Ο Γάλλος συγγραφέας Εντουάρ Λουί μίλησε στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, στο πλαίσιο του κύκλου εκδηλώσεων “Συγγραφείς του κόσμου ταξιδεύουν στο Μέγαρο”, παρουσιάζοντας το νέο του βιβλίο «Η Μονίκ δραπετεύει».
Στην ομιλία του, ο Εντουάρ Λουί προσδιόρισε τη λογοτεχνία ως μέσο για να αποκαλύψει στους ανθρώπους όσα ήδη γνωρίζουν, αλλά συχνά αρνούνται να παραδεχτούν, τονίζοντας πως “δεν είναι να δείξει στους ανθρώπους πράγματα που δεν μπορούν να δουν, αλλά να τους πει πράγματα που ήδη γνωρίζουν αλλά δεν θέλουν να δουν“.
Ο 32χρονος συγγραφέας αναφέρθηκε εκτενώς στην προσωπική του ιστορία και τη ζωή των απλών ανθρώπων της εργατικής τάξης. Με λόγια γεμάτα συναίσθημα, μίλησε για τη μητέρα του, η οποία μετά από έναν δύσκολο χωρισμό βρήκε ελευθερία μέσω απλών καθημερινών πραγμάτων, όπως το να φροντίζει την εμφάνισή της. Για τον Λουί, ακόμη και αυτή η μικρή πράξη θεωρείται επαναστατική, ανάλογα με το κοινωνικό πλαίσιο.
Στη συζήτηση που συντόνισαν ο Κωστής Παπαϊωάννου και η Έλενα Όλγα Χρηστίδη, ο Λουί τόνισε πως η επανάληψη στα βιβλία του δεν έχει στόχο την έκπληξη, αλλά αποτελεί ριζοσπαστική πράξη εμβάθυνσης. «Δεν με ενδιαφέρει η ιδέα της έκπληξης στον αναγνώστη, η επανάληψη είναι μια πράξη ριζοσπαστική και όμορφη».
Εξήγησε, επίσης, τη σημασία της μελαγχολίας ως πολιτικής έκφρασης για την εργατική τάξη, σημειώνοντας πως η μελαγχολία συχνά θεωρείται παράπονο, σε αντίθεση με την “ρομαντική” εικόνα που της προσδίδουν για τις ανώτερες τάξεις.
Ο Λουί κατέληξε λέγοντας ότι η προσωπική του “δραπέτευση” από τις καταπιεστικές κοινωνικές νόρμες δεν ήταν απλή επιλογή, αλλά ανάγκη για ελευθερία, καθώς η καταπίεση του έδειξε τον δρόμο προς την αυτονομία.
«Η σεξουαλική μου ντροπή έγινε ένα είδος ταξικής ντροπής και όταν αργότερα μπήκα σε ένα άλλο περιβάλλον όπου η ομοφυλοφιλία δεν απορρίπτονταν, συνάντησα ένα άλλο είδος ταξικής ντροπής».
Διαβάστε όλα τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε το tetragwno.gr στο Google News και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης facebook, Χ (twitter) και instagram για να ενημερώνεστε άμεσα για όλες τις πολιτιστικές ειδήσεις.