Κείμενο: Λάζαρος Αντωνιάδης (ant.lazaros@gmail.com)
Φαντάσου, το νέο σύνθημα του Εθνικού
Τη Δευτέρα 17 Σεπτεμβρίου παρουσιάστηκε το πρόγραμμα και οι δράσεις του Εθνικού θεάτρου στο χώρο στο Μικρό Εθνικό. Τα τελευταία χρόνια και με την αλλαγή της διεύθυνσης το Εθνικό θέατρο όλο και στοχεύει σε δρόμους μιας συγκεκριμένης κατεύθυνσης, κι όπως διευκρινίζει ο καλλιτεχνικός διευθυντής Στάθης Λιβαθινός «Ο Άνθρωπος στο κέντρο. Όλα ξεκινούν από τον άνθρωπο μέσα σε ένα σύμπαν – που για τον καθένα από εμάς είναι διαφορετικό, όπως διαφορετικός – μοναδικός είναι και ο τρόπος που αντιλαμβανόμαστε και «αποφασίζουμε;» να ζήσουμε ο καθένας μας τη ζωή.». Συνεχίζοντας πως «Ετσι με το βλέμμα στραμμένο ψηλά το σήμερα γίνεται καλύτερο. Οι πιο σπουδαίες προκλήσεις έπονται. Φαντάσου.»
Το Φαντάσου είναι το νέο σύνθημα του Εθνικού που παρακολουθώντας παρακάτω το συνοπτικό πρόγραμμα θα διαπιστώσετε πως το κλασσικό ρεπερτόριο, παράλληλο με το μοντέρνο και το φρέσκο με νέες προτάσεις και νέα θεατρικά έργα δίνουν ένα ολοκληρωμένο πεδίο δράσης τόσο στην σκηνή όσο και στην πλατεία.
Ο Στάθης Λιβαθινός, επίσης, μίλησε για την πρώτη σχολή Σκηνοθεσίας, μια καινοτομία που φέτος απόκτησε το Εθνικό θέατρο, αλλά και η χώρα, μια κι εκτός από το τμήμα θεάτρου στη σχολή Καλών Τεχνών του ΑΠΘ που έχει την κατεύθυνση σκηνοθεσίας, είναι η πρώτη φορά που δημιουργείται εξ ολοκλήρου μια σχολή που έχει στόχο στη σκηνοθετική σπουδή.
Στην Κεντρική σκηνή θα παρουσιαστούν τρία έργα σ’ ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο δραματουργίας κατατάσσοντας σχεδόν δύο από τα σημαντικότερα ρεύματα, του κλασικισμού και του θεάτρου του παραλόγου. Σ’ αυτό το πλαίσιο, συμπληρώνεται και η εποχή της Κινέζικης δραματουργίας του 13ου αιώνα.
Πρώτος τη σκυτάλη παίρνει ο Δημήτρης Μαυρίκιος στον τριπλό ρόλο του μεταφραστή, διασκευαστή και σκηνοθέτη στο έργο του Λουίτζι Πιραντέλλο, Απόψε αυτοσχεδιάζουμε, όπου θ’ ανέβει στις 11 Νοεμβρίου (μέχρι 24 Φεβρουαρίου 2019), με την πρωτότυπη μουσική του Μάνου Χατζιδάκι. Η γραφή του νομπελίστα Λουίτζι Πιραντέλλο σμίγει ξανά με τη μουσική του βραβευμένου με Όσκαρ Μάνου Χατζιδάκι. Αυτή τη φορά, αποκτούν νέα πνοή υπό το πρίσμα του Δημήτρη Μαυρίκιου και υπό την μπαγκέτα του Νίκου Κυπουργού. Ο πολυδιάστατος σκηνοθέτης Δημήτρης Μαυρίκιος, γνώστης σε βάθος της περίπτωσης Πιραντέλλο, φέρνει τον Σικελό δραματουργό στο Εθνικό Θέατρο με μια παράσταση ύμνο στο θέατρο και στους ανθρώπους του. Οι ρόλοι διανέμονται στους Κωνσταντίνο Αρνόκουρο, Μαρία Βαρδάκα, Αλέξανδρο Βάρθη, Γιάννη Βογιατζή, Δημήτρη Κακαβούλα, Δημήτρη Μαυρίκιο, Γιώργος Μπένο, Ράνια Οικονομίδου, Εύα Οικονόμου-Βαμβακά, Στέφανο Παπατρέχα, Γιούλικα Σκαφιδά, Νεκτάρις Φαρμάκη και Λυδία Φωτοπούλου.
