Εθνική Πινακοθήκη: Τα πέντε αναπάντητα ερωτήματα / Στα δικαστήρια ο κατηγορούμενος

Η Ελληνική Αστυνομία και ο ΕΥΠ για εννέα χρόνια αναζητούσαν τους δύο πίνακες των Πικάσο και Μοντριάν, οι οποίοι είχαν κλαπεί το 2012 από την Εθνική Πινακοθήκη.

Ο  49χρονος εντοπίστηκε από τους αστυνομικούς της Ασφάλειας μετά από συνδυαστική μελέτη των στοιχείων που είχαν συγκεντρωθεί όλα αυτά τα χρόνια και προσήχθη στην ΓΑΔΑ όπου ομολόγησε την συμμετοχή του στην κλοπή και υπέδειξε στους αστυνομικούς το σημείο που έκρυβε τους δύο πίνακες.

Οι πίνακες βρέθηκαν στην Κερατέα σε σημείο μέσα σε ρεματιά συσκευασμένοι και προστατευμένοι για να μην υποστούν φθορές.

Στα δικαστήρια ο κατηγορούμενος για την κλοπή στην Πινακοθήκη

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Στον εισαγγελέα εκτέλεσης ποινών οδηγήθηκε ο 49χρονος κατηγορούμενος για την κλοπή έργων Τέχνης από την Εθνική Πινακοθήκη πριν από 9 χρόνια.

Αφού εκτελεστεί το ένταλμα που εκδόθηκε σε βάρος του μετά την ομολογία του ότι είναι ο δράστης της μεγάλης κλοπής, ο κατηγορούμενος θα οδηγηθεί ενώπιον του ανακριτή Αθανάσιου Μαρνέρη όπου είτε θα δώσει αμέσως απολογία είτε θα ζητήσει προθεσμία για να προετοιμάσει την απολογία του.

Σε βάρος του έχει ασκηθεί ποινική δίωξη για διακεκριμένη περίπτωση κλοπής κατά συναυτουργία, τετελεσμένη και σε απόπειρα, πραγμάτων καλλιτεχνικής σημασίας  που βρίσκονταν σε συλλογή εκτεθειμένα σε κοινή θέα και σε δημόσιο κτίριο, αδίκημα που τιμωρείται με κάθειρξη έως 10 ετών. Αν η κλοπή στρέφεται κατά Νομικών Προσώπων Δημοσίου Δικαίου τιμωρείται με κάθειρξη τουλάχιστον 10 ετών.

Τα πέντε αναπάντητα ερωτήματα

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Υπάρχουν πέντε αναπάντητα ερωτήματα που αφορούν την κλοπή των έργων τέχνης σύμφωνα με σημερινό δημοσίευμα των Νέων.

  1. Ο δράστης, που είχε σχεδόν πετύχει την τέλεια ληστεία και έμενε ασύλληπτος για 9 χρόνια υποστηρίζει ότι δεν είχε ως στόχο του το έργο του Πικάσο και ότι πήρε τυχαία όποιους πίνακες είδε μπροστά του. Πώς είναι δυνατόν να ισχύει κάτι τέτοιο όταν ο εν λόγω πίνακας δεν ήταν απλώς αναρτημένος, όπως οι υπόλοιποι, αλλά στερεωμένος γερά στον τοίχο ώστε να είναι δυσκολότερη η μετακίνησή του;
  2. Προχωρά κάποιος σε μια τέτοια ληστεία αν δεν είναι ο ίδιος συλλέκτης, δεν έχει προγραμματίσει πώς θα διαχειριστεί τα κλοπιμαία ή δεν έχει προβεί σε κατά παραγγελία ληστεία;
  3. Αν τα έργα προορίζονταν για προσωπική τέρψη για ποιο λόγο ήταν κρυμμένα και αναρτημένα, έστω σε ένα «μυστικό δωμάτιο»;
  4. Ένα από τα τρία έργα που εκλάπησαν -το σχέδιο του Κάτσια- που ήταν και το λιγότερο αναγνωρίσιμο και ποιο εύκολο κατά συνέπεια να διακινηθεί δεν εντοπίστηκε. Κατέληξε όντως στον υπόνομο δια μέσω της τουαλέτας επειδή ο δράστης -κατά τους ισχυρισμούς του- θεώρησε ότι το κατέστρεψε ή στην αγορά;
  5. Είναι τυχαίο το γεγονός ότι ο εντοπισμός των έργων συνέπεσε χρονικά με το άνοιγμα της ανακαινισμένης πινακοθήκης όπως προοιωνιζόταν από σχετικά πρόσφατα αποτελέσματα;

Πηγή: ΑΠΕ ΜΠΕ, ΤΑ ΝΕΑ