Μιμή Ντενίση: Αιχμές για Κιτσοπούλου-Κάστορφ «Έχουμε άπειρους χώρους για πειράματα. Όχι όμως στην Επίδαυρο»

Με μια μακροσκελή ανάρτηση στο facebook η Μιμή Ντενίση προβληματίζεται σχετικά με τις παραστάσεις που ανέβηκαν στο Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου τις προηγούμενες ημέρες στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου.

Η σκηνοθέτρια, ηθοποιός, παραγωγός και θεατρική συγγραφέας έθεσε τους προβληματισμούς για τις παραστάσεις «Σφήκες» της Λένας Κιτσοπούλου και «Μήδεια» του Φρανκ Κάστορφ, γράφοντας «Θελουμε την Επίδαυρο να παραμείνει ένας ιερός χώρος που παρουσιάζει στη διεθνή κοινότητα την Αρχαία γραμματεία; Θελουμε να διατηρήσουμε κάποιες παραδόσεις;».

Για να πάρει θέση λίγο αργότερα και να ρίξει τα βέλη της προς τις καλλιτεχνικές επιλογές του Φεστιβάλ, που έχουν προκαλέσει σάλο αντιδράσεων «Έχουμε άπειρους χώρους για πειράματα. Όσο ακραία και να είναι για μένα κάτι προσφέρουν. Όχι όμως στην Επίδαυρο».

Η ανάρτηση της Μιμής Ντενίση

«Οι μέρες είναι βαρειές και δύσκολες. Ο θάνατος των δύο παιδιών που πέθαναν για να σώσουν ανθρώπους, ο κόσμος που χάνει σπίτια κόπους κ ελπίδες, ο τουρισμός που φεύγει κ τόσα αλλά μαύρα… κι όμως η μάχη γίνεται για την Επίδαυρο. Μεταξύ μας εδώ. Είμαι εναντίον του κανιβαλισμού οποιουδήποτε ανθρώπου. Εναντίον της μείωσης της ελευθερίας οποιουδήποτε καλλιτέχνη… αλλά, το βασικό είναι να πάρουμε μια απόφαση κρατούντες, καλλιτέχνες και κοινό.

Θελουμε την Επίδαυρο να παραμείνει ένας ιερός χώρος που παρουσιάζει στην διεθνή κοινότητα την Αρχαία γραμματεία; Θελουμε να διατηρήσουμε κάποιες παραδόσεις; Γιατί γενικά τις έχουμε καταργήσει; Δεν είμαι υπέρ των μουσειακών παραστάσεων. Αλλά εκσυγχρονίζω τους μεγάλους τραγικούς σημαίνει έχω το ταλέντο να πάρω τα σπουδαία αιώνια κείμενά τους, που στέκουν σε κάθε εποχή, να τα ανεβάσω με καινούργια αισθητική, μουσική, ερμηνευτικό τρόπο. Όχι να πάρω τα κείμενα για να τα πειράξω, αλλάξω, προσθέσω κείμενα άλλων και να πειραματιστώ. Οπότε;

Έχουμε άπειρους χώρους για πειράματα. Όσο ακραία και να είναι για μένα κάτι προσφέρουν. Όχι όμως στην Επίδαυρο. Εκτός κ αν αποφασίσουμε πως θα είναι χώρος ακραίου πειραματισμού. Αλλά τότε δεν υπάρχει τέλος. Γιατί άλλοι θεωρούν κιτς τα ακραία μοντερνιστικά ανεβάσματα που γίνονται, άλλοι θεωρούν κιτς τα ακραία τηλεοπτικά επιθεωρησιακά. Άκρη δεν βγαίνει έτσι.

Σπουδαία η δουλειά του Γερμανού σκηνοθέτη για όσους την γνωρίζουν. Δεν θεωρείται βέβαια mainstream ούτε στην χώρα του. Γιατί αν δω τους ηθοποιούς μέσω οθόνης τώρα γιατί όχι κ ένα ροκ συγκρότημα που διασκευάζει την Αντιγόνη. Άρα το ερώτημα είναι ένα: Τι θέλουμε να αντιπροσωπεύει η Επίδαυρος; Είμαστε στα μάτια της υφηλίου σημαντικοί για τους νεωτερισμούς μας; Ή μοναδικοί για τους αρχαίους ποιητές μας που τους δίνουν έμπνευση για να κάνουν εκείνοι νεωτερισμούς;»

Ακολουθήστε το tetragwno.gr στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης facebook, twitter και instragram για να ενημερώνεστε άμεσα για όλες τις πολιτιστικές ειδήσεις. 

Δείτε επίσης