Μια συζήτηση με τον εμπνευστή του Vinyl Market Festival, Αντώνη Σιακφά

Στην Τεχνόπολη παρουσιάζετε το φεστιβάλ του Vinyl Market. Μιλήστε μας γι’ αυτό. Το Vinyl Market είναι ένας θεσμός για τα εγχώρια μουσικά δρώμενα. Διοργανώνεται εδώ και δύο χρόνια στην Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων, δύο με τρεις φορές τον χρόνο. Γίνεται κάθε Οκτώβριο ή Νοέμβριο, το επόμενο γίνεται Φεβρουάριο και μετά ίσως Απρίλιο ή Μάιο. Καταστήματα αλλά και ιδιώτες παρουσιάζουν τις συλλογές τους με όλες τις τελευταίες κυκλοφορίες, συλλεκτικές εκδόσεις , δύσκολα άλμπουμ αλλά και πιο εμπορικούς δίσκους και αρκετές προσφορές.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τα τελευταία 13 χρόνια βλέπουμε να υπάρχει μια αυξημένη απόδοση των βινυλίων. Μάλιστα, βάσει της Nielsen Music στο πρώτο εξάμηνο του 2018 υπάρχει άνοδος 19,2% σε σχέση με την πρώτο εξάμηνο του 2017. Πως το βιώνετε εσείς μέσω του φεστιβάλ και που πιστεύετε ότι οφείλεται αυτό; Υπάρχει μία μεγάλη ζήτηση του κοινού για βινύλιο και αυτό οφείλεται πρώτον στο ότι οι εταιρίες ξεκίνησαν πάλι να παράγουν μεγαλύτερο αριθμό βινυλίων από ότι στο παρελθόν, μετά τις πτωτικές πωλήσεις των CD και το free downloading. Επίσης, γιατί εντόπισαν ότι το CD δεν μπορεί να καλύψει τους παλιούς συλλέκτες οι οποίοι ποτέ δεν σταμάτησαν να παίρνουν βινύλια, αλλά και τους νέους οι οποίοι μεγάλωσαν με CD αλλά όταν τους δόθηκε η ευκαιρία να δουν και να ακούσουν ένα βινύλιο, αμέσως αυτό τους κέρδισε και τους δημιούργησε αυτήν την τρομερή αίσθηση που σου αφήνει το άκουσμα του και συγχρόνως η εικόνα του εξώφυλλου του! Μοναδικό συναίσθημα! Ακόμα πολλές νέες μπάντες επιλέγουν να βγάζουν τις δουλειές τους σε βινύλιο και αυτό είναι κάτι που ανάγκασε τις δισκογραφικές εταιρίες να ξανατυπώσουν και τις έκανε να καταλάβουν ότι πρέπει να στραφούν πάλι εκεί, στην αρχική πηγή έκδοσης ήχου. Ένα μεγάλο κομμάτι του κοινού, όπως όλοι ξέρουμε, ανταποκρίθηκε άμεσα και όσο περνάει ο καιρός  αυτή η τάση θα μεγαλώνει και κάποια στιγμή θα παγιωθεί.

