν ολοκληρώνονται στην επίτευξη μιας πρόθεσης, αλλά επιζούν ως διαρκής προσδοκία, έστω πίνοντας παρέα καφέδες και χαζεύοντας απ’ τα τζάμια των καφενείων.

 

  • Μελέτες – Μαρτυρίες – Αφηγήσεις – Συζητήσεις:

Στο νέο του βιβλίο με τίτλο Οι πικρές αλήθειες της γλώσσας μου ο καθηγητής Γεώργιος Μπαμπινιώτης απαντά στις ερωτήσεις που θέτει ο δημοσιογράφος Γιάννης Ν. Μπασκόζος για την ουσία, την ποιότητα, την εξέλιξη, τη συγγένεια και την προέλευση της γλώσσας. Για τη σχολική εκπαίδευση και την παιδεία, την ποιότητα και τη στόχευση του ελληνικού σχολείου, την κατάρτιση των εκπαιδευτικών, την εισαγωγή στα πανεπιστήμια, ακόμα και για «καυτά» θέματα όπως η διδασκαλία του μαθήματος της Ιστορίας ή των Θρησκευτικών. Τέλος, συζητάνε για τα θέματα που άπτονται της ευρείας έννοιας του πολιτισμού. Πρόκειται για μια «συν-ζήτηση», κατά την οποία ερωτήσεις και απαντήσεις ενδιαφέρουν κάθε σκεπτόμενο αναγνώστη και απασχολούν ευρύτερα την ελληνική κοινωνία.

 

  • Ξένη Πεζογραφία

Το βιβλίο των ψευδαισθήσεων (Τhe Book of Ιllusions – μτφρ. Ιωάννα Ιλιάδη) του κορυφαίου αμερικανού συγγραφέα Paul Auster είναι ένα συγκλονιστικό μυθιστόρημα γραμμένο με στοχαστική διάθεση, καθηλωτική ένταση και ακρίβεια, που καταβυθίζει τον αναγνώστη σε ένα σύμπαν όπου το κωμικό και το τραγικό, η πραγματικότητα και η φαντασία, η βιαιότητα και η τρυφερότητα γίνονται ένα.
Έξι μήνες μετά τον θάνατο της συζύγου και των δύο γιων του σε αεροπορικό δυστύχημα, ο καθηγητής συγκριτικής φιλολογίας Ντέιβιντ Τσίμερ ζει βυθισμένος στη θλίψη. Σε ένα νυχτερινό ζάπινγκ ένας ελάσσων κωμικός του βωβού κινηματογράφου, ο Έκτορ Μαν, που εξαφανίστηκε μυστηριωδώς στην ακμή της καριέρας του, χωρίς να αφήσει ίχνη, κεντρίζει το ενδιαφέρον του. Η ολοένα και μεγαλύτερη εμμονή του με το μυστήριο της αληθινής ιστορίας του Μαν θα τον οδηγήσει σε ένα παράξενο και τρομακτικό ταξίδι στον γεμάτο σκιές κόσμο του ψέματος, των ψευδαισθήσεων και του απροσδόκητου έρωτα.
Τόσο ο καθηγητής όσο και ο ηθοποιός, τυλιγμένοι από τον ιστό της ίδιας μοίρας, πατούν με ακρίβεια στα ίδια βήματα, ακολουθώντας την ίδια πανομοιότυπη πορεία, της ζωής μέσα στον Θάνατο ή αλλιώς της Μετά Θάνατον Ζωής. Είναι και οι δύο Νεκροί, πολύ προτού πεθάνουν πραγματικά. Η μόνη διαφορά τους είναι ότι ο καθηγητής Τσίμερ, περιπλανώμενος στα απομεινάρια της ζωής του κωμικού, συναντά την Άλμα και τη δυνατότητα που αυτή προσφέρει μιας δεύτερης ζωής, μιας επιστροφής στον κόσμο των ζωντανών.
Στο Βιβλίο των ψευδαισθήσεων ο Auster πετυχαίνει να μεταδώσει στιγμές μεγάλης συγκινησιακής φόρτισης και να διατηρήσει ένα κατάλληλα ζοφερό κλίμα μέχρι τέλους.

