Αγίου Βαλεντίνου στη σκηνή: 5 παραστάσεις να γνωρίσεις τον Έρωτα

Ο Έρωτας είναι κεντρικό θέμα και μόνιμη έννοια και βάσανο μεγάλο από γεννήσεως θεάτρου. Από το «έρως ανίκατε μάχαν» του Σοφοκλή έως τις πλέον φουτουριστικές performances του σήμερα, η ερωτική προσέγγιση των ανθρώπων σαρκική ή πνευματική αποτελεί αγαπημένο θέμα των συγγραφέων ανά την υφήλιο και έχει δώσει αριστουργήματα στην παγκόσμια δραματουργία και όχι μόνο στο θέατρο αλλά σε όλες τις μορφές τέχνης Αισθηματικές ταινίες και ερωτικές κομεντί αποτελούν ειδικές ξεχωριστές κατηγορίες στην βιομηχανία του κινηματογράφου με φανατικό κοινό. Και πως αλλιώς να είναι άλλωστε, αφού ο Έρωτας είναι Ζωή και η Ζωή είναι έρωτας…

Σε αυτό εδώ το αφιέρωμα θα μιλήσουμε για έρωτα, χαμόγελο, ζωή, συντροφικότητα και αγάπη. Σταχυολογήσαμε πέντε αγαπημένες παραστάσεις μέσω τον οποίων βιώσαμε τον έρωτα σε κάθε μορφή του, χαμογελάσαμε, ξεκαρδιστήκαμε, συγκινηθήκαμε και αγαπήσαμε.

Πέντε παραστάσεις να αγαπήσεις, να ζήσεις το έρωτα, να μπεις στο παραμύθι του και την ευτυχία του.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
  1. Αδάμ και Εύα του Μαρκ Τουέην από την Εύη Μητσοπούλου στο Studio Μαυρομιχάλη

Δε θα μπορούσαμε να μιλήσουμε για έρωτα, αν δεν αναφερόμασταν στον πρώτο και μεγαλύτερο έρωτα, αυτόν που καθόρισε  (σύμφωνα με το δόγμα της χριστιανικής διδασκαλίας) το ανθρώπινο γένος και την πορεία του πάνω στη γη. Έρωτας ευλογημένος από τον Θεό στην πνευματικότητά του, κυνηγημένος από το Θεό στην σαρκική έκφρασή του, μέσα από ένα κείμενο αγάπης του συγγραφέα για τη γυναίκα της ζωής του, με κύριο άξονα τον σαρκασμό τόσο για τον άντρα όσο και για τη γυναίκα, με τρόπο ευχάριστο και ανάλαφρο αλλά εξίσου σοβαρό και καθόλου σοβαροφανή. Η Εύη Μητσοπούλου έπαιξε εύστοχα με το κείμενο, μας κέρασε τον απαγορευμένο καρπό, μας έκλεισε πονηρά το μάτι και μας μετέφερε ένα κείμενο του περασμένου αιώνα κρατώντας όλες τις αναφορές του στο σήμερα και το τώρα: η σχέση άντρα-γυναίκα και ο έρωτας που την καθορίζει δεν αλλάζει ποτέ, ούτε καν μορφή. Ο έρωτας είναι ο ίδιος σε όλους τους άντρες , σε όλες τις γυναίκες σε όλες τις εποχές. Απολαυστικός Αδάμ ο Δημοσθένης Φίλιππας, χάρμα οφθαλμών ο ίδιος ως όφις, τσαχπλινα και γεμάτη ζωντάνια Εύα η σκηνοθέτης Εύα Μητσοπούλου. Ο Έρωτας στη ρίζα του!

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΒΡΕΙΤΕ ΕΔΩ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

2.  Πουλιά στον αέρα του Ζωρζ Φευντώ από τον Νίκο Μαστοράκη στο Θέατρο Αλίκη.

