Ταινίες της εβδομάδας: Ο Λούκα Γκουαντανίνο επιστρέφει με την Τίλντα Σουίντον

Ριμέικ της κλασικής ταινίας τρόμου του Ντάριο Αρτζέντο από τον σκηνοθέτη του «Να με φωνάζεις με τ’ όνομά σου», Λούκα Γκουαντανίνο.

Από την Πέμπτη 15 Νοεμβρίου στους ελληνικούς κινηματογράφους


Κορίτσι / Girl (Βέλγιο – Ολλανδία, 2018)
Σκηνοθεσία: Λούκας Ντοντ / Lukas Dhont. Σενάριο: Lukas Dhont, Angelo Tijssens. Με τους: Victor Polster, Arieh Worthalter, Katelijne Damen, Valentijn Dhaenens. Έγχρωμη, 105΄.

Η δεκαπεντάχρονη Λάρα είναι αποφασισμένη να γίνει επαγγελματίας μπαλαρίνα και προσπαθεί με κάθε τρόπο να υπερπηδήσει διάφορα εμπόδια: τον σκληρό, ανταγωνιστικό κόσμο του χορού, την ανασφάλεια της εφηβείας και –κυρίως– το γεγονός πως γεννήθηκε αγόρι. Έχοντας την αμέριστη υποστήριξη του πατέρα της και αγνοώντας το υποτιμητικό βλέμμα των πολλών, βαδίζει χορεύοντας προς το ανέφικτο. Σ’ αυτή την ελεύθερη μεταφορά της πραγματικής ιστορίας μιας διεμφυλικής έφηβης που γκρέμισε κάθε στερεότυπο για το κοινωνικό και βιολογικό φύλο, η πειθαρχία του μπαλέτου γίνεται μεταφορά για το ειδικό βάρος όλων των σωμάτων με σημασία.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

– Βραβείο FIPRESCI του τμήματος «Ένα κάποιο βλέμμα», Καλύτερος Ηθοποιός, Χρυσή Κάμερα, Queer Φοίνικας – Cannes Film Festival 2018 Χρυσός Δούκας για την Καλύτερη Ερμηνεία – Odessa IFF 2018 Χρυσός Πύργος για την Καλύτερη Ταινία – Palic FF 2018

Οι κληρονόμοι / The Heiresses / Las herederas (Παραγουάη, 2018)
Σκηνοθεσία – σενάριο: Μαρσέλο Μαρτινέσι / Marcelo Martinessi. Με τους: Ana Brun, Margarita Irun, Ana Ivanova. Έγχρωμη, 97΄.

Η Τσέλα και η Τσικίτα, δύο γυναίκες που προέρχονται από ευκατάστατες οικογένειες, συμβιώνουν για πάνω από 30 χρόνια. Το τελευταίο διάστημα η οικονομική τους κατάσταση έχει επιδεινωθεί με αποτέλεσμα να αρχίζουν να πουλάνε κάποια από τα αντικείμενα που έχουν κληρονομήσει. Όταν η Τσικίτα καταδικάζεται λόγω χρεών και φυλακίζεται, η Τσέλα καλείται να αντιμετωπίσει μόνη αυτή τη νέα πραγματικότητα, και αρχίζει να κάνει την οδηγό για μια παρέα ηλικιωμένων και πλούσιων κυριών. Η Τσέλα συνηθίζει σε ένα καινούριο τρόπο ζωής, και όλα αλλάζουν όταν γνωρίζει την αρκετά νεότερή της Άντζι που της κεντρίζει το ενδιαφέρον και την ωθεί να κάνει την προσωπική της επανάσταση.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το μυστικό της Πέτρα / Petra (Ισπανία – Γαλλία – Δανία, 2018)
Σκηνοθεσία: Χάιμε Ροσάλες / Jaime Rosales. Σενάριο: Jaime Rosales, Michel Gaztambide, Clara Roquet. Με τους: Bárbara Lennie, Alex Brendemühl, Joam Botey, Marisa Paredes, Petra Martínez, Carme Pla, Oriol Pla, Chema Del Barco, Natalie Madueño. Έγχρωμη, 107΄.

Η Πέτρα μεγάλωσε χωρίς να γνωρίζει την πραγματική ταυτότητα του πατέρα της. Όταν χάνει τη μητέρα της, ξεκινά μια αναζήτηση που θα την οδηγήσει στον Ζάουμε, έναν διάσημο εικαστικό καλλιτέχνη με αψύ χαρακτήρα. Καθώς γνωρίζει τους δορυφόρους αυτού του μυστηριώδους ανθρώπου, δηλαδή τη γυναίκα του και τον γιο του, και χάνεται σ’ έναν λαβύρινθο οικογενειακών μυστικών, η μοίρα παρεμβαίνει για να λυτρώσει αυτές τις βασανισμένες ψυχές. Μια ταινία που, με τα λόγια του δημιουργού της, απηχεί τον Αριστοτέλη: «Τα πάντα πρέπει να είναι αναπάντεχα και απαραίτητα», τόσο στη ζωή όσο και στην απομίμησή της.

Suspiria (Ιταλία – ΗΠΑ, 2018)
Σκηνοθεσία: Λούκα Γκουαντανίνο / Luca Guadagnino. Σενάριο: David Kajganich. Με τους: Dakota Johnson, Tilda Swinton, Doris Hick. Έγχρωμη, 152΄.