Παράλληλα, από τις 18 Νοεμβρίου (μέχρι 2 Δεκεμβρίου) θα παίζεται το «Ο ορφανός του Ζάο» του Ζι Ζουν Ζιακ σε σκηνοθεσια Γουάνγκ Ξιάοινγκ (Wang Xiaoying). Το χαρακτηρίζεται ως ο Άμλετ της κλασικής κινεζικής λογοτεχνίας. Ένα έργο «ζαζού» –μια σκηνική σύνθεση πρόζας και ποίησης, χορού και παντομίμας, με έμφαση στο κωμικό στοιχείο ή στο αίσιο τέλος. Γράφτηκε τον 13ο αιώνα και αποδίδεται στον Ζι Ζουν Ζιανγκ. Μια ιστορία που αγαπήθηκε πολύ σε όλο τον κόσμο και γνώρισε αναρίθμητες αναβιώσεις στο θέατρο, στην όπερα, στον χορό, ακόμη και στον κινηματογράφο. Πρόκειται για το πρώτο δράμα της Κίνας που μεταφράστηκε σε ευρωπαϊκές γλώσσες και ενέπνευσε δεκάδες διασκευές, μεταξύ των οποίων, αυτές του Βολταίρου και του Μεταστάζιο, αλλά και μια ημιτελή εκδοχή από τον Γκαίτε. Τη διασκευή ανέλαβε Ιου Τσινγκ Φενγκ (Yu Qingfeng), τη μετάφραση στα ελληνικά οι Λι Τσενγκ Γκούι (Li Chenggui) και Σιου Τζινγκ (Xu Jing) και το επιμελήθηκε η Σοφία Καψούρου. Παίζουν οι Hou Yansong, Yu Fengxia, Θανάσης Ακοκκαλίδης, Κωνσταντίνος Γαβαλάς, Γιώργος Ζυγούρης, Σταύρος Καραγιάννης, Γιασεμή Κηλαϊδόνη, Ελίτα Κουνάδη, Λήδα Κουτσοδασκάλου, Δαυίδ Μαλτέζε, Κωστής Πατρίκιος, Τζίνη Παπαδοπούλου, Θανάσης Σαράντος, Δήμητρα Χαριτοπούλου και Βαγγέλης Ψωμάς.
Κλείνοντας, Ο Μισάνθρωπος του Μολιέρου σε σκηνοθεσία Γιάννη Χουβαρδά, πρώην Καλλιτεχνικού Διευθυντή του Εθνικού Θεάτρου, και μετάφραση Χρύσας Προκοπάκη κάνει πρεμιέρα στις 10 Μαρτίου 2019 (μέχρι 26 Μαΐου 2019). Το πλέον κλασσικό έργο του κωμωδιογράφου που αποκαλύπτει την υποκρισία των Ευγενών του παλατιού. Ένα έργο που χαρακτηρίστηκε ως το κορυφαίο του δραματουργού που ακροβατεί ανάμεσα στο δράμα και την κωμωδία. Ο Μιχαήλ Μαρμαρινός στον ρόλο του Μισάνθρωπου σε μια διανομή με ιδιαίτερες εκπλήξεις. Στους υπόλοιπους ρόλους οι Κωνσταντίνος Αβαρικιώτης, Γιάννης Βογιατζής, Έμιλυ Κολιανδρή, Χρήστος Λούλης, Λαέρτης Μαλκότσης, Δημήτρης Παπανικολάου, Άλκηστις Πουλοπούλου, Έλενα Τοπαλίδου.
