Η έκθεση ζωγραφικής «Διαταραχή των Συναισθημάτων» του Άρη Καϊάφα στην Αίθουσα Συριώτη

Διάρκει έκθεσης από 21 έως 31 Αυγούστου στην Δημοτική Πινακοθήκη Μυκόνου στην Αίθουσα Συριώτη.

Ο Άρης Καϊάφας τα τελευταία χρόνια έχει εστιάσει τη δημιουργική του ανησυχία στη ζωγραφική, επιδιώκοντας μέσα από τη σπουδή του σχεδίου και τον πειραματισμό με διαφορετικά μέσα να διαμορφώσει την προσωπική του εικαστική ταυτότητα εστιάζοντας, κατά κύριο λόγο, σε εξιδανικευμένες αναπαραστάσεις της ανδρικής μορφής.

Στα έργα του συνήθως χρησιμοποιεί μολύβι σε συνδυασμό με ακουαρέλα και ακρυλικά πάνω σε χαρτί ή καμβά, ενώ συχνά πειραματίζεται με κάρβουνο και μελάνι.

Οι θεματικές του κινούνται γύρω από την έμφυλη ταυτότητα, το ανδρικό γυμνό κορμί και την ομορφιά του, τη σχέση της ανθρώπινης μορφής με τον περιβάλλοντα χώρο καθώς και τη δυναμική που προκύπτει από την αλληλεπίδρασή των δύο στοιχείων, το σώμα και το χώρο.

Μέσα από τη δουλειά του επιδιώκει να εκφράσει την ευαισθησία, τον προβληματισμό και την οπτική του αναφορικά με τις εκδηλώσεις της έμφυλης ταυτότητας, τα δομημένα αισθητικά στερεότυπα στις αποτυπώσεις του ανδρικού κάλλους και τις κοινωνικές τους προεκτάσεις, επιδιώκοντας το επαναπροσδιορισμό δόμησης της ανδρικής ταυτότητας και του ρόλου της. 

Το διάστημα της ενασχόλησής του με τη ζωγραφική έχει λάβει μέρος σε ομαδικές και ατομικές εκθέσεις στην Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη και την Αμφιλοχία (Toms Creative Space, Megart gallery, Myro Gallery, 2 Concept Store, Ίδρυμα Μάργαρη, Les Yper Yper), ενώ έργα του βρίσκονται σε ιδιωτικές συλλογές στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το σύνολο της δουλειάς χωρίζεται σε τρεις διακριτές ενότητες, τα πορτρέτα, τις μεταμορφώσεις και τα στιγμιότυπα: 

Η πρώτη ενότητα περιλαμβάνει εξιδανικευμένες αναπαραστάσεις καθημερινών ανθρώπων σε ρεαλιστική απόδοση. Οι ανδρικές και γυναικείες μορφές, άλλοτε γυμνές και άλλοτε ντυμένες, παρουσιάζονται φυσιοκρατικά σε στάσεις και πόζες που χαρακτηρίζονται από έντονο αισθησιασμό και θεατρικότητα, αποκαλύπτοντας ταυτόχρονα εσωτερικευμένες καταστάσεις και ενδόμυχα συναισθήματα. Αντλώντας στοιχεία και μοτίβα από τον κόσμο της μόδας και της διαφήμισης τα οποία περιπλέκει με χαρακτηριστικά της προσωπικότητας των εικονιζόμενων δημιουργεί εξατομικευμένες αναπαραστάσεις που αποτυπώνουν το χαρακτήρα και τα συναισθήματα τους ενώ ταυτόχρονα αφηγούνται ιστορίες από προσωπικές τους στιγμές.

Στην δεύτερη ενότητα έργων η γυμνή ανδρική φιγούρα μετατρέπεται σε χαρακτηριστικό μοτίβο της καλλιτεχνικής του δημιουργίας. Αλλάζοντας τις συνιστώσες και την εικονογραφία αναπαράστασης της ανδρικής μορφής, εξετάζει δομημένα αισθητικά στερεότυπα επιδιώκοντας τον επαναπροσδιορισμό της αποτύπωσης του ανδρικού κάλλους. Στο πλαίσιο αυτό, μέσα από διαφορετικές αποδώσεις του ανδρικού γυμνού συλλαμβάνει και αποτυπώνει στιγμές κατά τις οποίες οι μορφές υπόκεινται σε μια διαδικασία μεταμόρφωσης. Μέσα από τις αποτυπώσεις αυτές, επιδιώκει να αναδείξει μια άλλη σκοπιά της ανδρικής σεξουαλικότητας, του αισθησιασμού και των συναισθημάτων που εκδηλώνουν τα υπό μεταμόρφωση σώματα. Στην τρίτη ενότητα έργων ο καλλιτέχνης αποτυπώνει ανδρικές μορφές σε άκρως ιδιωτικές και προσωπικές στιγμές σε συνθέσεις που χαρακτηρίζονται από μια επιδέξια οργάνωση του ζωγραφικού χώρου και σκηνοθεσία του εικαστικού πλάνου. Νεανικές δυναμικές και τολμηρές ανδρικές φιγούρες γίνονται οι πρωταγωνιστές του έργου του επιχειρώντας συνειδητά την εξιδανίκευση και αποθέωση του ανδρικού κάλλους προς μια απενοχοποίηση του ανδρικού αισθησιασμού. Αντιστρέφοντας τα εικονογραφικά στερεότυπα ταύτισης του ερωτισμού με το γυναικείο σώμα αποτυπώνει τον αισθησιασμό και την ερωτική επιθυμία μέσα από αναπαραστάσεις γυμνών ανδρικών σωμάτων που χαρακτηρίζονται από ηδονικότητα. Λειτουργώντας στις περισσότερες περιπτώσεις, κατά κάποιο τρόπο ως ένα είδος voyeur, καταγράφει και αποτυπώνει στιγμιότυπα κατά τα οποία οι εικονιζόμενοι παρουσιάζονται σε παρασκηνιακές καταστάσεις και ιδιωτικές διαδικασίες, ενώ η παρουσία του καλλιτέχνη-παρατηρητή φαίνεται να μη γίνεται άμεσα αντιληπτή