Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου 2022: Ποιες θεατρικές παραστάσεις θα δούμε;

To φετινό πρόγραμμα του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου ανακοινώθηκε. Ποιες θεατρικές παραστάσεις θα δούμε και ποιες αλλαγές έρχονται; 

Στην παρουσίαση του προγράμματος ήταν παρούσα η υπ. Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη, η οποία ανακοίνωσε πως στο συγκρότημα της Πειραιώς 260 θα στεγαστούν μόνιμα, εκτός από τις παραστάσεις, οι διοικητικές υπηρεσίες του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, καθώς και οι υπηρεσίες του Οργανισμού Διαχείρισης Πολιτιστικών Πόρων.

Συγκεκριμένα η υπουργός στην ομιλία της είπε: «Η Πειραιώς 260 ιδιοκτησιακά ανήκει στην Εθνική Τράπεζα. Μέσα από στενή συνεργασία με τα στελέχη της Εθνικής Τράπεζας, έχουμε ήδη καταλήξει και έχουμε υπογράψει το πρώτο συμφωνητικό, ώστε η Πειραιώς 260 να περιέλθει στο ΥΠΠΟΑ. Αυτή τη στιγμή είμαστε σε μία φάση διαδικασίας εκτιμητικής, προκειμένου να λήξει, ώστε με την δέουσα δικαστική απόφαση το θέμα της απαλλοτρίωσης του χώρου να περατωθεί. Οπότε στην Πειραιώς 260 θα έχει πλέον το Φεστιβάλ το δικό του χώρο και για τις παραστάσεις και για τις διοικητικές του υπηρεσίες. Θα συνυπάρχει, επειδή είναι πολλές χιλιάδες τετραγωνικά, με τον Οργανισμό Διαχείρισης και Ανάπτυξης Πολιτιστικών Πόρων με τον οποίον ήδη έχουν γίνει επαφές, προκειμένου ο χώρος και τα κτήρια να αξιοποιηθούν, το συντομότερο δυνατόν. Επομένως, καλώς εχόντων των πραγμάτων, μέσα σε 12 μήνες, του χρόνου τέτοια εποχή, το Φεστιβάλ θα έχει τον δικό του χώρο και για τα γραφεία του και τους χώρους που φιλοξενεί τις παραστάσεις του».

Η Λίνα Μενδώνη σημείωσε, επίσης, ότι με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης, το ποσό των 3.000.000 ευρώ θα διατεθεί για την αναβάθμιση των χώρων λειτουργίας και υποδομών του Φεστιβάλ, στο Ηρώδειο, στην Επίδαυρο και στην Πειραιώς.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Ηδη οι μελέτες για το Ηρώδειο έχουν εκπονηθεί από το Φεστιβάλ, έχουν εγκριθεί από το ΚΑΣ και το έργο έχει ενταχθεί με την ανάλογη χρηματοδότηση στο Ταμείο Ανάκαμψης και είναι σε διαδικασία η δημοπράτηση του έργου. Περιμένουμε από το Φεστιβάλ να έχει σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα τις αντίστοιχες μελέτες για την Επίδαυρο, επομένως και εκεί θα γίνει μια παρέμβαση απόλυτα συμβατή με τα θέατρα και τον αρχαιολογικό χώρο της Επιδαύρου, όπου όμως, με σύγχρονο τρόπο, θα υπηρετεί τις λειτουργίες του Φεστιβάλ και ένα μικρότερο ποσόν, όπως ζητήθηκε, θα εξυπηρετήσει παρεμβάσεις στα κτήρια της Πειραιώς», ανέφερε η υπουργός.

Η καλλιτεχνική διευθύντρια Κατερίνα Ευαγγελάτου παρουσίασε το νέο πρόγραμμα του Φεστιβάλ στο οποίο ανοίγει τη βεντάλια του πολιτισμού και διευρύνει τους καλλιτεχνικούς ορίζοντες. Εκτός από τις γνωστές καλλιτεχνικές φυσιογνωμίες που συνήθως προβάλλονται, το πρόγραμμα ανανεώνεται με παρουσίες νέων συντελεστών δίνοντας στο Φεστιβάλ την εξωστρέφεια που του πρέπει.

Η αφίσα σχεδιάστηκε από το βραβευμένο γραφείο G Design Studio και το οπτικό όραμα προσφέρει «χρώμα, χαρά και φως. Μια αισιόδοξη οπτική ταυτότητα. Η σύμπραξη δημιουργών με διαφορετικό αντικείμενο είναι μια διαδικασία διαρκούς συνομιλίας. Στο αποτέλεσμα όμως, φαίνεται σαν να γεννήθηκαν μαζί», όπως αναφέρει η εταιρεία.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ποιες θεατρικές παραστάσεις θα δούμε στο φετινό Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου;

Εστιάζοντας στην οργανική σχέση ανάμεσα στη σύγχρονη παραστατική δημιουργία και στο Αρχαίο Δράμα, συνεχίζονται και φέτος, σε ανανεωμένη μορφή, οι ιδιαίτερες δράσεις που ξεκίνησαν πέρυσι, όπως «Πάροδος» (Studio Residency στη Μικρή Επίδαυρο) και «Πρόλογος» / «Έξοδος», οι οποίες αντλούν τα ονόματά τους από το αρχαίο θέατρο και τη δομή του, δραματουργική και αρχιτεκτονική.

Το φετινό πρόγραμμα διατρέχει ένας στοχασμός γύρω από τη μορφή της Αντιγόνης (Antigonisms), με ξεχωριστούς σταθμούς δύο παραστάσεις αλλά και μια πληθωρική σειρά συζητήσεων, χωρισμένη σε μικρότερες θεματικές, με τη συμμετοχή ομιλητών και ομιλητριών από όλο το φάσμα των Γραμμάτων και των Τεχνών. 

Η Πλατεία, ο υπαίθριος χώρος ανάμεσα στους Χώρους Α – Β – Ε – Η της Πειραιώς  260, θα λειτουργεί ως χώρος ελεύθερης συνάντησης, όπου το κοινό θα μπορεί, μετά τις παραστάσεις, να απολαμβάνει live τζαζ από ξεχωριστά ελληνικά σχήματα, ενώ θα ανταλλάσσει φεστιβαλικές εντυπώσεις μ’ ένα ποτήρι κρασί.

ΠΕΙΡΑΙΩΣ 260

1 – 7 Ιουνίου 2022, 260 ΧΩΡΟΣ Δ

Γιάννης Χουβαρδάς, Η άλλη πλευρά της καταιγίδας

Μια φανταστική συνάντηση του Όρσον Ουέλς με τον κόσμο του Ουίλλιαμ Σαίξπηρ

Στην πρωτότυπη σύνθεση του Γιάννη Χουβαρδά, η σαιξπηρική Καταιγίδα (The Tempest) συναντιέται με το Χόλιγουντ της «Χρυσής Εποχής» και τον ιδιοφυή, επαναστάτη δημιουργό Όρσον Ουέλς. Το κείμενο μεταφέρει την ποίηση του πρωτοτύπου σε ένα μυθικό αλλά κοντινό σ’ εμάς περιβάλλον, αντλώντας από δύο κύκνεια άσματα, το τελευταίο θεατρικό έργο του Άγγλου δραματουργού και την τελευταία, ανολοκλήρωτη ταινία του Όρσον Ουέλς Η άλλη πλευρά του ανέμου. Ο κόσμος του Πρόσπερο, το «μαγικό νησί» του, θα είναι ένα παλιό, μεγάλο στούντιο του Χόλιγουντ, και όλα τα πρόσωπα του έργου θα είναι αναγνωρίσιμες θρυλικές μορφές χολιγουντιανών ταινιών. Και η όλη παράσταση, μια φαντασμαγορική μίξη θεάτρου και κινηματογράφου, μ’ ένα λαμπερό σύνολο ηθοποιών απ’ όλες τις γενιές του ελληνικού θεάτρου, θα εκπέμπει μια αύρα της ύλης που παλεύει να γίνει πνεύμα, το υλικό απ’ το οποίο είναι φτιαγμένα τα όνειρα. 

Σύλληψη – Διασκευή – Σκηνοθεσία Γιάννης Χουβαρδάς • Συνεργασία στη διασκευή Έρι Κύργια • Σκηνικά Εύα Μανιδάκη • Κοστούμια Ιωάννα Τσάμη • Μουσική Θοδωρής Οικονόμου • Χορογραφίες Φωκάς Ευαγγελινός • Κίνηση Μαρκέλλα Μανωλιάδη • Φωτισμοί Σίμος Σαρκετζής • Video design Παντελής Μάκκας • Σχεδιασμός ήχου Κώστας Μπώκος • Μακιγιάζ Αχιλλέας Χαρίτος • Κομμώσεις Δημήτρης Αποστολίδης • Διδασκαλία κλακέτας Θάνος Δασκαλόπουλος • Υπεύθυνη παραγωγής Έφη Πανουργιά • Βοηθοί σκηνοθέτη Ασπασία-Μαρία Αλεξίου, Ηλιάνα Καλαδάμη • Β΄ βοηθός σκηνοθέτη Μάγδα Καυκούλα   Παίζουν Γιάννης Βογιατζής, Πυγμαλίων Δαδακαρίδης, Έκτορας Λυγίζος, Άρης Μπαλής, Ελένη Μπούκλη, Αλέξανδρος Μυλωνάς, Αντώνης Μυριαγκός, Δημήτρης Παπανικολάου, Δημήτρης Πασσάς, Δημήτρης Πιατάς, Άλκηστις Πουλοπούλου, Χάρης Φραγκούλης

Ευχαριστούμε θερμά το Εθνικό Θέατρο και την Εθνική Λυρική Σκηνή για την ευγενική παραχώρηση πρόσβασης σε υλικό από το βεστιάριο και το φροντιστήριο των Οργανισμών τους.

