Oscars 2022: Τα προγνωστικά πριν την 94η τελετή απονομής των βραβείων Όσκαρ

Με τον χρόνο για την 94η τελετή απονομής των βραβείων Όσκαρ να μετρά αντίστροφα για την 27η του Μάρτη (ξημερώματα Δευτέρας 28 Μαρτίου στην Ελλάδα), τα στοιχήματα έχουν ήδη αρχίσει να παίρνουν φωτιά…

Σε προσωπικό επίπεδο και επιλέγοντας μεταξύ λογικής και συναισθήματος την πρώτη οδό, την οποία δεν θεωρώ απαραίτητα την πιο ασφαλή επιλογή αλλά πιο κοντά ίσως σ’ αυτό που πιστεύω πως οι περισσότερες ταινίες  προσπαθούν να επιτύχουν, να εκλογικεύσουν δηλαδή το  ίδιο μας το συναίσθημα ή και την ζωή μας γενικότερα, προβαίνω ευθύς στις δικές μου προσωπικές εκτιμήσεις  για τα «καλύτερα» της χρονιάς που μας πέρασε, στις ακόλουθες κατηγορίες…

ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΤΑΙΝΙΑ: Η Εξουσία του Σκύλου της Τζέιν Κάμπιον

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ξεκινώντας λοιπόν από την καλύτερη ταινία της  χρονιάς που μας πέρασε, το ιδιότυπο αυτό γουέστερν της Τζέιν Κάμπιον, «Η Εξουσία του Σκύλου» είναι σχεδόν σίγουρο γεγονός πως θα αποσπάσει το χρυσό αγαλματίδιο της πιο καίριας ίσως σημασίας κατηγορίας των Όσκαρ, αυτής της “Best Picture”!

ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Τζέιν Κάμπιον- Η Εξουσία του Σκύλου

Όσο για το Όσκαρ σκηνοθεσίας, η κατ’ εμέ μεν «ασυνάρτητη» σκηνοθετική δουλειά της Κάμπιον, η οποία αποτυπώνει δε τόσο άρτια την «Άγρια Δύση», που οι άνθρωποι κρύβουν  μέσα τους ,είναι αναμενόμενο  να καταστήσει την Τζέιν Κάμπιον, την τρίτη γυναίκα σκηνοθέτη που αποκτά το Όσκαρ σκηνοθεσίας.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ Α΄ ΑΝΔΡΙΚΟΣ ΡΟΛΟΣ: Γουίλ Σμιθ –Η Μέθοδο των Γουίλιαμς

Το Όσκαρ του καλύτερου ανδρικού ρόλου ανήκει δικαιωματικά στον Γουίλ Σμίθ , ο οποίος ερμηνεύει  έναν από τους πιο ενδιαφέροντες ρόλους της καριέρας του, «τερματίζοντας» τον μάλιστα, «ουκ ολίγες φορές»! 

ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ Β΄ΑΝΔΡΙΚΟΣ ΡΟΛΟΣ: Κόντι Σμιτ –Μακφί για την Εξουσία του Σκύλου

Η υπέροχη ερμηνεία του Κόντι Σμιτ –Μακφί  και ο αέρας που αποπνέει ταιριάζει γάντι με το ευρωπαϊκό βλέμμα της Τζέιν Κάμπιον, που αποδομεί όλες τις κλασικές «μάτσο» αξίες που χαρακτηρίζουν το είδος και τον κανόνα των κλασικών γουέστερν. Για  αυτό ακριβώς τον λόγο πρωτοτυπίας, θα είναι ίσως και η νικήτρια της εν λόγω κατηγορίας…

ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ Α΄ ΓΥΝΑΙΚΕΙΟΣ ΡΟΛΟΣ: Τζέσικα Τσάστεϊν- Τα μάτια της Τάμι Φέι

Η Τζέσικα Τσάστεϊν θα είναι μάλλον αυτή που θα τερματίσει πρώτη την κούρσα για την καλύτερη γυναικεία ερμηνεία της ως «τηλευαγγελίστρια-είδωλο-Τάμι Φέι Μπέικερ!

ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ Β΄ ΓΥΝΑΙΚΕΙΟΣ ΡΟΛΟΣ: Αριάνα Ντεμπόζ  για το Γουέστ Σάιντ Στόρι

Η άψογη εκτέλεση των χορογραφιών (και όχι μόνο) εκ μέρους της Αριάνα Ντεμπόζ ,   προσδίδοντας τους κιόλας το πάθος που τους αναλογεί, στο μιούζικαλ Γουέστ Σάιντ Στόρι του Στίβεν Σπίλμπεργκ είναι εκατό τοις εκατό σίγουρο γεγονός, πως θα την αναδείξει νικήτρια στην κατηγορία ενός «υποστηρικτικού» αλλά εξίσου καίριας σημασίας β’ γυναικείου ρόλου!

ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΞΕΝΟΓΛΩΣΣΗ ΤΑΙΝΙΑ: Drive my car του Ρουγιουσούκε Χαμαγκούτσι

Η ιαπωνική συμμετοχή “Drive my car” έχει τις περισσότερες πιθανότητες να διακριθεί στην τόσο ενδιαφέρουσα κατηγορία των ξενόγλωσσων φιλμ…

ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΤΑΙΝΙΑ ΚΙΝΟΥΜΕΝΩΝ ΣΧΕΔΙΩΝ: Ενκάντο: Ενας κόσμος μαγικός των Μπάιρον Χαουαρντ και Τζάρεντ Μπους

Αν και το “animation” Ενκάντο έχει άξιους λόγου ανταγωνιστές, όπως τo Λούκα του Ενρίκο Καζαρόζα ή ακόμη και το φιλμ κινουμένων σχεδίων, «η Ράϊα και ο τελευταίος δράκος» (Κάρλος Λόπεζ  Εστράδα, Ντον Χολ), θα είναι εντέλει αυτό που θα κερδίσει, σύμφωνα με τα προγνωστικά, το πολυπόθητο αγαλματίδιο…

ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΠΡΩΤΟΤΥΠΟ ΣΕΝΑΡΙΟ: Μπέλφαστ του Κενέθ Μπράνα

«Ορμώμενος» από τις παιδικές του αναμνήσεις, τις οποίες  χειρίζεται με ιδιαίτερη «μαεστρία», ο Κένεθ Μπράνα, θα επιβραβευθεί πιθανόν για τον τρόπο με τον οποίο επιλέγει να προσεγγίσει τα τεκταινόμενα εκείνου του Αυγούστου του 1969, στο Μπέλφαστ της Βορείου Ιρλανδίας. Σημαντικός αντίπαλος στην εν λόγω κατηγορία και το φιλμ «Πίτσα Γλυκόριζα» του Πολ Τόμας Άντερσον, η πιο «ανοιχτή» σε ερμηνείες ταινία, η οποία καταλήγει εντέλει να είναι, αυτό που νομίζει ο θεατής ότι είναι! Το σημαντικότερο ίσως ντέρμπι θα διαδραματισθεί κατά την γνώμη μου, σε ετούτη την κατηγορία…

ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΔΙΑΣΚΕΥΑΣΜΕΝΟ ΣΕΝΑΡΙΟ: CODA: Σιάν Χέντερ -Στον ρυθμό της καρδιάς

Μια ματιά και μόνο στο τρέιλερ της ταινίας της Σιάν Χέντερ σε πείθει για την αρτιότητα της ιστορίας και είναι συνεπώς σίγουρο πως θα καταφέρει να βρεθεί στην κορυφή της συγκεκριμένης κατηγορίας…

ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΜΑΚΙΓΙΑΖ: Τα μάτια της Τάμι Φέι (Λίντα Ντάουντς, Τζάστιν Ράλεϊ, Στεφανί Ινγκράμ)

Η πιστές αποτυπώσεις των Τζέσικα Τσάστεϊν και Άντριου Γκάρφιλντ ως οι «τηλε-ευαγγελιστές» Τάμι Φέι Μέσνερ και Τζιμ Μπάκερ αντίστοιχα, πιθανόν να θέσουν εκτός κορυφής και το εξίσου πετυχημένο μακιγιάζ στο φιλμ του Ρίντλεϊ  Σκοτ , «Ο Οίκος Gucci»…

ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΟΠΤΙΚΑ ΕΦΕ: Ντιουν του Ντενί Βιλνέβ (Γκερντ Νέφζερ, Τρίσταν Μάιλς, Μπρίαν Κόννορ

ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΠΡΩΤΟΤΥΠΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΕΠΕΝΔΥΣΗ: Ντιουν του Ντενί Βιλνέβ (Χανς Ζίμμερ)

ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ: Ντιουν του Ντενί Βιλνέβ (Γκρείγκ Φρέιζερ)

ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΕΝΔΥΜΑΤΟΛΟΓΙΑ: Ντιουν του Ντενί Βιλνέβ (Ζάκλιν Γουέστ, Μπομπ Μόργκαν)

Τα οπτικά αλλά και ηχητικά εφέ, που έχουμε ξανασυναντήσει σε προγενέστερα αριστοτεχνήματα του σκηνοθέτη Ντενί Βιλνέβ  (Blade Runner 2049), μας κάνουν αναπόφευκτα  για μια ακόμη υπερπαραγωγή που αναμένεται να σαρώσει τα βραβεία σ’ όλες τις  άνωθεν κατηγορίες…

Ακολουθήστε το tetragwno.gr στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης facebook, twitter και instragram για να ενημερώνεστε άμεσα για όλες τις πολιτιστικές ειδήσεις.