Φεστιβάλ Αθηνών | Δείτε αναλυτικά το πρόγραμμα για το ΑΝΟΙΓΜΑ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ ΑΘΗΝΑ – ΠΕΙΡΑΙΑΣ

Τη Δευτέρα, 5 Φεβρουαρίου, ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος, καλλιτεχνικός διευθυντής του Ελληνικού Φεστιβάλ Επιδαύρου, ανακοίνωσε το φετινό πρόγραμμα 2018.

Δείτε αναλυτικά το πρόγραμμα του ΑΝΟΙΓΜΑ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ – ΑΘΗΝΑ ΚΑΙ ΠΕΙΡΑΙΑ:


ΑΝΟΙΓΜΑ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ – ΑΘΗΝΑ


ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Με τη στήριξη του Δικτύου Πολιτισμού του Δήμου Αθηναίων Athens Culture Net,

με ιδρυτικό δωρητή το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος

Chloé Moglia – Horizon (Γαλλία, 2013)

Από τι κρέμεται κανείς; Κυρίως από τον χρόνο. Για την Κλοέ Μολιά, η αιώρηση είναι ένας τρόπος να ζει κανείς έντονα στο εδώ και τώρα, ένας τρόπος να παράγουμε νόημα και πυκνότητα.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Με σπουδές στην κεραμική, την ακροβατική τέχνη (trapeze) και τις πολεμικές τέχνες, η γαλλίδα περφόρμερ ίδρυσε την ομάδα Rhizome το 2009. Μέσα από τις ακροβατικές της περφόρμανς όπου αξιοποιεί τη μαθητεία της στις πολεμικές τέχνες, έρχεται αντιμέτωπη με την αίσθηση του κενού επιζητώντας το ιδιαίτερο εκείνο νόημα που παράγεται στη σιωπή. Τo Horizon, που εκτελεί η ίδια, είναι μια εντυπωσιακή ακροβατική περφόρμανς που κόβει την ανάσα. Ένας χώρος συμπυκνωμένος σε μια λεπτή ατσάλινη γραμμή που ζητά την αδιάσπαστη προσοχή μας. Η διαδικασία της αιώρησης δημιουργεί ένα σύμπαν αντιθέσεων − το πάνω και το κάτω, η δράση και η ανάπαυση, το ασήμαντο και το τραγικό. Οι μύες αποκαλύπτονται σε όλη την ευάλωτη φύση τους, την ίδια στιγμή που ξεδιπλώνεται η δύναμή τους. Μέσα από τα θραύσματα, επινοείται ένα νέο κέντρο που αντισταθμίζει τον κατακερματισμό της σύγχρονης καθημερινότητας.

Σύλληψη – ερμηνεία: Chloé Moglia • Κατασκευή: John Caroll / Paris Quartier d’Eté • Διεύθυνση παραγωγής: Laurence Edelin • Παραγωγή: Rhizome • Συμπαραγωγή: Paris Quartier d’Eté • Ανάθεση από την Carole Fierz (Paris Quartier d’Eté) • Η Rhizome έχει αναγνώριση από το Υπουργείο Πολιτισμού και Επικοινωνιών της Γαλλίας – DRAC Bretagne και υποστηρίζεται από το διαμέρισμα του Morbihan (Bretagne) και τη Fondation BNP Paribas. Η Chloé Moglia είναι συνεργαζόμενη καλλιτέχνιδα στο L’Agora – Scène nationale d’Évry et de l’Essonne, στο Centre des Monuments Nationaux και στο CCN2 – centre chorégraphique national de Grenoble • Με την υποστήριξη του Γαλλικού Ινστιτούτου


Εθνικός Κήπος  | Θοδωρής Γκόνης – Εθνικός Κήπος

Η εμπνευσμένη δημιουργία του Θοδωρή Γκόνη πάνω στην ιστορία του Εθνικού Κήπου και της βασίλισσας Αμαλίας, που κέρδισε τις καρδιές των Αθηναίων στο περσινό πρόγραμμα, επαναλαμβάνεται.

Μια ποιητική διαδρομή με υλικό κείμενα και ντοκουμέντα γύρω από τις μαρμάρινες μορφές των ποιητών και των πολιτικών που ανακαλύπτει ο περιηγητής στον Εθνικό Κήπο, αλλά και των γεωπόνων και των μηχανικών που τον διαμόρφωσαν, με φόντο τη γοητευτική ιστορία της εικοσάχρονης βασίλισσας που τον ονειρεύτηκε και μας τον χάρισε.

