The news is by your side.

Το ζευγάρι απέναντι δεν καυγαδίζει πια: Διαβάσαμε το βιβλίο της Γιώτας Στεφάνου (Κέδρος)

Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Κέδρος

Πόσα ζευγάρια που ερωτεύτηκαν κεραυνοβόλα δεν οδηγήθηκαν στα σκαλιά της εκκλησίας, λόγω μιας ανεπιθύμητης εγκυμοσύνης; Πόσα ζευγάρια η σχέση των οποίων, δεν ζυμώθηκε στην πάροδο των χρόνων, δεν δοκιμάστηκαν τα θεμέλια της στους κραδασμούς της ζωής, κατέληξαν σε έναν πρόωρο γάμο, σε μία βεβιασμένη απόφαση συγκατοίκησης και συνένωσης δύο ζωών, λόγω του ερχομού μιας τρίτης στον κόσμο;

Δυστυχώς, ακόμα και σήμερα, παρότι η κοινωνία μας έχει προοδεύσει και γενικά οι απόψεις του κόσμου έχουν γίνει πιο ανοιχτόμυαλες, ο πυρήνας τους ωστόσο δεν έχει ουσιαστικά μετασχηματιστεί, με αποτέλεσμα τα “πρέπει”, τα “μη” και γενικότερα οι συντηρητικές και απαρχαιωμένες αντιλήψεις μιας κοινωνίας που προσπαθεί να αλλάξει, να καθοδηγούν τις αποφάσεις των ανθρώπων και να διαμορφώνουν τις ζωές τους.

Μία τέτοια περίπτωση ζευγαριού, αποτελούν και οι δύο κεντρικοί μυθιστορηματικοί χαρακτήρες του νέου βιβλίου της Γιώτας Στεφάνου, που κυκλοφόρησε πριν λίγες μέρες από τις Εκδόσεις Κέδρος με τίτλο «Το ζευγάρι απέναντι δεν καβγαδίζει πια». Πρόκειται για ένα αμιγώς κοινωνικό μυθιστόρημα, στο οποίο πρωταγωνιστούν η Βέρα και ο Γιάννης, δύο άνθρωποι μέσης ηλικίας, οι οποίοι συναντιούνται τυχαία, ερωτεύονται με την πρώτη ματιά, και η σχέση τους, τον πρώτο καιρό ειδικά, περνά απ’ το στάδιο της σαρκικής έλξης, όπου δεν υπάρχει χώρος για συναισθήματα, αν και η αλήθεια είναι πως απ’ την πλευρά της η Βέρα αισθάνεται πως στον Γιάννη έχει βρει τον άνδρα της ζωής της!

Η Βέρα είναι μεσήλικη γυναίκα, υπάλληλος βιβλιοπωλείου, προερχόμενη από ένα δυσλειτουργικό οικογενειακό σύστημα, η οποία μοιράζεται το διαμέρισμα, στο οποίο κατοικεί, με την αλκοολική μητέρα της, και αναλώνεται σε μία καταδικασμένη σχέση αποκλειστικά σαρκικής ηδονής, ψάχνοντας ταυτόχρονα να βρει την αληθινή αγάπη. Αν και μέχρι στιγμής έχει σταθεί άτυχη!

 Ο Γιάννης είναι ένας εμφανίσιμος και επιτυχημένος επαγγελματικά εργένης, ο οποίος αποτελεί το όνειρο κάθε ελεύθερης γυναίκας! Μόνο που ο ίδιος αναζητά μοναχά την εφήμερη σαρκική απόλαυση που προσφέρει το σεξ, δίχως πρόθεση να επενδύσει συναισθηματικά σε μία γυναίκα, δίχως να κάνει μελλοντικά σχέδια για μία κοινή μαζί της πορεία!

