The news is by your side.

Θάλεια Ματίκα: Αισθάνομαι ασφάλεια να συνεργάζομαι με τον σύζυγο μου

0

Με αφορμή την ερωτική κωμωδία του David Eldridge, Beginning, που ανεβαίνει για πρώτη φορά στην Θεσσαλονίκη, η Θάλεια Ματικά, η ευγενική παρουσία της θεατρικής σκηνής, με σπουδές στο Οικονομικό Τμήμα του Πανεπιστημίου Πειραιά και στη Δραματική Σχολή του Θεάτρου Τέχνης Καρόλου Κουν, απάντησε στις ερωτήσεις μου.

Το θεατρικό έργο που τιμήθηκε με πέντε αστέρια από τις The Daily Telegraph και The Evening Standrard ανεβαίνει στο Θέατρο Αριστοτέλειον για δυο μοναδικές παραστάσεις, Δευτέρα 14 & Τρίτη 15 Ιανουαρίου 2019 στις 21:00. Συμπρωταγωνιστεί ο Γιάννης Δρακόπουλος και μεταφράζει και σκηνοθετεί ο Τάσος Ιορδανίδης.

Ο σκηνοθέτης σημειώνει για το έργο: Ένα ρομάντζο του 21ου αιώνα, συγκινητικό, βαθιά ανθρώπινο, με σπάνιο-υψηλής αισθητικής-χιούμορ.Ένα έργο ύμνος για το σύγχρονο άνθρωπο της καριέρας, του αγώνα ταχύτητας της καθημερινότητας και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Για τις ανθρώπινες σχέσεις που έχουν γίνει τόσο δύσκολες αλλά πάντα θα αποτελούν ανάγκη μας.

Τον συγγραφέα τον γνωρίσαμε, στη Θεσσαλονίκη, από την Οικογενειακή γιορτή που ανέβηκε στο ΚΘΒΕ. Φέτος, για πρώτη πανελλήνια φορά το «Beginning» παίχτηκε το Φθινόπωρο στην Αθήνα και συνεχίζεται, ενώ για δύο παραστάσεις ανεβαίνει στο θέατρο Αριστοτέλειον. Εσείς πως γνωρίσατε το έργο και πως έγινε η επιλογή του; Υπήρξε κάτι καρμικό με το έργο. Έχει γίνει μέρος της καθημερινότητάς μου να ψάχνω θεατρικά κείμενα. Το διαδίκτυο όπως ξέρετε πλέον βοηθάει πολύ. Το «Beginning», διαβάζοντας την υπόθεση, βλέποντας φωτογραφικό υλικό, παρουσιάσεις και κριτικές, μου τράβηξε αμέσως την προσοχή. Έτσι, παρήγγειλα το κείμενο για να το διαβάσω. Αλλά δεν ήμουν η μόνη… Οι παραγωγοί μας, η Παναγιώτα Παρασκευοπούλου και ο Κώστας Ξενόπουλος, είχαν επίσης ”ιντριγκαριστεί” από το έργο. Πριν λοιπόν το παραλάβω χτύπησε το τηλέφωνο του Τάσου και μας πρότειναν τη συνεργασία. Ο Eldridge θεωρείται ένας θεατρικός Μίδας στο Ηνωμένο Βασίλειο. Τα έργα του αποτελούν πάντα καλλιτεχνικές-εμπορικές επιτυχίες, ενώ διδάσκονται σε όλες τις δραματικές σχολές της Βρετανίας.

Το Beginning, ξεκίνησε τη διαδρομή του στο Εθνικό θέατρο της Αγγλίας και μετέπειτα συνέχισε την ξέφρενη πορεία του στο βρετανικό θεατρικό box-office και στο West-end. Εξαιρετική γραφή, εξαιρετικό χτίσιμο των δύο χαρακτήρων και της ιστορίας, εξαιρετικά επίκαιρο και διαχρονικό. Μία ρομαντική κομεντί, με όλα τα συστατικά στο pick τους και δύο ήρωες που τους συναντάμε καθημερινά, που αισθανόμαστε ότι τους έχουμε συναντήσει κάπου, κάπως, κάποτε… Που θα θέλαμε να είναι φίλοι μας! Πολύ ειλικρινά, είχα χρόνια να διαβάσω υλικό ενός σύγχρονου δημιουργού και να με ενθουσιάσει τόσο πολύ! Βαθιά υπόκλιση, λοιπόν, στον κύριο David Eldridge!

Μιλήστε μας για το ρόλο σας και τι πραγματεύεται; Η Λόρα είναι κοντά στα 40, πολύ επιτυχημένη στη δουλειά της – γυναίκα καριέρας, αλλά μόνη. Κουβαλάει μια ιστορία, όπως κάθε άνθρωπος και βρίσκεται στη δύσκολη φάση της ανασκόπησης της ζωής της μέχρι τώρα. Αντιμέτωπη με τις έως τώρα πράξεις και δράσεις της, αντιμέτωπη με τα παιχνίδια που έχασε, με τις αποτυχίες της.