16 – 18 Ιουνίου, 260 ΧΩΡΟΣ Δ

Comédie-Française – Ivo van Hove Le Tartuffe ou l’Hypocrite / Ταρτούφος ή Ο υποκριτής  του Μολιέρου

Μετά την αξέχαστη παράσταση Ηλέκτρα / Ορέστης στην Επίδαυρο το 2019, η Comédie-Française με τον Ivo van Hove επιστρέφουν στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, αυτή τη φορά στην Πειραιώς 260, με αφορμή την επέτειο των 400 χρόνων από τη γέννηση του Μολιέρου. Βασισμένη στο ανέκδοτο κείμενο της απαγορευμένης, πρώτης εκδοχής του Ταρτούφου, η νέα, αριστοτεχνική παράσταση του Ivo van Hove, που θα δούμε αμέσως μετά το ανέβασμά της στο Παρίσι, φέρνει την απολαυστική κωμωδία στο σήμερα, φωτίζοντάς την καυστικά ως κοινωνικό δράμα. Ενώνοντας για μια ακόμα φορά τις δυνάμεις του με τον λαμπερό σύγχρονο θίασο του Μολιέρου με τον οποίο τον συνδέει δυνατή «χημεία» ήδη από την πρώτη τους συνεργασία στους Καταραμένους του Βισκόντι (2016), ο κορυφαίος σκηνοθέτης στήνει μια ολομέτωπη επίθεση στους παντός είδους υποκριτές. Σύμμαχός του, ο διπλά βραβευμένος με Όσκαρ για τη μουσική του στις ταινίες του Guillermo del Toro και Wes Anderson, Alexandre Desplat, που συνθέτει την πρωτότυπη μουσική της παράστασης.

Έμμετρη κωμωδία σε τρεις πράξεις, απαγορευμένη εκδοχή του 1664, αποκατεστημένη από τον Georges Forestier, με τη συνεργασία της Isabelle Grellet. Μια παραγωγή της Comédie-Française. 

Σκηνοθεσία Ivo van Hove • Δραματουργία Koen Tachelet • Σκηνικά – Φωτισμοί Jan Versweyveld • Κοστούμια An D’Huys • Πρωτότυπη μουσική Alexandre Desplat • Συνεργασία στη μουσική Solrey • Ήχος Pierre Routin • Βίντεο Renaud Rubiano • Βοηθός σκηνοθεσίας Laurent Delvert  Βοηθός σκηνογράφου Jordan Vincent • Βοηθός φωτισμών François Thouret • Παίζουν Claude Mathieu, Denis Podalydès, Loïc Corbery, Christophe Montenez, Dominique Blanc, Julien Frison, Marina Hands • Η μουσική κυκλοφορεί από τη Galilea Music • Τα σκηνικά και τα κοστούμια υλοποιήθηκαν στα Ατελιέ της Comédie-Française 

Στο πλαίσιο του εορτασμού των 400 χρόνων από τη γέννηση του Μολιέρου, την παράσταση συνοδεύει συζήτηση με επίτιμο προσκεκλημένο τον Georges Forestier, Ομότιμο Καθηγητή Γαλλικής Λογοτεχνίας στη Σορβόννη, ιστορικό του θεάτρου του 17ου αιώνα και συγγραφέα της βιογραφίας του Μολιέρου (Μεγάλο Βραβείο Βιογραφίας της Γαλλικής Ακαδημίας, 2019). Η εκδήλωση, που διοργανώνεται σε συνεργασία του Φεστιβάλ με το Γαλλικό Ινστιτούτο, θα πραγματοποιηθεί στο Auditorium του Γαλλικού Ινστιτούτου, την Τρίτη 14 Ιουνίου.

Με την υποστήριξη Γαλλικό Ινστιτούτο Ελλάδος – Υπηρεσία συνεργασίας και μορφωτικής δράσης της Πρεσβείας της Γαλλίας στην Ελλάδα

22 – 23 Ιουνίου, 260 ΧΩΡΟΣ Δ

Teatro La Re-Sentida – Marco Layera Oasis de la Impunidad / Όαση ατιμωρησίας

Οκτώ σώματα συσπώνται επί σκηνής. Δεν είναι ξεκάθαρο εάν υποφέρουν ή διασκεδάζουν, εάν οι κινήσεις τους μαρτυρούν περηφάνια ή φόβο. Όλα μαζί συγκροτούν ένα «αστυνομικό σώμα». Αυστηρά πειθαρχημένα, επιτηρούν την τάξη, αλλά η βία που είναι υποχρεωμένα να ασκούν προκαλεί αντιδράσεις. Τα θύματά τους απειλούν να κατακλύσουν τον χώρο και να προκαλέσουν κοινωνική έκρηξη! Ο θίασος La Re-Sentida, που ενθουσίασε πέρυσι το κοινό της Πειραιώς 260 με την εκρηκτική ενέργεια των έφηβων κοριτσιών από τη Χιλή, συγχωνεύει για άλλη μια φορά εξεγερσιακά και στοχαστικά στοιχεία, προσεγγίζοντας τη θεατρική δημιουργία ως εργαστήρι κριτικής, περισυλλογής και κοινωνικού οραματισμού. Εδώ, ο Μάρκο Λαγέρα και η ομάδα La Re-Sentida αντλούν έμπνευση από την εμπειρία της κοινωνικής εξέγερσης τον Οκτώβριο του 2019 στη Χιλή και «στήνουν» ένα έργο πάνω στη διαλεκτική της βίας που ξεπερνά τα σύνορα της χώρας τους και απευθύνεται σε κάθε πολίτη του σύγχρονου κόσμου. 

Σκηνοθεσία Marco Layera Navarro • Δραματουργία Elisa Leroy και Martín Valdés-Stauber • Βοηθοί σκηνοθεσίας Humberto Adriano Espinoza και Katherine Maureira • Καλλιτεχνική παραγωγή Victoria Iglesias • Σκηνογραφία Sebastián Escalona και Cristian Reyes • Τεχνική διεύθυνση Karl Heinz Sateler • Ήχος Andrés Quezada • Παίζουν Diego Acuña, Nicolás Cancino, Lucas Carter, Mónica Casanueva, Carolina Fredes, Imanol Ibarra, Carolina de la Maza, Pedro Muñoz • Παραγωγή Teatro La Re-sentida και Münchner Kammerspiele • Συμπαραγωγή Matucana 100 και Schaubühne am Lehniner Platz • Σε συνεργασία με το EVZ Stiftung (Rememberamce, Responsibility and Future Foundation) και χρηματοδότηση του Ομοσπονδιακού Υπουργείου Οικονομικών της Γερμανίας 

ΠΡΕΜΙΕΡΑ  24 – 26 Ιουνίου, 260 ΧΩΡΟΣ Ε

Ελεάνα Τσίχλη Οι 7 τρελοί

Βασισμένο στο μυθιστόρημα του Ρομπέρτο Αρλτ

Μια μυστική οργάνωση σχεδιάζεται από «7 τρελούς» υπό την καθοδήγηση ενός «Αστρολόγου» –γκροτέσκα συνωμοσία παγκόσμιας κυριαρχίας, που παραπαίει ανάμεσα σε ακραία ιδεολογήματα και αυταπάτες. Γραμμένο το 1929, λίγο πριν ξεσπάσει η διεθνής οικονομική κρίση και πριν την πρώτη στρατιωτική δικτατορία στην Αργεντινή, το μυθιστόρημα του Αρλτ μας εισάγει σ’ ένα σύμπαν βίας και τρομοκρατίας όπου κυριαρχεί η δυστοπία των μηχανών, η φαντασίωση του εύκολου πλούτου και το φλερτ με την παρανομία και το έγκλημα. Υπό τη σκιά του ολοκληρωτισμού αλλά και των επαναστατικών θεωριών της εποχής που βράζουν, οι «τρελοί» του έργου, σε ευθεία συνομιλία με τους ήρωες του Ντοστογιέφσκι, φωτογραφίζουν τον άνθρωπο των αχανών μεγαλουπόλεων, αναλώσιμο εξάρτημα σε αυτοματοποιημένες γραμμές παραγωγής, που συντρίβεται σ’ ένα εμπρηστικό μίγμα πλήξης και απόγνωσης. 

Επτά ηθοποιοί δημιουργούν μια επί σκηνής κοινότητα αποκαλύπτοντας μια επίκαιρη ιστορία που αναδεικνύει τις φιλοσοφικές προεκτάσεις του έργου και διεκδικεί τον χώρο για να ανθίσει ένα διαχρονικό «εμείς», μια νέου τύπου χορικότητα. 

