Έργα – σταθμούς στην ιστορία του βωβού σοβιετικού κινηματογράφου, εξαίρετα δείγματα της Ρωσικής Πρωτοπορίας, αριστουργήματα του παγκόσμιου κινηματογράφου, περιλαμβάνει το πρόγραμμα αυτής της εβδομάδας της Ταινιοθήκης Θεσσαλονίκης. Το αφιέρωμα «Ρωσική Πρωτοπορία: Ξαναγράφοντας την ιστορία» πραγματοποιείται από την Κυριακή 7 έως τη Δευτέρα 9 Οκτωβρίου 2018 στο αγαπημένο σινεφίλ στέκι, την αίθουσα Σταύρος Τορνές στην Αποθήκη 1 στο Λιμάνι.
Οι τέσσερις ταινίες του αφιερώματος αντανακλούν τις φορμαλιστικές αναζητήσεις, τους αισθητικούς πειραματισμούς και τις επαναστατικές θεωρίες των σκηνοθετών που τις υπογράφουν. Πρόκειται για τα φιλμ: Απεργία (1925) του Σεργκέι Αϊζενστάιν, Το τέλος της Αγίας Πετρούπολης (1927) του Βσέβολοντ Πουντόβκιν, Ο άνθρωπος με την Κινηματογραφική Μηχανή (1929) του Τζίγκα Βερτόφ, και Αρσενάλ – Το οπλοστάσιο (1929) του Αλεξάντρ Ντοβζένκο (1929).
Ταινιοθήκη Θεσσαλονίκης – αίθουσα Σταύρος Τορνές (Αποθήκη 1, Λιμάνι, τηλ. 2310-378404). Γενική είσοδος: 4€ // CineΚάρταF: 3€ // CineΚάρταF Gold: Δωρεάν
Πρόγραμμα προβολών του αφιερώματος
Κυριακή 7/10 (19:30) – Το τέλος της Αγίας Πετρούπολης (Σοβιετική Ένωση, 1927). Σκηνοθεσία: Βσέβολοντ Πουντόβκιν / Vsevolod Pudovkin. Σενάριο: Nathan Zarkhi. Με τους: Aleksandr Chistyakov, Vera Baranovskaya, Ivan Chuvelyov. Ασπρόμαυρη, Βωβή, 85΄
Η αφύπνιση και η πολιτική συνειδητοποίηση ενός απολιτίκ ατόμου και η ενεργή συμμετοχή του στο ιστορικό γίγνεσθαι της εποχής. Τον παρακολουθούμε ως μονάδα μέσα στη μάζα να συγχωνεύεται μέσα στο πλήθος που αποτέλεσε τον κύριο επαναστατικό κορμό στην κατάληψη των Χειμερινών Ανακτόρων. Ένα έργο-σταθμός στην ιστορία του βωβού σοβιετικού κινηματογράφου και εξαίρετο δείγμα της Ρωσικής Πρωτοπορίας. Για πρώτη φορά στο σινεμά, το ιστορικό γεγονός αποδίδεται σαν ανάκλαση του ατομικού περιστατικού και το ατομικό περιστατικό σαν αλληγορία του ιστορικού.
Κυριακή 7/10 (21:00) – Ο άνθρωπος με την κινηματογραφική μηχανή (Σοβιετική Ένωση, 1929). Σκηνοθεσία – σενάριο: Τζίγκα Βερτόφ / Dziga Vertov. Με τον: Mikhail Kaufman. Ασπρόμαυρη, Βωβή, 68΄
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