Φλέγομαι (Jag Brinner – μτφρ. από τα σουηδικά Γρηγόρης Κονδύλης) του σουηδού Torbjörn Säfve. Ένα εκρηκτικό βιβλίο, όπως υποδηλώνει και ο τίτλος, μια μυθιστορηματική βιογραφία που σαν μια τεράστια πυρκαγιά εξαπλώνεται και οδηγεί στην αναπόφευκτη αυτοκτονία του Μαγιακόφσκι.
Η έρευνα την οποία έκανε ο συγγραφέας, όπως θα αντιληφθεί ο αναγνώστης, είναι πραγματικά βαθιά, και παρόλο που το βιβλίο έχει μυθιστορηματική υφή, παρελαύνουν μέσα από τις σελίδες του ιστορικά πρόσωπα, ποιητές, καλλιτέχνες και θεωρητικοί, οι οποίοι εξηγούν με πάθος τις απόψεις τους και διαπληκτίζονται ή συμφωνούν στο πλαίσιο μιας εποχής που πραγματικά έφερε τον κόσμο ανάποδα. Ο Σέβε χρησιμοποιεί ως πρώτη ύλη και ταξινομεί ευφυώς ένα πολυσύνθετο υλικό: τα ίδια τα κείμενα του Μαγιακόφσκι, την αυτοβιογραφία του, που ο ποιητής συμπλήρωσε και ολοκλήρωσε δύο χρόνια πριν από τον θάνατό του και της οποίας αποσπάσματα παραθέτει αυτούσια, τα ποιήματά του, τα μανιφέστα και τις επιστολές του, αλλά και μια σειρά ιστορικά ντοκουμέντα που ανασυνθέτουν με κάθε λεπτομέρεια την εποχή πριν από την Επανάσταση, την άνθηση και την απολίθωσή της. Το αποτέλεσμα είναι ένα ρεαλιστικότατο πορτρέτο του ποιητή. Η αφήγηση αρχίζει στις 26 Μαρτίου 1930, οπότε και ο Μαγιακόφσκι βρίσκεται σε κλινική με κατάθλιψη, και ολοκληρώνεται μερικές μέρες μετά, στις 14 Απριλίου 1930, οπότε και αυτοκτονεί με μια σφαίρα στην καρδιά. Μέσα σε αυτά τα εικοσιτετράωρα ο συγγραφέας «κλείνει» την ιστορία της ζωής του Μαγιακόφσκι, που την ανασυνθέτει έπειτα από εκτεταμένη έρευνα.

 

  • «Μεγάλες αφηγήσεις» είναι ο τίτλος της σειράς που επιμελείται ο συγγραφέας Δημήτρης Στεφανάκης και περιλαμβάνει αριστουργήματα της παγκόσμιας κλασικής λογοτεχνίας. Μια σειρά που φιλοδοξεί να καλύψει ορισμένα κενά στην ελληνική βιβλιαγορά, αλλά κυρίως να οικοδομήσει μια συστηματική σχέση του νεοέλληνα αναγνώστη με ό,τι θεωρείται σημαντικό και αξεπέραστο στην τέχνη της αφήγησης.

Τέσσερα ακόμα κλασικά έργα έρχονται να προστεθούν στη σειρά έως το τέλος του χρόνου, τα δύο από αυτά θα κυκλοφορήσουν τον Οκτώβριο.

