Κριτική: «Εκεί που τραγουδάνε οι καραβίδες» της Olivia Newman

... ο ωμός ρεαλισμός του πολυσυζητήμενου best seller δεν καταφέρνει εντέλει να αποδοθεί κινηματογραφικά...

Η Κάια είναι ένα κορίτσι, εγκαταλελειμμένο από τους ανθρώπους, το οποίο μεγαλώνει στους επικίνδυνους βάλτους της Βόρειας Καρολίνας. Για χρόνια, οι φήμες για την «πιτσιρίκα του βάλτου», όπως την αποκαλούν, στοιχειώνουν την πόλη που κατοικεί (Μπάρκλι Κόουβ), απομονώνοντας έτσι  την ευαίσθητη κι έξυπνη Κάια από την κοινότητά της… 

Όταν δύο νεαροί όμως γοητεύονται από την άγρια ομορφιά της, η Κάια ανοίγεται σε μια νέα ζωή, έως ότου βέβαια ο ένας από τους δύο βρεθεί νεκρός… Η κοινωνία θα σπεύσει τότε αμέσως να την βαφτίσει «ύποπτη» και καθώς η υπόθεση εξελίσσεται, η ετυμηγορία για το τι πραγματικά συνέβη, περιπλέκεται ακόμη περισσότερο…

Πολλοί είναι αυτοί, οι οποίοι θα ενθουσιαστούν στο άκουσμα της μεταφοράς στην μεγάλη οθόνη του μπεστ-σέλερ (“best seller”) βιβλίου της συγγραφέα Ντέλια Όουενς (“Delia Owens”), «Εκεί που τραγουδούν οι καραβίδες» (“Where the Crawdads sing”)…

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η αποτύπωση όμως επί κινηματογραφικής οθόνης, εκ μέρους της σκηνοθέτριας Ολίβια Νιούμαν, (“Olivia Newman”), της δημοφιλούς  τραγικής ιστορίας «της πιτσιρίκας του βάλτου» δεν αποδίδει, ωσάν το βιβλίο, τα μέγιστα!

Γιατί μπορεί μεν το ρεαλιστικό κομμάτι της ταινίας να δομείται αρκετά πιστά από την δημιουργό, πραγματευόμενο μάλιστα το μελόδραμα (“melodrama”) ενός ερωτικού τριγώνου και του άδοξου τέλους του. Την στιγμή όμως, που ο ωμός ρεαλισμός, ο οποίος συνιστά την κυρίαρχη λογική του εν λόγω βιβλίου και αντανακλάται μέσω της ανατομίας ενός εγκλήματος , πρέπει να κάνει αισθητή την παρουσία του στο συγκεκριμένο φιλμ, όλα καταλήγουν σε ναυάγιο…

Είναι ακριβώς εκείνη η στιγμή, που ο ανθρώπινος ψυχισμός των ηρώων του βιβλίου σταματά να σκιαγραφείται με επίκεντρο την περίπλοκη ερωτική σχέση (μελόδραμα) αλλά τις συνέπειες της (έγκλημα). Γίνεται τοιουτοτρόπως  η μετάβαση από πιο ανάλαφρες  σε πιο απαιτητικές, για την εξέλιξη της υπόθεσης, καταστάσεις

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Με την προκείμενη αυτήν μετάβαση να αποδίδεται επομένως πολύ πρόχειρα κινηματογραφικά ή ακόμα και καθόλου, η δραματουργία της ομώνυμης με το μπεστ σέλερ ταινίας της Ολίβια Νιούμαν δυστυχώς δεν εξελίσσεται (τουλάχιστον όχι με τον τρόπο που θα έπρεπε)…

Συνεπώς και με τις αξιοπρεπείς τέλος ερμηνείες των Ντέιζι Έντγκαρ-Τζόουνς (“Daisy Edgar-Jones”), Τέιλορ Τζον Σμιθ (“Taylor John Smith”) και Χάρις Ντίκινσον (“Harris Dickinson”) και την, κατά κάποιο τρόπο, προσεγμένη παραγωγή της Ρις Γουίδερσπουν (“Reese Witherspoon”), να σώζουν μόλις την συγκεκριμένη μεταφορά από τον όλεθρο, η κινηματογραφική αποτύπωση της, από μέρους της Νιούμαν , «επιπλέει» στο βάλτο της Βόρειας Καρολίνας….

Βαθμολογία: 1,9/5*

Σκηνοθεσία: Olivia Newman Σενάριο: Lucy Alibar Βασισμένο στο βιβλίο από την Delia Owens Πρωταγωνιστούν: Daisy Edgar – Jones, Taylor John Smith, Harris Dickinson, Michael Hyatt, Sterling Macer Jr. και David Strathairn

  • Από την 1η Σεπτεμβρίου 2022 στους κινηματογράφους

Ακολουθήστε το tetragwno.gr στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης facebook, twitter και instragram για να ενημερώνεστε άμεσα για όλες τις πολιτιστικές ειδήσεις.