Σκηνοθεσία: Θοδωρής Γκόνης •  Δραματουργία: Θοδωρής Γκόνης, Ελένη Στρούλια • Έρευνα: Μάρα Ψάλτη • Κοστούμια: Ματίνα Μέγκλα • Σκηνογραφική επιμέλεια: Ελένη Στρούλια, Ζαΐρα Φαληρέα •

Φιλολογικός σύμβουλος: Νάσος Βαγενάς • Βοηθός σκηνοθέτη: Μιχάλης Αγγελίδης • Ηθοποιοί: Χρήστος Χατζηπαναγιώτης, Ελένη Κοκκίδου, Κατερίνα Πατσιάνη, Μυρτώ Γκόνη • Μουσικοί: Μιχάλης Καλογεράκης, Παντελής Καλογεράκης


Αυλή του Μορφωτικού Ιδρύματος Εθνικής Τραπέζης (Μιετ)

13-16 Ιουνίου | Χριστίνα Μαξούρη – 20+1 λαϊκά μεταπολεμικά τραγούδια με μπαρόκ σύνολο

Ξεχωρίζοντας από νωρίς, η Χριστίνα Μαξούρη έχει συνεργαστεί ως ηθοποιός με τους περισσότερους Έλληνες σκηνοθέτες και έχει υπάρξει δύο φορές υποψήφια για το θεατρικό βραβείο «Μελίνα Μερκούρη» και για το βραβείο «Ελευθερία Σαπουντζή». Στις μουσικές της παραστάσεις Απ’ το γραμμόφωνο στη σκηνή και Δανεικά παπούτσια συνέπραξε επί σκηνής με καλλιτέχνες από τη μουσική και το θέατρο. Η έντονα θεατρική συναυλία που έδωσε πέρσι, σε κατανυκτική ατμόσφαιρα, στην Αγγλικανική εκκλησία του Αγίου Παύλου, επαναλαμβάνεται και φέτος, αυτή τη φορά στον γοητευτικό κήπο του Μορφωτικού Ιδρύματος Εθνικής Τραπέζης (ΜΙΕΤ). Γνωστά και αγαπημένα μεταπολεμικά τραγούδια συναντούν μια μπαρόκ αισθητική μέσα από μια ερμηνεία σμιλεμένη με απαράμιλλη αίσθηση γεωμετρίας.

Σύλληψη – επιλογή τραγουδιών – ερμηνεία: Χριστίνα Μαξούρη • Μεταγραφή μουσικού υλικού – ενορχήστρωση: Μιχάλης Παπαπέτρου • Σκηνοθετική επιμέλεια: Γιάννης Καλαβριανός • Σκηνογραφική επιμέλεια: Ευαγγελία Θεριανού • Ηχητικός σχεδιασμός – ηχοληψία: Γιάννης Παξεβάνης • Φωτιστικός σχεδιασμός: Νίκος Βλασόπουλος • Βοηθός παραγωγής: Νουρμάλα Ήστυ • Μουσικοί: Χαράλαμπος Καρασαββίδης (μπαρόκ βιολί), Αγγελική Κασδά (μπαρόκ βιολί), Ιάσων Ιωάννου (βιόλα ντα γκάμπα), Σοφία Ευκλείδου (μπαρόκ τσέλο), Δημήτρης Τίγκας (βιολόνε) • Φιλική συμμετοχή: Λένα Κιτσοπούλου • Εκτέλεση παραγωγής: Κατερίνα Μπερδέκα


17-18 Ιουνίου | Duo Aura (Αγάπη Τριανταφυλλίδη – Nil Kocamangil) – Classic Without Frontiers

Δύο διεθνείς και καταξιωμένες σολίστ που φημίζονται για την καλλιτεχνική τους συνεργασία ως Duo Aura, η ελληνίδα Αγάπη Τριανταφυλλίδη στο πιάνο και η τουρκάλα Nil Kocamangil στο τσέλο, δημιουργούν μια μοναδική συναυλία με έργα Mπραμς, Ρ. Στράους, Ραχμάνινοφ και Σκαλκώτα. Οι δυο νεαρές ερμηνεύτριες έχουν κατακτήσει το ευρωπαϊκό κοινό και έχουν αποσπάσει διθυραμβικές κριτικές  όπου έχουν εμφανιστεί, χαρίζοντας στο κοινό μοναδικές στιγμές, με κορυφαίες καλλιτεχνικές ερμηνείες σε έργα μεγάλων συνθετών. Το 2016 εμφανίστηκαν σε μια μοναδική συναυλία στο Αρχαίο Ωδείο της Νικόπολης και τον Αύγουστο του 2017 στο διεθνές φεστιβάλ του Bodrum, παράλληλα με τις εμφανίσεις τους σε γερμανικά και ολλανδικά φεστιβάλ. Μια συνεργασία που αποτελεί έμπρακτη απόδειξη ότι η μουσική δεν έχει σύνορα και μπορεί να ενώσει τους λαούς σε ένα κοινό ταξίδι.