Μετάφραση Έφη Γιαννοπούλου • Σκηνοθεσία Ελεάνα Τσίχλη • Σκηνικά – Κοστούμια Τίνα Τζόκα • Κίνηση Κατερίνα Φώτη • Μουσική Θοδωρής Αμπαζής • Σχεδιασμός φωτισμών Στέλλα Κάλτσου  • Βοηθός σκηνοθέτιδας Μαριάνθη Παντελοπούλου • Βοηθός σκηνογράφου – ενδυματολόγου Σταύρος Μπαλής • Διεύθυνση παραγωγής Ρένα Ανδρεαδάκη, Ζωή Μουσχή • Παίζουν Μιχάλης Βαλάσογλου, Στέλλα Βογιατζάκη, Μπάμπης Γαλιατσάτος, Γιάννης Καράμπαμπας, Γιώργος Κριθάρας, Γιώργος Σύρμας, Φιντέλ Ταλαμπούκας

Με τη συγχρηματοδότηση της Ελλάδας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης

ΠΡΕΜΙΕΡΑ 2 – 4 Ιουλίου, 260 ΧΩΡΟΣ E

Γιούλα Μπούνταλη, Άνοιξη

Υπάρχει αντρικός και γυναικείος «προορισμός», έμφυλες κλίσεις και ταλέντα; Είναι οι θετικές επιστήμες, η μηχανολογία, η αρχιτεκτονική, η φαρμακευτική κατάλληλες για ένα κορίτσι; Άνοιξη 1960, Μεσολόγγι. Μια ομάδα μαθητριών του Γυμνασίου Θηλέων διασχίζει τους δρόμους της πόλης αντιδρώντας στην ίδρυση Πρακτικού Γυμνασίου Αρρένων που θα απέκλειε τις ίδιες από τα μαθήματα θετικής κατεύθυνσης. Μια ιστορία γυναικών που γεννήθηκαν αμέσως μετά τον πόλεμο σε μια κλειστή επαρχιακή κοινωνία και οραματίστηκαν έναν ρόλο ισότιμο με τους άντρες. Κορίτσια αυτόφωτα και γι’ αυτό παράξενα για την εποχή τους αλλά και για τη δική μας, με τους έμφυλους ρόλους να ορίζουν ακόμη, παρά τον επιδερμικό τους μετασχηματισμό, το κυρίαρχο εθνικό αφήγημα. Μια πρωτότυπη παράσταση, βασισμένη σε μια αληθινή (κι αληθινά ελληνική) ιστορία.

Κείμενο – Σκηνοθεσία Γιούλα Μπούνταλη •  Δραματουργός – Βοηθός σκηνοθέτιδας Βασιλική Λαζαρίδου •  Σκηνογραφία Κωνσταντίνος Κωτσής • Σχεδιασμός φωτισμών Τάσος Παλαιορούτας • Κοστούμια Μάρλι Αλειφέρη • Μουσική Γιάννης Τσάλλας, Κώστας Ζάμπος •  Make up artist Εύη Ζαφειροπούλου • Παίζουν Βαγγελιώ Ανδρεαδάκη, Έλη Δρίβα, Βασίλης Καραμπούλας, Εριέττα Κέλλη, Χριστίνα Κυπραίου, Φωτεινή Παπαχριστοπούλου, Ζωή Σιγαλού, Θάνος Τοκάκης  • Ηχογραφημένα κείμενα Κώστας Μπερικόπουλος • Εκτέλεση παραγωγής LeFou Productions / Βάσια Ατταριάν, Σεραφείμ Ράδης

Ακουστική περιγραφή για άτομα με προβλήματα όρασης.

Με τη συγχρηματοδότηση της Ελλάδας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης 

ANTIGONISMS Κύκλος Αντιγόνη                                                            

ΠΡΕΜΙΕΡΑ 5 – 7 Ιουλίου, 260 ΧΩΡΟΣ Η

Αλέξανδρος Ραπτοτάσιος, Αντιγόνη  του Σοφοκλή

Η Αντιγόνη του Αλέξανδρου Ραπτοτάσιου, με ειδική ανάθεση στο πλαίσιο του ερευνητικού προγράμματος VAST στο οποίο συμμετέχει το Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, διερευνά τη σχέση της Πόλης με την εξουσία, διαχρονικό ζήτημα του τραγικού έργου. Εστιάζοντας στον καταλυτικό ρόλο των ΜΜΕ στη διαμόρφωση της κοινής γνώμης, η θεατρική δράση τοποθετείται σ’ ένα τηλεοπτικό στούντιο, σ’ ένα απροσδιόριστο μέλλον, όπου κάθε πολιτική διαπραγμάτευση και απόφαση πραγματοποιούνται σε ζωντανό χρόνο. Ο Χορός των γερόντων γίνεται εδώ Χορός πολιτών που εκφράζουν εκφάνσεις του κυρίαρχου λόγου (πολιτικών, δημοσιογράφων, επιχειρηματιών κλπ.), οι οποίοι παρακολουθούν, με την ενεργή συμμετοχή του κοινού, πάντα σε live σύνδεση, την ανελέητη σύγκρουση κοσμικού και ηθικού δικαίου.

Σκηνοθεσία – Δραματουργική επεξεργασία Αλέξανδρος Ραπτοτάσιος • Δραματουργία Or Benezra-Segal • Σκηνογραφία – Σχεδιασμός φωτισμώνΠολυμέσα Marco Turcich • Κοστούμια – Αντικείμενα Μαρία-Σεσίλ Ιγγλέση • Επιμέλεια λόγου Νίκος Παναγιωτόπουλος • Μουσική – Σχεδιασμός ήχου Christiano Sossi • Βοηθός σκηνογράφου – φωτιστή Μαρίζα Σουλιώτη • Βοηθός σκηνοθέτη Θωμαΐς Τριανταφυλλίδου • Παίζουν Γεράσιμος Σκιαδαρέσης (Κρέων), Κίττυ Παϊταζόγλου (Αντιγόνη),  Ελένη Καραγιώργη (Ευριδίκη), Χριστίνα Δαλαμάγκα (Ισμήνη), Φοίβος Παπακώστας (Αίμων), Βίκυ Κυριακουλάκου (Τειρεσίας), Λάμπρος Γραμματικός (Φύλακας), Δανάη Λουκάκη (Χορός), Ζωή Δρακοπούλου (Χορός), Ντέμπορα Οντόνγκ (Χορός), Ιωάννα Αθανασίου (Χορός), Γιώργος Μπινιάρης (Χορός), Ντίνος Γκελαμέρης (Χορός)

Το VAST («Values Across Space and Time») είναι ένα ερευνητικό πρόγραμμα με αντικείμενο τη μελέτη των θεμελιωδών αξιών για την εξέλιξη του ευρωπαϊκού πολιτισμού και τη συγκρότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όπως ελευθερία, δημοκρατία, ισότητα, διάλογος, ανθρώπινη αξιοπρέπεια και κράτος δικαίου. Χρηματοδοτείται από το πρόγραμμα έρευνας και καινοτομίας Horizon 2020 της Ευρωπαϊκής Ένωσης και αποτελεί συνεργασία μεταξύ οκτώ εταίρων από πέντε χώρες: το ΕΚΕΦΕ «Δημόκριτος» (Ελλάδα), το Università degli Studi di Milano (Ιταλία), το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (Ελλάδα), το Universidade NOVA de Lisboa – NOVA (Πορτογαλία), το Μουσείο Παραμυθιού (Κύπρος), το Semantika (Σλοβενία), το Museo Galileo – IMSS (Ιταλία) και το Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου (Ελλάδα).

6 & 7 Ιουλίου, 260 ΧΩΡΟΣ Δ

Caroline Guiela Nguyen FRATERNITÉ, Conte fantastique / ΑΔΕΛΦΟΣΥΝΗ, φανταστική ιστορία

Όταν ένα μέρος της ανθρωπότητας εξαφανίζεται στο διάστημα λόγω ενός παράξενου ατυχήματος, της Μεγάλης Έκλειψης, οι εναπομείναντες κάτοικοι της Γης καταφεύγουν στα λεγόμενα «κέντρα φροντίδας», απ’ όπου μπορούν να στείλουν σύντομα μηνύματα στους αγνοούμενους οικείους τους. Μια κοινότητα συναισθηματικά «ακρωτηριασμένων» ανθρώπων συσπειρώνεται γύρω από τα κέντρα αυτά, που μετατρέπονται, έτσι, σε χώρους ιδανικούς για περισυλλογή και ανάρρωση. Μια μέρα, ωστόσο, αναγγέλλεται μια νέα Έκλειψη…

Μετά τη σαγηνευτική ΣΑΪΓΚΟΝ, που απέσπασε θερμό χειροκρότημα στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου 2019, η Γαλλοβιετναμέζα Καρολίν Γκυελά Ενγκυγέν επιστρέφει με ένα παραμύθι επιστημονικής φαντασίας και ένα πληθωρικό σύνολο επαγγελματιών και ερασιτεχνών ηθοποιών, που αναδεικνύει τον πιο πολύτιμο πόρο για το μέλλον του πλανήτη μας: την έννοια της Αδελφοσύνης.

