Ένα αφιέρωμα στον Εβραιοαμερικανό σκηνοθέτη Udi Aloni, που υπερασπίζεται το δικαίωμα των Παλαιστινίων για αυτοδιάθεση και αξιοπρεπή ζωή, διοργανώνει η Ταινιοθήκη της Ελλάδος, σε συνεργασία με τη New Star, στις 28-30 Νοεμβρίου στον κινηματογράφο Studio new star art cinema.
Στο πλαίσιο της εκδήλωσης, θα παρουσιαστεί το σύνολο του έργου του, με έμφαση στις ταινίες που αναδεικνύουν θέματα πολιτικής, κοινωνικής δικαιοσύνης και ανθρώπινης αξιοπρέπειας. Ο σκηνοθέτης θα παρευρεθεί στην Αθήνα, για να παρουσιάσει τις ταινίες του, μαζί με την πρωταγωνίστρια του «Junction 48», Samar Qupty.
To Σάββατο 30/11 στις 12, οι δύο καλλιτέχνες θα συμμετάσχουν σε συζήτηση με θέμα τις Γυναίκες και την Τέχνη σε περιόδους πολέμου, μαζί με την Μαρία Κομνηνού, πρόεδρο ΔΣ της Ταινιοθήκης της Ελλάδος και τον Κωστή Παπαϊωάννου, πρόεδρο ΔΣ της Τεχνόπολης του Δήμου Αθηναίων. Θα συντονίσει ο δημοσιογράφος Πάνος Χαρίτος. Η συζήτηση θα πραγματοποιηθεί στην Δημοτική Αγορά Κυψέλης και διοργανώνεται από την Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων.
Στο πλαίσιο της ρετροσπεκτίβας στον κινηματογράφο Studio (Πλατεία Αμερικής) θα προβληθούν τα φιλμ: «Forgiveness», «Kashmir», «Local Angel», «Junction 48» (βραβείο κοινού στο Πανόραμα του Φεστιβάλ Βερολίνου), «Why is we Americans» και το «Art/Violence».
O Udi Aloni, είναι γιος της σπουδαίας πολιτικού Shulamit Aloni, που ήταν υπουργός στην κυβέρνηση του Γιτζάκ Ραμπίν και οπαδός του διαλόγου για την ειρηνική επίλυση του παλαιστινιακού ζητήματος. Ο Aloni ο οποίος ζει μεταξύ Μπρούκλιν και Βερολίνου, ασπάστηκε από νωρίς το όραμα της μητέρας του για τη συνεργασία Ισραηλινών και Παλαιστινίων και αγωνίζεται χρόνια για την προάσπιση των δικαιωμάτων των Παλαιστινίων.
Ο σκηνοθέτης, καλλιτέχνης και συγγραφέας, του οποίου τα έργα διερευνούν συχνά τις αλληλεπιδράσεις μεταξύ τέχνης, θεωρίας και ακτιβισμού, έχει δηλώσει: «Η πίστη μου στην εβραϊκή μου ταυτότητα είναι να είμαι αλληλέγγυος με την Παλαιστίνη».
ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
ΠΕΜΠΤΗ 28/11
19:30
ΤΟΠΙΚΟΣ ΑΓΓΕΛΟΣ
LOCAL ANGEL – 2002
21:00
ΣΥΧΓΩΡΕΣΗ
FORGIVENESS – 2006
ΘΑ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕΙ Q&A ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 29/11
19:30
ΤΕΧΝΗ/ΒΙΑ
ART/VIOLENCE – 2013
Η ταινία αφιερώνεται στη μνήμη του Shahid Juliano Mer-Khamis, ιδρυτή του Θεάτρου Ελευθερίας στον προσφυγικό καταυλισμό Τζενίν και στενού συνεργάτη του Udi Aloni.
21:00
Γιατί είμαστε Αμερικανοί;
WHY IS WE AMERICANS – 2020
ΘΑ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕΙ Q&A ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ
ΣΑΒΒΑΤΟ 30/11
19:30
ΚΑΣΜΙΡ – ΤΑΞΙΔΙ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ
KASHMIR – A JOURNEY TO FREEDOM- 2009
21:00
ΔΙΑΣΤΑΥΡΩΣΗ 48
JUNCTION 48 – 2016
ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΗΣ ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΡΙΑΣ SAMAR QUPTY
ΘΑ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕΙ Q&A ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ & ΤΗΣ SAMAR QUPTY
Όλες οι ταινίες παρουσιάζονται είτε με αγγλικούς κι ελληνικούς υπότιτλους είτε με Αγγλικό audio.