Το μυθιστόρημα Ο κλέφτης των ποδηλάτων (Ladri di biciclette‎ – μτφρ. Κούλα Καφετζή) του Luigi Bartolini (1892-1963) εκδόθηκε για πρώτη φορά στη Ρώμη το 1946 και μέχρι σήμερα παραμένει ένα από τα πιο πετυχημένα και πολυδιαβασμένα βιβλία της μεταπολεμικής περιόδου, ενώ ενέπνευσε το ομώνυμο κινηματογραφικό αριστούργημα του Βιτόριο Ντε Σίκα, που θεωρείται μια από τις καλύτερες ταινίες όλων των εποχών.
Ένας άντρας βρίσκει δουλειά ως αφισοκολλητής, αλλά την πρώτη μέρα τού κλέβουν το ποδήλατο. Καθώς είναι αδύνατον να δουλέψει χωρίς αυτό, ξεκινά με τον μικρό γιο του μια απελπισμένη αναζήτηση στους δρόμους της Ρώμης. Η αφήγηση ζωντανεύει από την πρώτη στιγμή με την περιγραφή των προσώπων που κινούνται σαν μέσα σε μια αυλή θαυμάτων, όπου εναλλάσσονται το χιούμορ και ο θυμός, ενώ ο αφηγητής, πότε συμμετέχοντας και πότε αντιδρώντας, γίνεται κι ο ίδιος ήρωας του μυθιστορήματος. Αντιμέτωπος με τη συνενοχή και την αλληλεγγύη, προσπαθεί να εξιχνιάσει την υπόθεση αρχίζοντας πάλι απ’ την αρχή κάθε φορά που χάνεται στα αδιέξοδα των λανθασμένων επιλογών. Αυτό του επιτρέπει όχι μόνο να περιγράψει τα πράγματα που παρατηρεί, τις προσδοκίες και τις απογοητεύσεις, αλλά και την πραγματικότητα μιας ταπεινής και θλιβερής ανθρωπότητας, τη συνάντηση με ψεύτες και απατεώνες, με υποκριτές αλλά και ευχάριστους ανθρώπους, που συχνά προκαλούν συμπάθεια. Το κλεμμένο ποδήλατο είναι ο στόχος που πρέπει να κατακτήσει μέσα σ’ αυτό το παιχνίδι πονηριάς και διορατικότητας, υπομονής και θυμού.
Μια συγκινητική ιστορία που αποτυπώνει μοναδικά την εποχή με ζωντανές περιγραφές και λεπτή ειρωνεία. Την έκδοση προλογίζει ο σκηνοθέτης Σωτήρης Γκορίτσας.

Το βαμμένο πουλί του Jerzy Kosinski (1933-1991) (The Painted Bird – μτφρ. Τρισεύγενη Παπαϊωάννου) είναι μια συγκλονιστική αφήγηση με θέμα την οδύσσεια ενός εξάχρονου αγοριού στην Ανατολική Ευρώπη το οποίο οι γονείς του το στέλνουν σε μια ανάδοχη οικογένεια για να επιβιώσει από τη λαίλαπα του Β’ Παγκόσμιου πολέμου. Γράφτηκε στις ΗΠΑ όπου ο πολωνός συγγραφέας εγκαταστάθηκε το 1957, ένα κλασικό πλέον βιβλίο το οποίο όταν πρωτοεκδόθηκε, το 1965, με νωπές ακόμη τις μνήμες από τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο, αλλά και από τη χειρότερη περίοδο του ανατολικού μπλοκ, δίχασε την κριτική, άλλοι το αποθέωσαν και άλλοι κατηγόρησαν τον συγγραφέα του ότι περιγράφει υπερβολικά βίαιες σκηνές. Ο Kosinski υπέφερε για πολλά χρόνια λόγω αυτού του βιβλίου: η έκδοση απαγορεύτηκε στην Πολωνία, τη γενέτειρά του, και η οικογένειά του υπέστη προπηλακισμούς από Ανατολικοευρωπαίους οι οποίοι θεωρούσαν ότι το βιβλίο έθιγε τον πολιτισμό τους. Το έργο του όμως άντεξε στον χρόνο και σήμερα θεωρείται κλασικό, επειδή ακριβώς περιγράφει μοναδικά την ίδια τη φύση της βαναυσότητας αλλά και την πάλη για επιβίωση. Ένα βιβλίο-ντοκουμέντο για τη φρίκη του πολέμου, ένα αριστουργηματικό έργο για την ανθρώπινη φύση, την Ιστορία, τη σύγκρουση μεταξύ του ανυπεράσπιστου ατόμου και της πανίσχυρης κοινωνίας και τέλος την τύχη και την ανάγκη να υπάρξεις με οποιοδήποτε κόστος ή τίμημα. Με χειρουργική ακρίβεια, με αναλυτική και ψυχρή καταγραφή της εξωτερικής και εσωτερικής πραγματικότητας, με διαύγεια και ειρωνεία ο Kosinski υποδεικνύει σε αυτό το βιβλίο τη χρεοκοπία του πολιτισμού μας. Η έκδοση περιλαμβάνει προλογικό σημείωμα του συγγραφέα Αλέξη Πανσέληνου.