Κείμενο Caroline Guiela Nguyen με ολόκληρη την καλλιτεχνική ομάδα • Σκηνοθεσία Caroline Guiela Nguyen • Συνεργαζόμενη καλλιτέχνιδα Claire Calvi • Σκηνικά Alice Duchange • Κοστούμια Benjamin Moreau • Φωτισμοί Jérémie Papin • Ήχος – Μουσική παραγωγή Antoine Richard • Βίντεο Jérémie Scheidler • Δραματουργία Hugo Soubise, Manon Worms • Πρωτότυπη μουσική Teddy Gauliat-Pitois, Antoine Richard • Παίζουν Dan Artus, Saadi Bahri, Hoonaz Ghojallu, Maïmouna Keita, Nanii, Elios Noël, Alix Petris, Lamya Regragui, Saaphyra, Vasanth Selvam, Anh Tran Nghia, Hiep Tran Nghia, Mahia Zrouki • Συνεργασία στον ήχο Orane Duclos • Βοηθός παραγωγής ήχου Thibaut Farineau • Συνεργασία στους φωτισμούς Mathilde Chamoux • Βοηθός βίντεο Marina Masquelier • Διεύθυνση σκηνής Serge Ugolini • Φωνητική διδασκαλία Myriam Djemour • Σύλληψη του «Memo» Sébastien Puech • Διερμηνείς Fabio Godinho και Camille Hummel (αγγλικά), Cao Nguyen (βιετναμέζικα) Συνεργασία στο casting Lola Diane • Βαφές Magali Poutoux • Μουσική σε στούντιο Quatuor Alternatif: Laura Al Tinaoui, Aurélie Métivier, Lydie Lefebvre, Mathieu Schmaltz • Με τη συμμετοχή των Rosanna Artus, Habib Azaouzi, Majida Ghomari, Lee Michelsen, Ruth Nuesch, Jean Ruimi • Διανομή παραγωγής Isabelle Nougier • Τεχνική διεύθυνση Xavier Lazarini • Συντονισμός Hummel-Zongo • Επικοινωνία Coline Loger • Διαχείριση Stéphane Triolet • Κατασκευή σκηνικών Atelier du Grand T, théâtre de Loire-Atlantique • Κατασκευή κοστουμιών Atelier du Théâtre de Liège με την υποστήριξη του Atelier du Theatre national Wallonie-Bruxelles • Παραγωγή Les Hommes Approximatifs • Εκτέλεση παραγωγής Les Hommes Approximatifs, Festival d’Avignon Coproduction – Odéon Théâtre de l’Europe, ExtraPôle Provence-Alpes-Côte d’Azur, Comédie – CDN de Reims, Théâtre National de Bretagne, Théâtre National de Strasbourg, Châteauvallon scène nationale, Théâtre de l’Union – CDN du Limousin, Théâtre Olympia CDN de Tours, MC2: Grenoble, La Criée – Théâtre national de Marseille, Le Grand T théâtre de Loire Atlantique, Célestins – Théâtre de Lyon, Comédie de Colmar – CDN Grand Est Alsace, La rose des vents – Scène nationale Lille Métropole Villeneuve d’Ascq, Le Parvis – Scène nationale Tarbes Pyrénées, Théâtre National de Nice, Théâtre du Beauvais – Scène nationale, Διεθνής συμπαραγωγή PROSPERO – Extended Theatre, Théâtre National Wallonie-Bruxelles, Théâtre de Liège, Les théâtres de la ville de Luxembourg, Centro Dramatico Nacional – Madrid, Dramaten – Stockholm, Schaubühne – Berlin, Teatro Nacional D. Maria II – Lisbonne, Thalia Theater – Hambourg, RomaEuropa Festival • Με την εξαιρετική υποστήριξη του DGCA • Με τη συμμετοχή των Jeune théâtre national, ENSATT και του Institut français Paris • Ευχαριστίες Christophe Floderer, Cathy Bouvard, Juliette Alexandre, Juliette Kramer, Béatriz Coutrot, Fabrice Di Falco, Avril Tembouret, Malone Artus, Farah Beguin El Fekkak, Adeline Guillot, Charlesse Tekabanza Diampova, Judith Leimann, Ossem, Shaina Bensalah, Maream El Araishy, Salvador Noël, Mathilde Rochais-Gensac, Badr Boukikaz, Boney Fields, Maria Rosa Yvon, Charles Berling, Alfredo Canavaten, Youssouf Gueye, Claire Rolland, Carl Holland στη La Chartreuse – Centre national des écritures du spectacle – Villeneuve lez Avignon, Les Ateliers Médicis, Fondation Minkowska, Fondation Teresa Pontès και Μονάδα Αποκατάστασης Οικογενειακών Δεσμών του Ερυθρού Σταυρού, Comédie – CDN de Reims, Théâtre National de Bretagne, Théâtre National Wallonie- Bruxelles, Théâtre de Liège, Festival d’Avignon καθώς και Voix des Outre-Mer, La Comédie-Française, Equinoxe, Scène Nationale de Châteauroux, le Théâtre Nouvelle Génération – Lyon, La Comédie de Valence, l’Αssociation Filigrane, Traces Migrations

Συνεργασία επικοινωνίας Γαλλικό Ινστιτούτο Ελλάδος – Υπηρεσία συνεργασίας και μορφωτικής δράσης της Πρεσβείας της Γαλλίας στην Ελλάδα

10 & 11 ΙΟΥΛΙΟΥ, 260 ΧΩΡΟΣ Η

Philippe Quesne, Farm fatale

Μια μετα-αποκαλυπτική συνθήκη στο όχι και τόσο μακρινό μέλλον: πέντε σκιάχτρα που έχουν μείνει χωρίς δουλειά λόγω της κλιματικής αλλαγής αποφασίζουν να συγκροτήσουν μια νέα κοινότητα. Οι αφοπλιστικά αστείοι χαρακτήρες του έργου μας ωστόσο, δεν πτοούνται από τη δύσκολη κατάσταση. Καταγράφουν μεθοδικά τους ήχους της ετοιμοθάνατης φύσης για τις επόμενες γενιές, ετοιμάζουν πανό και σλόγκαν για διαδηλώσεις, παίζουν ποπ μουσική στον πειρατικό ραδιοφωνικό σταθμό τους, συζητάνε για την εξαφάνιση των εντόμων και τα φυτοφάρμακα. 

Με την παράσταση Farm fatale, ο διεθνής Γάλλος δημιουργός Φιλίπ Κεν, γνωστός για τις υβριδικές – εικαστικές παράστασεις του, οραματίζεται ένα εξωφρενικό όσο και γοητευτικό σύμπαν, το οποίο κατοικείται από ευγενείς ονειροπόλους ακτιβιστές, λακωνικούς σχολιαστές της πραγματικότητάς μας.

Σύλληψη – Σκηνικά – Σκηνοθεσία Philippe Quesne • Συνδημιουργία – Ερμηνεία Léo Gobin, Sebastien Jacobs (δημιουργία ρόλου από τον Stefan Merki), Nuno Lucas (δημιουργία ρόλου από τον Damian Rebgetz), Anne Steffens (δημιουργία ρόλου από την Julia Riedler), Gaëtan Vourc’h • Συνεργασία στα σκηνικά Nicole Marianna Wytyczak • Συνεργασία στα κοστούμια Nora Stocker • Μάσκες Brigitte Frank • Διεύθυνση σκηνής Loïc Even • Φωτισμοί Fabien Bossard • Ήχος Félix Perdreau • Δραματουργία Martin Valdés-Stauber • Συνεργασία στη δραματουργία Camille Louis • Παραγωγή περιοδείας Vivarium Studio • Παραγωγή Münchner Kammerspiele – Munich • Συμπαραγωγή Nanterre-Amandiers – Centre dramatique national – France • Η παράσταση έκανε πρεμιέρα στις 29 Μαρτίου 2019 στο Münchner Kammerspiele

Συνεργασία επικοινωνίας Γαλλικό Ινστιτούτο Γαλλικού Ινστιτούτου Ελλάδος – Υπηρεσία συνεργασίας και μορφωτικής δράσης της Πρεσβείας της Γαλλίας στην Ελλάδα

ΠΡΕΜΙΕΡΑ 18 – 21 Ιουλίου, 260 ΧΩΡΟΣ Η

Γιώργος Κουτλής, Ο σκύλος, η νύχτα και το μαχαίρι του Μάριους φον Μάγενμπουργκ

Ένας εφιάλτης με σπλάτερ και κωμικά στοιχεία, μια παρανοϊκή και ωμά διασκεδαστική κούρσα, παραβολή της παράλογης πραγματικότητάς μας. Ο Γιώργος Κουτλής, νεαρός σκηνοθέτης που συνεπήρε το αθηναϊκό κοινό με τους ξέφρενους Παίχτες του Γκόγκολ, αναλαμβάνει τη σκηνοθεσία ενός σύγχρονου έργου με την υπογραφή του ανατρεπτικού δραματουργού της Σάουμπυνε Marius von Mayenburg. 

Ο «Μ» βρίσκεται στο αδιέξοδο ενός εγκαταλελειμμένου δρόμου. Δεν έχει ιδέα πώς βρέθηκε εδώ. Το μόνο πράγμα που θυμάται είναι ότι έφαγε μύδια. Η νύχτα πέφτει βαριά και ώσπου να ξημερώσει ο «Μ» θα έχει μαχαιρωθεί, θα έχει μαχαιρώσει, θα έχει γνωρίσει ανθρώπους που θέλουν να τον φάνε, θα έχει δει τον χρόνο να στέκει ακίνητος και μόνο στο τέλος, για πρώτη φορά, θα νιώσει πως δεν φοβάται. 

