Η «Ερωτική Επιθυμία» του Γουόνγκ Καρ Γουάι στους κινηματογράφους!

Η «Ερωτική Επιθυμία», το αριστούργημα του Γουόνγκ Καρ Γουάι που πολλοί άνθρωποι ορκίζονται ως σήμερα πως είναι η ομορφότερη ταινία που έγινε ποτέ και φιγουράρει σε όλες σχεδόν τις λίστες με τις τοπ ταινίες όλων των εποχών, έρχεται από 17 Ιουνίου στους κινηματογράφους σε νέα αποκατεστημένη 4Κ κόπια και από 3 Αυγούστου στην πλατφόρμα του Cinobo.

Η 4Κ αποκατάσταση χαρίζει μια νέα εμπειρία θέασης καθώς το κοινό έχει επιτέλους την ευκαιρία να απολαύσει την ταινία όπως την οραματίστηκε αρχικά ο δημιουργός της. Ο ίδιος ο Γουόνγκ Καρ Γουάι επέβλεψε προσωπικά την αποκατάσταση και είναι ένα project το οποίο φιλοδοξούσε καιρό να υλοποιήσει. Η ταινία αποκαταστάθηκε στο aspect ratio στο οποίο είχε αρχικά γυριστεί και προβληθεί στους κινηματογράφους, ενώ ξαναέγινε και το μιξάζ.

Όπως δήλωσε και ο ίδιος ο Γουόνγκ Καρ Γουάι σχετικά με την αποκατάσταση: «Στο τέλος της ταινίας μου, Ερωτική Επιθυμία, υπήρχε μια επιγραφή: «Θυμάται αυτά τα εξαφανισμένα χρόνια. Σαν να κοιτάει μέσα από ένα σκονισμένο παράθυρο, το παρελθόν είναι κάτι που μπορούσε να δει, αλλά όχι να αγγίξει. Και ό,τι βλέπει είναι θολό και ακαθόριστο». Αυτήν ακριβώς την αίσθηση είχα όταν ξαναείδα την ταινία το 2015. Σε συνεργασία με την Criterion Collection και μέσα από την εξαιρετικά λεπτομερή επεξεργασία της L’Immagine Ritrovata, δουλέψαμε πέντε χρόνια πάνω στην αποκατάσταση, όχι μόνο, της Ερωτικής Επιθυμίας, αλλά και των υπόλοιπων ταινιών της συλλογής. Τώρα, το παράθυρο δεν είναι πια σκονισμένο.»

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Λίγα Λόγια για τον Γουόνγκ Καρ Γουάι

Ο Γουόνγκ Καρ Γουάι γεννήθηκε στη Σαγκάη και μετακόμισε με τους γονείς του στο Χονγκ Κονγκ, στην ηλικία των πέντε ετών. Το 1988 σκηνοθέτησε την πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του «As Tears Go By». Προβλήθηκε στην Εβδομάδα Κριτικών του Φεστιβάλ των Καννών το 1989. Η επόμενη μεγάλου μήκους ταινία του («Days of Being Wild») κέρδισε πέντε βραβεία στο Φεστιβάλ του Χονγκ Κονγκ το 1991, συμπεριλαμβανομένων των βραβείων Καλύτερης Σκηνοθεσίας και Καλύτερης Ταινίας. Την ίδια χρονιά ίδρυσε την εταιρεία παραγωγής του, Jet Tone Productions Limited. Γύρισε την ταινία «Ashes of Time» από το 1992 έως το 1994. Σε ένα μικρό διάλειμμα από το μοντάζ εκείνης της ταινίας, σκηνοθέτησε και κυκλοφόρησε το «Chungking Express», το οποίο τον εκτόξευσε στη διεθνή κινηματογραφική σκηνή. Ακολούθησαν οι «Έκπτωτοι Άγγελοι», οι οποίοι έκαναν πρεμιέρα στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Τορόντο το 1995. Απέκτησε ακόμα μεγαλύτερη διεθνή αναγνώριση το 1997 με την ταινία «Ευτυχισμένοι Μαζί», η οποία του χάρισε το Βραβείο Σκηνοθεσίας στο Φεστιβάλ των Καννών. Το 2000 η «Ερωτική Επιθυμία» προβλήθηκε στο διαγωνιστικό τμήμα του Φεστιβάλ των Καννών, σημειώνοντας εξαιρετική επιτυχία παγκοσμίως. Ψηφίστηκε ως μία από τις 25 καλύτερες ταινίες όλων των εποχών από τη διεθνή ομάδα κριτικών και σκηνοθετών του περιοδικού «Sight & Sound».

Το έργο του έχει αναγνωριστεί με πληθώρα διεθνών βραβείων που έχουν καταστήσει το όνομά του συνώνυμο με τον καλύτερο κινηματογράφο auteur. Λόγω της αψεγάδιαστης οπτικής και μουσικής αισθητικής του, οι ταινίες του έχουν εμπνεύσει καλλιτέχνες ακόμα και πέραν του κινηματογραφικού κόσμου. «Είναι ένας ζωγράφος της πόλης και της ανθρώπινης καρδιάς, των επιθυμιών, των μυστικών και των απογοητεύσεών μας», γράφουν ο Μισέλ Κλεμέντ και ο Ουμπέρ Νιογκρέ στο Positiff. «Η σχέση του με το Χονγκ Κονγκ και ο θαυμασμός του στο γυναικείο φύλο είναι ο πυρήνας της δημιουργίας του. Έτσι, ο μεγαλύτερος σκηνοθέτης του Χονγκ Κονγκ προσιδιάζει στους καλλιτέχνες του όψιμου ρομαντισμού, τον Μποντλέρ ή τον Γκουστάβ Μορό. Γι’ αυτούς, όπως και για τον Γουόνγκ Καρ Γουάι, στην καρδιά της απαράμιλλης ομορφιάς κρύβονται ανείπωτα βάσανα.»

Διεύθυνση Παραγωγής: Chan Ye Cheng Παραγωγή/Σενάριο/Σκηνοθεσία: Wong Kar Wai Εκτέλεση Παραγωγής: Jacky Pang Yee Wah Πρωταγωνιστούν: Tony Leung, Maggie Cheung Διεύθυνση Φωτογραφίας: Christopher Doyle (H.K.S.C.), Mark Lee Ping Bing Σκηνογραφία: William Chang Suk Ping Μοντάζ: William Chang Suk Ping Μουσική: Michael Galasso Διάρκεια: 98’ Έτος παραγωγής: 2000

Στις 17 Ιουνίου στους κινηματογράφους