Η φιγούρα της οποίας είναι εκ διαμέτρου αντίθετη με την προσωπική σας πορεία. Έχοντας διαχωρίσει αυτούς τους δύο ρόλους, θεωρείτε πως το μοντέλο της σύγχρονης ανεξάρτητης γυναίκας είναι κι αυτό κατασκευή; Πράγματι, δε βρίσκομαι στην κατάσταση που βρίσκεται η Λόρα. Αν έβλεπα στοιχεία της σε μένα θα ήταν πριν κάνω τα παιδιά. Η εργασιομανία, το κυνήγι της καριέρας ή η σημασία που έδινες σε πράγματα, μετά τη δημιουργία οικογένειας-θέλοντας και μη- μπαίνουν σε δεύτερη μοίρα. Η γυναίκα στη σύγχρονη δυτική κοινωνία είναι χειραφετημένη, δυναμική και διεκδικεί τα δικαιωμάτά της. Δε θεωρώ ότι είναι θέμα κατασκευής, αλλά εξέλιξης. Επειδή όμως είμαστε σύνθετα πλάσματα, αισθανόμαστε πάντα πάνω μας τη δαμόκλειο σπάθη του χρόνου. Το βιολογικό ρολόι μετρά αντίστροφα και η φύση μας ορίζει ακόμα και ασυνείδητα.

Το κοινό πιστεύετε πως είναι έτοιμο να δεχτεί καινούργια κείμενα, όπως το Beginning; Η υποδοχή είναι τέτοια που με κάνει να σκέφτομαι ότι η γραφή του συγγραφέα χτυπάει ακριβώς στο κέντρο της καρδιάς του θεατή. Αν ένα καλλιτεχνικό προϊόν καταφέρνει να επικοινωνήσει και να ευαισθητοποιήσει, ανοίγει διαύλους και καθιστά το κοινό δέκτη, έτοιμο από καιρό.

Μέχρι στιγμής έχετε λάβει κολακευτικά σχόλια για την παράσταση. Πως αντιδράτε σε μια αρνητική κριτική; Τη μελετώ, τη σέβομαι και τη χρησιμοποιώ εποικοδομητικά. Μπαίνω σε μία διαδικασία που με κινητοποιεί, ώστε να κάνω τη δουλειά μου καλύτερα.

Πως είναι να συνεργάζεστε με τον σύζυγο σας; Είναι μάλιστα η δεύτερη φορά που σκηνοθετεί παράσταση που παίζετε. Αισθάνομαι ασφάλεια γιατί είναι τελειομανής και εμμονικός. Ένας συναισθηματικός άνθρωπος που δε φοβάται να εκθέτει ό,τι νοιώθει τόσο στη ζωή όσο και στην καλλιτεχνική διαδρομή του. Μου έχει χαρίσει μία πολύ ωραία στιγμή – το «Δύο γυναίκες χορεύουν» με τη Χρυσούλα Διαβάτη – όπου ήταν μία εμπειρία που δεν θα ξεχάσω ποτέ και ουσιαστικά έχει σφραγίσει κατά κάποιο τρόπο τη μέχρι τώρα πορεία μου. Είναι ο άνθρωπος μου, ξέρω πολύ καλά ότι αναζητά πάντα το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα και είναι ένας καλλιτέχνης που θαυμάζω και σέβομαι.

Το κομμάτι της τηλεόρασης σάς λείπει; Σας έχουμε συνδέσει με πολύ επιτυχημένα σήριαλ. Η τηλεόραση είναι πάρα πολύ απαιτητική σε ωράρια, το γύρισμα σε θέλει 10 ώρες την ημέρα και αυτή τη στιγμή για να μπω στη διαδικασία να σπαταλήσω τόσο χρόνο από την καθημερινότητά μου και από τα παιδιά μου, πρέπει να είναι πραγματικά κάτι που αξίζει! Άλλωστε και τα χρήματα πλέον είναι ελάχιστα στην τηλεόραση. Χαίρομαι όμως που κάτι δείχνει ότι η μυθοπλασία επιστρέφει, καθώς μιλάμε για ένα μέσο δυνατό, που βοηθάει πολλές φορές άξιους καλλιτέχνες να αναδειχθούν.

Κλείνοντας, αν δεν ήταν υποκριτική, τι άλλο θα ήταν; Σίγουρα κάτι θα ήταν. Δε θα μπορούσα ποτέ να φανταστώ τον εαυτό μου άεργο. Δε θα αισθανόμουν όμως ευτυχής και σίγουρα θα αντιμετώπιζα την κατάθλιψη κατά μέτωπο. Είμαι πολύ τυχερή που μπορώ και κάνω αυτό που αγαπάω. Για τα δεδομένα των περισσότερων ανθρώπων, αυτό δεν είναι αυτονότητο.

Infο: Η παράσταση συνεχίζει στην Αθήνα τον πολύ επιτυχημένο κύκλο της από τις 11 – 27 Ιανουαρίου 2019 στο Θέατρο 104. Για περισσότερες πληροφορίες εδώ.