Στη σκηνή «ΝΙΚΟΣ ΚΟΥΡΚΟΥΛΟΣ», το Εθνικό αλλάζει ρώτα και παρουσιάζει τρία έργα της νεότερης δραματουργικής ιστορίας.
Ο Άρης Μπινιάρης, σκηνοθετεί το έργο του Δημήτρη Ψαθά, Ξύπνα Βασίλη (Από τις 19 Οκτωβρίου 2018 μέχρι τις 3 Φεβρουαρίου 2019).Ένα καυστικό κοινωνικοπολιτικό σχόλιο, «ντυμένο» με τον πιο εύθυμο και εύσχημο τρόπο. Μια κωμωδία για το παιχνίδι του χρήματος έναντι κάθε ιδεολογίας. Διασκευάζει η Θεοδώρα Καπράλου. Παίρνουν μέρος οι Γιώργος Γάλλος, Ελισσάβετ Κωνσταντινίδου, Ηρώ Μπέζου, Άρης Μπινιάρης, Γιώργος Παπαγεωργίου, Στέφανος Πίττας, Κωνσταντίνος Σεβδαλής, Λυδία Τζανουδάκη, Έλενα Τοπαλίδου, Αινείας Τσαμάτης.
Στη συνέχεια, από 15 Φεβρουαρίου 2019 το καινούργιο έργο του Γεράσιμου Ευαγγελάτου, Απλή μετάβαση σε σκηνοθεσία Μίνωα Θεοχάρη και μουσική Θέμη Καραμουρατίδη. Το έργο είναι ένα πρωτότυπο μιούζικαλ για μια γενιά που μεγάλωσε με την πεποίθηση ότι ο κόσμος τής ανήκει και βρέθηκε εκτεθειμένη σ’ έναν κόσμο που δεν περίμενε. Ένα εγχείρημα ενδοσκόπησης από εκπροσώπους της ίδιας αυτής της γενιάς. Μια προσπάθεια να κατανοήσουμε και να κρίνουμε φαινόμενα καθολικά μέσα από τον αντίκτυπό τους σε βιώματα προσωπικά. Τους ρόλους ερμηνεύουν οι Κωνσταντίνος Ασπιώτης, Κωνσταντίνος Γαβαλάς, Μαρία Διακοπαναγιώτου, Χαρά Κεφαλά, Νίκος Λεκάκης, Μαρίζα Ρίζου, Φοίβος Ριμένας και Νάνσυ Σιδέρη.
Το τρίτο έργο που θα παρουσιαστεί από τη σκηνή «Νίκος Κούρκολος», Μελίσσια, (10 Μαΐου 2019 μέχρι 9 Ιουνίου 2019) του Αλέξη Σταμάτη σε σκηνοθεσία Γιώργου Παλούμπη. Ο βραβευμένος πεζογράφος, ποιητής και θεατρικός συγγραφέας παραδίδει μια ανάγλυφη ακτινογραφία των προβληματικών οικογενειακών σχέσεων που προκαλεί η παρουσία μιας μητέρας πρωταρχικής φιγούρας – μιας βασίλισσας μέλισσας σ’ ένα αστικό τοπίο. Παίζουν οι Νίκος Αρβανίτης, Κώστας Βασαρδάνης, Μαρία Κεχαγιόγλου, Νεφέλη Κουρή, Λήδα Πρωτοψάλτη και Νίκος Χατζόπουλος.
