Facts: Όσα θα ήθελες να γνώριζες για τον Παύλο Σιδηρόπουλο

Έλληνας στιχουργός, συνθέτης και τραγουδιστής. Θεωρείται ως ένας από τους σημαντικότερους εκπρόσωπους της ελληνικής ροκ μουσικής σκηνής. Είχε συμμετάσχει σε αρκετά ελληνικά συγκροτήματα. Είχε έντονο πρόβλημα με τις καταχρήσεις και ο δυστυχώς δε κατάφερε ποτέ να ξεφύγει από αυτές. Είχε το εξαιρετικό χάρισμα να μαγνητίζει πάνω στη σκηνή το κοινό και να γίνεται ένα μ’ αυτό. Ήταν αγνός, αυθεντικός και το κενό του είναι τεράστιο αλλά και δυσαναπλήρωτο.

Ο Παύλος Σιδηρόπουλος, ο όμορφος νέος που αγαπούσε την ροκ και τα μπλουζ, επέλεξε να φύγει νωρίς. Έτσι, κι αλλιώς συχνά αστειευόμενος έλεγε στους δικούς του ανθρώπους, πως μάλλον έγινε λάθος και η μητέρα του τον γέννησε σε λάθος εποχή. Είχε μεγάλη αδυναμία στη μουσική και στα κορίτσια. Πολλά από τα τραγούδια του θεωρούνται κλασικά και ακόμα και οι τωρινοί πιτσιρικάδες παίζουν στα ακόρντα Να μ’ αγαπάς, όσο μπορείς, να μ’ αγαπάς.. Η καριέρα του συνεχίστηκε και μετά θάνατο, μέσα από στίχους του και σπάνιες προσωπικές του ηχογραφήσεις.

