Είδαμε την παράσταση «Αναζητώντας τον Αττίκ», του Γεώργιου Γκρίνια

0

Γράφει ο Γεώργιος Γκρίνιας

Η αναζήτηση του Αττίκ, στέφει με επιτυχία στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, το βράδυ της 9ης  του μήνα. Μια παράσταση αρκετά φαντασμαγορική που δεν είχε τίποτα να ζηλέψει από άλλες βρετανικές ή αμερικάνικες παραγωγές μιούζικαλ-οπερέτας  ή όποιον άλλον τίτλο θα  θέλατε να αποδώσετε. Ένα πανέμορφο απλό-λιτό-σε σημεία αφαιρετικό ενώ σε άλλα επιβλητικό σκηνικό, εξαίσιοι φωτισμοί που μάγευαν και έδιναν άλλη διάσταση στον σκηνικό χώρο, στην σκηνογραφία και την ενδυματολογία της παράστασης, καθώς και μία μπάντα σε συγχρονισμό  δημιουργούσαν την αίσθηση πανάκριβης και απόλυτα προσεγμένης παραγωγής, η οποία σε ταξίδευε στο χρόνο και στον εκάστοτε τόπο όπου ο Αττίκ ήρθε σε απόλυτη καλλιτεχνική έκσταση. Το οδοιπορικό της παράστασης (σπόιλερ) ξεκινά από την αρχή του Αττίκ, στα παιδικά του χρόνια και συνεχίζει με στάσεις στην Γαλλία, Ρωσία, στην Αθήνα όπου άνοιξε την μάντρα με τα «κοπρόσκυλα» μέχρι και τον θάνατο του.

Αν και εμπορική παράσταση, η δημιουργία της βασίστηκε στις αρχές του πειραματικού πιο αρτιστίκ αφηγηματικού θεάτρου. Καθόλου κακή εικαστική περιγραφή, το κείμενο από μόνο του σου έδινε τις πληροφορίες που χρειαζόσουν για να συμμετάσχεις στην ροή της ιστορίας και σε σημεία γίνονταν καθαρή αναπαράσταση των γεγονότων. Το πάντρεμα της ιστορίας του Αττίκ και  των καλοραμμένων μεταβάσεων στα αγαπημένα, σχεδόν απ’ όλους τραγούδια όπως Είδα μάτια, Παπαρούνα, Τα νιάτα, Ζητάτε να σας πω κ.ο.κ, έδειχναν μια πολύ προσεγμένη δουλειά στην δραματουργία.

Με πυλώνες το χιούμορ, την επιθυμία να μας πουν μια ιστορία και να μας ψυχαγωγήσουν το επιτελείο ηθοποιών, τραγουδιστών, χορευτών, μουσικών, και υπεύθυνων σκηνής, γεμάτο ενέργεια δεν άφηνε ούτε καρφίτσα να πέσει. Χορογραφίες, αλλαγές σκηνικών, συνεχόμενων κουστουμιών  φωτισμών και νότες ήταν to the point, και προμήνυε σοβαρή, επαγγελματική δουλειά, όπως όλο το θέατρο, εμπορικό, πειραματικό και μη, οφείλει να είναι.


Η παράσταση είναι εμπλουτισμένη με νέα κείμενα και τραγούδια, καρπό συστηματικής ιστορικής και μουσικής έρευνας με τη γνώση και το κύρος του Λάμπρου Λιάβα, ενώ τα ευφυή στιχουργικά ιντερμέδια υπογράφει ο Γιάννης Ξανθούλης. Τη σκηνοθεσία και τη χορογραφία έχει αναλάβει και πάλι η Σοφία Σπυράτου, την ενορχήστρωση και τη διεύθυνση της ορχήστρας ο Θόδωρος Κοτεπάνος, ενώ ο Μανόλης Παντελιδάκης  επιμελείται τα καινούργια εντυπωσιακά σκηνικά και κοστούμια.

Στον 25μελή θίασο πρωταγωνιστούν (με αλφαβητική σειρά): Κωνσταντίνος Ασπιώτης, Μίνως Θεοχάρης, Αντώνης Καφετζόπουλος, Νάντια Κοντογεώργη, Κατερίνα Παπουτσάκη, Άκης Σακελλαρίου και η μοναδική Ζωζώ Σαπουντζάκη.

Μαζί τους οι: Δημήτρης Γαλάνης, Δημήτρης Γκοτσόπουλος, Χλόη Μάντζαρη, Τζωρτζίνα Παλαιοθόδωρου και οι  Άγγελος Αντωνάκος, Ίρις Κατράκη-Παύλου, Αλέξανδρος Κειβανάη, Ειρήνη-Ερωφίλη Κλέπκου, Ανδρέας Λάβνερ, Μπίλιω Μαρνέλλη, Κοσμάς Μεταξόπουλος.

Πληροφορίες – Εισιτήρια: http://www.tch.gr/
Εκδοτήρια Μεγάρου Μουσικής, Τηλ. 2310 895938/9
Εκδοτήρια Πλ. Αριστοτέλους

Παραστάσεις: Κυριακή 10 Ιουνίου στις 19:30, Δευτέρα 11 Ιουνίου στις 19:30 και Τρίτη 12 Ιουνίου στις 20:30.
Τιμές εισιτηρίων: VIP: 50€ | Α’ ΖΩΝΗ: 38€, Β’ ΖΩΝΗ: 28€, Γ’ ΖΩΝΗ: 18€,  Δ’ ΖΩΝΗ: 13€


*Ο Γεώργιος Γκρίνιας είναι τελειόφοιτος του Τμήματος Θεάτρου, Σχολής Καλών Τεχνών, ΑΠΘ. 

Δείτε επίσης