Κριτική: «Η τελευταία νύχτα με τις μάσκες» του Ντειβιντ Γκορντον Γκριν

Ο Ντειβιντ Γκορντον Γκριν αποπειράται να σπάσει τον αεναο φαύλο κύκλο βίας και αίματος...

Χάντονφιλντ, Ιλλινοϊς 2022: Αφού επέτρεψε στο φάντασμα του Μάικλ να καθορίζει τη ζωή της  για τόσες δεκαετίες,  η Λόρι  Στρόουντ ζει πλέον με την εγγονή της Άλισον, χτίζοντας ένα ασφαλές, σταθερό, αγαπημένο σπίτι για τον εαυτό της και την 21χρονη εγγονή της και ολοκληρώνοντας παράλληλα την συγγραφή των απομνημονευμάτων της. Ο Μάικλ Μάιερς δεν έχει εμφανιστεί έκτοτε… 

Η Άλισον, που είναι πλέον νοσοκόμα, αναπτύσσει μια ρομαντική σχέση με τον εσωστρεφή Κόρεϊ, ο οποίος θα κατηγορηθεί για τη δολοφονία ενός αγοριού, που πρόσεχε τη νύχτα του Χαλοουίν, το 2019. Ο θάνατος του αγοριού συνέβη κάτω από ανεξήγητες συνθήκες και ο Κόρεϊ αθωώθηκε αλλά η μικρή πόλη τον αντιμετωπίζει πλέον σαν παρία. 

Όταν η Λόρι, χρόνια μετά την αθώωση του Κόρεϊ, βλέπει τον νεαρό να εκφοβίζεται από κάποιους ντόπιους εφήβους, έρχεται να τον υπερασπιστεί, ενθαρρύνοντας εν συνεχεία την σχέση της Άλισον και του Κόρεϊ. Όσο όμως το ειδύλλιό τους εξελίσσεται, η Λόρι αρχίζει να αισθάνεται άβολα, καθώς η Άλισον αρχίζει να απομακρύνεται από κοντά της και ταυτόχρονα η προσωπικότητα του Κόρεϊ φαίνεται να αλλάζει. 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αυτό το γεγονός θα πυροδοτήσει έναν νέο καταιγισμό φόνων και μια ατμόσφαιρα τρόμου, που θα αναγκάσει τη Λόρι να αντιμετωπίσει ξανά το «κακό», το οποίο δεν κατάφερε ποτέ πραγματικά να σταματήσει…

Με μια πρώτη αξιόλογη και μια δεύτερη, όχι τόσο πετυχημένη, απόπειρα του σκηνοθέτη Ντέιβιντ  Γκόρντον  Γκριν (“David Gordon Green “) να επανασυστήσει τους  χαρακτήρες του Χαλοουίν (“Halloween”), της καλύτερης ίσως ταινίας τρόμου όλων των εποχών, ο μύθος του κατά συρροή δολοφόνου, Μάικλ Μάγιερς, αναβιώνει στην κινηματογραφική οθόνη ήδη από το 2018…

Το φιλμ του, η «Τελευταία νύχτα με τις μάσκες» (“Halloween Ends”) συνιστά επομένως το τρίτο κατά σειρά σκηνοθετικό εγχείρημα της σύγχρονης τριλογίας του εν λόγω σκηνοθέτη , που όπως και το ίδιο διατείνεται, κλείνει με τον επίλογο πια όλων αυτών των αποτρόπαιων πράξεων, που διαπράττει ο αιμοδιψής μπαμπούλας, κάθε νύχτα της  31ης Οκτωβρίου…

Συνεπώς και με το δικαίωμα, που έχει ο εκάστοτε δημιουργός μιας ταινίας, να διαιωνίζει αυτόν τον αέναο φαύλο κύκλο βίας και αίματος, την ιδέα του οποίου ξεκίνησε κάποτε ο Τζον Κάρπεντερ(“John Carpenter”) εκτελώντας την μάλιστα άρτια σκηνοθετικά, διαθέτει κανείς ένα φιλμ, όπου ο Γκόρντον Γκριν κυριολεκτικά προσπαθεί, με νύχια και με δόντια, να αιτιολογήσει την ύπαρξη του! Και εν μέρει το κατορθώνει…

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ξεκινώντας, μέσω της υπέροχα χαοτικής του σκηνοθεσίας, ο Γκριν επιθυμεί κατά μία έννοια να σπάσει τον (φαύλο) κύκλο, εισάγοντας στην πλοκή του έργου του καινούργιους  χαρακτήρες , καθοριστικούς κιόλας για την εξέλιξη του. Κάτι τέτοιο δίνει φυσικά στην τριλογία του μια φρέσκια πνοή, δημιουργώντας τις ανάλογες  προσδοκίες για κάτι πέραν του αναμενόμενου

Την κυρίαρχη αυτή τάση του βέβαια να καταστεί εντέλει, ως και εναλλακτικό, το τέλος της συγκεκριμένης τριλογίας, έρχεται δυστυχώς να αναχαιτίσει η προχειροδουλειά των λοιπών συντελεστών του φιλμ (στο σενάριο για παράδειγμα οι συντελεστές προφανώς παραλείπουν να εμπλουτίσουν την υπόθεση της ταινίας, με πιο ευφάνταστους διαλόγους)

Είναι όμως και αυτή η τάση ταυτόχρονα, των εκάστοτε συντελεστών των κλασικών σλάσερ φιλμ (“slasher film”) να επικεντρώνονται στον εντυπωσιασμό, που προκαλούν οι αιματηροί φόνοι τους οποίους πραγματεύονται και όχι να φωτίζουν τα βαθύτερα αίτια, που τους προκαλούν…. 

Τοιουτοτρόπως, όσο και αν ο δημιουργός παλεύει στο τελικό αυτό μεταμοντέρνο ριμεϊκ του (“remake”), να τοποθετήσει την πλοκή της ταινίας του σε μια ολοκαίνουργια βάση, πλαισιωμένη με τους επίκαιρους προβληματισμούς της σύγχρονης πια εποχής, (για το κακό δηλαδή όχι ως κάτι έξω από μας αλλά για το κακό μέσα μας, το κακό που μεταδίδεται) δεν βρίσκει σύμμαχο στην λεπτοδουλειά του το τόσο αιματοβαμμένο (όσο και αφηρημένο) επιτελείο του…

Βαθμολογία: 2,5/5*
Σκηνοθεσία Ντέιβιντ Γκόρντον Γκριν
Σενάριο Πολ Μπραντ Λόγκαν, Κρις Μπερνιέρ, Ντέιβιντ Γκόρντον Γκριν, Ντάνι Μακ Μπράιντ
Παραγωγοί Μαλέκ Ακάντ, Μπιλ Μπλοκ, Τζέισον Μπλουμ
Πρωταγωνιστούν Τζέιμι Λι Κέρτις, Άντι Μάτιτσακ, Τζέιμς Τζουντ Κόρτνι, Ρόχαν Κάμπελ, Γουίλ Πάτον, Κάιλ Ρίτσαρντς
Διάρκεια 111’

  • Στις 13 Οκτωβρίου έρχεται στους κινηματογράφους από την Tulip

Ακολουθήστε το tetragwno.gr στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης facebook, twitter και instragram για να ενημερώνεστε άμεσα για όλες τις πολιτιστικές ειδήσεις.