 

  • Αστυνομική ξένη λογοτεχνία:

Ο Arne Dahl επανέρχεται με τη συνέχεια των Κινέζικων Ψιθύρων, σε μια νέα περιπέτεια της ομάδας Opcop με τίτλο Μουσικές καρέκλες (Hela havet stormar [Musical chairs o αγγλικός τίτλος] – μτφρ. από τα σουηδικά: Γρηγόρης Κονδύλης), ένα εξαιρετικό κοινωνικοπολιτικό μυθιστόρημα με φόντο τη σύγχρονη Ευρώπη και τις παθογένειές της.
Στη διάρκεια μόλις λίγων ημερών τρεις ανησυχητικοί θάνατοι λαμβάνουν χώρα σε διαφορετικά σημεία της Ευρώπης. Ένας πλαστικός χειρουργός που είχε την εποπτεία σε ένα μυστικό ευρωπαϊκό πρόγραμμα βρίσκεται νεκρός στο σπίτι του στο Βέλγιο. Ένας αλβανός έμπορος όπλων δέχεται πυροβολισμούς και σκοτώνεται σε ένα μπαρ στη Στοκχόλμη και λίγο αργότερα το πτώμα ενός τσέχου ευρωβουλευτή ανακαλύπτεται σε ένα νησί-φυλακή κοντά στην Τοσκάνη. Παρόλο που δεν υπάρχει καμιά προφανής σύνδεση μεταξύ αυτών των τριών θανάτων, ο Πολ Γελμ και οι συνάδελφοί του στην Opcop υποψιάζονται πως τα τρία περιστατικά έχουν σχέση μεταξύ τους και αναλαμβάνουν να κυνηγήσουν τους δολοφόνους. Τα ίχνη οδηγούν σε ένα διαβόητο νησί-φυλακή όπου οι φυλακισμένοι μένουν νηστικοί και υποβάλλονται σε τρομερά επιστημονικά πειράματα.
Ο Arne Dahl είναι στην πραγματικότητα ο σουηδός κριτικός λογοτεχνίας Γιαν Άρναλντ. Με το ψευδώνυμο αυτό έγινε γνωστός διεθνώς υπογράφοντας την επιτυχημένη σειρά αστυνομικών μυθιστορημάτων με πρωταγωνιστές την Ομάδα Άλφα, η οποία αποτελείται σήμερα από δέκα τίτλους και έχει ξεπεράσει σε πωλήσεις τα τρία εκατομμύρια αντίτυπα, χαρίζοντας στον δημιουργό της πάμπολλες διακρίσεις. Ο Dahl, ο πιο ταλαντούχος απ’ όλους τους σκανδιναβούς συγγραφείς σύμφωνα με τον Πέτρο Μάρκαρη, καθιερώθηκε διεθνώς ως ένας από τους σπουδαιότερους σύγχρονους συγγραφείς αστυνομικού στην Ευρώπη. Οι αστυνομικές του ιστορίες μεταφράζονται σε πάρα πολλές χώρες, ενώ διακρίνεται για το έργο του διεθνώς με σημαντικά βραβεία.

Μετά το βραβευμένο από τη Σουηδική Ακαδημία Αστυνομικής Λογοτεχνίας Δυτικά της Ελευθερίας, το Νότια της Κόλασης (Söder om helvetet [South of Hell ο αγγλικός τίτλος] – μτφρ. από τα σουηδικά: Γρηγόρης Κονδύλης) είναι το δεύτερο μέρος της τετραλογίας του σουηδού συγγραφέα Thomas Engström. Ένα κατασκοπικό θρίλερ υψηλών προδιαγραφών με έναν σύγχρονο νουάρ ήρωα, τον Λούντβιχ Λιχτ, πρώην κατάσκοπο της Στάζι που είχε αυτομολήσει στις ΗΠΑ και δούλευε για λογαριασμό της CIA. Πενσιλβάνια, ΗΠΑ, προεκλογική εκστρατεία του 2012. Ένας 16χρονος νεαρός βρίσκεται νεκρός σε ένα κακόφημο ξενοδοχείο και με ένα σημείωμα αυτοκτονίας στο οποίο κατηγορεί τον Ρον Χάριμαν, τον υποψήφιο των Δημοκρατικών για το Κογκρέσο, ότι του ράγισε την καρδιά. Ο Χάριμαν, παντρεμένος και πατέρας δύο παιδιών, ορκίζεται ότι δεν είχε ποτέ σχέση με τον νεαρό. Ο Λούντβιχ Λιχτ καλείται να ανακαλύψει ποιος κρύβεται πίσω από την προσπάθεια σπίλωσης του Χάριμαν. Δεν αργεί να ανακαλύψει πως πίσω από τον φόνο υπάρχει μια συνωμοσία. Τα ίχνη του τον οδηγούν σε μια τοπική ακροδεξιά οργάνωση. Όσο βαθύτερα διεισδύει στους κόλπους της οργάνωσης, συνειδητοποιεί όλο και πιο γρήγορα πως οι φόβοι του για το κακό που έρχεται θα βγουν σύντομα αληθινοί. Ο συγγραφέας, που θεωρείται ένα από τα πλέον ανερχόμενα αστέρια του σκανδιναβικού αστυνομικού, με τα βιβλία αυτής της τετραλογίας στην οποία πρωταγωνιστεί ο σκληρότερος Γερμανός στην ιστορία της αστυνομικής λογοτεχνίας, καταφέρνει να τιμήσει και να μεταμορφώσει ταυτόχρονα το κλασικό κατασκοπικό μυθιστόρημα. Η γραφή του είναι στιβαρή, η αγωνία αφόρητη, το σκοτάδι συμπαγές και η αίσθηση του χιούμορ λυτρωτική. Ο Engström γράφει έξυπνα, υψηλής ποιότητας διεθνή θρίλερ με έντονους ρυθμούς και κινηματογραφική δράση.