28 – 30 Ιουνίου | Βασίλης Ρακόπουλος – Affection

Συναυλία κλασικής μουσικής, σε δύο μέρη: στο πρώτο θα παρουσιαστεί το έργο Affection και στο δεύτερο το έργο No Answer. Τα κλασικής φόρμας έργα αναζητούν έναν κοινό τόπο αισθητικής συνύπαρξης διαφορετικών στιλιστικών ιδιωμάτων από την εποχή του μπαρόκ ως τον 20ό αιώνα. Έγχορδα διαφορετικών εποχών συναντιούνται στη σχετικότητα του μουσικού χρόνου με σύγχρονη ενορχηστρωτική αντίληψη, που επιχειρεί μια πρωτότυπη σκηνοθεσία των ηχητικών επιφανειών. Η σουίτα Αffection, γραμμένη για κλασική κιθάρα και κουιντέτο εγχόρδων, χαρακτηρίζεται από σαφή θεματική αναφορά στο μπαρόκ και λυρικές αναπτύξεις που παραπέμπουν συνεκδοχικά στην τρυφερότητα, την ευαισθησία και την αθωότητα, όπως υπαινίσσεται ο τίτλος. Η σουίτα No Answer χαρακτηρίζεται από πιο σύγχρονα αρμονικά και μελωδικά ιδιώματα. Διατηρεί παρόμοια λυρικά στοιχεία με το Affection, αλλά έχει πιο έντονη δραματουργική πλοκή, καθώς συσχετίζεται με την υπαρξιακή αναζήτηση.


Θερινός Κινηματογράφος Λαϊς & άλλοι χώροι

14 – 17 Ιουνίου  | Σοφία Ντώνα, Σοφία Μπέμπεζα, Βασιλεία Στυλιανίδoυ, – ομάδα AMOQA (Athens Museum of Queer Arts) και γυναικεία κολλεκτίβα Beaver – Αφροδίτη* / Οι ιστορίες της*, τα σώματά της*, οι πολιτικές της*, οι γλώσσες της*, οι εικόνες της*

Προβολές, εργαστήρια, συζητήσεις

Η Σοφία Ντώνα είναι αρχιτέκτονας και εικαστικός, μέλος της αρχιτεκτονικής ομάδας hiboux και της εικαστικής ομάδας Errands, η Σοφία Μπέμπεζα είναι καλλιτέχνις και θεωρητικός της τέχνης με έδρα τη Ζυρίχη και η Βασιλεία Στυλιανίδου εικαστικός και ιδρύτρια του ανεξάρτητου συνεργατικού πρότζεκτ STUDIOvisits Berlin, με δράση στην Αθήνα και το Βερολίνο. Μαζί με την ομάδα AMOQA (Athens Museum of Queer Arts), τη γυναικεία κολεκτίβα Beaver, την ομάδα Cinenova (Λονδίνο) και το Schwules Museum* (Bερολίνο) επιμελούνται, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ, ένα ιδιαίτερο τετραήμερο, το οποίο περιλαμβάνει ταινίες, βίντεο-περφόρμανς και ντοκιμαντέρ, εργαστήρια και συζητήσεις με στόχο την ενδυνάμωση των διαφορετικών λόγων και φωνών των φεμινιστικών και κουήρ πρακτικών στην Αθήνα. Κατά τη διάρκεια του προγράμματος επιχειρείται η «συνάρθρωση της καλλιτεχνικής παραγωγής με την πράξη της επιτέλεσης του φύλου και της σεξουαλικότητας, ενώ παράλληλα διερευνάται η καταγραφή των πρακτικών και των δράσεών τους». Πρόκειται για ένα εγχείρημα με αφετηρία τον θερινό κινηματογράφο Αφροδίτη, στην περιοχή του Ρουφ, όπου Beaver και AMOQA δρουν από το 2012 και το 2015 αντίστοιχα, διοργανώνοντας συζητήσεις και δράσεις γύρω από ζητήματα κοινωνικού φύλου, σεξουαλικότητας, φυλής, τάξης και αναπηρίας. Με το Αφροδίτη* επιχειρείται το ξεκίνημα μιας ετήσιας, τοπικής και διεθνούς συνάντησης, που εστιάζει στην περιοχή του Ρουφ, καθώς και στις ομάδες και στους κοινωνικούς χώρους που δραστηριοποιούνται σε αυτή.