Ωστόσο, μεταξύ της Βέρας και του Γιάννη θα αναπτυχθεί ένα αχαλιναγώγητο πάθος, το οποίο θα τους καταστήσει αρκετά απρόσεκτους, γεγονός που θα επιφέρει μία ανεπιθύμητη εγκυμοσύνη, η οποία θα ανατρέψει την καθημερινότητα των δύο πρωταγωνιστών. Από την μία πλευρά έχουμε την Βέρα, η οποία θα αποκωδικοποιήσει στην σκέψη της αυτό το γεγονός ως ένα θείο σημάδι, ως μία τελευταία ευκαιρία λόγω της ηλικίας της, για τη δημιουργία μίας ευτυχισμένης οικογενειακής ζωής. Κι από την άλλη πλευρά, έχουμε τον Γιάννη, που θα βρεθεί παγιδευμένος σε μία κατάσταση, εντελώς έξω απ’ τα νερά του, ο οποίος όμως ως “σωστός” άνδρας θα αναγνωρίσει τις υποχρεώσεις του και θα προσφέρει στην Βέρα την πολυπόθητη ευκαιρία να γίνει γυναίκα του και να δημιουργήσουν μαζί οικογένεια.

Έτσι, λοιπόν, ο αναγνώστης παρακολουθεί τα πρώτα βήματα μιας κοινής πορείας δύο ανθρώπων που θα προσπαθήσουν πολύ για ένα “μαζί” που φυσικά προέκυψε λόγω ιδιαίτερων συνθηκών! Η Βέρα θα προσαρμοστεί αρκετά πιο εύκολα στην νέα τροπή που έλαβε η ζωή της σε σχέση με τον σύζυγο της, τον Γιάννη, ο οποίος αν και φαινομενικά έχει αλλάξει, παρατηρούμε πως κρατά μία στάση άρνησης στην αποδοχή της νέας πραγματικότητας, χωρίζοντας τη ζωή του σε δύο άνισα μέρη, σε αυτό που αφορά την δουλειά και την κοινωνική του ζωή, στο οποίο αφιερώνει και περισσότερο χρόνο, και σε αυτό που σχετίζεται με την Βέρα και την οικογένεια που έχουν αρχίσει να δημιουργούν.

Τα πρώτα σύννεφα έχουν αρχίσει να κυκλώνουν τη σχέση τους, ενώ μικροπροβλήματα προκύπτουν αρκετά συχνά, με αποτέλεσμα το ζευγάρι να διαφωνεί διαρκώς! Το αποκορύφωμα ωστόσο όλης αυτής της κατάστασης είναι η διάγνωση του νεογέννητου παιδιού τους με μία σπάνια νευρομυική ασθένεια, γενετικά προκαθορισμένη, η οποία δημιουργεί κινητικές δυσλειτουργίες στον πάσχοντα, ενώ σταδιακά τον οδηγεί στον θάνατο.

Το πρόβλημα υγείας του παιδιού θα πέσει σαν κεραυνός εν αιθρία και θα δημιουργεί το πιο βαθύ ρήγμα στη σχέση του ζευγαριού, η οποία ήδη κλυδωνίζεται!   Οι αποστάσεις θα διευρυνθούν, η μεταξύ τους κατανόηση θα υποστεί τεράστιο πλήγμα, ενώ θα μετατραπούν σε δύο ορκισμένους εχθρούς που κατοικούν στο ίδιο σπίτι, καρτερώντας την τελική αναμέτρηση, που θα αναδείξει τον νικητή αυτής της μάχης! Όλη αυτή την περίοδο, ο Γιάννης θα βρει διέξοδο στην επαγγελματική του ιδιότητα, ενώ η Βέρα θα προσκολληθεί στον νεογέννητο γιος του, κάνοντας τα πάντα για να βελτιώσει τις συνθήκες της ζωής του!  