ΟΙ ΤΑΙΝΙΕΣ
ΤΟΠΙΚΟΣ ΑΓΓΕΛΟΣ
LOCAL ANGEL – 2002
«Ό,ΤΙ ΚΟΝΤΙΝΟΤΕΡΟ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΕ ΕΝΑΝ ΟΡΓΑΣΜΟ ΤΗΣ ΔΙΑΝΟΗΣΗΣ» -Slavoj Zizek
Το Local Angel είναι ένα θεολογικό, πολιτικό, συναισθηματικό και πνευματικό ταξίδι του σκηνοθέτη και καλλιτέχνη Udi Aloni, ο οποίος φέρνει μαζί του το πνεύμα του Walter Benjamin για να αποκαλύψει την περίπλοκη γενεαλογία των σχέσεων μεταξύ Εβραίων και Παλαιστινίων σε αυτήν την κοινή γη. Σε όλη την ταινία, συναντά πρόσωπα όπως ο Πρόεδρος Αραφάτ υπό απαγόρευση κυκλοφορίας, συμμετέχει σε βαθείς διαλόγους με τη θρυλική μητέρα του, ιδρύτρια του κινήματος για τα πολιτικά δικαιώματα και ανακαλύπτει τον αξιόλογο Παλαιστίνιο καλλιτέχνη της hip-hop Tamer Nafar. Βλέπουμε την ταινία μέσα από έναν εβραϊκό φακό με στόχο την εξάρθρωση της εβραϊκής υπεροχής εκ των έσω.
ΣΥΓΧΩΡΕΣΗ
FORGIVENESS – 2006
Στις 9 Απριλίου 1948, μια εβραϊκή πολιτοφυλακή μπήκε στο παλαιστινιακό χωριό Ντέιρ Γιασίν και σκότωσε πάνω από 100 χωρικούς. Αμέσως μετά, ένα ψυχιατρείο χτίστηκε πάνω στα ερείπια. Οι πρώτοι ασθενείς ήταν οι επιζήσαντες του Ολοκαυτώματος. Ένας θρύλος λέει ότι μέχρι σήμερα, οι επιζώντες επικοινωνούν με τα φαντάσματα του χωριού.
Το FORGIVENESS (Mechilot) αφηγείται την ιστορία του Ντέιβιντ Άντλερ, ενός 20χρονου Αμερικανοϊσραηλινού που αποφασίζει να επιστρέψει στο Ισραήλ, και καταλήγει σε ένα ψυχιατρικό ίδρυμα που βρίσκεται στα ερείπια ενός παλαιστινιακού χωριού που ονομάζεται Ντέιρ Γιασίν.
ΤΕΧΝΗ/ΒΙΑ
ART/VIOLENCE – 2013
ΒΡΑΒΕΙΟ ΚΑΛΥΤΕΡΟΥ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΒΕΝΕΤΙΑΣ 2013
«Εκείνοι που θέλουν να ρισκάρουν για χάρη της τέχνης θα είναι αυτοί που δημιουργούν τις απαρχές μιας νέας τέχνης»
Εμπνευσμένες από χαρακτήρες των έργων «Αλίκη στη χώρα των θαυμάτων», «Περιμένοντας τον Γκοντό» και «Αντιγόνη», νεαρές Παλαιστίνιες ηθοποιοί ασχολούνται με τη στρατιωτική κατοχή και την καταπίεση των φύλων, τη βία και τη θλίψη, στη σκηνή και στη ζωή. Ακολουθώντας το παράδειγμα του αγαπημένου τους σκηνοθέτη και ακτιβιστή της ειρήνης, Juliano Mer-Khamis, ο οποίος δολοφονήθηκε στις 4 Απριλίου 2011 έξω από το Freedom Theatre στο στρατόπεδο προσφύγων Jenin στη Δυτική Όχθη, χρησιμοποιούν τη φαντασία τους σε ένα απρόβλεπτα βάναυσο περιβάλλον δημιουργώντας μία καλλιτεχνική επανάσταση, μια ζωντανή και γενναία απεικόνιση μιας νέας, δραστήριας γενιάς Παλαιστινίων.
ΓΙΑΤΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΙ;
WHY IS WE AMERICANS – 2020
Το «ΓΙΑΤΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΙ;» είναι μια σε βάθος, κινηματογραφική εξερεύνηση της θρυλικής οικογένειας Baraka του Νιούαρκ, πατριάρχης της οποίας είναι ο ένας και μοναδικός Amiri Baraka (παλαιότερα γνωστός ως LeRoi Jones), ένας από τους πιο θαυμαστούς Αφροαμερικανούς ποιητές/θεατρικούς συγγραφείς/ακτιβιστές της εποχής μας. Από την εξέγερση του Νιούαρκ του 1967 έως τις μέρες μας, η αφήγηση της πόλης ήταν μια αφήγηση επανάστασης με κάθε γενιά να συνεχίζει από εκεί που είχε σταματήσει η προηγούμενη. Διατρέχοντας δεκαετίες κοινωνικού ακτιβισμού, ποίησης, μουσικής, τέχνης και πολιτικής, αυτό το καλειδοσκοπικό οικογενειακό έπος πλαισιώνεται από συνεντεύξεις στην κάμερα με τοπικούς ηγέτες πολιτικών δικαιωμάτων, σπάνια αρχειακά πλάνα και αποκαλυπτικές προσωπικές μαρτυρίες.
ΚΑΣΜΙΡ – ΤΑΞΙΔΙ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ
KASHMIR – A JOURNEY TO FREEDOM- 2009
Αυτή η ταινία αφηγείται την ιστορία μιας νέας γενιάς Μουσουλμάνων από το Κασμίρ που, μετά από χρόνια ένοπλης αντίστασης, αποφάσισαν να καταθέσουν τα όπλα και να ξεκινήσουν ένα μη βίαιο κίνημα αντίστασης με την ελπίδα να επιτύχουν επιτέλους ειρήνη και ανεξαρτησία. Προσπαθούν για μια αναγέννηση της παράδοσης του Κασμίρ, για θρησκευτική και εθνική συνύπαρξη, εμπνευσμένη από τον πολιτισμό των Σούφι και το πνεύμα και την ιστορία του Κασμίρ. Ο Udi Aloni κινηματογράφησε τους πρωταγωνιστές του καθώς ξεκίνησαν τον νέο τους αγώνα.
Το Κασμίρ που κάποτε περιγραφόταν από τον Μαχάτμα Γκάντι ως «πυλώνας φωτός σε μια υπο-ήπειρο χαμένη στο σκοτάδι», έχει γίνει μια χώρα τρόμου και απελπισίας, με τον λαό του να υποφέρει κάτω από το βάρος της συνεχούς βίας και των παραβιάσεων των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.
ΔΙΑΣΤΑΥΡΩΣΗ 48
JUNCTION 48 – 2016
Winner Panorama Audience Award – Φεστιβάλ Βερολίνου 2016
Winner Jury Award – Best International Narrative Feature – Tribeca Film Festival
Με φόντο την ισραηλινο-παλαιστινιακή σύγκρουση, ο Παλαιστίνιος ράπερ Kareem και η τραγουδίστρια φίλη του Manar αγωνίζονται, αγαπούν και φτιάχνουν μουσική στο γκέτο τους και στη σκηνή του κλαμπ hip-hop του Τελ Αβίβ.
Μέσα από τη σχέση τους, η ταινία εμβαθύνει στην καταπίεση που αντιμετωπίζει η παλαιστινιακή κοινωνία εντός των συνόρων του Ισραήλ, ρίχνοντας φως τόσο στους πολιτικούς αγώνες υπό την ισραηλινή εβραϊκή κυριαρχία όσο και στις εσωτερικές πιέσεις από επιθετικές δυνάμεις μέσα στην κοινότητα.
Με πρωταγωνιστή τον διάσημο παλαιστίνιο καλλιτέχνη χιπ χοπ Tamer Nafar, το Junction 48 έχει λάβει διεθνή αναγνώριση, κερδίζοντας βραβεία παγκοσμίως, συμπεριλαμβανομένων μεγάλων βραβείων στα Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Βερολίνου και της Tribeca.
Η ταινία απέσπασε διθυραμβικές κριτικές (Επιλογή των Κριτικών των New York Times) και περιλαμβάνει ένα πρωτότυπο soundtrack του Nafar, με πολλά κομμάτια που έχουν γίνει πολιτιστικά ορόσημα στην παλαιστινιακή κοινωνία.
Εισιτήριο: 6€
Ημερήσιο εισιτήριο 2 προβολών ρετροσπεκτίβας: 10€
Τριήμερο εισιτήριο για όλες τις προβολές: 20€
STUDIO new star art cinema
Σταυροπούλου 33 & Σπάρτης – Πλατεία Αμερικής
Τηλ: 2108640054
Διαβάστε όλα τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε το tetragwno.gr στο Google News και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης facebook, Χ (twitter) και instagram για να ενημερώνεστε άμεσα για όλες τις πολιτιστικές ειδήσεις.