Θεατρικές πρεμιέρες στη Θεσσαλονίκη (16-20/5)

Θεατρικές πρεμιέρες αυτή τη βδομάδα (16 – 20 Μαΐου) στη βόρεια Ελλάδα και συγκεκριμένα στη Θεσσαλονίκη. Εξωτερικές, εσωτερικές και φιλόδοξες παραγωγές που φιλοξενούνται στην πόλη θα δώσουν μια νέα πνοή στα τέλη της σαιζόν. Παραστάσεις που δοκιμάστηκαν στις Αθηναϊκές σκηνές και κάποιες που για πρώτη φορά ανοίγουν αυλαία, The curing room, Γρανάδα, Αίας, Η κυρά της Ρω (Επιστρέφει για δύο παραστάσεις), Ερωτευμένα άλογα, Το αγκάθι της Ακακίας και Τι ζούμε;.

The curing room του David Ian Lee
σε μετάφραση του Αντώνη Γαλέου και σκηνοθεσία του Δημήτρης Καρατζιά, από την Τετάρτη 16 έως την Κυριακή 20 Μαΐου στο θέατρο Αθήναιον.

Διανομή: Ευθύμης Γεωργόπουλος, Νίκος Γκέλια, Τάσος Δέδες, Στέλιος Καλαϊτζής, Πάνος Νάτσης, Βασίλης Τσιγκριστάρης, Στέλιος Ψαρουδάκης

Άνοιξη 1944. Νότια Πολωνία. Πριν αποχωρήσουν τα Ναζιστικά στρατεύματα αιχμαλωτίζουν μια διμοιρία Ρώσων στρατιωτών. Τους σκοτώνουν όλους εκτός από επτά άνδρες, που κλειδώνουν γυμνούς, χωρίς φαγητό και νερό στο κελάρι ενός άδειου Μοναστηριού. Την ελπίδα, θα την διαδεχτεί η ένταση, ο θυμός, η άρνηση, ο φόβος, η απόγνωση, η απελπισία. Ο εγκλεισμός, η πείνα και η δίψα, το ένστικτο της επιβίωσης γρήγορα θα τους οδηγήσει στα άκρα.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γρανάδα του Γιάννη Καλαβριανού
σε σκηνοθεσία του ίδιου του συγγραφέα, από τις 17 έως τις 27 Μαΐου στην Εταιρεία Μακεδονικών Σπουδών (ΕΜΣ).

Διανομή: Φιλαρέτη Κομνηνού, Έφη Σταμούλη, Γιώργος Γλάστρας, Στέφη Πουλοπούλου, Αλεξία Μπεζίκη, Διαμαντής Αδαμαντίδης. Σε video, στον ρόλο της Ιωάννας της Τρελής η Λυδία Φωτοπούλου.

Η Γρανάδα, «η πόλη του καλού θανάτου», είναι ο τόπος όπου άρχισε να μπλέκεται η ιστορία μιας σύγχρονης οικογένειας, πριν από 35 χρόνια. Το πρώτο και τελευταίο ταξίδι ενός ερωτευμένου ζευγαριού, ένα ατύχημα που ακολούθησε και μία συμφωνία σιωπής, έδεσαν τις ζωές όλων, με φόντο την ιστορία της Ιωάννας της Τρελής. Η Ιωάννα, μια Ισπανίδα βασίλισσα που πέρασε από την ίδια πόλη και έμεινε κλεισμένη σε ένα κάστρο για 46 χρόνια πενθώντας για την απώλεια του συζύγου της, έγινε η έμμονη ιδέα του πατέρα της οικογένειας και εν αγνοία της, τους σημάδεψε. 500 χρόνια μετά, ένα τηλεφώνημα ήταν αρκετό για να ανατραπούν όλα, υπενθυμίζοντάς μας το απλούστερο: πως από τότε που ξεκίνησε το αέναο ταξίδι της ζωής, είμαστε εκτεθειμένοι στη μεγάλη χαρά και τη μεγάλη λύπη.

Αίας του Σοφοκλή
σε σκηνοθεσία του Χρήστου Σουγάρη, από 17 έως 20 Μαΐου στο Μικρό Θέατρο Μονής Λαζαριστών.

Διανομή: Νίκη Σερέτη, Σεραφείμ Ράδης, Χριστόδουλος Στυλιανού, Ελεάνα Γεωργούλη, Λάζαρος Βαρτάνης, Γιώργος Τσιαντούλας, Μιχάλης Μουλακάκης, Παναγιώτης Μαρίνος, Ορέστης Πετούα

Σ’ ένα ερημικό τοπίο, η πόλις αντικαθίσταται από το στρατό. Ο ίδιος ο Αίαντας θα μπορούσε να εκπροσωπεί αυτή την πόλη. Την πόλη που ζει με την πλάνη ότι μπορεί να είναι αυτάρκης. Ένας εμφύλιος. Ο σύμμαχος γίνεται εχθρός.

Την τραγική πτώση του ήρωα ακολουθεί η πολιτική, με τη μορφή της διαμάχης και της εξισορρόπησης. Μια πολιτική εξουσία ανίκανη να λειτουργήσει για το καλό του συνόλου. Αποτυχημένη και πλήρως διεφθαρμένη.