Σκηνοθεσία Γιώργος Κουτλής • Μετάφραση Γιώργος Δεπάστας • Σκηνικά – Κοστούμια Εύα Γουλάκου • Πρωτότυπη μουσική – Σχεδιασμός ήχου Jeph Vanger • Φωτισμοί Τάσος Παλαιορούτας • Επιμέλεια κίνησης Αλέξανδρος Βαρδαξόγλου • Βοηθός σκηνοθέτη Ελένη Κουτσιούμπα • Βοηθός σκηνογράφου – ενδυματολόγου: Σοφία Βάσου • Φωτογραφίες Χρήστος Συμεωνίδης • Παίζουν (αλφαβητικά) Δήμητρα Βλαγκοπούλου, Θάνος Λέκκας, Βασίλης Μαγουλιώτης • Εκτέλεση παραγωγής POLYPLANITY Productions / Βίκυ Στρατάκη

ΠΡΕΜΙΕΡΑ 19 – 21 Ιουλίου, 19:00, 260 ΧΩΡΟΣ Ε

Γιώτα Αργυροπούλου – blindspot theatre group, Youthquake

Δεκατέσσερις έφηβοι καταλαμβάνουν τη σκηνή και μας οδηγούν στο μέλλον! Από τον «Δεκέμβρη του 2008», τις οικολογικές πορείες σε όλο τον κόσμο και τις «Παρασκευές για το Μέλλον», το #Blacklivesmatter και το Occupy Wall Street, οι νέοι δημιουργούν πλέον νέα μοτίβα συμμετοχής και πολιτικοποίησης. Οι έφηβοι του «Youthquake», έχοντας ολοκληρώσει ένα πολύπλευρο εκπαιδευτικό πρόγραμμα στο πλαίσιο του Open Plan, καταλαμβάνουν τώρα την Πειραιώς 260 και μας αφηγούνται τη ζωή, τις συνήθειες, τα γούστα και την κοινωνική δυσαρέσκειά τους για τον κόσμο που κληρονομούν.

Ένα πρωτότυπο έργο, υπό την καθοδήγηση και τη συνεργασία των ενήλικων συνεργατών της θεατρικής ομάδας blindspot, που έρχεται να προκαλέσει έναν καλλιτεχνικό «σεισμό» και να μοιραστεί μαζί μας μια δυνατή εμπειρία. Μια παράσταση με τη συμμετοχή εφήβων όσο και επαγγελματιών ηθοποιών, για κοινό όλων των ηλικιών, που θα μας συγκινήσει με την αμεσότητα και την αλήθεια της.

Σύλληψη / Δημιουργία – Σκηνοθεσία  Γιώτα Αργυροπούλου • Σχεδιασμός & σύνθεση ψηφιακής εικόνας Μιχάλης Κωνσταντάτος • Δραματουργία Igor Dobricic Επιστημονική σύμβουλος – Θεατροπαιδαγωγός Μυρτώ Πίγκου-Ρεπούση • Μουσική Μαριλένα Ορφανού (Someone who isn’t me) Χορογράφος Ίρις Καραγιάν • Σκηνογράφος Πουλχερία Τζόβα • Ενδυματολόγος Βασιλεία Ροζάνα • Σχεδιασμός φωτισμών Ελίζα Αλεξανδροπούλου • Graphics AP • Βοηθός σκηνοθέτη Παρασκευή Λυπημένου • Οργάνωση & εκτέλεση παραγωγής LEFOU PRODUCTIONS (Βάσια Ατταριάν, Σεραφείμ Ράδης) 

ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ ΕΠΙΔΑΥΡΟΥ

ΔΙΕΘΝΗΣ ΣΥΜΠΑΡΑΓΩΓΗ / ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΠΡΕΜΙΕΡΑ 1 & 2 Ιουλίου

Schauspielhaus Bochum – Johan Simons, Άλκηστη του Ευριπίδη

Ένα αλλόκοτο έργο: μια γυναίκα θυσιάζει τη ζωή της για να σώσει τη ζωή του ετοιμοθάνατου άντρα της. Θρήνοι, διαπραγματεύσεις, διαφωνίες· ποιος δεν φοβάται να πεθάνει, ποιος δικαιούται περισσότερο να ζήσει. Εντέλει, ο Ηρακλής κατεβαίνει στον Άδη για να φέρει πίσω την Άλκηστη, μόνο που τώρα η ηρωίδα είναι μια ξένη για την οικογένειά της.

Η μετάκληση στην Επίδαυρο του ιδρυτή του διάσημου Theater Hollandia (1985) και από τους πρωτεργάτες της ευρωπαϊκής θεατρικής πρωτοπορίας, Ολλανδού Γιόχαν Σίμονς είναι γεγονός διεθνούς εμβέλειας. Ο Σίμονς, που επισκέφθηκε πρώτη φορά το Φεστιβάλ το 2002 με τις Βάκχες του Ευριπίδη και επανήλθε το 2009 με το Καζιμίρ και Καρολίνα του Χόρβατ σε συν-σκηνοθεσία με τον συνεργάτη του Paul Koek, είναι γνωστός για τη μουσική προσέγγισή του στα κείμενα και την εντυπωσιακά μινιμαλιστική αισθητική του. Στο νέο αυτό έργο επιχειρεί μια σύγχρονη μεταγραφή της Άλκηστης με όχημα τη μουσική της ομώνυμης όπερας του Γκλουκ, τοποθετώντας τέσσερις τραγουδιστές και ένα εκκλησιαστικό όργανο στη θέση του Χορού. 

Σκηνοθεσία Johan Simons • Σκηνικά Johannes Schütz • Κοστούμια Greta Goiris • Δραματουργία Susanne Winnacker • Παίζουν Anne Rietmeijer, Steven Scharf, Elsie de Brauw, Pierre Bokma, Stefan Hunstein, Victor IJdens 

Συμπαραγωγή Schauspielhaus Bochum – Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου 

ΠΡΕΜΙΕΡΑ 8 & 9 Ιουλίου

Εθνικό Θέατρο – Γιάννης Καλαβριανός, Μήδεια του Μποστ

Το Εθνικό Θέατρο παρουσιάζει ένα έργο-σταθμό της νεοελληνικής δραματουργίας για πρώτη φορά στο Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου μέσα από τη σκηνοθετική ματιά του Γιάννη Καλαβριανού. Γραμμένη το 1993 σε δεκαπεντασύλλαβο, η Μήδεια, του Μέντη Μποσταντζόγλου ή Μποστ, με τη χαρακτηριστική σκωπτική μαεστρία του δημιουργού της, είναι μια εκρηκτική παρωδία για τη σύγχρονη πραγματικότητα αυτής της χώρας. Εδώ, η τραγική ηρωίδα σκοτώνει τα παιδιά της όχι από ερωτική ζήλεια, αλλά από απογοήτευση για τις κακές μαθησιακές επιδόσεις και τον άσωτο βίο τους. Ο πολυσχιδής Μποστ κεντάει με παιγνιώδη και κωμικό τρόπο πάνω στο αρχαίο δράμα για να «επικρίνει τους επικριτάς, να προβληματίσει τους κριτάς και να ελευθερώσει τους θεατάς».

Σκηνοθεσία Γιάννης Καλαβριανός • Σκηνικά Εύα Μανιδάκη • Κοστούμια Βάνα Γιαννούλα • Μουσική Θοδωρής Οικονόμου • Χορογράφος Μαριάννα Καβαλλιεράτου Φωτιστής Νίκος Βλασόπουλος • Βοηθός σκηνοθέτη Κέλλυ Παπαδοπούλου • Δραματολόγος παράστασης Εύα Σαραγά • Βοηθός σκηνογράφου Κατερίνα Βλάχμπεη • Βοηθός ενδυματολόγου Αλέξανδρος Γαρνάβος • Παίζουν (αλφαβητικά) Γιώργος Γλάστρας, Θανάσης Δήμου, Άνδρη Θεοδότου, Στέλιος Ιακωβίδης, Σύρμω Κεκέ, Μαρία Κοσκινά, Σταύρος Σβήγκος, Γαλήνη Χατζηπασχάλη • Χορός Μαρία Κωνσταντά, Ειρήνη Μακρή, Λυγερή Μητροπούλου, Ελπίδα Νικολάου, Κατερίνα Πατσιάνη, Ματίνα Περγιουδάκη, Μαριάμ Ρουχάτζε, Θεοδοσία Σαββάκη, Νιόβη Χαραλάμπους

ΠΡΕΜΙΕΡΑ 15 & 16 Ιουλίου, Επίδαυρος // 30 & 31 Ιουλίου, Ελευσίνα

Δημήτρης Καραντζάς, Πέρσες του Αισχύλου

Οι Πέρσες ως τραγωδία της ανθρωπότητας, ως μικροσύστημα που αντανακλά ζητήματα ύπαρξης και συνύπαρξης, άλυτα ανά τους αιώνες. Στελεχωμένη από μια πλειάδα εξαιρετικών ηθοποιών, η παράσταση του Δημήτρη Καραντζά θέτει κρίσιμα ερωτήματα για το τι συνιστά «κοινωνία» και τι ισότιμη συμπερίληψη όλων των πολιτών, τι σημαίνει η επίμονη προσκόλληση στην εξουσία και η ανάγκη της πίστης σ’ έναν οδηγό, άνθρωπο ή θεό, σε έναν συντετριμμένο κόσμο.

Το κοίλον και η ορχήστρα ενώνονται για να «συμμετάσχουν» σε μια κοινή συζήτηση για την ήττα, τη δυσκολία της παραδοχής της και την αμηχανία της συνέχειας, με τη συμμετοχή εθελοντών που εισέρχονται σταδιακά στον χώρο αναζητώντας το νήμα της ύπαρξής τους μετά την καταστροφή, σαν αντικατοπτρισμός της παρούσας, ιστορικής συγκυρίας. 

Μετάφραση Παναγιώτης Μουλλάς • Σκηνοθεσία Δημήτρης Καραντζάς • Συνεργάτις στη δραματουργία Γκέλυ Καλαμπάκα • Σκηνικό Κλειώ Μπομπότη • Κοστούμια Ιωάννα Τσάμη • Κίνηση Τάσος Καραχάλιος • Μουσική Γιώργος Πούλιος • Φωνητική προετοιμασία – σύνθεση Ανρί Κεργκομάρ • Φωτισμοί Λευτέρης Παυλόπουλος • Βοηθός σκηνοθέτη Μαρίσσα Φαρμάκη • Παίζουν Ρένη Πιττακή, Χρήστος Λούλης, Γιώργος Γάλλος, Μιχάλης Οικονόμου, Γιάννης Κλίνης, Αλεξία Καλτσίκη, Θεοδώρα Τζήμου, Αινείας Τσαμάτης, Ηλίας Μουλάς, Μάνος Πετράκης, Τάσος Καραχάλιος, Βασίλης Παναγιωτόπουλος κ.ά.

Συμπαραγωγή Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου – Εταιρεία «Το Θέατρο» – 2023 ΕΛΕVΣΙΣ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΠΡΩΤΕΥΟΥΣΑ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ

ΔΙΕΘΝΗΣ ΣΥΜΠΑΡΑΓΩΓΗ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΠΡΕΜΙΕΡΑ 22 & 23 Ιουλίου

Residenztheater Ulrich Rasche, Αγαμέμνων του Αισχύλου

Στο πρώτο κεφάλαιο της αισχύλειας τριλογίας, η επιστροφή του Αγαμέμνονα στην πατρίδα σηματοδοτεί ένα νέο αιματηρό κεφάλαιο βίας, όταν ο ίδιος πέφτει θύμα δολοφονίας από τη γυναίκα του, Κλυταιμνήστρα. Από τους πιο συναρπαστικούς νέους Γερμανούς σκηνοθέτες, ο Ούλριχ Ράσε διακρίνεται για την ασυνήθιστη και εντυπωσιακή σκηνική του γλώσσα. Οι ηθοποιοί του εξωθούνται προς μια βαθιά υπαρξιακή όσο και «μανιακή» ερμηνεία, που συνδυάζει κείμενο, κίνηση και ρυθμό. Το κοινό μένει με κομμένη την ανάσα μπροστά σε μια απολύτως καλοκουρδισμένη χορογραφία που εκτελείται πάνω σε μηχανοκίνητες περιστρεφόμενες σκηνές, με ζωντανή μουσική υπόκρουση.

Σκηνοθεσία – Σκηνικά Ulrich Rasche • Μουσική σύνθεση – Μουσική διεύθυνση Nico van Wersch • Κοστούμια Romy Springsguth • Διεύθυνση Χορού Jürgen Lehmann • Φωτισμοί Gerrit Jurda • Δραματουργία Michael Billenkamp Συμπαραγωγή ResidenztheaterΦεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου Σε συνεργασία με το Goethe-Institut Athen 

ΠΡΕΜΙΕΡΑ 29 & 30 Ιουλίου

Εθνικό Θέατρο – Αργύρης Ξάφης, Αίας του Σοφοκλή 

Ο Αίας, έργο που κατέχει κεντρική θέση ανάμεσα στις σωζόμενες τραγωδίες του Σοφοκλή, γράφτηκε εν καιρώ ειρήνης, ενώ ο Πελοποννησιακός Πόλεμος ήδη επωαζόταν. Ο Αίας, πολεμιστής ισάξιος του Αχιλλέα, καταλήγει θανάσιμος εχθρός των αρχηγών του στρατεύματος και παιχνίδι στα χέρια των θεών, αδυνατώντας να ακολουθήσει το πνεύμα μιας νέας, αναδυόμενης εποχής. Πρόκειται για μια τραγωδία που δεν εξιστορεί την πτώση του ήρωα, αλλά την ιδιότυπη, μετά θάνατον, αποκατάσταση και εξύψωσή του. Με τον Αίαντα, ο Αργύρης Ξάφης κατεβαίνει για πρώτη φορά ως σκηνοθέτης στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου.

Μετάφραση Νίκος Παναγιωτόπουλος • Σκηνοθεσία Αργύρης Ξάφης • Σκηνικά Μαρία Πανουργιά • Κοστούμια Ιωάννα Τσάμη • Μουσική Κορνήλιος Σελαμσής • Χορογράφος Χαρά Κότσαλη • Φωτιστής Αλέκος Αναστασίου • Βοηθός σκηνοθέτη Ιουλία Σταμούλη • Δραματολόγος παράστασης Ασπασία-Μαρία Αλεξίου • Β΄ βοηθός σκηνοθέτη Μάγια Κυριαζή • Βοηθός σκηνογράφου Σοφία Θεοδωράκη • Παίζουν (αλφαβητικά) Δημήτρης Ήμελλος, Δέσποινα Κούρτη, Γιάννης Νταλιάνης, Εύη Σαουλίδου, Στάθης Σταμουλακάτος, Χρίστος Στυλιανού, Νίκος Χατζόπουλος • Χορός Ασημίνα Αναστασοπούλου, Δημήτρης Γεωργιάδης, Αφροδίτη Κατσαρού, Ερατώ Καραθανάση, Φάνης Κοσμάς, Λάμπρος Κωνσταντέας, Ευσταθία Λαγιόκαπα, Αλκιβιάδης Μαγγόνας, Ειρήνη Μπούνταλη, Φώτης Στρατηγός

ANTIGONISMS Κύκλος Αντιγόνη

ΠΡΕΜΙΕΡΑ 5 & 6 Αυγούστου

Cezaris Graužinis, Αντιγόνη του Σοφοκλή

Tην επομένη του εμφυλίου στη Θήβα, οι χθεσινοί προστάτες της πόλης γιορτάζουν τη νίκη τους, προσπαθώντας να σβήσουν από τη μνήμη τους τις μέρες της ανασφάλειας και της δυστυχίας. Ο νέος ηγεμόνας, ο Κρέοντας, συμμετέχει στη γιορτή με στόχο να εδραιώσει την εξουσία του, εκφοβίζοντας τους συμπολίτες του με απειλές. «Γιορτάζει» και η νεαρή Αντιγόνη, μια γιορτή ανυπακοής, που την φωτίζει ο ενθουσιασμός της αντίστασης στον πολιτικό πραγματισμό της τυραννίας. Ο καταξιωμένος Λιθουανός σκηνοθέτης Τσέζαρις Γκραουζίνις επιστρέφει στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου με μια σύγχρονη και επίκαιρη μεταφορά της σοφόκλειας τραγωδίας. Ο θίασος αποτελείται από εξαιρετικούς ηθοποιούς της νέας γενιάς, με την Έλλη Τρίγγου στον ρόλο της Αντιγόνης και τον Βασίλη Μπισμπίκη στο ρόλο του Κρέοντα.

Σκηνοθεσία Cezaris Graužinis • Σκηνογραφία – Ενδυματολογία Kenny McLellan • Μουσική σύνθεση Δημήτρης Θεοχάρης • Χορογραφία Edgen Lame • Φωτισμοί Αλέκος Γιάνναρος • Παίζουν Έλλη Τρίγγου (Αντιγόνη), Βασίλης Μπισμπίκης (Κρέων), Ιεροκλής Μιχαηλίδης (Κορυφαίος του Χορού), Γιώργος Παπαγεωργίου (Άγγελος), Δανάη Μιχαλάκη (Ισμήνη), Χρήστος Σαπουντζής (Τειρεσίας), Κώστας Κορωναίος (Φύλακας), Στρατής Χατζησταματίου (Αίμων), Μαρίνα Αργυρίδου (Ευριδίκη), • Χορός Τάσος Σωτηράκης, Γιάννης Μαστρογιάννης, Περικλής Σιούντας • Παραγωγή Λυκόφως 

12 & 13 Αυγούστου

Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος – Βασίλης Παπαβασιλείου, Ελένη του Ευριπίδη

Γραμμένη λίγο μετά τη συντριπτική ήττα των Αθηναίων στη Σικελική Εκστρατεία, η Ελένη του Ευριπίδη διακρίνεται, ως έργο, τόσο για τον αντιπολεμικό χαρακτήρα του όσο και για την ανάδειξη αρετών όπως ο σεβασμός του όρκου και η ευφυΐα, που προσωποποιούνται στη μορφή της κεντρικής ηρωίδας. Αντλώντας από την εκδοχή του μύθου που δημιούργησε ο λυρικός ποιητής Στησίχορος και όχι από την ομηρική, ο Ευριπίδης παρουσιάζει τον Τρωικό Πόλεμο σαν μια σφαγή που έγινε χάριν ενός «ειδώλου» και όχι μιας πραγματικής γυναίκας. Από τα λιγότερο γνωστά έργα του τραγικού ποιητή, που σχεδόν καταχρηστικά ταξινομείται ως «τραγωδία», καθώς διακρίνεται για τα κωμικά στοιχεία του, η Ελένη σε σκηνοθεσία του Βασίλη Παπαβασιλείου από το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος ήταν από τις παραστάσεις του περσινού προγράμματος που ακυρώθηκαν λόγω των πυρκαγιών. Θα την απολαύσουμε φέτος!