Επιμέλεια: Σοφία Ντώνα, Σοφία Μπέμπεζα, Βασιλεία Στυλιανίδoυ, σε συνεργασία με το Athens Museum of Queer Arts και τη γυναικεία κολεκτίβα Beaver • Συνεπιμέλεια: Cinenova (Λονδίνο), Schwules Museum* (Bερολίνο)


Ωδείο Αθηνών

Μια νέα συνεργασία του Φεστιβάλ με το Ωδείο Αθηνών εγκαινιάζεται φέτος. Σε αυτό το πλαίσιο, στις εγκαταστάσεις του Ωδείου φιλοξενούνται δύο μουσικές πλατφόρμες, οι οποίες διοργανώνονται με σκοπό την προώθηση της ελληνικής μουσικής δημιουργίας, την ανταλλαγή εμπειριών και την ανάδειξη νέων ταλέντων.


3 – 6 Ιουλίου [Αίθουσα «Άρης Γαρουφαλής»] – Young Greek Classics – Αφιέρωμα: Ντεμπυσσύ

Τριάντα νέοι ταλαντούχοι σολίστ της ελληνικής μουσικής σκηνής παρουσιάζουν την τέχνη τους σε τέσσερις ημέρες αφιερωμένες στον σπουδαίο γάλλο συνθέτη Κλωντ Ντεμπυσσύ, με αφορμή τα 100 χρόνια από τον θάνατό του. Αυτή η τετραήμερη πλατφόρμα-γιορτή, που πραγματοποιείται στην πρόσφατα ανακαινισμένη Αίθουσα Συναυλιών «Άρης Γαρουφαλής» του Ωδείου Αθηνών, στοχεύει να αναδείξει τους πολλά υποσχόμενους νέους μουσικούς σε ποικιλία οργάνων. Ερμηνεύονται έργα σόλο ή μουσικής δωματίου  του ιδίου του Ντεμπυσσύ ή γραμμένα προς τιμήν του. Μια συνεργασία του Φεστιβάλ Αθηνών με το Τρίτο Πρόγραμμα της ΕΡΤ και το Ωδείο Αθηνών. Oι συναυλίες θα μεταδοθούν απευθείας από το Τρίτο και θα διατεθούν μέσω ΕBU στις ευρωπαϊκές ραδιοφωνίες.


10 – 12 Ιουλίου  [Υπόγειο]  – Aqua Jazz Athens

Σε συνεργασία με το Εργαστήριο Τζαζ και Μουσικής της Μεσογείου του Ιονίου Πανεπιστημίου

Ο παγκόσμιος πολιτισμός της τζαζ συναντάται με παραδόσεις, όργανα και μουσικούς της Μεσογείου. Το Φεστιβάλ Αθηνών φιλοξενεί μια τριήμερη μουσική πλατφόρμα που συνδιοργανώνουν το Ωδείο Αθηνών και το Εργαστήριο Τζαζ και Μουσικής της Μεσογείου του Ιονίου Πανεπιστημίου. Μια μουσική περιπλάνηση και συνάντηση παραδοσιακών μουσικών από τη Μεσόγειο (Ιβηρική χερσόνησος, Αδριατική θάλασσα, Ελλάδα, Βαλκάνια, Ανατολική Μεσόγειος), με κεντρικές συναυλίες, πρωτότυπες μουσικές συναντήσεις, παρουσιάσεις νέων μουσικών, jam sessions και εργαστήρια, και με κοινό όχημα την παγκόσμια γλώσσα της τζαζ. Η ξεχωριστή αυτή πλατφόρμα διαρθρώνεται σε τρεις ημερήσιες ζώνες: το πρωί οι συμμετέχοντες θα μπορούν να παρακολουθούν εργαστήρια και μαθήματα τζαζ και παραδοσιακών οργάνων της Μεσογείου, το μεσημέρι θα γίνονται συζητήσεις και παρουσιάσεις και το βράδυ θα ξεκινά δυναμικά το συναυλιακό μέρος, με πρωτότυπες συνεργασίες και γνωριμία με τους καλλιτέχνες.