Στο θέατρο REX – σκηνή«ΜΑΡΙΚΑ ΚΟΤΟΠΟΥΛΗ» το πρώτο έργο που θα παρουσιαστεί σε δύο περιόδους (27 Σεπτεμβρίου – 18 Νοεμβρίου 2018 και 07 Φεβρουαρίου – 3 Μαρτίου 2019) ο Τίμων ο Αθηναίος των Ουίλιαμ Σαίξπηρ – Τόμας Μίντλτον σε μετάφραση Νίκου Χατζόπουλου και σκηνοθεσία Στάθη Λιβαθινού. Ο Σαίξπηρ εμπνέεται από ένα υπαρκτό πρόσωπο της αρχαίας Αθήνας. Συνεργάζεται με έναν από τους δημοφιλέστερους δραματουργούς της εποχής του, τον Τόμας Μίντλτον, και μας δίνει τον Τίμωνα. Έργο «υβρίδιο» μιας περιόδου αναζήτησης και πειραματισμού του μεγάλου δραματουργού, αποτελεί το ίχνος του εγχειρήματός του με μια φόρμα δίχως προηγούμενο σε άλλα έργα του. Στην διανομή οι Αργυρώ Ανανιάδου, Βασίλης Ανδρέου, Γιώργος Δάμπασης, Ιερώνυμος Καλετσάνος, Νίκος Καρδώνης, Στάθης Κόικας, Φώτης Κουτρουβίδης, Αναστάσης Λαουλάκος, Φοίβος Μαρκιανός, Στρατής Πανούριος, Δημήτρης Παπανικολάου, Μαρία Σαββίδου, Χρήστος Σουγάρης, Μάνος Στεφανάκης, Άρης Τρουπάκη και Αντιγόνη Φρυδά.
Ειδικά για την περίοδο των Χριστουγέννων (7 Δεκεμβρίου 2018 – 27 Ιανουαρίου 2019) ο Γιάννης Μόσχος καταπιάνεται για πρώτη φορά με το μιούζικαλ διασκευάζοντας και σκηνοθετώντας το έργο του Τσαρλς Ντίκενς Χριστουγεννιάτικη Ιστορία σε μετάφραση Γιώργου Δεπάστα και σε πρωτότυπη μουσική του Θοδωρή Οικονόμου βασισμένο στη διασκευή του Τζακ Θορν. Οι ελληνικοί στίχοι ανήκουν στον Σταύρο Σταύρου. Στη διανομή των ρόλων οι Αλίκη Αλεξανδράκη, Στέλλα Αντύπα, Αλέξανδρος Βαμβούκος, Κώστας Βασαρδάνης, Θανάσης Βλαβιανός, Πάρις Θωμόπουλος, Αριάδνη Καβαλιέρου, Ευαγγελία Καρακατσάνη, Λαέρτης Μαλκότσης, Χριστίνα Μαξούρη, Ελένη Μπούκλη, Ζωή Μυλωνά, Αλέξανδρος Μυλωνάς, Παναγιώτης Παναγόπουλος, Βασίλης Παπαδημητρίου και Χρήστος Στέργιογλου.
Ο Θοδωρής Αμπαζής σκηνοθετεί και γράφει μουσική για το τελευταίο έργο που θα παιχτεί φέτος από την σκηνή Κοτοπούλη Ο άνθρωπος που γελά του Βίκτωρ Ουγκώ σε μετάφραση Ντορέτας Πέππα και διασκευή Έλσας Ανδριανού. Το πιο πολιτικό έργο του Ουγκώ αποκαλύπτεται πίσω από ένα θυελλώδες ειδύλλιο. Χάρη στην ιδιοφυή γραφή του κορυφαίου Γάλλου λογοτέχνη, μια ερωτική υπόθεση μάς θέτει ενώπιον της ακρότητας της εξουσίας. Μας δείχνει πόσο αποκρουστικό μπορεί να είναι το «αληθινό» της πρόσωπο, όταν εκφράζεται στην πιο χυδαία και απροκάλυπτη μορφή της. Ο άνθρωπος που γελά δημοσιεύτηκε το 1869, δύο μόλις χρόνια πριν από την εξέγερση της Παρισινής Κομμούνας. Παίζουν οι Θανάσης Ακκοκαλίδης, Νέλλη Αλκάδη, Αλέξανδρος Βαρδάξογλου, Θανάσης Βλαβιανός, Τζωρτζίνα Δαλιάνη, Μαρία Δελετζέ, Πάρις Θωμόπουλος, Κώστας Κορωναίος, Θοδωρής Κοτεπάνος, Ελίτα Κουνάδη, Δαυίδ Μαλτέζε, Ελένη Μπούκλη, Παναγιώτης Παναγόπουλος, Εβελίνα Παπούλια, Αρετή Πασχάλη, Αιμιλιανός Σταματάκης, Λυδία Τζανουδάκη, Σπύρος Τσεκούρας και Βαγγέλης Ψωμάς.