Η Μαριονέτα (Ragdoll – μτφρ. Βάσια Τζανακάρη) είναι το συναρπαστικό ντεμπούτο του βρετανού πρώην τραυματιοφορέα Daniel Cole ο οποίος εγκατέλειψε το επάγγελμά του για να αφοσιωθεί στη συγγραφή. Σκοτεινό, αιματοβαμμένο θρίλερ που διαβάζεται με μια ανάσα, θεωρείται το πιο hot βιβλίο της σεζόν και από τον Φεβρουάριο που κυκλοφόρησε στη Μ. Βρετανία σημειώνει τεράστια επιτυχία: έχει ήδη γίνει διεθνές μπεστ σέλρ, πρόκειται να κυκλοφορήσει σε περισσότερες από 35 χώρες, ενώ ετοιμάζεται η τηλεοπτική μεταφορά του.
Απέναντι από το διαμέρισμα του αστυνόμου Νέιθαν Γουλφ, που έχει πρόσφατα επανέλθει στο Σώμα έπειτα από εγκλεισμό σε ψυχιατρική κλινική, εντοπίζεται μια ανθρώπινη μαριονέτα που αποτελείται από τα μέλη έξι δολοφονηθέντων ανθρώπων. Ο δολοφόνος, μέσω της πρώην συζύγου του Γουλφ, που είναι δημοσιογράφος, στέλνει φωτογραφίες από τον τόπο του εγκλήματος, καθώς και μια λίστα με έξι επόμενους στόχους, και τις ημερομηνίες εκτέλεσής τους. Τελευταίος στη λίστα είναι ο ίδιος ο Γουλφ… Μέσα στις επόμενες 15 μέρες, η Αστυνομία καλείται να ταυτοποιήσει τα θύματα, να προστατεύσει τους στοχοποιημένους πολίτες, να εντοπίσει και να σταματήσει τον δολοφόνο, ενώ όλος ο κόσμος παρακολουθεί κάθε της κίνηση. Στο μεταξύ, όμως, ο Γουλφ έχει να παλέψει με σκοτεινές αναμνήσεις και τη συνειδητοποίηση ότι η δράση του δολοφόνου σχετίζεται με το ίδιο του το παρελθόν.
Η Μαριονέτα με τον καταιγιστικό της ρυθμό, τη σπειροειδή υπόθεση και μία διεστραμμένη αίσθηση του χιούμορ σηματοδοτεί την άφιξη του πιο καυτού νέου μπραντ στην αστυνομική λογοτεχνία. Ένα απόλυτα εθιστικό θρίλερ που θα σαγηνεύσει τους αναγνώστες από την πρώτη μέχρι την τελευταία σελίδα µε ολοκληρωµένους, ρεαλιστικούς χαρακτήρες, πυκνή πλοκή, πλήθος ανατροπών και µια αύρα από Seven.

