Βραβεία Ιρις 2018: Θρίαμβος για τον “Γιο της Σοφίας”

Χθες πραγματοποιήθηκε η τελετή απονομής των κινηματογραφικών βραβείων Ιρις (έχουμε και εμείς Ακαδημία Κινηματογράφου!). Παρουσιαστές της βραδιάς ήταν ο Μάκης Παπαδημητρίου και ο Γιώργος Πυρπασόπουλος ενώ μεγάλος νικητής αναδείχτηκε η ταινία της Ελίνας Ψύχου “Ο Γιος της Σοφίας” με 5 βραβεία (ταινία, σκηνοθεσία, σενάριο, β’ ανρδικού ρόλου, σκηνογραφία).

Ακολουθούν το “Τελευταίο Σημείωμα” του Παντελή Βούλγαρη και η “Πολυξένη” της Δώρας Μασκλαβάνου με 4 διακρίσεις έκαστος. Το βραβείο τόσο του πρωτοεμφανιζόμενου σκηνοθέτη όσο και του καλύτερου Ντοκιμαντέρ κέρδισε ο Λευτέρης Χαρίτος για το “Dolphin Man” που είχε κάνει πρεμιέρα στο 20o Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

Highlight της βραδιάς, η βράβευση του συνθέτη, ελληνικής καταγωγής, Alexandre Desplat για την προσφορά του στην 7η τέχνη. Στον ευχαριστήριο λόγο του ανέφερε μεταξύ άλλων πως δεν θα γινόταν συνθέτης κινηματογραφικής μουσικής αν δεν έβαζε η μητέρα του ελληνική μουσική στο σπίτι τους. Επίσης, υποστήριξε το ελληνικό σινεμά λέγοντας πως πρέπει όλος ο κόσμος να δει τις ελληνικές ταινίες. Φαίνεται λοιπόν πως φέτος ήταν η χρονιά του, καθώς πριν δυο μήνες περίπου κέρδισε και το δεύτερο όσκαρ της καριέρας του για την ταινία “The Shape of Water”.

Αναλυτικά οι νικητές της βραδιάς:

Ταινία Μυθοπλασίας: “Ο γιος της Σοφίας”
Σκηνοθεσία: Ελίνα Ψύκου, “Ο γιος της Σοφίας”
Πρωτοεμφανιζόμενος Σκηνοθέτης: Λευτέρης Χαρίτος, “Dolphin Man”
Α’ Γυναικείος Ρόλος: Κάτια Γκουλιώνη, “Πολυξένη”
Α’ Ανδρικός Ρόλος: Αντρέας Κωνσταντίνου, “Το τελευταίο σημείωμα”
Β’ Γυναικείος Ρόλος: Λυδία Φωτοπούλου, “Πολυξένη”
Β’ Ανδρικός Ρόλος: Θανάσης Παπαγεωργίου, “Ο γιος της Σοφίας”
Σενάριο: “Ο γιος της Σοφίας”
Φωτογραφία: “Πολυξένη”
Μοντάζ: “Do it yourself”
Πρωτότυπη Μουσική: “Πολυξένη”
Ενδυματολογία: “Το τελευταίο σημείωμα”
Σκηνογραφία: “Ο γιος της Σοφίας”
Ήχος: “Το τελευταίο σημείωμα”
Μακιγιάζ: “Το τελευταίο σημείωμα”
Ειδικά Εφέ: “Do it yourself”
Ντοκιμαντέρ: “Dolphin Man”
Μικρού Μήκους: “Copa Loca”