Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος: «Είμαι ευγνώμων γι’ αυτό το ταξίδι που μου επιφύλαξε η ζωή» – ο απολογισμός του φετινού Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου

Ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος, καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, συναντήθηκε σήμερα για τελευταία φορά, μιας και η θητεία του λήγει τον επόμενο μήνα με τους δημοσιογράφους, σε μια συνέντευξη τύπου – απολογισμό  της φετινής διοργάνωσης του Φεστιβάλ που πραγματοποιήθηκε στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης.

Ένα φεστιβάλ, που τα τελευταία χρόνια, βρίσκεται σε ανοιχτή επικοινωνία με την κοινωνία, «με ισχυρά κοινωνικά αντανακλαστικά», όπως ο ίδιος τόνισε με υψηλά ζητούμενα την αισθητική καλλιέργεια του κοινού, την ενίσχυση της κοινωνικής συνοχής και τη σύνδεση της τέχνης με την κοινωνία, και την ενίσχυση της εγχώριας δημιουργίας. ‘Ένα Φεστιβάλ που φέτος απλώθηκε στην Μικρή και Μεγάλη Επίδαυρο, στο Ηρώδειο, στην Πειραιώς 260, στο Μέγαρο Μουσικής αλλά και σε δεκάδες σημεία-σταθμούς στις πόλεις της Αθήνας και του Πειραιά.

Ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος μας μίλησε και με αριθμούς: 52.747 θεατές παρακολούθησαν τις 5 από τις 8 συνολικά παραγωγέ της Επιδαύρου (οι άλλες τρεις θα παρουσιαστούν τα επόμενα διήμερα), 79.202 το Ηρώδειο (χωρίς να υπολογιστούν οι παραγωγές που θα ακολουθήσουν), 18.433 θεατές παρακολούθησαν τις παραστάσεις της Πειραιώς 260 που έχει ολοκληρώσει το πρόγραμμά της, ενώ 17 εκδηλώσεις του Ανοίγματος στην πόλη της Αθήνας παρακολούθησαν 5.845 θεατές. Η παράσταση Kanata που φιλοξενήθηκε στο Μέγαρο Μουσικής είχε 2.440 θεατές.

Επισήμανε με έμφαση ότι στα τρία χρόνια της θητείας του για πρώτη φορά στην ιστορία του, το φεστιβάλ δεν χρειάστηκε έκτακτη χρηματοδότηση,  καταλήγοντας ότι και τα τρία χρόνια το φεστιβάλ ήταν πλεονασματικό, κάτι που αναμένεται να συμβεί και φέτος.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αλλά πιο πολύ ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος μας μίλησε για τα ποιοτικά χαρακτηριστικά αυτού του φεστιβάλ:
–          Για τη συνειδητή επιλογή (αποτέλεσμα σκέψης και αυτοκριτικής, όπως τόνισε) του λιγότερου αριθμού παραστάσεων σε μια προσπάθεια για την δημιουργία ενός πιο σφιχτού και στοχευμένου προγράμματος.
–          Για τον αποκλειστικά μουσικό χαρακτήρα του Ηρώδειου φέτος με έμφαση στην κλασική μουσική, με μεγάλες ορχήστρες και ερμηνευτές, αλλά και με σύγχρονα μουσικά σχήματα και καλλιτέχνες.
–          Για το σταθερό πλέον «στέκι» του θεατρόφιλου κοινού, της Πειραιώς 260, που φιλοξένησε τις παραστατικές τέχνες του θεάτρου και του χορού, τόσο μέσα από ελληνικές παραγωγές αλλά και από καταξιωμένες διεθνείς.
–          Για την επικέντρωση του σύγχρονου ελληνικού θεάτρου που παρουσιάστηκε, στο ζήτημα της διαφορετικότητας, από τη δουλειά 9 ανερχόμενων σκηνοθετών
–          Για την μόνιμη στήριξη του φεστιβάλ σε Έλληνες δημιουργούς στον τομέα του χορού, χωρίς ωστόσο να παραβλέπει και διεθνώς καταξιωμένους καλλιτέχνες
–          Για την ποικιλομορφία που χαρακτήρισε τη φετινή επιλογή των διεθνών μετακλήσεων του θεάτρου.
–          Για την για Τρίτη χρονιά επιτυχίας του προγράμματος Άνοιγμα στην πόλη σε Αθήνα και Πειραιά, μέσα από δράσεις που έμπρακτα ενώνουν τους κατοίκους της πόλης με την καλλιτεχνική δημιουργία – 19 εκδηλώσεις σε Αθήνα, 10 στον Πειραιά σε συνεργασία με το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά.
–          Για τη συμμετοχή σπουδαίων καλλιτεχνών στο πρόγραμμα της Επιδαύρου όπως ο Ίβο βαν Χόβε, ο Ρόμπερτ Γουίλσον, η Κάθριν Χάντερ, αλλά τη λογική ενός συνεκτικού προγράμματος που επιλέχθηκαν οι ελληνικές παραγωγές στο Αρχαίο Θέατρο
–          Για τις εναλλακτικές προσεγγίσεις του αρχαίου δράματος αλλά και τα αρχαιόθεμα έργα που φιλοξενήθηκαν στην Μικρή Επίδαυρο, που ελκύει πιο νεανικό και ανήσυχο κοινό
–          -Για το Λυκειο Επιδαύρου και την επιτυχία του από το 2017 που υλοποιήθηκε, με σημαντικούς έλληνες και ξένους δασκάλους  και που φέτος φιλοξένησε 105 σπουδαστές από 18 χώρες.
–          Για τις εκπαιδευτικές δράσεις μέσα από τα προγράμματα «Εκπαιδεύοντας το κοινό στο αρχαίο δράμα» και «Διάλογοι», δράσεις που φέτος παρακολούθησαν περισσότεροι από 1300 μαθητές και ενήλικες

Ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος έκλεισε τον απολογισμό με μια προσωπική υποσημείωση: «Η θητεία μου λήγει τον επόμενο μήνα. Το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, με όλους τους χώρους που διαθέτει, είναι ένας γιγάντιος οργανισμός. Η δουλειά ήταν πολλή, άπειρες ώρες. Ωστόσο η εμπειρία ήταν για μένα πολύτιμη, κι αυτό μου έδινε καθημερινά ενέργεια και αντοχή. Ταξίδεψα για τις ανάγκες του προγράμματός μας σε πολλά θέατρα και φεστιβάλ του κόσμου, γνώρισα σημαντικούς καλλιτέχνες, επαγγελματίες που η αφοσίωση στη τέχνη τους τους κάνει σεμνούς. Είμαι ευγνώμων γι’ αυτό το ταξίδι που μου επιφύλαξε η ζωή, όσο κι αν είχε και τις δύσκολες στιγμές του».


ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