Η ηθοποιός Χρυσάνθη Γεωργαντίδου μιλά για την παράσταση «Η θυσία του Αβραάμ» που ανεβαίνει στο Ηρώδειο

© Τζούλη Γεωργαντίδου
Συνέντευξη στην Εύα Φίλιου (filiou75@gmail.com)
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
Η Χρυσάνθη Γεωργαντίδου, απόφοιτη της Δραματική Σχολή Αθηνών «Γ.Θεοδοσιάδης» και πτυχιούχος της τμήματος Διοίκηση Μονάδων Υγείας και Πρόνοιαςμιλά για το μεγαλειώδες κείμενο του Βιτσέντζου Κορνάρου, Η θυσία του Αβραάμ, που ανεβαίνει στο Ηρώδειο για μία και μοναδική παράσταση σε σκηνοθεσία Ηλία Μαλανδρή.

Ποιος ήταν ο λόγος που σας παρακίνησε να ασχοληθείτε με την τέχνη και μάλιστα με το θέατρο; Ήταν κυρίως η εσωτερική μου ανάγκη για έκφραση μέσω της τέχνης. Το θέατρο με μάγευε πάντα για την αμεσότητα που έχουν οι καλλιτέχνες με το κοινό τους, και την μυσταγωγία που δημιουργείται κατά την διάρκεια μιας θεατρικής παράστασης.. αυτή την μαγική  συνύπαρξη σε έναν χώρο όπου οι ηθοποιοί μπορούν να μεταπηδήσουν σε μια άλλη εποχή, να υποδυθούν κάτι εντελώς διαφορετικό από αυτό που είναι στην καθημερινότητά τους  και να μεταφέρουν στο κοινό εικόνες, γνώση και συναισθήματα.

«Η Θυσία του Αβραάμ» του Βιτσέντζου Κορνάρου, είναι η θεατρική παράσταση στην οποία συμμετέχετε. Σε ποιο βαθμό ακολουθεί το έργο της κρητικής λογοτεχνίας; Η παράσταση ακολουθεί πιστά αυτό το αριστούργημα της Κρητικής Λογοτεχνίας, μιας και  βασικό μέλημα του Ηλία Μαλανδρή, που έχει κάνει την σκηνοθεσία και την επιμέλεια κειμένου της παράστασης , είναι ακριβώς να ακουστεί ο λόγος του Βιντσέτσου Κορνάρου.  Έχοντας κάνει μια εκτενή μελέτη πάνω στο έργο αλλά και την περίοδο που αυτό γράφτηκε, έχει προσπαθήσει να το παρουσιάσει όπως ακριβώς παρουσιαζόταν κι εκείνη την εποχή. Ακόμα εξαιρετικό φιλολογικό και καλλιτεχνικό ενδιαφέρον παρουσιάζει η σύνδεση που επιχειρεί να κάνει ο κύριος  Μαλανδρής με το έργο του Luigi Grotto “LO ISACH” στο οποίο βασίστηκε το έργο του Βιντσέτζου Κορνάρου. Έτσι, για πρώτη φορά, μεταφράστηκε το κείμενο του Grotto στα ελληνικά, και θα συμπεριληφθεί στο θεατρικό πρόγραμμα της παράστασης, ενώ θα υπάρξουν στην παράσταση και κάποια αποσπάσματα από το αυθεντικό κείμενο στην γλώσσα που γράφτηκε – δλδ στα αρχαία ιταλικά –  με υπέρτιτλους στα ελληνικά, τα οποία θα ερμηνεύσει ο ηθοποιός  Λευτέρης Ελευθερίου. Έτσι θα δωθεί μια ακόμα πιο ολοκληρωμένη διάσταση του μοναδικού αυτού έργου.

