Κριτική / «Το Παγκάκι» με τον Γιώργο Κιμούλη και την Φωτεινή Μπαξεβάνη: Η αιώνια πάλη στο επίκεντρο

Παράταση (λόγω) επιτυχίας έγραφε η αφίσα έξω από το θέατρο και παράσταση επιτυχίας θα συμπλήρωνα εγώ μετά από την παράσταση της Πέμπτης που το θέατρο Αμαλία (Θεσσαλονίκη) ήταν κατάμεστο και μάλιστα είχαν προστεθεί και επιπλέον καρέκλες για την εξυπηρέτηση του κόσμου. Γυναικείο κοινό ως επί το πλείστον κι ίσως έχει τη σημειολογία του κι αυτό την οποία εγώ αδυνατώ να σχολιάσω.

Ο Γιώργος Κιμούλης είναι από ‘κείνους τους θεατρίνους που αν είσαι θεατρόφιλος τον έχεις τσεκάρει σίγουρα σε μια παράσταση αρχαίου δράματος ή σύγχρονου ή κλασικού ρεπερτορίου. Πολλοί αγαπούν να τον μισούν όμως λίγοι είναι εκείνοι που αμφισβητούν τα εκφραστικά του μέσα αυτά που δε φείδεται να χρησιμοποιεί σε κάθε του παράσταση. Όπως στο «Παγκάκι» του Alexander Gelman που μαζί με τη Φωτεινή Μπαξεβάνη που μοιράστηκε το έργο έδωσαν στο κοινό ένα έργο υψηλής ακρίβειας κι αισθητικής.

Ένα έργο που δεν μπορείς να πεις ότι είναι αμιγώς κωμικό ή τραγικό γιατί ισορροπεί με λεπτότητα για να σου αποκαλύψει πως η ένταση δε σημαίνει απαραίτητα σύγκρουση αλλά μια υπαρξιακή δράση και γαλήνη. Η λειτουργία του έργου συντελείται όταν ανοίγει η ένταση του στο παγκάκι κι ο καθένας από τους ρόλους υπεραμύνεται του εαυτού του. Κι εκεί αν είσαι προσηλωμένος θεατής αρχίζει η ταύτιση με το έργο.

Το έργο του Ρώσου συγγραφέα έχει στο επίκεντρο την αιώνια πάλη μεταξύ αρσενικού και θηλυκού, με αφορμή μια φαινομενικά τυχαία συνάντηση δύο αγνώστων. Πάλη και πάλι. Λες και τελειώνει ή υπάρχει περίπτωση να τελειώσει ποτέ η σύγκρουση και το πάθος αφού τελικά όλα αυτά γεννάνε τη συνύπαρξη και το μαζί κι έφτιαξαν κι όλα τα έργα τέχνης από καταβολής κόσμου. Ο ίδιος ο Κιμούλης έχει αναλάβει τη σκηνοθεσία, τη διασκευή και τη διαμόρφωση του χώρου που κινήθηκε σε ελλειπτική λογική κι η Φωτεινή Μπαξεβανη που έχει ήδη τη δίκη της διαδρομή στο χώρο στάθηκε ιδανικό ταίρι δίπλα του.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ωραία παράσταση για ωραίες συγκρουσιακές κουβέντες μετά το πέρας της με άτομα του ίδιου ή και του αντιθέτου φύλου.