  1. Ο Παύλος Σιδηρόπουλος γεννήθηκε στις 27 Ιουλίου 1948 στην Αθήνα. Ο πατέρας του Κώστας καταγόταν από μεγαλοαστική οικογένεια καπνέμπορων του Πόντου και είχε τη βιοτεχνία παραγωγής χαρτιού ΕΛΦΩΤ.
  2. Από την πλευρά της μητέρας του Τζένης ήταν δισέγγονος του Αλέξη Ζορμπά και ανιψιός της πεζογράφου και παιδαγωγού Έλλης Αλεξίου και της Γαλάτειας Καζαντζάκη, λογοτέχνιδος και πρώτης συζύγου του συγγραφέα Νίκου Καζαντζάκη.
  3. Έχει μια αδερφή την Μελίνα, που της είχε πολύ αδυναμία. Άριστος μαθητής, το 1967 πέρασε στο Μαθηματικό Τμήμα του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.
  4. Συμφοιτητής του και συγκάτοικος του ήταν ο τραγουδοποιός Βαγγέλης Γερμανός.
  5. Ήρθαν σε επαφή με τον Τάσο Φαληρέα, τότε ιδιοκτήτη δισκάδικου και σύμβουλου της δισκογραφικής εταιρείας Λύρα όπου και κυκλοφόρησαν το σίνγκλ 45 στροφών Το ξέσπασμα / Ο κόσμος τους.
  6. Το 1971 στο συναυλιακό χώρο Κύτταρο γνωρίστηκαν με τους Θανάση Γκαϊφύλλια, Δημήτρη Πουλικάκο αλλά και με τα Μπουρμπούλια που έπαιζαν με τον Διονύση Σαββόπουλο.
  7. Το 1974  ο Σιδηρόπουλος συνεργάστηκε με έναν από τους κορυφαίους εκπροσώπους του πολιτικού τραγουδιού, τον συνθέτη Γιάννη Μαρκόπουλο. Συμμετείχε ως τραγουδιστής σε τρεις δίσκους του, τα έργα Θεσσαλικός κύκλος (1974), και Οροπέδιο (1976), ενώ είχε και μια ελάχιστη συμμετοχή σε ένα τραγούδι του δίσκου Ανεξάρτητα (1975).
  8. Την άνοιξη του 1975 πήρε απαλλαγή από τη στρατιωτική θητεία για ψυχολογικούς λόγους.
  9. Λίγο αργότερα, μέσα από μια σύντομη σχέση με μια κοπέλα ονόματι Κάθυ, για την οποία έγραψε το τραγούδι «Για την Κ», ο Σιδηρόπουλος θα γνώριζε τη συμμαθήτρια της Γιόλα Αναγνωστοπούλου με την οποία θα έμεναν μαζί μέχρι το 1980. Κατά την περίοδο της σχέσης του με την Αναγνωστοπούλου φαίνεται να ξεκίνησε να κάνει χρήση ηρωίνη.
  10. Το 1976 μαζί με τους αδερφούς Σπυρόπουλος έφτιαξε το γκρουπ “Σπυριδούλα”. Με αυτό το σχήμα δημιούργησε τον σημαντικότερο ίσως δίσκο στην περίεργη ιστορία του Ελληνικού rock το “Φλού“.
  11. Για τον δίσκο αυτό ο Παύλος Σιδηρόπουλος δεν υπέγραψε συμβόλαιο αλλά ένα “χαρτί” που έγραφε ότι αποποιείται πάσης οικονομικής απαιτήσεως από τον δίσκο.
  12. Εκείνη την περίοδο κάνει και την πρώτη του εμφάνιση στον κινηματογράφο, πρωταγωνιστώντας στην ταινία του Αντρέα Θωμόπουλου “Ο Ασυμβίβαστος” όπου και ερμηνεύει τα τραγούδια του soundtrack. Τον ίδιο καιρό πρωταγωνιστεί και σε μία ακόμη ταινία του Αντρέα Θωμόπουλου με τίτλο “Αλδεβαράν” και με συμπρωταγωνιστή τον Δημήτρη Πουλικάκο, η οποία προβλήθηκε μόνο στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. Στην μικρή καριέρα του ως ηθοποιού περιλαμβάνεται και μια τηλεοπτική εμφάνιση στο σήριαλ του Κώστα Φέρρη “Οικογένεια Ζαρντή” που προβλήθηκε στην ΕΡΤ-1.
  13. Το 1980 όπου ο Παύλος Σιδηρόπουλος  καταλήγει σε ένα σχήμα που με λίγες αλλαγές παίζει μαζί του μέχρι το τέλος, τους “ΑΠΡΟΣΑΡΜΟΣΤΟΥΣ”. Μαζί ηχογραφούν μια σειρά σημαντικών δίσκων και με συνεχή παρουσία μέσω ζωντανών εμφανίσεων δημιουργούν τον μύθο ενός πραγματικού Ελληνικού rock συγκροτήματος, μακριά από ερασιτεχνισμούς και μιμητισμούς.
  14. Το 1982 κυκλοφορούν το “Εν λευκώ” με αρκετές αναφορές στην εμπειρία του με την ηρωίνη (για άλλη μια φορά αντιμετωπίζει προβλήματα λογοκρισίας. Με τα τραγούδια “Η” και “Αντεργκράουντ με στρας” για προτροπή στη χρήση ναρκωτικών και “Υστάτη στιγμή” για προσβολή της δημοσίας αιδούς).
  15. Το 1985 κυκλοφορούν το “Zorba the freak” ένα δίσκο μπολιασμένο με το χιούμορ του Δημήτρη Πουλικάκου που έχει κάνει την παραγωγή.
  16. Το 1989 κυκλοφορεί το “Χωρίς μακιγιάζ” που είναι ένας δίσκος ηχογραφημένος ζωντανά στο Μετρό. Τα τραγούδια αυτού του δίσκου το συγκρότημα τα έπαιζε τα προηγούμενα χρόνια στις ζωντανές του εμφανίσεις ( κυρίως στο club “Αν” στα Εξάρχεια μόνιμο στέκι των τελευταίων χρόνων ). Τον δίσκο αυτό χαρακτηρίζουν τα blues κομμάτια που πάνω στις στενές του φόρμες ο οποίος  εκφράζεται με τον δικό του τρόπο..
  17. Το καλοκαίρι του 1990 ξαφνικά άρχισε να παραλύει το δεξί του χέρι. Οι γιατροί υπέθεταν πρόβλημα στα αγγεία, αλλά κανείς δεν ήξερε τι ακριβώς είχε. Αυτή η ιστορία τον έκανε ψυχολογικό ράκος. Το φθινόπωρο το συγκρότημα άρχισε τις συνηθισμένες του εμφανίσεις στο Αν. Ο Παύλος άρχισε να εμφανίζεται με το χέρι δεμένο.
  18. Όσο περνούσε ο καιρός όλο και πιο βαθιά βυθιζόταν στο κόσμο των εξαρτήσεων. Οι φίλοι του είχαν αρχίσει να ανησυχούν και συχνά προσπαθούσαν να του μιλήσουν. Ο Σιδηρόπουλος απαντούσε «αφήστε με εμένα, πρέζες υπάρχουν πολλές, μόνο η ηρωίνη σκοτώνει».
  19. Το Φθινόπωρο του 1990 πεθαίνει η μητέρα του με την οποία είχε μια πολύ τρυφερή σχέση. Γίνεται ράκος.
  20. Στις αρχές του Δεκέμβρη της ίδιας χρονιάς, γράφεται το τραγικό τέλος του καλλιτέχνη. Στις 6 Δεκεμβρίου, ο καλλιτέχνης εντοπίζεται στο σπίτι μιας φίλης του στο Νέο Κόσμο νεκρός. Είχε πέσει σε κώμα μετά από υπερβολική χρήση ηρωίνης, ενώ αφήνει την τελευταία του πνοή μέσα στο ασθενοφόρο καθοδόν για το νοσοκομείο Ευαγγελισμός.