Ποιος είναι ο ρόλος που υποδύεστε; Υποδύομαι την Άντα, ακόλουθο της Σάρρας την οποία ερμηνεύει η κυρία Δέσποινα  Μπεμπεδέλη. Μια μεγάλη τιμή, για εμένα, που μου δίνεται  η ευκαιρία να συνυπάρξω μαζί με αυτό τον ζωντανό θρύλο  του ελληνικού θεάτρου επί σκηνής. Κάθε πρόβα μαζί με εκείνη και τον κύριο Νικήτα Τσακίρογλου, ο οποίος υποδύεται τον Αβραάμ, είναι ένα μάθημα υποκριτικής, ήθους και επαγγελματισμού για όλους τους νεότερους ηθοποιούς που συμμετέχουμε σε αυτή την δουλειά.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πείτε μας μερικούς λόγους για τους οποίους πρέπει κάποιος να παρακολουθήσει την παράσταση; Υπάρχουν πολλοί λόγοι, για τους οποίους θεωρώ πως κάποιος δεν θα έπρεπε να χάσει αυτή την παράσταση, αλλά θα αναφερθώ στους τρεις κυριότερους. Καταρχάς, πιστεύω πως είναι μια μοναδική ευκαιρία για το κοινό, και κυρίως για τους λάτρεις των κλασσικών κειμένων της παράδοσής μας, να έρθει σε μια ουσιαστική και ολοκληρωμένη επαφή με το έργο του Βιτσέντζου Κορνάρου. Επίσης, θεωρώ ενδιαφέρουσα αυτή την σπάνια συνύπαρξη τόσων κορυφαίων καλλιτεχνών και συντελεστών σε μία παράσταση, που δύσκολα επαναλαμβάνεται, καθώς και την ερμηνεία του Λευτέρη Ελευθερίου στα αρχαία Ιταλικά, ένα πολύ δύσκολο και διαφορετικό εγχείρημα, σε σχέση με αυτά που έχει κάνει ως τώρα, που όμως του δίνει την δυνατότητα να ξεδιπλώσει μια ακόμα  πτυχή του πολύπλευρου ταλέντου του.

Στις μέρες μας, ποιος πιστεύετε ότι είναι ο ρόλος του θεάτρου; Ο ρόλος του θεάτρου πάντα, θεωρώ πως ήταν, είναι, κι ευελπιστώ  να είναι και στο μέλλον, σημαντικός για την διαμόρφωση ήθους ,την ανταλλαγή ιδεών, την προώθηση αξιών,  την μετάδοση γνώσεων. Τα τελευταία χρόνια βλέπουμε να αναδεικνύεται μια ελπιδοφόρα τάση προς παραστάσεις που πραγματικά είναι πολύ καλές και ουσιαστικές ακόμα και με απουσία αναγνωρίσιμων συντελεστών, κάτι που για μένα δείχνει πως το θέατρο έχει αρχίσει πάλι να παίρνει την θέση που του αξίζει.

Αν ξαναρχίζατε την καριέρα σας στην υποκριτική, θα αλλάζατε κάτι; Δεν νομίζω πως θα άλλαζα κάτι. Ήμουν πολύ συνειδητοποιημένη από την πρώτη  μέρα που πέρασα το κατώφλι της δραματικής σχολής για το τι ακριβώς ήθελα κι επιθυμούσα, τι επεδίωκα και ποιά είναι η πραγματικότητα. Δεν ονειροβατούσα. Δεν με ενδιέφερε η ανούσια αναγνωρισιμότητα, ούτε ήθελα να συμμετέχω σε παραστάσεις συνεχώς, μόνο και μόνο για να λέω ότι υπάρχω σε αυτό τον χώρο. Με ενδιαφέρει η ουσία. Και νιώθω πολύ τυχερή για το ότι κατάφερα να ανέβω στο σανίδι και να πάρω μέρος σε παραστάσεις  που με εξέφραζαν και μου προσέφεραν την δυνατότητα να εξελιχθώ και να μάθω.

Ποιες είναι οι φιλοδοξίες σας για το μέλλον; Η μόνη μου φιλοδοξία είναι να μπορώ  συνεχίσω να έχω την δυνατότητα να συμμετέχω σε αξιόλογες δουλειές και να συνεργάζομαι με ανθρώπους που με πάνε ένα βήμα παρακάτω, ως άνθρωπο κι ως καλλιτέχνη.

*Κυριακή 7 Οκτωβρίου στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού στις 21:00, με τον Νικήτα Τσακίρογλου και την Δέσποινα Μπεμπεδέλη. Εισιτήρια από 15€.