Μετάφραση Παντελής Μπουκάλας • Σκηνοθεσία Βασίλης Παπαβασιλείου • Συνεργάτις σκηνοθέτις – Δραματουργία Νικολέτα Φιλόσογλου • Σκηνικά – Κοστούμια Άγγελος Μέντης • Μουσική Άγγελος Τριανταφύλλου • Χορογραφία Δημήτρης Σωτηρίου • Φωτισμοί Λευτέρης Παυλόπουλος • Ενορχήστρωση – Μουσική διδασκαλία Γιώργος Δούσος • Μουσική διδασκαλία Χρύσα Τουμανίδου • Βοηθός χορογράφου Σοφία Παπανικάνδρου • Βοηθός σκηνοθέτη Άννα-Μαρία Ιακώβου • Βοηθός σκηνογράφου-ενδυματολόγου Έλλη Ναλμπάντη • Οργάνωση παραγωγής Αθανασία Ανδρώνη • Οδηγοί σκηνής Γιάννης Παλαμιώτης, Μαρίνα Χατζηιωάννου • Παίζουν Έμιλυ Κολιανδρή (Ελένη), Θέμης Πάνου (Μενέλαος), Αγορίτσα Οικονόμου (Θεονόη), Γιώργος Καύκας (Θεοκλύμενος), Έφη Σταμούλη (Γερόντισσα), Δημήτρης Κολοβός (Αγγελιοφόρος Α΄), Άγγελος Μπούρας (Αγγελιοφόρος Β΄), Δημήτρης Μορφακίδης (Τεύκρος), Παναγιώτης Παπαϊωάννου (Θεράπων), Νικόλας Μαραγκόπουλος, Ορέστης Παλιαδέλης (Διόσκουροι) Χορός Νεφέλη Ανθοπούλου, Σταυρούλα Αραμπατζόγλου, Λουκία Βασιλείου, Μομώ Βλάχου, Ελένη Γιαννούση, Ηλέκτρα Γωνιάδου, Νατάσσα Δαλιάκα, Χρύσα Ζαφειριάδου, Σοφία Καλεμκερίδου, Αίγλη Κατσίκη, Άννα Κυριακίδου, Κατερίνα Πλεξίδα, Μαριάννα Πουρέγκα, Φωτεινή Τιμοθέου, Χρύσα Τουμανίδου Μουσικοί επί σκηνής Γιώργος Δούσος φλάουτο, κλαρίνο, σαξόφωνο, καβάλ, Δάνης Κουμαρτζής κοντραμπάσο, Θωμάς Κωστούλας κρουστά, Παύλος Μέτσιος τρομπέτα, ηλεκτρική κιθάρα, Χάρης Παπαθανασίου βιολί, Μανώλης Σταματιάδης πιάνο, ακορντεόν

ΠΡΕΜΙΕΡΑ 19 & 20 Αυγούστου

Θέμης Μουμουλίδης, Ιφιγένεια εν Αυλίδι του Ευριπίδη

Στην τραγωδία Ιφιγένεια εν Αυλίδι, η κεντρική ηρωίδα πεθαίνει για έναν μάταιο και καταστροφικό επεκτατικό πόλεμο. Μια κοινωνία σε παρακμή θυσιάζει την Ιφιγένεια, στην οποία ενσαρκώνεται μια ολόκληρη γενιά νέων ανθρώπων. Έπειτα από είκοσι χρόνια Πελοποννησιακού Πολέμου, ο Ευριπίδης μοιάζει να αναρωτιέται: Είναι δυνατή μια αλλαγή παραδείγματος; Δυόμισι χιλιάδες χρόνια αργότερα, και ενώ αντικρίζουμε τα πρώτα σημάδια ενός δυστοπικού μέλλοντος, εξακολουθούμε κι εμείς να αναρωτιόμαστε: Είναι άραγε δυνατόν να αλλάξουν τα πράγματα; Ο Θέμης Μουμουλίδης δημιουργεί μια παράσταση που στοχάζεται πάνω στο παρελθόν, το παρόν και το μέλλον, με όχημα τη νέα μετάφραση του έργου από την Παναγιώτα Πανταζή. Την παράσταση διατρέχει ένα ολοκληρωμένο μουσικό έργο του συνθέτη Σταύρου Γασπαράτου, ο οποίος εμπνέεται από τη μορφή της Ιφιγένειας, δημιουργώντας μια παράλληλη, δική του αφήγηση, σε διάλογο με τη σκηνοθεσία.

Μετάφραση Παναγιώτα Πανταζή • Σκηνοθεσία Θέμης Μουμουλίδης • Σκηνικό Γιώργος Γαβαλάς • Κοστούμια Νίκη Ψυχογιού • Μουσική – Μουσική διδασκαλία Σταύρος Γασπαράτος • Κίνηση Σεσίλ Μικρούτσικου • Φωτισμοί Νίκος Σωτηρόπουλος • Σύμβουλος δραματολόγος Καίτη Διαμαντάκου • Επιστημονική συνεργάτιδα Κατερίνα Διακουμοπούλου • Φωτογραφίες Ελίνα Γιουνανλή • Artwork Ιφιγένεια Βασιλείου • Διεύθυνση – Οργάνωση παραγωγής Σταμάτης Μουμουλίδης • Παίζουν Χριστίνα Χειλά Φαμέλη, Ιωάννα Παππά, Γιώργος Χρυσοστόμου, Λάζαρος Γεωργακόπουλος, Παντελής Δεντάκης κ.ά. • Χορός Ιουλία Γεωργίου, Άλκηστις Ζηρώ, Σοφία Κουλέρα, Ιωάννα Λέκκα, Λένα Μποζάκη, Αγγελική Νοέα, Δανάη Πολίτη, Σάντυ Χατζηιωάννου • Παραγωγή 5η Εποχή Τέχνης, Εταιρεία Τέχνης Ars Aeterna, ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Αγρινίου, Φεστιβάλ Αρχαίας Ήλιδας

ΜΙΚΡΟ ΘΕΑΤΡΟ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΠΙΔΑΥΡΟΥ

ΚΥΚΛΟΣ CONTEMPORARY ANCIENTS

ΠΡΕΜΙΕΡΑ 15 & 16 Ιουλίου

Έφη Θεοδώρου, Ρίζες από βαμβάκι  της Κάλλιας Παπαδάκη

Εμπνευσμένο από τον Αίαντα του Σοφοκλή

Καλοκαίρι του 1978, σ’ ένα χωριό του Έβρου. Ο Αίαντας επιστρέφει στη γενέτειρά του πιστεύοντας ότι θα αναλάβει τα στρέμματα γης που του αναλογούν. Ο πατέρας του, όμως, έχει ορίσει μοναδικό του κληρονόμο τον μικρό του γιο, Οδυσσέα. Εκείνον που έμεινε κοντά του, έκανε οικογένεια και δούλεψε τη γη, όσο ο μεγάλος σπούδαζε φιλόλογος μακριά τους. Ο Αίαντας, θολωμένος από θυμό, βάζει φωτιά στο πατρικό του, να τους κάψει όλους στον ύπνο. Μόνο που ο άνεμος αλλάζει ρότα και τα σχέδιά του δεν ευοδώνονται. Δεν του απομένει τίποτα άλλο πέρα από την αυτοχειρία. Ένας οικογενειακός εμφύλιος ξεσπά γύρω από την ταφή του σώματός του. 

Σκηνοθεσία Έφη Θεοδώρου Σκηνικά Μυρτώ Λάμπρου Κοστούμια Βασιλεία Ροζάνα Μουσική Jan Van Angelopoulos, Φώτης Σιώτας • Κίνηση Γιάννης Νικολαΐδης, Ιωάννα Πορτόλου Φωτισμοί Χριστίνα Θανάσουλα Βοηθός σκηνοθέτη Γεωργία Κανελλοπούλου • Βοηθός σκηνογράφος Δάφνη Αηδόνη • Παίζουν Κωνσταντίνος Αβαρικιώτης (Πατέρας), Βαγγέλης Αμπατζής (Οδυσσέας), Γιώργος Βαλαής (Σέργιος), Μαρία Κεχαγιόγλου (Μάνα), Δημήτρης Μοθωναίος (Αίαντας), Χάρης Τζωρτζάκης (Αργύρης) • Διεύθυνση  παραγωγής Ρένα Ανδρεαδάκη, Ζωή Μουσχή

ΠΡΕΜΙΕΡΑ 22 & 23 Ιουλίου

Βασίλης Μαυρογεωργίου, Επιτρέποντες  του Μενάνδρου

Οι Επιτρέποντες είναι από τις σημαντικότερες κωμωδίες του Μενάνδρου. Η υπόθεση πλέκεται γύρω από μια ερωτική συνεύρεση που συντελείται σε κάποια νυχτερινή γιορτή αφιερωμένη στη θεά Άρτεμη. Σε μια εποχή που η έννοια της συναίνεσης εκ μέρους της γυναίκας είναι αμφισβητήσιμη και η αντρική επιβολή θεωρείται θεμιτή, η ηρωίδα της ιστορίας αναζητά ισότητα, ανεξαρτησία και κοινωνική απελευθέρωση, όπως ακριβώς και οι γυναίκες του σήμερα. Τα πάντα, όμως, τείνουν να γίνονται κρυφά και μυστικά, δημιουργώντας παρεξηγήσεις και μπερδέματα που μοιάζουν κωμικά ή τραγικά, ανάλογα με την οπτική γωνία. Μέσα από τα παιχνίδια της τύχης, της κοινωνίας και των θεών, οι δυο ήρωες παντρεύονται και… τέλος καλό, όλα καλά. Αυτό το τέλος, που προσπαθεί να καθαγιάσει ό,τι έχει προηγηθεί, φωτίζει με αμφίσημο τρόπο τα πρόσωπα και τις πράξεις τους και αποτελεί το κεντρικό ζήτημα της παράστασης. Μια μουσική κωμωδία που ανοίγει, με όχημα το χιούμορ, έναν χώρο συζήτησης για τον έρωτα και τις σχέσεις των δύο φύλων στην εποχή μας.