Ο εχθρός δεν κρύβεται πίσω από τείχη. Κοιμάται δίπλα μας. Η βρώμα που αναδύεται από το αίμα των σκοτωμένων ζώων, σηματοδοτεί τη στοιχειώδη έλλειψη ευγνωμοσύνης, του συνόλου απέναντι στο άτομο.

Η κυρά της Ρω του Γιάννη Σκαραγκά
σε σκηνοθεσία της Κατερίνας Μπερδέκα με την Φωτεινή Μπαξεβάνη για δύο μόνο παραστάσεις την Παρασκευή 18 και το Σάββατο 19 Μαΐου στις 21.00 στο θέατρο Αυλαία

Ο μονόλογος εμπνέεται από τη ζωή της Δέσποινας Αχλαδιώτη, της επονομαζόμενης «Κυρά της Ρω». Γεννημένη στο Καστελλόριζο, η Δέσποινα τόλμησε να παντρευτεί τον άντρα που έβοσκε τα ζωντανά του πατέρα της κόντρα στη θέληση της οικογένειά της, δεν δίστασε να μετακομίσει μόνη μαζί του στο ακατοίκητο νησί της Ρω μένοντας μόνη της για πολλά χρόνια μετά το θάνατό του αλλά και να εναντιωθεί στους εχθρούς, υψώνοντας καθημερινά την ελληνική σημαία απέναντι από τα τουρκικά παράλια.

 

Ερωτευμένα Άλογα της ομάδας «Εν δυνάμει»
σε σκηνοθεσία της Ελένης Ευθυμίου, από τις 19 έως τις 27 Μαΐου στη Μονή Λαζαριστών, στη σκηνή «Σωκράτης Καραντινός» στο πλαίσιο 4ου Φεστιβάλ Δάσους.

​Το κείμενο της παράστασης είναι αποτέλεσμα έρευνας πάνω στο ζήτημα του έρωτα και της αναπηρίας και συντίθεται από επεξεργασμένα αποσπάσματα συνεντεύξεων και πρωτότυπα  κείμενα των μελών της ομάδας.

Το Αγκάθι της Ακακίας, ιδέα – υλοποίηση του Φίλιππου Ζαρφειάδη, για μία μοναδική παράσταση το Σάββατο 19 Μαΐου στις 21:30 στο Θέατρο Σοφούλη.

Διανομή: Φίλιππος Ζαρφειάδης, Μαρίνα Παντελάκη, Θωμάς Αντωνόπουλος (Κρουστά)

Για πρώτη φορά στην Ελλάδα, η πρακτική της κλειτοριδεκτομής βλέπει τα φώτα της θεατρικής σκηνής. Ο Ακρωτηριασμός των Γυναικείων Γεννητικών Οργάνων (Α.Γ.Γ.Ο.), η επίσημη ονομασία που καθιέρωσε ο Ο.Η.Ε., είναι μια παράδοση που καταστρατηγεί τα ανθρώπινα δικαιώματα του παιδιού και της γυναίκας. Κάθε 11 δευτερόλεπτα κάπου στον κόσμο ένα κορίτσι ηλικίας 3-12 χρόνων κινδυνεύει να ακρωτηριαστεί. Κάθε 11 δευτερόλεπτα κάπου στον κόσμο θα ακουστεί η κραυγή ενός παιδιού. Ο Φίλιππος και η Μαρίνα έστρεψαν «ευήκοον ους» στην κραυγή αυτή.

Τι ζούμε; του Λάμπρου Φισφή
σκηνοθεσία των Γιάννη Σαρακατσάνη και Λάμπρου Φισφή, για δύο παραστάσεις Σαββατο 19 και Κυριακή 20 Μαΐου στο Θέατρο Αθήναιον.

Διανομή: Γιώργος Αγγελόπουλος, Μιχάλης Μαθιουδάκης, Δημήτρης Μακαλιάς, Αλεξάνδρας Ούστα, Ζήσης Ρούμπος, Γιάννης Σαρακατσάνης, Λάμπρος Φισφής, Ειρήνη Ψυχράμη

Υπόθεση των πρώτων 7 λεπτών Ελλάδα του σήμερα. Ένας μάγκας ταβερνιάρης με ψυχή, μια γριά σε απόγνωση, ένα φιλοσοφημένο πρεζάκι, ένα κοριτσάκι ερωτευμένο με τον Ντάνο, ένας Γκέι- Χωριάτης-Αλβανός, μια πληγωμένη Ελλάδα και το αθάνατο Κέφι σχολιάζουν τα κακώς κείμενα της ζωής μας, σατιρίζουν αυτούς που μας έφτασαν ως εδώ, χαρίζουν γέλιο μέχρι δακρύων και μας θυμίζουν από τι είμαστε φτιαγμένοι! Μέχρι που κάτι γίνεται και άπαντες βρίσκουν έναν άδοξο θάνατο. Όλα τα παραπάνω συμβαίνουν στα πρώτα… 7 λεπτά της επιθεώρησης.