Τι θα δούμε από τις 11-14 Οκτωβρίου στα 53α Δημήτρια

 Συναυλία με την Ελευθερία Αρβανιτάκη, τους Τακίμ και τη MOYSA την Παρασκευή 12 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης
Το πρόγραμμα, όπως διαμορφώνεται γι’ αυτή την εβδομάδα στα 53α Δημήτρια Θεσσαλονίκης.

Πέμπτη 11 Οκτωβρίου 18.00 και 21.00 στα Παλιά Δημοτικά Σφαγεία – Θεατρική παράσταση με τίτλο «Επαναστατικές μέθοδοι για τον καθαρισμό της πισίνας σας» της Αλεξάνδρας Κ* σε σκηνοθεσία Σαράντου – Γεώργιου Ζερβουλάκου: Το νέο έργο της Αλεξανδρας Κ* στροβιλίζεται δαιμονισμένα και περίτεχνα γύρω από τη σύγκρουση της παλιάς και της νέας γενιάς. Στο μάτι του κυκλώνα ο Αντώνης Τάδε, με το αυθαίρετο  εξοχικό που παλεύει να το σώσει με νύχια και με δόντια. Μια σύγκρουση  του ατόμου με το κράτος με πολλές υπόγειες και αποκαλυπτικές διαδρομές.

Πέμπτη 11 Οκτωβρίου 19.00-22.00 στην Πλατεία Αριστοτέλους – Εικαστική Performance με τίτλο «Snow white» (Χιονάτη) από την Γαλλίδα Catherine Baÿ: Η Catherine Baÿ αναπτύσσει εντυπωσιακές performances με βάση την αναπαράσταση ενός θέματος ή ενός αντικειμένου που ο καθένας είναι σε θέση να ταυτιστεί. Παρατηρεί σχολαστικά τους κοινωνικούς κώδικες που σχετίζονται με αυτά τα στοιχεία προκειμένου να τους χειριστεί και να τους υπονομεύσει  με απροσδόκητους τρόπους. H performance είναι βασισμένη στο project «Blanche Neige» της Catherine Baÿ, με ειδική χορογραφία σε πρώτη παρουσίαση για τα Δημήτρια. Συντελεστές: Ερμηνεία: Catherine Baÿ – Κοστούμια: Roel Stassart – Ήχος: Ludovic Germain – Επιμέλεια: Αφροδίτη Οικονομίδου

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Παρασκευή 12 Οκτωβρίου 21.00 στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης – Συναυλία με την Ελευθερία Αρβανιτάκη, τους Τακίμ και τη MOYSA με τίτλο “Την ίδια στιγμή”: Η Ελευθερία Αρβανιτάκη είναι μια σπουδαία Ελληνίδα ερμηνεύτρια που προσμετρά 30 και πλέον χρόνια πορείας στο ελληνικό τραγούδι. Έχει συνεργαστεί με κορυφαίους Έλληνες, αλλά και ξένους δημιουργούς, έχει ταξιδέψει την μουσική της και την μουσική της χώρας της κυριολεκτικά στις πέντε Ηπείρους, πραγματοποιώντας εμφανίσεις σε ιστορικά θέατρα και φεστιβάλ. Στη δισκογραφία της συγκαταλέγονται άλμπουμ που έχουν σφραγίσει το σύγχρονο ελληνικό τραγούδι. Έχει μια σταθερή σχέση με την παράδοση, το ρεμπέτικο και το σμυρνέικο τραγούδι από το ξεκίνημα της καριέρας της με την Οπισθοδρομική Κομπανία και πάντα συμπεριλαμβάνει την παράδοση στον ήχο και το ρεπερτόριο των ζωντανών της εμφανίσεων. Από την άλλη, το μοναδικό της ηχόχρωμα της επιτρέπει να ερμηνεύει μοναδικά και τραγούδια δυτικότροπα – άλλωστε η φωνή της έχει χαρακτηριστεί πολλές φορές σταυροδρόμι Ανατολής και Δύσης. Οι ΤΑΚΙΜ θεωρούνται το σημαντικότερο σχήμα σήμερα, που ταξιδεύει την παραδοσιακή -και όχι μόνο- μουσική μας στις νεότερες γενιές, με φρέσκια ματιά και σύγχρονο ήχο. Αγαπημένα ακούσματα θα δισκευαστούν από τους ΤΑΚΙΜ, αλλά και το Νίκο Πλατύρραχο, ο οποίος θα διευθύνει την MOYSA.

Παρασκευή 12 και Σάββατο 13 Οκτωβρίου στις 21.00 στην Εταιρεία Μακεδονικών Σπουδών – Θεατρική παράσταση με τίτλο «Ανθρώπινη Φωνή» του Ζαν Κοκτώ από το ΚΘΒΕ και την ΚΟΘ σε σκηνοθεσία Γιώργου Καύκα: Ένα έργο για τη μοναξιά, τον έρωτα, τις ανεπίδοτες ελπίδες. Γράφτηκε το 1930 από τον Ζ. Κοκτώ, όμως αντέχει στις αυλακιές του χρόνου γιατί είναι βαθύτατα ευαίσθητο, ανθρώπινο, αληθινό. Ένα γοητευτικό και τρυφερό ταξίδι στον ανθρώπινο ψυχισμό τη στιγμή που δοκιμάζονται οι ελπίδες και τα συναισθήματά του.