Οι υπεύθυνοι της Πειραματικής Σκηνής Ανέστης Αζάς και Πρόδρομος Τσινικόρης σημειώνουν: «Η Πειραματική Σκηνή –Ι του Εθνικού Θεάτρου παρουσίασε σημαντικά λογοτεχνικά κείμενα και θεατρικά έργα, σύγχρονου ξένου και ελληνικού ρεπερτορίου. Παράλληλα, στήριξε σύγχρονες μορφές θεατρικής γραφής, ανεβάζοντας έργα devised και documentary. Με προτεραιότητα στους νέους καλλιτέχνες, αλλά και με συνεργασίες καταξιωμένων δημιουργών, το συλλογικό πνεύμα δουλειάς και οι ποικίλες αισθητικές ορίζουσες συνεχίζουν να αποτελούν τις βασικές αρχές και επιδιώξεις της.» και συνεχίζουν πως «Δεν είναι πρωτοτυπία να πει κανείς ότι η περίοδος που διανύουμε σήμερα είναι κρίσιμη και μεταβατική.». Κλείνοντας αναφέρουν πως «Ακολουθώντας την ρευστότητα των καιρών αποφασίσαμε να μην επιλέξουμε αμιγώς θεατρικά κείμενα για το φετινό ρεπερτόριο, αλλά να αντλήσουμε το υλικό των παραστάσεών μας εμπνεόμενοι από διαφορετικές πηγές: το αινιγματικό αρχείο Φάτσερ του Μπέρτολτ Μπρεχτ, τον ποιητικό νεορεαλισμό του Φελίνι και τη «σκοτεινή» μεταπολεμική Θεσσαλονίκη των Πεντζίκη, Ιωάννου και Βασιλικού. Στην προσπάθειά μας να αντιληφθούμε το καινούργιο που έρχεται, στρέφουμε το βλέμμα μας στο παρελθόν.»
Μετά την επιτυχία που σημείωσε την περασμένη θεατρική περίοδο το ολοκαίνουργιο έργο της Αλεξάνδρας Κ* επαναλαμβάνεται για λίγες παραστάσεις (17 Οκτωβρίου 2018 – 18 Νοεμβρίου 2018) στην Πειραματική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου. Οι Επαναστατικές μέθοδοι για τον καθαρισμό της πισίνας σας σε Σαράντου Γεώργιου Ζερβουλάκου. Στη διανομή οι Μανώλης Μαυροματάκης, Ρόζα Προδρόμου, Μιχάλης Τιτόπουλος και Eva Maria Sommersberg. Στις 10 και 11 Οκτωβρίου η παράσταση θα παρουσιαστεί στο πλαίσιο των 53ων ΔΗΜΗΤΡΙΩΝ στη Θεσσαλονίκη.Ενώ, στις 8 Νοεμβρίου θα παρουσιαστεί στο Διεθνές Φεστιβάλ Σύγχρονου Θεάτρου στο Μπρασόβ της Ρουμανίας.