Αμάλια Μπένετ – Ομάδα Μουσικού Θεάτρου Ραφή  – Ιδομενέας ή Το βάρος της ιστορίας

Όπερα σε τρεις πράξεις, του Β.Α.Μότσαρτ. Ποιητικό κείμενο του Τζιανμπατίστα Βαρέσκο

H χορογράφος-κινησιολόγος Αμάλια Μπένετ, που ζει και εργάζεται στην Ελλάδα από το 1993, με σημαντική δημιουργική πορεία και στον διεθνή χώρο, σκηνοθετεί για πρώτη φορά όπερα, επιλέγοντας το σπάνια παιγμένο αριστούργημα του Μότσαρτ Ιδομενέας. Συνεργάζεται γι’ αυτό με την Ομάδα Μουσικού Θεάτρου Ραφή, τις λυρικές τραγουδίστριες Αναστασία Κότσαλη και Λητώ Μεσσήνη, τον μαέστρο Μιχάλη Παπαπέτρου και με τον εικαστικό Πέτρο Τουλούδη.

H όπερα Ιδομενέας, γραμμένη το 1781, αποτελεί το πρώτο ώριμο εγχείρημα του συνθέτη, ο οποίος χρησιμοποιεί ως ιστορικό πλαίσιο την πτώση της Τροίας και τα πάθη του νεαρού βασιλιά Ιδομενέα στην Κρήτη. Στην οπερατική παραγωγή της Ομάδας Ραφή, που σκηνοθετεί η Αμάλια Μπένετ, συμπράττουν εθελοντικά και μέλη των ΚΑΠΗ Μοσχάτου, Καλλιθέας, Ν. Σμύρνης και Π.Φαλήρου που συμμετείχαν στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα Μουσικές Συντεταγμένες, για ενηλίκους άνω των 65 ετών, της ΕΛΣ/ΚΠΙΣΝ.

Μουσική διεύθυνση – διδασκαλία – ενορχήστρωση: Μιχάλης ΠαπαπέτρουΣκηνοθεσία: Αμάλια Μπένετ • Σκηνικά – κοστούμια: Πέτρος Τουλούδης • Τραγουδούν: Γιάννης Καλύβας, Αναστασία Κότσαλη, Λητώ Μεσσήνη, Βαρβάρα Μπιζά κ.ά. • Συμμετέχει: 8μελές μουσικό σύνολο. Συμπαραγωγοί: Ε.Φ. – ΔΗΠΕΘΕ ΡΟΥΜΕΛΗΣ


Χρηστίνα Γαρμπή – Ζεμφύρα ή το Μυστικόν της Πασιφάης, του Εμπειρίκου

Η νεαρή ηθοποιός και σκηνοθέτρια Χρηστίνα Γαρμπή, απόφοιτος της Δραματικής Σχολής του Ωδείου Αθηνών και της Νομικής Αθηνών, έχει συνεργαστεί ως ηθοποιός με τους Θωμά Μοσχόπουλο, Ξένια Καλογεροπούλου, Κωνσταντίνο Αρβανιτάκη, Θωμά Βελισσάρη, Ιόλη Ανδρεάδη σε παραστάσεις στο Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου, στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, στο θέατρο Πόρτα κ.α. Στο πλαίσιο του φετινού «Ανοίγματος στην πόλη» θα παρουσιάσει το διήγημα Ζεμφύρα ή το Μυστικόν της Πασιφάης του Ανδρέα Εμπειρίκου. Προαναγγέλλοντας τον Μεγάλο Ανατολικό, η Ζεμφύρα συμβολίζει τη νίκη πάνω στον ευνουχισμό της σεξουαλικότητας, θεμέλιο μιας ουτοπικής κοινωνίας, απελευθερωμένης από τις κοινωνικές νόρμες που περιορίζουν την επιθυμία.