Απέραντο σκοτάδι στροβιλίζεται στο κέντρο μιας σχολής χορού διεθνούς φήμης. Σκοτάδι μέσα στο οποίο θα βυθιστεί η καλλιτεχνική διευθύντρια της σχολής, μια φιλόδοξη νέα χορεύτρια κι ένας ψυχοθεραπευτής, που βρίσκεται σε πένθος. Κάποιοι θα υποταχθούν στον εφιάλτη. Άλλοι – επιτέλους – θα ξυπνήσουν. Ριμέικ της κλασικής ταινίας τρόμου του Ντάριο Αρτζέντο από τον σκηνοθέτη του «Να με φωνάζεις με τ’ όνομά σου», Λούκα Γκουαντανίνο.

Mary Shelley / Μαίρη Σέλλεϋ (ΗΠΑ, 2017)
Σκηνοθεσία: Χάιφα Αλ-Μανσούρ Σενάριο: Μάικ Λι Διανομή: Ελ Φάνινγκ, Μέισι Γουίλιαμς, Ντάγκλας Μπουθ, Στίβεν Ντιλέιν, Μπελ Πάουλι Έγχρωμη, 120

200 χρόνια μετά την έκδοση του «Φρανκενστάιν», η «Μαίρη Σέλλεϋ» έρχεται για να μας συστήσει τη γυναίκα που βρίσκεται πίσω από τη συγγραφή του βιβλίου που στιγμάτισε την παγκόσμια λογοτεχνία. Η ταινία σκιαγραφεί το ειδύλλιο ανάμεσα στον ποιητή Πέρσι Σέλλεϋ και τη 16χρονη Μαίρη Γουόλστονκραφτ Γκόντγουιν που είχε που ως αποτέλεσμα τη συγγραφή της εμβληματικής γοτθικής νουβέλας από την Γκόντγουιν, σε μια εποχή κατά την οποία οι γυναίκες συγγραφείς δεν έχαιραν ιδιαίτερου κύρους.

Φανταστικά Ζώα: Τα εγκλήματα του Γκρίντελβαλντ /Fantastic Beasts: The Crimes of Grindelwald (ΗΠΑ – Ηνωμένο Βασίλειο, 2018)
Σκηνοθεσία: Ντέιβιντ Γιέιτς Σενάριο: Τζ. Κ. Ρόουλινγκ Διανομή: Έντι Ρέντμεϊν, Κάθριν Γουάτερστον, Νταν Φόγκλερ, Άλισον Σούντολ, Έζρα Μίλερ, Τζουντ Λο, Τζόνι Ντεπ. Έγχρωμη, 134′

Στο τέλος της πρώτης ταινίας, ο ισχυρός σκοτεινός μάγος Γκέλερτ Γκρίντελβαλντ (Τζόνι Ντεπ) με τη βοήθεια του Νιουτ Σκαμάντερ (Έντι Ρέντμεϊν), συλλαμβάνεται από το MACUSA (το Κογκρέσο Μαγείας των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής). Αλλά, τηρώντας την απειλή του, καταφέρνει να διαφύγει. Στόχος του είναι να συγκεντρώσει γύρω του, όσους περισσότερους – ανυποψίαστους για την πραγματική του ατζέντα – συμμάχους μπορεί, ώστε να θέσει σ΄εφαρμογή το σχέδιό του: ν’ αναθρέψει καθαρόαιμους μάγους για να καταδυναστεύουν όλα τα άμαγα πλάσματα.

Σε μια προσπάθεια ν’ ανατρέψει τα σχέδια του Γκρίντελβαλντ, ο Άλμπους Ντάμπλντορ (Τζουντ Λο) καλεί τον πρώην μαθητή του Νιουτ Σκαμάντερ, που δέχεται να τον βοηθήσει, αγνοώντας τους κινδύνους που βρίσκονται μπροστά τους. Πολύ γρήγορα οι μάσκες θα πέσουν και οι διαχωριστικές γραμμές θα τεθούν, καθώς δοκιμάζεται η αγάπη και η αφοσίωση, ακόμη και ανάμεσα στους πιο κοντινούς φίλους ή στα μέλη της ίδιας οικογένειας, σ’ έναν κόσμο μαγείας που διχάζεται όλο και περισσότερο.

ΑΙΓΑΙΟ SOS (Ελλάδα, 2018)
Σκηνοθεσία: Πιέρρος Ανδρακάκος Σενάριο: Τζ. Κ. Ρόουλινγκ Διανομή: Θοδωρής Αθερίδης, Πάνος Βλάχος, Eυαγγελία Συριοπούλου, Μιχάλης Λεβεντογιάννης, Κωνσταντίνος Mπιμπής, Nina Senicar Έγχρωμη, 95′

Καλοκαίρι 2018. Ελληνικές και τουρκικές φρεγάτες οργώνουν το Αιγαίο. Ένας μεγάλος σεισμός όμως φέρνει στην επιφάνεια μια βραχονησίδα σε διεθνή χωρικά ύδατα. Έλληνες και Τούρκοι στέλνουν άμεσα στρατεύματα για να καταλάβουν το νησί. H κάθε διμοιρία καταλαμβάνει περίπου… από μισό. Τα αστεία αλλά και σοβαρά περιστατικά μεταξύ Ελλήνων και Τούρκων δεν αργούν να πάρουν διαστάσεις τσουνάμι.