Απόδοση – Διασκευή – Σκηνοθεσία Βασίλης Μαυρογεωργίου • Μουσική Νίκος Κυπουργός • Σκηνικά Θάλεια Μέλισσα • Κοστούμια Βασιλική Σύρμα • Φωτισμοί Στέλλα Κάλτσου • Κίνηση Πάρης Μαντόπουλος • Βοηθός σκηνοθέτη Καλή Βοϊκλή • Φωτογραφίες Πάτροκλος Σκαφίδας • Εκτέλεση παραγωγής Polyplanity Productions • Παίζουν Δάφνη Δαβίδ, Άννα Καλαϊτζίδου, Γιώργος Πυρπασόπουλος, Μάριος Σαραντίδης, Λυδία Τζανουδάκη, Ιώβη Φραγκάτου και τρεις μουσικοί

ΚΥΚΛΟΣ CONTEMPORARY ANCIENTS

ΠΡΕΜΙΕΡΑ 5 & 6 Αυγούστου

Σύλλας Τζουμέρκας, Φάκελος Βάνκαουτου Ηλία Μαγκλίνη

Εμπνευσμένο από την Άλκηστη του Ευριπίδη

Η περίπτωση Βάνκαου (Wahncau): μια γυναίκα βρέθηκε νεκρή σε όρθια στάση. Η συνήθης μεταθανάτια μυϊκή παράλυση αντικαταστάθηκε από μια σπάνια, ακαριαία πτωματική ακαμψία. Επειδή έχουμε συνηθίσει τους νεκρούς οριζοντιωμένους, παραιτημένους από κάθε δικαίωμα και παρουσία, αυτή η γυναίκα μοιάζει να μας απειλεί. Ή να μας υπόσχεται το θαύμα. Σαν την Άλκηστη, που «έχει και δεν έχει ξανάρθει, είναι και δεν είναι η Άλκηστη. Μπορείς και ζωντανή και πεθαμένη να την πεις». Μια έκλειψη ηλίου θα ρίξει το αλλόκοτο φως της σε μια ήσυχη γη στο μέλλον, στα πρόσωπα των ανθρώπων και τα ερείπια των ναών.

Σκηνοθεσία Σύλλας Τζουμέρκας • Δραματουργία Βάσια Ατταριάν • Σχεδιασμός φωτισμών Ελίζα Αλεξανδροπούλου • Κοστούμια Μάρλι Αλειφέρη • Μουσική και ήχοι Μάκης Κεντεποζίδης a.k.a. Quetempo • Σχεδιασμός κομμώσεων και μακιγιάζ Εύη Ζαφειροπούλου • Παίζουν Βασίλης Κανάκης, Στέφανος Μουαγκιέ, Νίκη Παπανδρέου, Άννα Τσακουρίδου, Μαρία Φιλίνη κ.ά.

ΚΥΚΛΟΣ CONTEMPORARY ANCIENTS 

ΘΕΑΤΡΟ – ΕΚΔΟΣΗ

Γίνεται δέντρο το πουλί; του Χρήστου Χωμενίδη

Εμπνευσμένο από τον Ίωνα του Ευριπίδη

Εκκινώντας από τον Ίωνα, τη «λιγότερο τραγική» από τις τραγωδίες του Ευριπίδη     –περισσότερο θα του ταίριαζε ίσως ο χαρακτηρισμός «ειρωνικό δράμα»–, ο Χρήστος Χωμενίδης γράφει ένα έργο που διαλαμβάνει –ανάλαφρα, μα καίρια– θεμελιώδη, διαχρονικά ζητήματα: Τις ρίζες κάθε ανθρώπου και τη σχέση του με τους γονείς του, βιωμένη ή φαντασιακή, την εξουσία και την ανάγκη της να προεκτείνεται στο μέλλον, τον γάμο ως φρίκη και ως φωλιά, τον έρωτα που φθίνει και τον πόθο που αναπάντεχα ανθίζει.

Κορφολογώντας σύμβολα, αρχέτυπα, κοινούς τόπους, πλουτίζοντας το έργο με τραγούδια και χορούς, ο Χωμενίδης παραδίδει ένα έργο ευφρόσυνο, λαμπερό, που δημιουργεί τις προϋποθέσεις για να στηθεί ένα λαϊκό γλέντι. Σε αυτό ακριβώς ελπίζει. Οι θεατές να φύγουν από το θέατρο λυτρωμένοι, χαρούμενοι. Ξέχειλοι από λαχτάρα να πιουν, να φάνε, να βουτήξουν γυμνοί στη θάλασσα ή στο κρεβάτι.

ΚΥΚΛΟΣ CONTEMPORARY ANCIENTS

Νέα ελληνικά έργα εμπνευσμένα από το Αρχαίο Δράμα με ανάθεση του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Υποστηρίζοντας τον διάλογο της σύγχρονης δραματουργίας με το Αρχαίο Δράμα, το Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου συνεχίζει το πρωτοποριακό εγχείρημα που στέφθηκε με επιτυχία το καλοκαίρι του 2021, την απευθείας ανάθεση νέων δραματικών κειμένων με αφετηρία αρχαία έργα σε Έλληνες συγγραφείς, αυτή τη φορά προερχόμενους από τον χώρο της πεζογραφίας.

Φέτος, τρεις καταξιωμένοι συγγραφείς, η Κάλλια Παπαδάκη, ο Ηλίας Μαγκλίνης και ο Χρήστος Χωμενίδης, ανταποκρίθηκαν στην πρόσκληση της Κατερίνας Ευαγγελάτου, Καλλιτεχνικής Διευθύντριας του Φεστιβάλ: Η Κάλλια Παπαδάκη (Ευρωπαϊκό Βραβείο Λογοτεχνίας 2017 για τους Δενδρίτες) συνομιλεί στο έργο της με τον Αίαντα του Σοφοκλή, την κατεξοχήν τραγωδία της ματαίωσης, ο Ηλίας Μαγκλίνης (Κρατικό Λογοτεχνικό Βραβείο Μυθιστορήματος 2020 για το Είμαι όσα έχω ξεχάσει) εμπνέεται από την Άλκηστη, από τα πιο αινιγματικά έργα του Ευριπίδη, ενώ ο Χρήστος Χωμενίδης (Βραβείο Ευρωπαϊκού Βιβλίου 2021 για τη Νίκη) παραδίδει μια νέα εκδοχή του σπάνια παιζόμενου Ίωνα του Ευριπίδη.

Η επιλογή των δύο πρώτων, τα οποία θα ανεβούν στη Μικρή Επίδαυρο, συνέδεεται με το ρεπερτόριο του Αρχαίου Θεάτρου Επιδαύρου, όπου ο θεατής θα έχει την ευκαιρία να παρακολουθήσει τα πρωτότυπα έργα Αίας και Άλκηστη σε νέες σκηνοθετικές προσεγγίσεις, από τον Αργύρη Ξάφη με το Εθνικό Θέατρο και τον Γιόχαν Σίμονς με το Schauspielhaus Bochum αντίστοιχα. Το έργο του Χωμενίδη θα το γνωρίσουμε από την έκδοσή του, στα ελληνικά και στα αγγλικά, στο πλαίσιο της θεατρικής σειράς του Φεστιβάλ.

Θεατρική σειρά του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, σε συνεργασία με τις Εκδόσεις Νεφέλη

Η θεατρική σειρά που «στεγάζει» τα έργα του Κύκλου Contemporary Ancients συνεχίζεται! Τα βιβλία του Φεστιβάλ γνώρισαν πέρυσι μεγάλη ζήτηση, που οδήγησε μάλιστα σε ανατυπώσεις, ενώ ταξίδεψαν με επιτυχία και μετά το πέρας της φεστιβαλικής περιόδου στις Διεθνείς Εκθέσεις Βιβλίου της Φρανκφούρτης και της Θεσσαλονίκης. Φέτος το εκδοτικό εγχείρημα περιλαμβάνει τα έργα της Κάλλιας Παπαδάκη Ρίζες από βαμβάκι, του Ηλία Μαγκλίνη Φάκελος Βάνκαου και του Χρήστου Χωμενίδη Γίνεται δέντρο το πουλί;, που προέκυψαν από την ανάθεση, υποστηρίζοντας τη λογοτεχνική τους διάσταση ανεξάρτητα από το σκηνικό εγχείρημα. Το ελληνικό κείμενο συνοδεύεται από την αγγλική του μετάφραση, με την υπογραφή διακεκριμένων μεταφραστών, ενώ το κοινό θα μπορεί να αναζητά τις εκδόσεις μας, όπως πέρυσι, και στα βιβλιοπωλεία!

Καλλιτεχνική διεύθυνση Κατερίνα Ευαγγελάτου 

Επιμέλεια σειράς Δήμητρα Κονδυλάκη

Ακολουθήστε το tetragwno.gr στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης facebook, twitter και instragram για να ενημερώνεστε άμεσα για όλες τις πολιτιστικές ειδήσεις.