Σκηνοθεσία – ερμηνεία – δραματουργική επεξεργασία: Χρηστίνα Γαρμπή, Κωνσταντίνος Κουνέλλας, Βασίλης Σαφός (Ομάδα Θεάτρου τ ρ ι ς) • Πρωτότυπη μουσική σύνθεση: Κορνήλιος Σελαμσής • Σχεδιασμός φωτισμών: Κωνσταντίνος Αρβανιτάκης • Επιμέλεια κίνησης: Κατερίνα Φώτη •

Σύμβουλος δραματουργίας: Νίκος Ζιώγας • Σκηνογραφία: Άρτεμις Σιέρρα • Κοστούμια: Δήμος Κλιμενώφ • Βοηθός σκηνοθέτη: Τζίνα Σταυρουλάκ


Δάφνη Κοκκίνη – Αγαθόφρων / Ο άτλας του συλλέκτη

Βιωματική εγκατάσταση

3.696 βιβλία μεταφέρονται το 1840 από το Παρίσι στην Ανδρίτσαινα. Ο Αγαθόφρων Νικολόπουλος στέλνει τη συλλογή του χωρίς να καταφέρει ποτέ να φτάσει ο ίδιος. Τα βιβλία συνεχίζουν ορφανά το ταξίδι τους. Το 1931, ο Βάλτερ Μπένγιαμιν στο Αποσυσκευάζοντας τη βιβλιοθήκη μου. Λόγος για τη συλλεκτική δραστηριότητα καταγράφει σκέψεις που θα μπορούσε να είχε κάνει ο ίδιος ο Αγαθόφρων αν είχε ζήσει για να ανοίξει τη συλλογή του. Η βιωματική εγκατάσταση, διαμορφωμένη in situ, με όχημα τις δύο ιστορίες, ξεδιπλώνει το πραγματικό μέγεθος μιας βιβλιοθήκης που ταξιδεύει, και επιχειρεί τη σύνδεση της αστικής καθημερινότητας στην Αθήνα με τον πραγματικό χώρο της συλλογής στην Ανδρίτσαινα – ενός αληθινού θησαυρού κρυμμένου στα βουνά της Πελοποννήσου.

Σύλληψη – συντονισμός: Δάφνη Κοκκίνη • Ομάδα εργασίας: Δημήτρης Θεοδώροπουλος, Άλκηστις Κοκκίνη, Δάφνη Κοκκίνη, Γιώργος Κουρμαδάς, Καρολίνα Μωρέττη, Μαρία Σκιαδά • Υποστηρικτικοί φορείς: Δημόσια Ιστορική Βιβλιοθήκη Ανδρίτσαινας,  Σύλλογος Ελλήνων Επιστημόνων Ελβετίας • H παράσταση περιλαμβάνεται στο πρόγραμμα «Αθήνα – Παγκόσμια Πρωτεύουσα Bιβλίου 2018 ΟΥΝΕΣΚΟ».


15 Ιουνίου – 15 Ιουλίου | ομάδα.pelma.Lia Haraki – The Performance Shop

Η Λία Χαράκη, από τις πιο σημαντικές καλλιτεχνικές φωνές της Κύπρου, φέρνει με την ομάδα της στην Αθήνα το The Performance Shop. Πρόκειται για ένα pop-up κατάστημα που θα λειτουργεί σε εμπορικό δρόμο της Αθήνας για ένα μήνα, με ωράριο καταστημάτων αλλά και με βραδινές παραστάσεις. Οι θεατές/περαστικοί θα έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθούν, να συμμετέχουν ή ακόμα και να παραγγείλουν μια καλλιτεχνική παράσταση. Έμπνευση και δημιουργία της Λίας Χαράκη και των συνεργατών της, το The Performance Shop άνοιξε για πρώτη φορά στη Λευκωσία το 2014 (Pop-Up Festival / NiMAC), ενώ το 2016 επιλέχτηκε από το European Dancehouse Network (EDN) ως μια από τις καλύτερες πρακτικές στην Ευρώπη για να έρθει σε επαφή ο χορός με διαφορετικά είδη κοινού.

Το πρόγραμμα αποτελείται από έργα καλλιτεχνών που ζουν και δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα και θα επιλεγούν από την πενταμελή καλλιτεχνική επιτροπή του «καταστήματος» μετά από ανοιχτή πρόσκληση. Οι παραστάσεις του «καταστήματος» θα χωρίζονται σε τέσσερις ενότητες: οn display (στη βιτρίνα), συμμετοχικές παραστάσεις (που θα μπορεί ο περαστικός να διαλέξει από τον κατάλογο), έργα για μικρό χώρο και περιορισμένο αριθμό θεατών, καθώς και εργαστήρια διαφόρων μεθοδολογιών δημιουργίας των φιλοξενούμενων καλλιτεχνών. Θα συμπεριληφθούν επίσης δύο έργα της Λίας Χαράκη που παρουσιάστηκαν στο The Performance Shop 2015: Ο ενεργός θεατής, με πρωταγωνιστή τον ηθοποιό Μάριο Ιωάννου, και SKIN, με τους περφόρμερ Αριάννα Μαρκουλίδη και Πέτρο Κονναρή.

