Review: Τα Ρεμπώτικα / Ο Παντελής και ο Μιχάλης Καλογεράκης μας συστήνουν τον Ρεμπώ

Τι σχέση μπορεί να έχει ο Ρεμπώ με την Μπέλου και τον Μιχάλη Σουγιούλ; Πόσο έρωτα μπορούν να κρύβουν τα συνθήματα της Παρισινής Κουμμούνας και τελικά, ο Πολ Βερλαίν, αγάπησε το ίδιο δυνατά τον μποέμ Αρτύρ -όπως, χαϊδευτικά του άρεσε να αποκαλεί τον Αρθούρο Ρεμπώ;

Σε μια πραγματικά μαγευτική βραδιά κάτω από το βλέμμα της Αφροδίτης και του Άρη, όπως μας ενημέρωσε η αστροφυσικός και υπεύθυνη επικοινωνίας του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών, Φιόρη Αναστασία Μεταλληνού, ο Παντελής και Μιχάλης Καλογεράκης μας αφηγήθηκαν μια ιδιαίτερη ιστορία αγάπης.

Ο Παντελής και ο Μιχάλης Καλογεράκης είναι δύο νέοι μουσικοί από την Κρήτη που μελοποιούν από τα 16 τους χρόνια ποιητικό λόγο. Με πρώτη τους αναφορά «Αυτοί παιδί μου δεν» σε ποίηση Μιχάλη Γκανά κατάφεραν να δώσουν το προσωπικό τους στίγμα και να ξεχωρίσουν για το ιδιαίτερο στυλ τους.

Από το 2016 άρχισαν να μελετούν τις ερωτικές επιστολές του Ρεμπώ με τον Βερλαίν. Αυτή, η αναζήτηση τους γέννησε την ανάγκη να βρουν κοινό καλλιτεχνικό τόπο όπου ο λυρισμός της ποίησης θα συνομιλούσε με το ρεμπέτικό. Όπερ και εγένετο με την εμπιστοσύνη του στιχουργού Παρασκευά Καρασούλου και εμπνευστή της δισκογραφικής και εκδοτικής εταιρίας Μικρή Άρκτος τα δυο αδέρφια κυκλοφόρησαν πριν λίγο καιρό τα «Ρεμπώτικα». Εννέα τραγούδια που αφηγούνται μουσικά την σχέση των δύο ποιητών από τον Σεπτέμβρη του 1871 που αποστέλλει ο Ρεμπώ στον 27χρονο Πώλ Βερλαίν την πρώτο γράμμα μέχρι και το 1875 όπου χώρισαν οριστικά.

Η παρουσίαση του δίσκου δεν θα μπορούσε να βρει καταλληλότερο μέρος από τον λόφο των Νυμφών. Η βραδιά μπορεί να ξεκίνησε με μια μικρή καθυστέρηση, αλλά αυτό που ζήσαμε μας αποζημίωσε και με το παραπάνω. Ο Παντελής Καλογεράκης μέσα από τις ιδιαίτερα γλαφυρές του αφηγήσεις κατάφερε από το πρώτη στιγμή να μας μυήσει στον κόσμο του «Ρεμπώτικου». Σε αυτό συνένοχος ήταν ο Μιχάλης Καλογεράκης με την κιθάρα του παρέα με φίλους και συνεργάτες που βρέθηκαν εχθές, 22 Ιουνίου στο πλευρό των δύο δημιουργών. Η Λένα Κιτσοπούλου ερμήνευσε το «Μονά ζυγά» των Δημήτρη Γιαννουκάκη και Μιχάλη Σουγιούλ. Η Νεφέλη Φασούλη, είπε το «Ο Αντώνης ο Βαρκάρης» η Ελένη Κοκκίνου σε στίχους και μουσική Τόλη Χάρμα τραγούδησε την «Καταιγίδα» ενώ ο Απόστόλος Κίτσος, ενορχηστρωτής του δίσκου, ερμήνευσε το «Παλιόπαιδο» των Μπέλλου και Μαρίνου δίνοντας την σκυτάλη στον Μάνο Πετράκη.

Μαζί τους οι μουσικοί Χρίστος Θεοδώρου, Μιχάλης Καλογεράκης, Αλέξης Στενάκης και Στράτος Γκρίντζαλης και ο Θάνος Καλέας στον ήχο.

Ο ενθουσιασμός του κόσμου ήταν έντονος και αγκάλιασε αμέσως τα «Ρεμπώτικα». Τα αδέρφια Καλογεράκη ευχαρίστησαν τον ποιητή Στρατή Πασχάλη για την υπέροχη μετάφραση και κλείνοντας ερμήνευσαν από την πρόσφατη ποιητική συλλογή του Νίκου Φιλντίση «όλα τα αδέσποτα γατιά του ονείρου μου» τα μελοποιημένα ποιήματα «Σ’ ένα βότσαλο» και το «η λύπη είναι» καθώς και Πάμπλο Νερούδα «Θέλω να κάνω μαζί σου αυτό που κάνει κι η άνοιξη στις κερασιές» κλείνοντας με το «Λουκάνικο Berry» σε στίχους Παντελή Καλογεράκη και μουσική Μιχάλη Καλογεράκη από την πρώτη ολοκληρωμένη δισκογραφική δουλειά τους «Προσωπικό» (2016).

Η συναυλία ολοκληρώθηκε με νυχτερινή παρατήρηση με το τηλεσκόπιο Δωρίδη στον έναστρο ουρανό.

Δείτε επίσης