Η συγγραφέας Γιώτα Στεφάνου στο 5ο κατά σειρά μυθιστόρημα της, πρώτο από τις εκδόσεις Κέδρος, δημιουργεί ένα καταιγιστικό κοινωνικό μυθιστόρημα, στο οποίο εμπεριέχονται στοιχεία αστυνομικής πλοκής, φορτίζοντας το με επιπρόσθετο αναγνωστικό ενδιαφέρον, ενώ ταυτόχρονα σε συνδυασμό με τα σύντομα και περιεκτικά κεφάλαια του βιβλίου δημιουργείται μία ξέφρενη ροή, που είναι αδύνατον να μην παρασύρει τον καθένα που θα επιλέξει να το διαβάσει. Η συγγραφέας επιλέγει να ασχοληθεί με ένα αρκετά δύσκολο και σύνθετο θέμα, θέμα θα έλεγα διαχρονικό, μιας και πάντοτε υπήρχαν ασθένειες που έπλητταν τα μωρά και ρυτίδωναν την ισορροπία στη σχέση του ζευγαριού, το οποίο αγγίζει η συγγραφέας με έναν εξαιρετικά πρωτότυπο τρόπο. Δίχως μελοδραματισμούς, δίχως περιττούς συναισθηματισμούς, δίχως να γίνεται κλισέ και να ακολουθεί την πεπατημένη γραμμή των Ελληνίδων συγγραφέων, συνθέτει ένα μυθιστόρημα άξιο αναφοράς. Ένα μυθιστόρημα όπου ο αυτοσαρκασμός και το αμέτρητο μαύρο χιούμορ που ανακαλύπτει κανείς στις σελίδες του βιβλίου οικοδομούν ένα διαφορετικό παράθυρο στη ζωή δύο ανθρώπων της διπλανής πόρτας, ανθρώπων σαν κι εμάς, της Βέρας και του Γιάννη, από όπου η κυρία Στεφάνου μας δίνει την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε την καθημερινότητα τους, να δούμε τα λάθη τους, τις επιλογές τους και τις απόψεις τους. Κι έτσι, με αφορμή ίσως αυτούς του δύο ήρωες να δρομολογήσουμε μία καταβύθιση στον δικό μας εσωτερικό κόσμο, κάνοντας ένα μικρό ταξίδι αυτογνωσίας μέσα απ’ τις εμπειρίες των δύο πρωταγωνιστών. Το στοιχείο με το μεγαλύτερο ενδιαφέρον που συναντά κανείς στον τρόπο που η κυρία Στεφάνου πλάθει τα βιβλία της, στοιχείο που έχω ξεχωρίσει έχοντας διαβάσει και τα δύο προηγούμενα μυθιστορήματα της συγγραφέως, είναι ο ευφάνταστος τρόπος με τον οποίο χρησιμοποιεί τα εκφραστικά μέσα για να δημιουργήσει εικόνες, να σκιαγραφήσει τις προσωπικότητες των ηρώων και να θίξει δύσκολα κοινωνικά ζητήματα! Χωρίς να φλυαρεί, χρησιμοποιώντας τις κατάλληλες κάθε φορά λέξεις, με τρόπο ουσιαστικό και περιεκτικό, η συγγραφέας μας δίνει μία λεπτομερή εικόνα του κάθε χαρακτήρα, ενώ η στακάτη μορφή που έχουν τα κεφάλαια του βιβλίου, συνδυαστικά με κάποια υπαινικτικά σημεία του κειμένου  δημιουργούν ένα κινηματογραφικό σασπένς, που καλλιεργεί εντός του αναγνώστη την αδημονία για το μεγάλο φινάλε και την λυτρωτική κάθαρση!

Ολοκληρώνοντας, «Το ζευγάρι απέναντι δεν καβγαδίζει πια» δεν είναι άλλη μια γλυκανάλατη ιστορία! Δεν είναι μονάχα το χρονικό μιας σχέσης. Είναι πολλά περισσότερα… Είναι ένα πυκνό σε συναίσθημα, σκέψεις και νόημα, κοινωνικό μυθιστόρημα, άκρως ρεαλιστικό, γραμμένο έξυπνα που δεν θα αφήσει κανέναν αναγνώστη ασυγκίνητο! Είναι ένα μυθιστόρημα με πικρή θα έλεγα επίγευση, άλλωστε η ζωή δεν είναι ποτέ σχεδόν γλυκιά! Είναι ένα μυθιστόρημα που αξίζει τον χρόνο και την προσοχή σας. Να το διαβάσετε!