Κριτική: «Ασθενοφόρο» («Ambulance») / Ατελείωτα λεπτά καταδίωξης που σώζονται απ΄το μοντάζ

Με την επιβίωση της συζύγου του να κρίνεται στο νήμα, ένας παρασημοφορημένος βετεράνος, ο Γουίλ, απελπισμένος να βρει χρήματα ώστε να καλύψει το κόστος της ιατρικής περίθαλψης της γυναίκας του, ζητά βοήθεια από το ένα πρόσωπο που ξέρει ότι δεν θα έπρεπε, τον θετό του αδερφό, Ντάνι. Πρόκειται για έναν χαρισματικό εγκληματία, που θα του κάνει προσφορά για την μεγαλύτερη ληστεία τραπεζών στην ιστορία του Λος Άντζελες, με λεία 32 εκατομμύρια δολάρια. Ο Γουίλ δεν μπορεί να αρνηθεί την προσφορά…

Όταν η απόδραση όμως από την τράπεζα πηγαίνει εντυπωσιακά στραβά, τα απελπισμένα ετεροθαλή αδέλφια κλέβουν ένα ασθενοφόρο, στο οποίο επιβαίνει ένας τραυματισμένος αστυνομικός, που είναι ετοιμοθάνατος και μια νοσοκόμα. Σε μια καταδίωξη υψηλής ταχύτητας που δεν σταματά ποτέ, ο Γουίλ και ο Ντάνι πρέπει να αποφύγουν τις αστυνομικές δυνάμεις, να κρατήσουν τους ομήρους ζωντανούς και με κάποιο τρόπο να προσπαθήσουν να μην σκοτώσουν ο ένας τον άλλον στην πιο παρανοϊκή απόδραση, που έχει συμβεί ποτέ στο Λος Άντζελες…

Βασισμένη στο στόρι (“story”) του ομώνυμου δανέζικου φιλμ του Λάουριτς Μουνκ-Πέτερσεν (“Laurits Munch-Petersen”/ “Ambulancen”), η νέα δουλειά του σκηνοθέτη των «Τρανσφόρμερς» (“Transformers”) Μάικλ Μπέι (“Michael Bay”), Ασθενοφόρο (“Ambulance”), διέθετε όλα τα εχέγγυα, προκειμένου να καταστεί ως μια άξια λόγου ταινία δράσης. Δυστυχώς όμως στην πράξη η εκτέλεση της εν λόγω ιδέας, κατά ένα μέρος της πάντα, αποτυγχάνει…

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ατελείωτα επομένως λεπτά καταδίωξης ενός ασθενοφόρου, που ευτυχώς «σώζονται» από το μοντάζ και την γρήγορη εναλλαγή των πλάνων, καταλαμβάνουν τον περισσότερο χώρο, επί του κινηματογραφικού μας «πεδίου». 

Πλαισιωμένες επίσης σκηνές από ανούσιους (έως και κάποιες φορές ενοχλητικούς) διαλόγους και μ’ έναν μεν παρόντα «Τζέικ Τζίλενχαλ» (“Jake Gyllenhaal”) πιο υπερβολικό δε από ποτέ, στην ερμηνεία του, μας κάνουν να αναρωτιόμαστε, γιατί άραγε να καταπιαστούμε με την θέαση της συγκεκριμένης ταινίας…

Πολλοί θα σπεύσουν βέβαια εδώ να υπερασπιστούν την προκείμενη κινηματογραφική του απόπειρα, ισχυριζόμενοι πως ο Μάικλ Μπέι, έχει σκηνοθετήσει και χειρότερες ταινίες… 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Για όποιον όμως έχει στο πίσω μέρος του μυαλού του (εκτός από τα Τρανσφόρμερς) τις συναρπαστικές σκηνές δράσης του φιλμ του, «Κακά παιδιά» (1995), έχει επίγνωση κιόλας και της κινηματογραφικής οπτικής, την οποία ο Μπέι επιδιώκει εδώ και χρόνια να προσφέρει «απλόχερα» στον θεατή του και αυτή δεν είναι φυσικά άλλη, από την ατελείωτη και δίχως όρια δράση. 

Υπό αυτήν συνεπώς την οπτική, που υποτίθεται πως χειραγωγεί την απόλαυση, όλα τα υπόλοιπα φαντάζουν λοιπόν (εν μέρει) μάταια…

Αξιολόγηση
Σκηνοθεσία: 5
Σενάριο: 4
Ερμηνείες:4,5
Παραγωγή: 7
Σύνολο: 5,125 / 2,6*

Σκηνοθεσία Μάικλ Μπέι
Παραγωγοί Μάικλ Μπέι, Μπράντλεϊ Τ. Φίσερ, Τζέιμς Βάντερμπιλτ, Ουίλιαμ Σέρακ, Ίαν Μπράις
Σενάριο Κρις Φέντακ, βασισμένο στην ιστορία και το σενάριο για την Δανέζικη ταινία τους 2005 Ambulancen των Laurits Munch- Petersen και Lars Andreas Pedersen
Πρωταγωνιστούν Τζέικ Τζίλενχαλ, Γιαχία Αμπντούλ – Ματίν Β’, Έιζα Γκονζάλες
Διάρκεια: 136’

  • Από 17 Μαρτίου 2022 στους κινηματογράφους, από την Tulip

Ακολουθήστε το tetragwno.gr στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης facebook, twitter και instragram για να ενημερώνεστε άμεσα για όλες τις πολιτιστικές ειδήσεις.