Υστερόγραφο / Η Ηρώ Κισσανδράκη γράφει για το «Γουόντερλαντ» στο θέατρο 104

«Γουόντερλαντ»
Μία ακόμα «Αλίκη» ή ιστορία της «Α»;

Η «Αλίκη» του Λούις Κάρολ αλλάζει. Μεγαλώνει. Ονομάζεται «Α». Μένει στο «Γουόντερλαντ», στο Θέατρο 104.  Έμενε και παλιότερα εκεί, γι’ αυτό και οι φίλοι της την περιμένουν εναγωνίως για να συνεχίσουν το τσάι που άφησαν στη μέση πριν από χρόνια. Τι μεσολάβησε όμως και η Αλίκη δεν μπορεί να θυμηθεί την οικεία σχέση της με τον Πιλοφόρο, το Γάτο, το Λαγό και τον Ποντικό; Για ποιο λόγο επικοινωνεί καλύτερα με την Κάμπια που μιλάει με αινίγματα; Γιατί όλοι μένουν στο «Γουόντερλαντ»; Γιατί δεν φεύγει κανείς; 

Το «Γουόντερλαντ» αποτελεί μία νέα ερμηνεία στην ιστορία της «Αλίκης στη Χώρα των Θαυμάτων» που έγραψε το 1865 ο Λούις Κάρολ και που αγαπήθηκε όσο λίγα παραμύθια παγκοσμίως. Η πρωτότυπη ιστορία αποτελεί ούτως ή αλλώς ένα αίνιγμα, στο οποίο μόνο οι πολλαπλές αναγνώσεις μπορούν να υποψιάσουν το κοινό πως δεν πρόκειται για μία ιστορία για μικρά παιδιά.Άλλωστε, ο Κάρολ ήταν μαγέμενος από την μικρή – υπαρκτή – Άλις Λίντελ, κόρη του γνωστού Άγγλου φιλόλογου Χένρι Λίντελ και προσωπικού φίλου του ιδίου. Αυτή και μόνο η πληροφορία ήταν ικανή να εξάψει την περιέργειά μου για να δημιουργηθεί ένα ολοκαίνουργιο μετακείμενο σχετικά με το τι τελικά σήμαινε η Αλίς για τον Κάρολ και για ποιό λόγο εν τέλει οι περισσότεροι άνθρωποι παραμένουν οικιοθελώς εγκλωβισμένοι στη δική τους «Γουόντερλαντ»; 

Τόσο το κείμενο όσο και η σκηνοθεσία της παράστασης ακολουθούν ένα λιτό κινηματογραφικό ύφος εντάσσοντας μας σε μία λογική ψυχολογικού ονειροδράματος. Σε αυτό φυσικά συμβάλλουν τόσο οι εικαστικές δημιουργίες της Μάρθας Φωκά όσο και το καθηλωτικό ηχητικό περιβάλλον που δημιούργησε ο Γιώργος Μιζίθρας.

Οι πύλες του «Γουόντερλαντ» θα παραμείνουν ανοιχτές για λίγες ακόμα παραστάσεις!

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Info: Παραστάσεις κάθε Σάββατο και Κυριακή στις 21.15 στο Θέατρο 104 (Ευμολπιδών 41, Γκάζι – Μετρό Κεραμεικός).