Ο Νίκος Μαστοράκης, συνεργάζεται με ένα σπουδαίο επιτελείο ηθοποιών και ρίχνει μεγάλη βουτιά στον ξεκαρδιστικό κόσμο του μετρ της φάρσας Ζωρζ Φευντώ. Πόρτες ανοίγουν, πόρτες κλείνουν σε ένα ανελέητο κυνήγι έρωτα και ερωτικών συντρόφων, παρεξηγήσεις, ψέματα και αλήθειες, γάμος και απιστίες, όλο αυτό το προσκύνημα όλη αυτή η παράδοση της ανθρώπινης ιδιοσυγκρασίας στο πάθος και τον πόθο, μέσα από το πρίσμα του γέλιου. Ο Νίκος Μαστοράκης στήνει μια εξαιρετικά καλαίσθητη  παράσταση, λεπτοδουλεμένη και ραφινάτη σε μια ατμόσφαιρα λεπτού γούστου και στυλάτης αισθητικής, στοιχεία που αναδύονται τόσο από τα σκηνικά του Μανόλη Παντελιδάκη, τις χορογραφίες του Φωκά Ευαγγελινού όσο και από τις ίδιες τις ερμηνείες των Βίκυς Σταυροπούλου, Χρήστου Χατζηπαναγιώτη, Κωνσταντίνας Τζήμου, Ιωάννη Παπαζήση, Μαρίας Κωνσταντάτου, Νίκου Αρβανίτη, Γιώργου Χρανιώτη, Χριστίνας Τσάφου. Καταιγιστικός ρυθμός σε μια παράσταση που σαρκάζει την υποκρισία των σχέσεων και χαρίζει απλόχερα γέλιο.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΒΡΕΙΤΕ ΕΔΩ

  1. Εκπαιδεύοντας τη Ρίτα του Γουίλι Ράσελ από τον Δάνη Κατρανίδη στο Θέατρο Ζίνα

Μετά την μεγάλη της επιτυχία πέρσι στο Θέατρο Πόλη, η παράσταση μετακομίζει Δευτερότριτα στο θέατρο της οδού Αλεξάνδρας  και συνεχίζει την επιτυχημένη πορεία της.

Εδώ έχουμε να κάνουμε με έναν έρωτα χωρίς ανταπόκριση. Βασισμένο στο πολύ γνωστό συγγραφικό μοτίβο του Πυγμαλίωνα, ένας μεσήλικας αλκοολικός καθηγητής αναλαμβάνει την επιμόρφωση της όμορφης λαϊκής κομμώτριας και στην οποία θα γνωρίζει τον έρωτα, στον οποίο όμως εκείνη δεν θα μπορέσει να ανταποκριθεί παρά τον μεγάλο θαυμασμό και εκτίμηση που τρέφει για το πρόσωπό του.

Μια πολύ γλυκιά, αυθεντική παράσταση-αναπαράσταση ζωής που δεν περιορίζεται στην απλή διατύπωση του έρωτα αλλά θέτει και άλλα παράλληλα ζητήματα για την κοινωνία μας και την θέληση και δύναμη του ανθρώπου για άνοδο και εξέλιξη. Ένα πικρό χαμόγελο, ένα σχόλιο πάνω στη δύναμη των ανθρώπινων σχέσεων, της ανθρώπινης προσέγγισης και επαφής.

Ο Δάνης Κατρανίδης, με έμφυτο στυλ και διάχυτη συγκίνηση ερμηνεύει το ρόλο του ερωτευμένου καθηγητή, η Παναγιώτα Βλαντή γοητευτική, αυθόρμητη και τόσο πληθωρική στέκεται δίπλα του και απέναντί του, και ένα αποτέλεσμα εξίσου συγκινητικό και αυθόρμητο.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΒΡΕΙΤΕ ΕΔΩ

  1. Η ζωή μου στη τέχνη του Andrew Cowie από τον Θοδωρή Βουρνά στο Θέατρο 104

Μια παράσταση που την είχαμε γνωρίσει με άλλη διανομή από τον  Θοδωρή Βουρνά πριν από λίγα χρόνια και τώρα μας την επανασυστήνει με τρεις ωραίους στην ουσία της τέχνης τους νέους ηθοποιούς, σε ένα κείμενο που αν σε κάποιους φαντάζει τολμηρό, είναι πραγματικά όμως βγαλμένο από την ίδια τη ζωή.

Ένα πολύ εύστοχο σχόλιο του συγγραφέα για τον έρωτα που δε γνωρίζει περιορισμούς σε φύλο,  έναν έρωτα που γεννά ξεχωριστά και μοναδικά συναισθήματα για τον ερωτευμένο, ένα σύγχρονο ερωτικό γαϊτανάκι του ανεκπλήρωτου, μια αναπαράσταση του πόσο αστείοι και παραδομένοι σε αυτόν είμαστε οι άνθρωποι σε αυτόν. Και όλα αυτά δοσμένα μέσα από τη ζωή στο σανίδι, μέσα από την ίδια την τέχνη του ηθοποιού, ένα θέατρο μέσα στο θέατρο, μια ζωή μέσα από την ίδια τη ζωή, στα όρια μιας φάρσας που η ίδια η ζωή στήνει.