Ο Σίμος Κακάλας, πιστός στην ανήσυχη ιδιοσυγκρασία του και με την ίδια πάντοτε ανατρεπτική διάθεση, σκηνοθετεί το έργο του Μπέρτολτ Μπρεχτ Ο καταποντισμός του εγωιστή Γιόχαν Φάτσερ (30 Νοεμβρίου 2018 – 20 Ιανουαρίου 2019) απαντώντας στην πρόκληση του κειμένου με μια παράσταση που αποδεικνύει ότι οι καινοτόμες ιδέες του Γερμανού δραματουργού παραμένουν αφετηρία προς γόνιμες αναζητήσεις. Την πρωτότυπη μουσική της παράστασης υπογράφει ο Γιάννης Αγγελάκας στην πρώτη του συνεργασία με τον Σίμο Κακάλα και το Εθνικό Θέατρο. Διανομή οι Μιχάλης Βαλάσογλου, Νίκος Γιαλελής, Σίμος Κακάλας, Χαρά Κότσαλη, Κωνσταντίνος Μωραΐτης, Μάνος Πετράκης και Φελίς Τόπη.
Στη δεύτερη θεατρική περίοδο (1 Φεβρουαρίου -17 Μαρτίου 2019) οι Κατερίνα Δαμβόγλου – Robin Beer (Fly Theatre) σκηνοθετούν το La Strada, βασισμένο στην ταινία τουΦεντερίκο Φελίνι. Οι Fly Theatre εκκινούν την πειραματική τους αναζήτηση από την πρωταρχική εκείνη στιγμή της σύλληψης. Συναντιόμαστε με το αξεπέραστο έργο του Φελίνι σε μια θεατρική σκηνή κατά τη διαδικασία της δημιουργίας του. Βλέπουμε ένα αριστούργημα να ξετυλίγεται σπαρακτικά μέσα από τη ματιά του σκηνοθέτη και να αποκαλύπτεται βήμα-βήμα επί σκηνής. Παράλληλα βλέπουμε τη ζωή σε δύο επίπεδα: μπροστά και πίσω από την κάμερα. Ποιο είναι το πιο αληθινό; Στη διανομή οι Μιχάλης Βαλάσογλου, Σοφία Μαραθάκη, Κατερίνα Μαυρογεώργη, Κωνσταντίνος Mωραΐτης, Φωτεινή Παπαχριστοπούλου, Ρόζα Προδρόμου, Γιώργος Σύρμας, Εριφύλη Στεφανίδου και Απόστολος Ψυχράμης.
Ο Ακύλλας Καραζήσης γράφει και σκηνοθετεί το Selfie: στο βάθος πίσω η πόλη (29 Μαρτίου – 19 Μαΐου 2019) μια αστική, περιπετειώδης αφήγηση βασισμένο σε κείμενα των Βασίλη Βασιλικού, Γιώργου Ιωάννου και Νίκου – Γαβριήλ Πεντζίκη. Ο πολυπράγμων ηθοποιός και σκηνοθέτης Ακύλλας Καραζήσης περιπλανιέται στην πόλη που μεγάλωσε και ιχνηλατεί την παιδική ηλικία της Θεσσαλονίκης μετά τον πόλεμο, μέσα από τα κείμενα τριών εμβληματικών συγγραφέων της: των Βασιλικού, Ιωάννου και Πεντζίκη. Η παράσταση, το κείμενο, η περιπετειώδης αφήγηση, σαν μια προσπάθεια κατανόησης ή και εφεύρεσης μιας πόλης σε συσκότιση. Τους ρόλους αναλαμβάνουν οι Στέλλα Βογιατζάκη, Ευθύμης Θέου, Σύρμω Κεκέ, Γιώργος Κριθάρας, Κατερίνα Παπανδρέου και Γιώργος Σύρμας.
Το Φεστιβάλ Νέων Δημιουργών διευρύνει και συμπληρώνει τον θεματικό άξονα του ρεπερτορίου της Πειραματικής Σκηνής και, στρέφοντας το βλέμμα από το παρελθόν στο παρόν, εστιάζει στην πόλη της Αθήνας και στις αλλαγές που συντελούνται σήμερα. Πιστό στο ραντεβού του με νέες ομάδες, ανήσυχους δημιουργούς, καλλιτέχνες και θεατές που εκπροσωπούν ή αποζητούν εναλλακτικές αφηγήσεις, το Φεστιβάλ Νέων Δημιουργών 2018 – 2019 επιστρέφει στα τέλη της άνοιξης με θεατρικά εγχειρήματα εμπνευσμένα από τη σύγχρονη πραγματικότητα. Είναι η Αθήνα η πόλη που αγαπάμε ή μια πόλη που φοβόμαστε; Η πόλη που αποδέχεται ή που αποστρέφεται το «διαφορετικό»; Η πόλη που ευνοεί με ίσες ευκαιρίες ή μια πόλη οχυρωμένων θυλάκων; Άραγε μπορούμε να ελπίζουμε στη φιλική εξέλιξη της φυσιογνωμίας της
Διεθνείς συνεργασίες: Αγαμέμνων του Αισχύλου σε σκηνοθεσία Στάθη Λιβαθινού στο Εθνικό Θέατρο της Κίνας.
Το Εθνικό Θέατρο της Κίνας στο Πεκίνο και το Εθνικό μας Θέατρο συνεργάζονται σε ένα υψηλών συμβολισμών και μεγάλης καλλιτεχνικής σημασίας θεατρικό πρόγραμμα, μια πρωτοβουλία που ενώνει δύο από τους αρχαιότερους πολιτισμούς του κόσμου και τις παραδόσεις τους, ενώ ταυτόχρονα γεφυρώνει τη σύγχρονη θεατρική δημιουργία. Οι πρόβες θα ξεκινήσουν τον Δεκέμβριο του 2018 και η παράσταση θα κάνει πρεμιέρα στις 2 Μαρτίου του 2019 στο Εθνικό Θέατρο της Κίνας στο Πεκίνο. Η διμερής συνεργασία πραγματοποιείται με την υποστήριξη των Υπουργείων Πολιτισμού των δύο χωρών στο πλαίσιο του Πολιτιστικού Έτους Ελλάδας – Κίνας. Παίζουν δύο Ελληνες ηθοποιοί Στεφανία Γουλιώτη και Αντιγόνη Φρυδά και δεκαπέντε ακόμη Κινέζοι.
Μια συμπαραγωγή με το Θέατρο Maxim Gorki του Βερολίνου στην Πειραματική Σκηνή -| (10 & 11 Νοεμβρίου 2018). Η παράσταση House–made, των Γιώργου Βαλαή, Πρόδρομου Τσινικόρη, Tobias Herzberg και Rebecca Ajnwojner, σε σκηνοθεσία του δραστήριου διεθνώς Γιώργου Βαλαή, επιχειρεί να καταγράψει βιωματικά, ως μαρτυρία, τις διεθνείς εξελίξεις και τα φαινόμενα που απαντώνται στην Ελλάδα, στην Ευρώπη, στον Κόσμο, στην εποχή ενός ακόμη μετασχηματισμού εν εξελίξει, στο σήμερα. Προσεγγίζει μέσα από το σχήμα ταυτότητας – ετερότητας κρίσιμα ζητήματα και προκλήσεις των σύγχρονων κοινωνιών.
Η νέα παραγωγή αποτελεί τη συμμετοχή της Πειραματικής Σκηνής -1 του Εθνικού Θεάτρου στο Φεστιβάλ “War or Peace – Crossroads of History 1918/2018” που θα πραγματοποιηθεί τον Οκτώβριο του 2018 στο θέατρο Maxim Gorki στο Βερολίνο. Παίζουν οι Γιώργος Βαλαής και Θοδωρής Πεντίδης.
Συνέχεια της Παγκόσμιας Περιοδείας ο Οιδίπους Τύραννος του Σοφοκλή, η διεθνώς βραβευμένη παράσταση σε σκηνοθεσία Ρίμας Τούμινας που πραγματοποιήθηκε σε συμπαραγωγή με το θέατρο Βαχτάνγκοφ της Μόσχας συνεχίζει να ταξιδεύει για τρίτη χρονιά με επιτυχία στο πλαίσιο παγκόσμιας περιοδείας.