Το Αγνοουμένη μέχρι αποδείξεως του εναντίου (Missing, Presumed – μτφρ. Γωγώ Αρβανίτη) της βρετανίδας συγγραφέα και δημοσιογράφου Susie Steiner είναι ένα χαρισματικό θρίλερ που ξεπερνά τα στεγανά του είδους, η πρώτη περιπέτεια μιας έξυπνης, ικανής, αφοσιωμένης και αλησμόνητης ντετέκτιβ. Η Wall Street Journal κατέταξε το βιβλίο ανάμεσα στα δέκα καλύτερα βιβλία μυστηρίου της χρονιάς.
Μέσα Δεκεμβρίου και η περιοχή του Κέιμπριτζ έχει καλυφθεί από χιόνι. Η υπαστυνόμος ντετέκτιβ Μανόν Μπράντσο προσπαθεί να αποκοιμηθεί ύστερα από ένα ακόμα καταστροφικό ραντεβού με μια online γνωριμία, όταν ξαφνικά φτάνει στα αυτιά της μέσω του ασυρμάτου της αστυνομίας η αναφορά για την εξαφάνιση μιας γυναίκας – η πόρτα του θύματος μισάνοιχτη, αίμα στο πάτωμα της κουζίνας. Η Μανόν ξέρει ότι οι πρώτες 72 ώρες είναι οι πιο κρίσιμες: είτε θα βρεις την αγνοούμενη είτε θα πρέπει ν’ αρχίσεις να ψάχνεις για το πτώμα της. Μόλις η ντετέκτιβ βλέπει τη φωτογραφία της Ίντιθ Χιντ, μιας μεταπτυχιακής φοιτήτριας στο Κέιμπριτζ που κατάγεται από μια επιφανή και πλούσια οικογένεια που διατηρεί δεσμούς με τη βασιλική, ξέρει πως αυτή η υπόθεση θα πάρει διαστάσεις. Είναι νεκρή ή ζωντανή; Μήπως η «περίπλοκη» ερωτική της ζωή είναι η αφορμή της εξαφάνισής της, όπως δηλώνει ένας υψηλόβαθμος αξιωματικός στα αδηφάγα ΜΜΕ; Και όταν ένα πτώμα ανακαλύπτεται, μήπως δεν είναι το τέλος αλλά μόνο η αρχή;
Στα χνάρια της Ρουθ Ρέντελ η Steiner υφαίνει μια πνευματώδη, καθηλωτική πλοκή συνδυασμένη με εξαιρετικό συγγραφικό στιλ και αξιομνημόνευτους χαρακτήρες. Ένα μυθιστόρημα ευχάριστα απρόβλεπτο, που θα ικανοποιήσει τους φαν του είδους, αλλά συγχρόνως και ένας εξαίσιος στοχασμός στη μοναξιά του σύγχρονου τρόπου ζωής.

 

  • Αλλες Εκδόσεις:

Στη νέα εμπλουτισμένη έκδοση του βιβλίου Πολιτικός Φιλελευθερισμός (Political Liberalism – μτφρ. Σπύρος Μαρκέτος, Αλέξανδρος Κιουπκιολής), ενός από τα σημαντικότερα έργα αναφοράς στον χώρο της πολιτικής φιλοσοφίας, ο John Rawls (1921-2002) προεκτείνει και αναθεωρεί την ιδέα της δικαιοσύνης ως επιείκειας, την οποία παρουσίασε στο βιβλίο του Μια Θεωρία της δικαιοσύνης, ενώ παράλληλα αναθεμελιώνει τη φιλοσοφική της ερμηνεία. Στο παλαιότερο βιβλίο του ο συγγραφέας θεωρούσε δεδομένη την «εύτακτη κοινωνία», όπως την ονόμασε ο ίδιος, δηλαδή μια κοινωνία σταθερή, σχετικά ομοιογενή στις βασικές ηθικές της πεποιθήσεις, η οποία χαρακτηρίζεται από ευρεία συναίνεση για το τι συνιστά την καλή ζωή. Ωστόσο, στη σύγχρονη δημοκρατική κοινωνία βλέπουμε ότι συνυπάρχει μια πολλαπλότητα ασύμβατων μεταξύ τους δογμάτων – θρησκευτικών, φιλοσοφικών και ηθικών.
Αναγνωρίζοντας πως τούτη είναι μια πάγια κατάσταση της δημοκρατίας, ο συγγραφέας και φιλόσοφος θέτει το ζήτημα του πολιτικού φιλελευθερισμού ως εξής: Πώς μπορεί μια σταθερή και δίκαιη κοινωνία ελεύθερων και ίσων πολιτών να ζει σε ομόνοια, όταν διαιρείται βαθιά από όλα αυτά τα εύλογα αλλά και ασύμβατα μεταξύ τους δόγματα; Η απάντηση που μας δίνει στον Πολιτικό φιλελευθερισμό στηρίζεται σε έναν νέο ορισμό της εύτακτης κοινωνίας. Εύτακτη δεν είναι πλέον η κοινωνία που ενώνεται από τις βασικές ηθικές της αντιλήψεις, αλλά εκείνη που ενώνεται από την πολιτική της αντίληψη περί δικαιοσύνης, και στην οποία επιπλέον υπάρχει μια επάλληλη συναίνεση των εύλογων περιεκτικών δογμάτων που εστιάζεται σε τούτη την αντίληψη. (Οκτώβριος)

Το βιβλίο Οκτώβρης: Η ιστορία της Ρωσικής Επανάστασης (October: The story of the Russian Revolution – μτφρ. Γιώργος-Ίκαρος Μπαμπασάκης) από τον πολυβραβευμένο συγγραφέα της λογοτεχνίας του φανταστικού China Miéville προσφέρει μια διαφορετική ματιά στην ιστορία της Οκτωβριανής Επανάστασης του 1917 που φέτος έχει επέτειο 100 χρόνων. Ο βρετανός συγγραφέας, ένας τύπος με piercing και tattoo που μοιάζει περισσότερο με μέλος hard rock μπάντας και που ανέκαθεν εμπνεόταν από τα ιδανικά της Ρωσικής Επανάστασης, γνωστός για τη στράτευσή του στην Αριστερά και την ενεργό ενασχόλησή του με την πολιτική, αφηγείται την επανάσταση όχι μόνο ως ένα πολιτικό γεγονός, με τεράστια και διαρκή βαρύτητα, αλλά και ως μια συγκλονιστική, σχεδόν μυθιστορηματική, ιστορία που εξακολουθεί να εμπνέει.
Τον Φεβρουάριο του 1917, εν μέσω αιματηρού πολέμου, η Ρωσία ήταν ακόμη μια αυταρχική μοναρχία· εννέα μήνες αργότερα, μετατράπηκε στο πρώτο σοσιαλιστικό κράτος της παγκόσμιας ιστορίας. Πώς συνέβη αυτή η απίστευτη μεταμόρφωση; Πώς βρέθηκε μια χώρα ρημαγμένη και υπανάπτυκτη, παρασυρμένη σε έναν πόλεμο απελπιστικά μη δημοφιλή, να συγκλονίζεται όχι από μια επανάσταση, αλλά από δύο;
Το βιβλίο του Miéville είναι η ιστορία των εκπληκτικών μηνών από τον Φεβρουάριο ως τον Οκτώβριο, από τον έναν ξεσηκωμό στον άλλο· η ιστορία των δυνάμεων και των ανθρώπων που μετέτρεψαν το 1917 σε μια χρονιά τόσο καθοριστική. Από οικεία ονόματα, όπως τον Λένιν και τον Τρότσκι, στους αντιπάλους τους, Κορνίλοφ και Κερένσκι· από τις κοσμοϊστορικές αλλαγές της ιστορίας στις μικρές ξεχασμένες λεπτομέρειες.
Ένα βιβλίο που διαβάζεται όχι μόνο ως Ιστορία, αλλά και ως ιστορία –και μάλιστα συναρπαστική–, ένα βιβλίο που δεν είναι ένα «ξερό» ιστορικό δοκίμιο, καθώς διαβάζεται σαν ένα χυμώδες μυθιστόρημα. Περιλαμβάνει επίσης εισαγωγή, επίλογο, γλωσσάρι, φωτογραφικό υλικό και ένα περιεκτικό επίμετρο του μεταφραστή με προτάσεις για περαιτέρω διάβασμα καθώς και σχετική φιλμογραφία.
Ο Miéville, σε μια πανοραμική επισκόπηση που εκτείνεται από την Αγία Πετρούπολη και τη Μόσχα ως τα πιο απομακρυσμένα χωριά της απέραντης αυτοκρατορίας, αποκαλύπτει τις καταστροφές, τις μηχανορραφίες και τις πηγές έμπνευσης του 1917 με όλο το πάθος, το δράμα και την παραδοξότητά τους, έχοντας πάντα στο μυαλό του τον ανυποψίαστο και νέο σε αυτό το θέμα αναγνώστη.PR

loading...