Γρήγοροι ρυθμοί, έξυπνοι διάλογοι, και φωτισμένες στιγμές και γωνιές είναι τα βασικά στοιχεία της παράστασης, λαλίστατος ο Δημήτρης Γκοτσόπουλος, σκωπτικός και καίριος ο Βαγγέλης Σαλεύρης, ευέλικτη η Φιόνα Γεωργιάδη.

Μια παράσταση γεμάτη κέφι, χαρά, ειλικρίνεια, αυθορμητισμό, μια παράσταση όλο νιάτα!

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΒΡΕΙΤΕ ΕΔΩ

  1. Επειδή αυτή ήταν αυτή κι εγώ ήμουν εγώ από την ομαδα HashArt και τον Κώστα Μπάρα.

Άφησα επίτηδες τελευταία αυτήν την παράσταση,  να κλείσω αυτό το αφιέρωμα στον ‘Ερωτα στο σανίδι. Και την άφησα τελευταία γιατί εδώ έχουμε μια παράσταση που ξεχειλίζει από Έρωτα παντού.

Ο Κώστας Μπάρας  και η ομάδα του, μετά τη δική τους ματιά στον Γλάρο του Τσέχωφ, και μια άκρως τολμηρή στην ουσία της παράσταση για τη γυναίκα, τη φύση, τη θέση της και τον σπαραγμό της, την «ΑλεξΆνδρα», στην Πειραματική σκηνή του Εθνικού Θέατρου, έρχονται φέτος να  φέρουν κοντά τον άνδρα και τη γυναίκα, δημιουργώντας μια ολοζώντανη σχέση από την αρχή της μέχρι το τέλος της στον Παπαγάλο.

Τέσσερεις νέοι ταλαντούχοι ηθοποιοί για δύο ρόλους, εναλλάσσονται, πασάρουν, στέκονται μαζί και απέναντι, συνδράμουν και παρηγορούν, χτίζουν και συγκροτούν τους χαρακτήρες των ηρώων.

Μια παράσταση στην ουσία της χειροποίητη,  ένα χρονικό μιας σχέσης δύο νέων ανθρώπων που ζουν και αναπνέουν στο σήμερα, γήινων και κανονικών, χωρίς ίχνος δηθενιάς και προσποίησης, με τις χαρές τους, τι λύπες τους, τις ιδιαιτερότητές τους, τις κακίες και τα αστεία τους, τη δουλειά τους, τα προβλήματα και τους προβληματισμούς τους, τις οικογένειες, τους φίλους τους, την ρουτίνα του παρόντος τους, την αγωνία για το μέλλον τους.

Ο μικρός χώρος του Παπαγάλου, βοηθά να νοιώσεις τα αγγίγματά τους, να αφουγκραστείς τους ψιθύρους τους, να ανατριχιάσεις στις ανάσες τους.

Κινηματογραφική ατμόσφαιρα, εξαιρετικές μουσικές επιλογές, έρωτας για το κείμενο, έρωτας για τη θεατρική πράξη, έρωτας, έρωτας , έρωτας παντού.

Μια αποκάλυψη ενέργειας ο Γιώργος Ιωσηφίδης (ακόμα και στο τραγούδι του), ευθύτητα και ειλικρίνεια από τον Δημήτρη Μαγκλάρα, ταλαντούχες, άμεσες και δροσερές οι Ηλέκτρα Κομνηνίδου και Ελένη Κουταλώνη.

Τι αποτέλεσμα έχουν όλα αυτά; Την ταύτισή σου με την πραγματικότητα της παράστασης. Συναντάς μέσα της, εδώ κι εκεί,  δικά σου λόγια, δικές σου καταστάσεις, σκέψεις και ιδέες. Γελάς από καρδιάς με τα αστεία τους, χαμογελάς με τα πειράγματά τους, προβληματίζεσαι με τις αναποδιές τους γιατί όλα αυτά δεν είναι αυτοί, αλλά εσύ ο ίδιος.

Παράσταση που ήδη διανύει την πρώτη παράταση της λόγω επιτυχίας, και που φρονώ θα ακολουθήσουν και άλλες!

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΒΡΕΙΤΕ ΕΔΩ