Ο Φάρες και η Mεριέμ αποτελούν μαζί με τον γιο τους Αζίζ, μια ευρωπαϊσμένη και ευκατάστατη τυνησιακή οικογένεια. Κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού στο νότο της Τυνησίας, το αυτοκίνητο τους γίνεται κατά λάθος στόχος μιας τρομοκρατικής επίθεσης και ο δεκάχρονος γιος τους τραυματίζεται σοβαρά. Ξεκινά για το ζευγάρι ένας ξέφρενος αγώνας για να σώσουν τον Αζίζ, που θα τους φέρει αντιμέτωπους με καλά κρυμμένα μυστικά και αβάσταχτα διλήμματα.
Πρώτη μεγάλου μήκους ταινία για τον Μεχντί Μπαρσαουί και ο Τυνήσιος σκηνοθέτης επιλέγει μια ιστορία κοινωνικοπολιτική. Τοποθετεί στον πυρήνα του σεναρίου μια οικογενειακή τραγωδία και αφήνει την πλοκή να διεισδύσει σε θέματα όπως, η ηθική, η προδοσία, η πατριαρχία, η οπισθοδρομικότητα μέχρι και το εμπόριο οργάνων. Και όλα αυτά από τον διάδρομο ενός νοσοκομείου. Χρονικά, όπως, προδίδει η ημερομηνία καταχώρησης του τραυματισμένου παιδιού στο νοσοκομείο είναι το καλοκαίρι του 2010. Μια χρονιά που προετοίμασε τη λεγόμενη «Αραβική άνοιξη» αρχή γενομένης της Επανάστασης του Γιασεμιού. Γιατί το αναφέρω αυτό; Ο Μεχντί Μπαρσαουί με ρεαλισμό και χωρίς υπερβολές υπογραμμίζει και αναδεικνύει την ιεροκρατική και πατριαρχική κουλτούρα που θέλει μια αιχμάλωτη επιστήμη στα κατάλοιπα του παλιού κόσμου και μια ηθική που κουνάει επικίνδυνα και δογματικά το δάχτυλο στις γυναίκες. Κάνει λόγο για την φτώχια, την εξαθλίωση και για τα μικρά-μεγάλα εγκλήματα που συμβαίνουν εις βάρος των μορφωτικά και οικονομικά ασθενέστερων. Στην ουσία οικοδομεί ένα σύγχρονο οικογενειακό δράμα όπου το ζευγάρι συγκρούεται με τα πάθη και τον εγωισμό του δοκιμάζοντας τα όρια του. Όλο αυτό επιτυγχάνεται χωρίς σκηνοθετικές κορώνες, αλλά με μια ήρεμη δύναμη που αφήνει να ξεδιπλωθεί όλη η πρόθεση του σκηνοθέτη που δεν είναι άλλη από την διερεύνησή του ίδιου του ανθρώπου.
Πολύτιμος σύμμαχος του σε όλο αυτό ο πρωταγωνιστής Σάμι Μπουατζίλα (Το Ποτάμι Αναμεσά μας/2009) στον ρόλο του πατέρα. Στα 95 λεπτά της ταινίας παρακολουθούμε την διαδρομή ενός ανθρώπου που μέσα σε λίγες ώρες χάνει τα πάντα. Χωρίς, στόμφο, αλλά με έντονη εσωτερικότητα το παίξιμο του περνάει από όλα τα στάδια ενός τραγικού προσώπου. Δικαίως, απέσπασε το βραβείο καλύτερου ηθοποιού για την ερμηνεία του στα César 2021. Η συμπρωταγωνίστρια του Νάζλα Μπιν Αμπντουλάχ στον ρόλο της μητέρας και συζύγου κινείται στο ίδιο ερμηνευτικό μοτίβο υιοθετώντας ένα λιτό παίξιμο υπογραμμίζοντας και την θέση της γυναίκας μέσα στον γάμο, όπως, αυτή επικρατεί στις μουσουλμανικές χώρες.
Σκηνοθεσία: Μεχντί Μπαρσαουί Σενάριο: Μεντί Μπαρσουί Ηθοποιοί: Σάμι Μπουατζίλα, Νάζλα Μπιν Αμπντουλάχ, Κουασίν Ραβάνε, Νούμεν Χάμντα, Νισάφ Μπεν Χαφσία, Τζιχέντ Σερνί, Γιουσέφ Κεμίρι Είδος: Κοινωνικό Διάρκεια: 95΄ Χώρα: Γαλλία Γλώσσα: Γαλλικά/ Αραβικά Διεθνής τίτλος: A Son Διανομή: Cinobo
Βαθμολογία: 3,5/5
Η ταινία «Un fils» αναδείχθηκε νικήτρια στο 21ο Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου Ελλάδος,. Επίσης, απέσπασε και άλλα δύο βραβεία στην τελετή βράβευσης, το Βραβείου Κοινού Fischer, καθώς και το Βραβείο της Κριτικής Επιτροπής
- Η ταινία «Ένας γιος» θα κυκλοφορήσει στους κινηματογράφους στις 15 Ιουλίου.