Σάββατο 13 Οκτωβρίου στις 9.00-17.00 στο Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης – «Αναβλάστηση» από την εικαστική ομάδα «Eordaiart»: Εικαστικοί καλλιτέχνες με ανοιχτό κάλεσμα θα δημιουργήσουν  τις δικές τους γλάστρες, οι οποίες στην συνέχεια θα φυτευθούν όλες με αρωματικά φυτά και θα τοποθετηθούν σε διάφορα σημεία της πόλης δημιουργώντας συνθετικές πυκνότητες. Κατά την διάρκεια του φεστιβάλ ο κήπος θα εμπλουτίζεται με νέα έργα και workshop.

Σάββατο 13 Οκτωβρίου στις 21.00 στο Δημοτικό Θέατρο Άνετον – Θεατρική παράσταση με τίτλο «Τα ζώα και τα παιδιά βγήκαν στους δρόμους» με την ομάδα 1927 από την Αγγλία: Το “Ζώα και τα παιδιά βγήκαν στους δρόμους” είναι ένα καταπληκτικό και συνάμα φρέσκο και ασυνήθιστο θέαμα όπου το θέατρο συναντά τον βωβό κινηματογράφο, ο Τσαρλς Ντίκενς τον Φριτζ Λανγκ, το καμπαρέ της Βαϊμάρης το αγγλικό μιούζικ χολ, και όλοι αυτοί την εποχή των υπολογιστών. Όλα αυτά συμβαίνουν σε μια φτωχογειτονιά του Λονδίνου, εκεί όπου φτάνει αργά το βράδυ η Άνιες Ηβς και η κόρη της. Τι θα συμβεί;  Μήπως φέρνουν μαζί τους την ελπίδα σε αυτό το απελπισμένο μέρος ή ανοίγουν τις πόρτες να μπει μέσα ο τρόμος; Ένα αλλιώτικο ταξίδι μοναδικής δεξιοτεχνίας και βαθύτατου ανθρωπισμού, ένα έκτακτο μείγμα σωματικού θεάτρου, ζωντανής μουσικής και κινούμενων σχεδίων, τέλειο γι’ αυτούς που νοσταλγούν εικόνες και ακούσματα από την εποχή των πρώτων χρόνων του 20ού αιώνα και ακόμη πιο τέλειο γι’ αυτούς που θέλουν να φανταστούν τον κόσμο από δω και πέρα. Και  γι’ αυτούς που αναζητούν να δουν το σήμερα πίσω από τη βιτρίνα της ευμάρειας, σκληρός ρεαλισμός. Η εναλλακτική ομάδα από την Αγγλία με την ονομασία «1927» είναι αυτή τη στιγμή μία από τις πλέον υποσχόμενες και δυναμικά ανερχόμενες. Ιδρύθηκε το 2005 από τον ανιματέρ Πωλ Μπάριτ και τη συγγραφέα και περφόρμερ Σουζάν Άντρεϊντ. Είναι μια ομάδα που πειραματίζεται διαρκώς στο σημείο όπου τέμνονται οι τέχνες των κινούμενων σχεδίων, της μουσικής, του θεάτρου και του κινηματογράφου. Μοναδική στο είδος της.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κυριακή 14 Οκτωβρίου στις 21.00 στην Εταιρεία Μακεδονικών Σπουδών – Μουσική παράσταση με τίτλο «Iberia» της Κarin Schäfer από την Αυστρία: Το έργο “Iberia” συνδυάζει και ενώνει το θέατρο, τη μουσική και τις εικαστικές τέχνες. Η Karin Schäfer δημιούργησε ένα οπτικό θέαμα με ιμπρεσιονιστικές εικόνες. Έχει εμπνευστεί από τα πολυάριθμα στυλ και έργα τέχνης, τα οποία μετατρέπει με έξυπνο και χιουμοριστικό τρόπο σε κινούμενες εικόνες. Οι κούκλες, οι μάσκες, τα βίντεο, οι σκιές, τα κινούμενα σχέδια, η κίνηση και η μουσική συγχωνεύονται σε ένα έργο τέχνης που απεικονίζει το αριστούργημα του Albeniz και δίνει τη δυνατότητα στο κοινό να παρακολουθεί τα πάντα με τα δικά τους αυτιά και τα μάτια. ‘Οπως η σύνθεση, η θεατρική οπτική εκτέλεση, είναι ιμπρεσιονιστική: οι εικόνες δεν έχουν πάντα άμεση σύνδεση με τον τίτλο ή με την μουσική. Είναι συνδυασμένες και αξίζουν από μόνα τους χωρίς να έχουν άλλο νόημα “πέρα από το ορατό”.