Καλλιτεχνική διευθύντρια – καλλιτέχνις: Λία Χαράκη • Υπεύθυνη παραγωγής: Θεοδώρα Αυγουλίδου •

Αρχιτέκτονας – σκηνογράφος: Βιβιάνα Χιωτίνη • Σχεδιασμός γραφιστικών: Δέσποινα Καννάουρου

Σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας & Πολιτισμού της Κύπρου, το Σπίτι της Κύπρου και την ΚοινΣΕπΟΞΥΓΟΝΟ.


Reverend Billy & the Stop Shopping Choir

O κόσμος μπορεί να σωθεί χάρη στον Αιδεσιμότατο Μπίλλυ! Ο Αιδεσιμότατος έχει εδώ και καιρό συνειδητοποιήσει ότι πρέπει να σώσουμε τον πλανήτη από τον καταναλωτισμό και γι’ αυτόν το λόγο ίδρυσε την Εκκλησία Stop shopping in N.Y. (Σταματήστε να ψωνίζετε στη Νέα Υόρκη). Μαζί με τα υπόλοιπα μέλη της Χορωδίας, ο Μπίλλυ τραγουδάει και κηρύττει κατά της καπιταλιστικής αλλοτρίωσης. Δραστηριοποιείται σε τοπικές ακτιβιστικές ομάδες, κάνει κήρυγμα στο δρόμο και προσκαλεί το κοινό σε γκόσπελ που πραγματοποιούνται σε θέατρα και μουσεία σε όλο τον κόσμο. Εκτός από αναγνωρισμένος αμερικανός περφόρμερ και ακτιβιστής – συμμετέχει σε δράσεις κατά του νεοφιλελευθερισμού, των σχεδίων του Τραμπ για τον πετρελαιαγωγό και την κλιματική αλλαγή –, ο Μπιλ Τάλεν υπήρξε επίσης υποψήφιος των Πρασίνων για τη δημαρχία της Νέας Υόρκης. Ο Αιδεσιμότατος και η Χορωδία του θα μετακομίσει για λίγο από τη Νέα Υόρκη στην Αθήνα για να αφουγκραστεί και να συνδεθεί με την παρούσα κοινωνικοπολιτική κατάσταση στην Ελλάδα συμπράττοντας με εγχώριους καλλιτέχνες και αναζητώντας μια αναλογία ανάμεσα στην κουλτούρα της Αθήνας και της Νέας Υόρκης. Προ και μετά κρίσης.


Ελληνική Εταιρεία Περιβάλλοντος και Πολιτισμού – Πολιτιστικοί περίπατοι

Οι περίπατοι σε ιστορικά σημεία της πόλης με ξεναγούς καθηγητές και προσωπικότητες υψηλού κύρους, που γοήτευσαν πέρυσι τους Αθηναίους, συνεχίζονται. Το κοινό θα έχει φέτος την ευκαιρία να απολαύσει τρεις μοναδικούς περιπάτους:

– Ξενάγηση με τον καθηγητή Μανόλη Κορρέ σε εμβληματικά σημεία του Ιστορικού Κέντρου

– Περίπατος από τους στύλους του Ολυμπίου Διός μέχρι τον Ιλισό: μια βόλτα σε μια ιστορική περιοχή μέσα σε ένα εξαιρετικό φυσικό περιβάλλον.

– Περίπατος στους ιστορικούς πεζόδρομους, από του Μακρυγιάννη μέχρι το Δημόσιο Σήμα.


ΑΝΟΙΓΜΑ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ – ΠΕΙΡΑΙΑΣ


25 Ιουνίου & 27 Ιουνίου [Μπουκαπόρτες πλοίων] | Αθανασία Αγοράκη, Γιούλη Καρναχωρίτη, Μυρτώ Πανάγου
Γέρος – έρως

Στον κουρνιαχτό της εποχής μας, μια ομάδα ανθρώπων της αποκαλούμενης «τρίτης ηλικίας» κάνει τη δική της ξεχωριστή διαδήλωση. Μια διαδήλωση με μοναδικές αποσκευές λόγια διάσπαρτα, έντονα, οικεία, φευγαλέα. Λόγια που θα ακουστούν είτε ατομικά, είτε συλλογικά, έτσι που να δημιουργήσουν μια φωνή, υπενθυμίζοντας ότι ο ερωτικός αποχωρισμός δεν έχει ηλικία.
Μέσα στο λιμάνι του Πειραιά, άνθρωποι ηλικιωμένοι χρησιμοποιούν ως βήμα την μπουκαπόρτα ενός πλοίου −ύψιστο συμβολικό σημείο φυγής− για να προλάβουν να χαιρετήσουν, με όλη την ορμή της νιότης, το αγαπημένο πρόσωπο, τον έρωτα, την ίδια τη ζωή.Τρεις νεαρές ηθοποιοί, η Αθανασία Αγοράκη, η Γιούλη Καρναχωρίτη και η Μυρτώ Πανάγου, ενώνουν τις δυνάμεις τους και σκηνοθετούν αυτή την ιδιαίτερη διαδήλωση για τον έρωτα.

Κινησιολογική επιμέλεια: Κατερίνα Τούμπα • Μουσική επιμέλεια: Διονύσης Μακρής • Εξωτερικός συνεργάτης: Πάνος Πανάγου • Σε συνεργασία με κοινωνικές δομές του Πειραιά (9ο Διαμέρισμα ΚΑΠΗ)


29 – 30 Ιουνίου [Ιχθυόσκαλα Κερατσινίου] | Ομάδα Salvia Divinorum – Ίσαλος γραμμή: μια ωδή στη φθίση

Μία ξεχωριστή περφόρμανς στην Ιχθυόσκαλα του Κερατσινίου από μια ομάδα ηθοποιών, μουσικών και ηλικιωμένων. Η Άρτεμις Γρύμπλα, με δράση στο θέατρο και τον αυτοσχεδιασμό, και η κινησιολόγος και σκηνοθέτις κίνησης Άλκηστις Πολυχρόνη σκηνοθετούν μια μελέτη για την ανθρώπινη φθορά, με πρώτη ύλη προσευχές από όλο τον κόσμο και από διαφορετικές θρησκευτικές παραδόσεις. Η Ίσαλος γραμμή ξεκινά θραυσματικά, με μικρές ατομικές προσευχές και σχεδόν ασύνδετους ήχους, που κορυφώνονται σε μια παρτιτούρα από μουσικές και τραγούδια. Το ιδιαίτερο πολυφωνικό σχήμα αποτελείται από πέντε ηθοποιούς, έναν μουσικό και δέκα ηλικιωμένους ανθρώπους που ζουν στο Γηροκομείο Πειραιά, και συνθέτει ένα δρώμενο για τα τετελεσμένα και γι’ αυτά που έπονται.

Μουσική σύνθεση: Gary Salomon • Σκηνοθεσία: Άλκηστις Πολυχρόνη, Άρτεμις Γρύμπλα • Κοστούμια: Βασιλική Σύρμα


3 – 4 Ιουλίου [Πλατεία Κοραή] | Καλλιτεχνική κολεκτίβα influx (Χάρης Πεχλιβανίδης, Κορίνα Βασιλειάδου) – Blind Date

Το Blind Date είναι μια διαδραστική περφόρμανς ανάμεσα σε βλέποντες και μη. Mια ομάδα τυφλών περφόρμερ και χορευτών τάνγκο καλούν τους θεατές να συμμετάσχουν σε ένα τάνγκο του δρόμου, σε μια μιλόνγκα. Μέσα από έναν τέτοιο ιδιόρρυθμο χορό θα ξεπηδήσουν οι προσωπικές ιστορίες των τυφλών − ιστορίες που αφηγούνται το βλέμμα στο μέλλον, το όραμα για το αύριο. Η διάδραση των τυφλών με τους θεατές θα συνεχιστεί και μετά το τέλος του χορού. Οι μη βλέποντες θα δέσουν τα μάτια των θεατών και θα γίνουν οδηγοί μιας βόλτας στον Πειραιά. Η πόλη θα χαθεί για λίγο από τα μάτια και θα μεταμορφωθεί σε μυρωδιές και ήχους τόσο ισχυρούς που θα φτάσουν τους παλμούς της καρδιάς μας. Η περφόρμανς θα πραγματοποιηθεί με τη συνεργασία της σχολής χορού τάνγκο «Peiraias Tango» της Ειρήνης Φιλίππου και του Βασίλη Ντούκα, των σπουδαστών της και της ομάδας τυφλών που θα συσταθεί κατά τη διαδικασία της έρευνας.