Το αγοραστικό κοινό τείνει, κατά τα ψέματα, στο ξένο ρεπερτόριο. Είναι ηλικιακό το ζήτημα, είναι θέμα ποιότητας πια της ελληνικής βιομηχανίας που όλο και χάνει το αισθητικό της κριτήριο ή οι ελληνικές δισκογραφικές απλώς δεν ασχολούνται όσο θα έπρεπε; Γενικώς όλη η μουσική βιομηχανία στο μεγαλύτερο ποσοστό της στήθηκε με στόχο το αμερικανοαγγλικό ποπ-ροκ και τότε κορύφωσε και μας έβαλε όλους στον κόσμο του βινυλίου. Ήταν το έναυσμα, οπότε λογικό είναι να μιλάμε για το ξένο ρεπερτόριο που έχει και το μεγαλύτερο κομμάτι τις πίτας παντού αλλά και εδώ. Σίγουρα υπάρχει ένα κοινό που ασχολείται και με τις εγχώριες κυκλοφορίες ή λειτουργεί παράλληλα με ξένες, αλλά και τοπικές εκδόσεις. Σίγουρα οι μεγάλες Ελληνικές εταιρίες δεν βοήθησαν σχεδόν καθόλου τις ξενόφωνες Ελληνικές μπάντες, αλλά γενικά υπάρχει μία απροθυμία και μη γνώση της Ελληνικής βιομηχανίας να παράγει έξυπνα και όμορφα μουσικά θέματα. Εξαίρεση στον κανόνα για τις δισκογραφικές είναι μόνο από μικρές Ελληνικές ανεξάρτητες εταιρίες που χωρίς μεγάλη οικονομική δύναμη έχουν βγάλει αξιοπρόσεκτες κυκλοφορίες.

Αντώνης Σιακφάς

Είναι θέμα παιδείας ν’ αγοράζουμε μουσική; Με τη έννοια ότι κάποιος το έχει δει από πολύ μικρός μέσω της οικογένειάς του ή από κάποιο φίλο στο σχολείο ή κάπου αλλού σίγουρα είναι θέμα παιδείας. Από εκεί και πέρα αυτές οι εκδηλώσεις όπως του Vinyl Market βοηθάνε να μπουν και άλλοι στο χώρο και να αρχίσουν να δημιουργούν συνείδηση συλλέκτη, πάω δηλαδή συχνά ή όποτε έχω χρόνο και αγοράζω μουσική.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τι είδους μουσικές θα βρούμε στο φεστιβάλ; Θα υπάρχουν πολλών ειδών μουσικές από τα 50’s, 60’s μέχρι το σήμερα, και ψαγμένες και τετριμμένες και κλασικές αναλόγως τα γούστα. Pop, rock, indie, jazz, soul, funk, ethnic, electronica, dance dj, ελληνικά, ethnic είναι μόνο μερικά από αυτά πού κάποιος μπορεί να βρει και πολλά άλλα.

Διαβάστε το αφιέρωμα: «Η επιστροφή του βινυλίου», της Τζο Γανοπούλου

Οι τιμές των βινυλίων που κυμαίνονται; Οι τιμές θα είναι πάρα πολύ καλές και θα υπάρχουν και αρκετές προσφορές. Επίσης, θα υπάρχουν βιβλία, περιοδικά, πόστερς που σχετίζονται με την μουσική και διάφορα αναλώσιμα, όπως καλύμματα για δίσκους καθαριστικά για το βινύλιο, αλλά και άλλα.

Κλείνοντας, ποιος είναι ο στόχος του Φεστιβάλ; Στόχος του φεστιβάλ είναι να ενώσει όλους τους συλλέκτες σε αυτό το μοναδικό τριήμερο, να το μάθει και άλλος κόσμος, να το δούνε και πιο νέα άτομα που δεν γνωρίζουν για την έκθεση, να αλλάξουν απόψεις για τον εκάστοτε καλλιτέχνη ή για το εκάστοτε άλμπουμ και όλα αυτά που λένε σε κουβέντες συλλέκτες και μη όταν βρίσκονται μεταξύ τους, και γενικά να περάσουμε όλοι όμορφα ψάχνοντας για βινύλια και ακούγοντας ωραίες μουσικές από το dj booth του Vinyl Market! Σας ευχαριστώ και σας περιμένουμε όλους εκεί!

*Vinyl Market, το μεγαλύτερο φεστιβάλ βινυλίου ανοίγει τις πόρτες του την Παρασκευή 5/10 (17.00-22.00) και το Σαββατοκύριακο 6&7/10 από τις 11.00 το πρωί έως αργά το βράδυ στην Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων.

Έναρξη Παρασκευή