Είδαμε | «BU21» του Στούαρτ Σλέιντ σε σκηνοθεσία Θοδωρή Βουρνά στο Θέατρο 104

Γράφει ο Χρήστος Βασιλακόπουλος

Τι κάνεις εάν πέσει ένα αεροπλάνο επάνω σου;

Η’ πως αντιμετωπίζεις ένα τραγικό γεγονός, όπως αυτά που βλέπεις στις ειδήσεις, όταν συμβαίνει σε σένα; Η παράσταση ”BU21” στο Θέατρο 104 καλείται να απαντήσει σε αυτές τις ερωτήσεις. Όταν η πτήση BU21 πέφτει σε κεντρικό δρόμο του Λονδίνου, ύστερα από επίθεση με πύραυλο από το πουθενά, οι ζωές έξι ανθρώπων θα διασταυρωθούν και θα αλλάξουν για πάντα. Η’ όχι;

Ο Θοδωρής Βουρνάς σκηνοθετεί την παράσταση του Στούαρτ Σλέιντ σε μετάφραση της Λυδίας Τριγώνη. Ο Βουρνάς μετά την περσινή παράσταση ”Ελιγμοί” και με μια διαδρομή που ήδη μετρά άλλες εφτά παραστάσεις υπό την δικιά του σκηνοθετική ματιά, φέρνει σε πανελληνία πρώτη ακόμα μια ανθρωποκεντρική ιστορία.

Στην αρχή της παράστασης ο Βουρνάς χρησιμοποιεί τους ηθοποιούς τους και τα σώματα τους ως έναν κύβο του Ρούμπικ. Διαφορετικοί άνθρωποι που προσπαθούν να ταιριάξουν σε ένα κοινό μοτίβο που δεν είναι άλλο από το αεροπορικό δυστύχημα. Οι διαδοχικές προσπάθειες να ταιριάξουν το κομμάτια κουνιούνται από το δικό τους πριν και το αναπόφευκτο μετά. Οι ζωές τους διαχωρίζονται βίαια από την πραγματικότητα, για να απομείνουν μόνες σε ένα καταιγισμό πληροφοριών και έπειτα να συγκολληθούν ξανά. Όμως πόσο καλά μπορεί κάποιος να ”κολλήσει” τα κομμάτια της ζωής του από την αρχή όταν έχει φτάσει τόσο κοντά στο σημείο μηδέν.;

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο Βουρνάς σε καλύτερη φόρμα από την περσινή του παράσταση επιλεγεί ένα έργο που για κάποιους μπορεί να φανεί ανούσιο θεματικά και χρονικά αλλά που έχει βαθύτερες ματιές στον ψυχισμό του ανθρώπου και των πράξεων του. Οι ηθοποιοί του καλούνται, ο καθένας από αυτούς, να δείξουν διαφορετικά γνωρίσματα της κοινωνίας μας. Άτομα που περπατούν διπλά μας και που δεν ξέρεις πότε και πως μπορούν να διαχειριστούν μια ξαφνική τραγωδία και εάν αυτό θα τους αλλάξει ριζικά από ένα σημείο και μετά.

Η Χριστίνα Γαρμπή σε κερδίζει εύκολα με την αμεσότητα της και την άνεση της σε στιγμές που η σύμβαση του τέταρτου τοίχου με το κοινό δεν υπάρχει και οι ηθοποιοί κοιτούν κατάματα το κοινό. Ο Ευθύμης Γεωργόπουλος, που παίζει επίσης αυτή την περίοδο στο ”The Curing Room”, αποδεικνύει την γκάμα του ως ηθοποιός και προκαλεί αντιδράσεις με τον σεξομανή ήρωα του και την κυνικότητα του. Ο ρόλος του Μανώλη Κλωνάρη αποτελεί την συγγραφική ανατροπή του έργου ενώ ο Βαγγέλης Σαλευρής με τον ρόλο του κερδίζει τις συμπάθειες. Η Μαρούσκα Παναγιωτοπούλου ( δώστε βάση στις σιωπές της ) και Λία Τσάνα ολοκληρώνουν τον θίασο της παράστασης ”BU21”.

Μια γενικά άρτια παράσταση χωρίς παραφωνίες και με ένα σύνολο ηθοποιών που διαχειρίζονται με ευκολία το χώρο όπου βρίσκονται αλλά και το λόγο που τους δίνεται. Για τους θεατές που αρέσκονται να βλέπουν πέρα από το πρώτο επίπεδο, είναι ενδιαφέρον να προσέξουν πως οι ζωές μας ύστερα από ένα σοκ. επιστρέφουν σε μια κανονικότατα όπως το σκέπασμα μιας τρύπας μετά την έκρηξη στην αυλή μιας εκ των χαρακτήρων της παράστασης.