«Ο Χρήστος δε μένει πια εδώ» επιλέγει το «Mommy» του Ξαβιέ Ντολάν

O Κινηματογράφος Δαναός και Ο Χρήστος δε μένει πια εδώ επιλέγουν το βραβευμένο στις Κάννες, «Mommy» του Ξαβιέ Ντολάν

Μετά την πρώτη, sold – out προβολή της ταινίας «Χαμένοι στη Μετάφραση» της Σοφία Κόπολα που συνάντησε τη θερμότατη ανταπόκριση του κοινού, o Κινηματογράφος Δαναός και Ο Χρήστος δε μένει πια εδώ επιλέγουν το βραβευμένο στις Κάννες, «Mommy» του Ξαβιέ Ντολάν, για την Τρίτη 26 Σεπτεμβρίου, στις 21:00.

Σ’ εναν φανταστικό Καναδά, όπου ένας νέος νόμος επιτρέπει σε αναξιοπαθούντες γονείς να εγκαταλείψουν τα προβληματικά παιδιά τους στα νοσηλευτικά ιδρύματα, μια χήρα προσπαθεί να αντιμετωπίσει τον ταραχοποιό και βίαιο γιό της.

Ενώ και οι δύο προσπαθούν να τα βγάλουν πέρα ζώντας κάτω από την ίδια στέγη, η Κάιλα, μια μυστηριώδης γειτόνισσα, προσφέρει την βοήθειά της. Καθώς η συγκινητική παρουσία της γίνεται ολοένα και πιο έντονη, προκύπτουν ερωτήματα σχετικά με την δική της ζωή και κυρίως επαναπροσδιορίζεται η έννοια μιας νέας, διαφορετικής οικογένειας.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο Χρήστος για τον Ξαβιέ Ντολάν
«Νιώθω κοντά με τον Ξαβιέ Ντολάν, whatever means. Ήταν 20 όταν γύρισε το «Σκότωσα τη Μητέρα μου», ήμουν 22 όταν είδα την ταινία στο φεστιβάλ Θεσσαλονίκης και άκουσα ένα «κρακ» και έψαχνα να βρω από που έρχεται. Δεν είναι ο Ταρκόφσκι, ούτε ο Αντονιόνι, ούτε ο Άντερσον, και δεν προσποιήθηκε ποτέ του ότι ήθελε να γίνει κανένας Τριφό.

Η μεγαλομανία που πολλοί του αναγνώριζαν -και όχι άδικα- όσο τα χρόνια περνούσαν και η μανία του να «περιποιείται» μόνος του τις ταινίες του, να σκηνοθετεί, να γράφει, να παίζει σε αυτές, να μοντάρει, να φτιάχνει τα κοστούμια και να προτείνει «καινούργιες» μουσικές σε teen κοινό που «πουλούσε μούρη» ότι έβλεπε σινεφίλ σινεμά, τον έκαναν δημιουργό υπό παρακολούθηση και τα φεστιβάλ έδειχναν να τον αγκαλιάζουν. Επί του προσωπικού ξανά, ναι αγαπώ τον Ντολάν, αλλά με έναν πολύ δικό μου τρόπο, μια ανάγκη καλύτερα θα έλεγα πως είναι.

Πως έβρισκα τότε connections σε μια παρατεταμένη εφηβεία που έψαχνε κινηματογραφικούς και προσβάσιμους ήρωες, και ο Ντολάν είχε κάμποσους από αυτούς. Ναι, δεν είναι ο πιο ικανός δημιουργός, αλλά είναι ο πιο νοιαστικός, αγαπάει τις ιστορίες και το σινεμά του, πιο πολύ τους θεατές του, γιατί εκεί βρίσκει την καταξίωση. Ή την έβρισκε.

Και το «Mommy» θαρρώ και θεωρώ πως είναι η κορυφή του δικού του βουνού, που ανέβαινε από το «Σκότωσα τη Μητέρα μου» και τις «Φανταστικές Αγάπες», τον «Λόρενς για Πάντα», τον «Τομ στη Φάρμα» κι ύστερα το «Μονάχα το Τέλος του Κόσμου», τα σχεδόν απρόβλητα «Τζον Ντόνοβαν» ο «Ματίας και Μαξίμ». Εκεί ανάμεσα στη «Φάρμα» και στον «Κόσμο», το «Mommy» στέκει το πιο στιβαρό και το πιο συγκινητικό κομμάτι μιας ιλιγγιώδους κούρσας, που ποιος ξέρει πως την είχε σκεφτεί».

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Mommy» λοιπόν για τη συνέχεια, την Τρίτη 26 Σεπτεμβρίου και ώρα 21:00 στον κινηματογράφο Δαναό, πάρτε χαρτομάντιλα, θα έχει κλάμα στα 140 λεπτά που απλώνει ο Ντολάν την πιο συγκινητική του ιστορία, εκείνη που έχει πατημένο το γκάζι για όσο αντέξει ο καθένας.

INFO
26 Σεπτεμβρίου 2023, στις 21:00
Κινηματογράφος Δαναός -Λεωφόρος Κηφισίας 109
Τιμή εισιτηρίου: 7 ευρώ
Προπώληση: danaoscinema.gr

Ακολουθήστε το tetragwno.gr στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης facebook, twitter και instragram για να ενημερώνεστε άμεσα για όλες τις πολιτιστικές ειδήσεις.