1ο Φεστιβάλ λατρευτικής μουσικής: Ποιες εκδηλώσεις θα παρακολουθήσουμε τη Μεγάλη Τρίτη (19/04)

Ποιες εκδηλώσεις εντάσσονται την Μεγάλη Τρίτη, 19 Απριλίου 2022, στο 1ο Φεστιβάλ λατρευτικής μουσικής που διοργανώνεται από τον Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού και την Εθνική Λυρική Σκηνή. 

Ακένωτος κρήνη
Μουσική Αποστόλης Κουτσογιάννης 
Oros Ensemble
Μουσείο Ελληνικών Λαϊκών Μουσικών Οργάνων «Φοίβος Ανωγειανάκης» – Κέντρο Εθνομουσικολογίας [Χωρητικότητα έως 160 άτομα]
Μ. Τρίτη 19 Απριλίου 2022
Στις 17.00, 18.00 και 19.00 (Διάρκεια: περ. 30΄)

Σε μια εποχή όπου η μουσική πράξη ως συμμετοχική τελετουργία συσχετίστηκε με τη διασπορά μεταδοτικής νόσου, το ζήτημα της (χαμένης) θεραπευτικής ιδιότητας της μουσικής αναδεικνύεται πιο επίκαιρο από ποτέ. Στο πλαίσιο αυτό, το Oros Ensemble παρουσιάζει ένα πρόγραμμα εμπνευσμένο από το κατανυκτικό πνεύμα της Μεγάλης Εβδομάδας με νέα έργα στα οποία η μουσική συνομιλεί με την παράδοση των ιδιόμελων τροπαρίων της Ορθόδοξης Εκκλησίας, αλλά και με τη φιλοσοφική έννοια της Viriditas της Δύσης (στα λατινικά Viriditas σημαίνει ζωντάνια, πλούσια βλάστηση). 

Πιο συγκεκριμένα, η καθαρτήρια δύναμη του νερού, που στα ιδιόμελα της Ακολουθίας της Λιτής ταυτίζεται με τη μητρική αγάπη ως «Ακένωτος κρήνη», συντρέχει το έργο Αρχείο ενστίκτων του Αποστόλη Κουτσογιάννη. Την ίδια στιγμή, στο έργο healingθεραπεύειν»), που παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα, η έννοια της Viriditas, η οποία συνδέεται με τη φιλοσοφική παράδοση της Χίλντεγκαρντ φον Μπίνγκεν, Αγίας των δυτικών Εκκλησιών, ταυτίζεται με τη γονιμότητα της φύσης και τη ζωή. 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μέσα από τα έργα αυτά και υπό το πρίσμα της κυριαρχίας της ζωής επί του θανάτου, το Oros Ensemble επιχειρεί να προσεγγίσει τη διαρκή κάθαρση της Μεγάλης Εβδομάδας. Θα ακουστούν τα μέρη Ιδιόμελο, Lacrime, Προς Β. από το έργο Αρχείο ενστίκτων καθώς και το έργο healingθεραπεύειν»). 

Το Oros Ensemble δημιουργήθηκε τον Ιανουάριο του 2020 από μια ομάδα νέων μουσικών και με τη συνδρομή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής και την υποστήριξη της ομάδας Vamvakou Revival, στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας αναβίωσης της Βαμβακούς στην Πελοπόννησο, που υλοποιείται με την ηθική και οικονομική υποστήριξη του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ). 

Αφιέρωμα στον Παλεστρίνα
Sibílima Ensemble
Μουσείο Ιστορίας Πανεπιστημίου Αθηνών [Χωρητικότητα έως 50 άτομα]
Μ. Τρίτη 19 Απριλίου 2022
Στις 17.00, 18.00 και 19.00 (Διάρκεια: περ. 20΄)

Το μουσικό σύνολο Sibílima παρουσιάζει έργα λατρευτικού περιεχομένου του αναγεννησιακού Ιταλού συνθέτη Τζοβάννι Πιερλουίτζι ντα Παλεστρίνα (1525-1594), ενός από τους κυριότερους εκπροσώπους της πολυφωνίας και διαμορφωτές της δυτικής εκκλησιαστικής μουσικής. 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι Sibílima δημιουργήθηκαν το 2020 στην Αθήνα. Αντλούν υλικό από την παλαιά έως τη σύγχρονη εποχή, καθώς επίσης ηχοχρώματα και τεχνοτροπίες από παραδοσιακές και λόγιες μουσικές του κόσμου. Η πρόκληση για την ομάδα είναι η οργανική σύνδεση αυτών των διαφορετικών μεταξύ τους στοιχείων. Οι Στέλιος Παπαναστάσης (βιόλα), Γιώργος Ταμιωλάκης (τσέλο) και Λευτέρης Ανδριώτης (κρητική λύρα) αποτελούν τα τρία εκ των πέντε ιδρυτικών μελών της ομάδας, το όνομα της οποίας παραπέμπει στο ρεπερτόριό της: ένα μωσαϊκό από στοιχεία που συχνά έχουν διαφορετικές έως και αταίριαστες μεταξύ τους υφές. 

Σε αυτή τη συναυλία συμπράττουν με τρεις σπουδαίους μουσικούς, τον Κωνσταντίνο Σηφάκη (κοντραμπάσο), τον Χρήστο Τσόγια-Ραζάκωφ (όμποε) και τον Ηλία Σκορδίλη (κλαρινέτο), παρουσιάζοντας συνθέσεις του Παλεστρίνα από τον αφιερωμένο στον Πάπα Γρηγόριο ΙΓ΄ κύκλο Άσμα Ασμάτων [Canticum Canticorum] (Adiuro vos filiae Jerusalem, Caput eius aurum optimum, Dilectus meus descendit, Descendi in hortum nucum), αλλά και το Canite tuba από το Δεύτερο βιβλίο των μοτέτων του. 

Continuum
Mάνια Παπαδημητρίου ηθοποιός
Βασίλης Παπαβασιλείου κοντραμπάσο
Μουσείο Παύλου και Αλεξάνδρας Κανελλοπούλου [Χωρητικότητα έως 30 άτομα]
Μ. Τρίτη 19 Απριλίου 2022
Στις 17.00, 18.00 και 19.00 (Διάρκεια: περ. 30΄)

Η διακεκριμένη ηθοποιός Μάνια Παπαδημητρίου και ο δεξιοτέχνης κοντραμπασίστας, Α΄ Κορυφαίος της Ορχήστρας της ΕΛΣ Βασίλης Παπαβασιλείου επιχειρούν τη βαθιά συγχρονική ανάγνωση κειμένων των Φιόντορ Ντοστογιέφσκι, Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη και Εμμανουήλ Ροΐδη. 

Συγκεκριμένα, ο διάλογος της Σόνιας με τον Ρασκόλνικοφ από το έργο Έγκλημα και τιμωρία του Ντοστογιέφσκι συναντιέται με αποσπάσματα για την εκκλησιαστική μουσική και τον λογαοιδικό τρόπο ανάγνωσης των Ευαγγελίων, καθώς και το χρονογράφημα Ο Επιτάφιος και η Ανάστασις εις τα χωρία του Παπαδιαμάντη. Επιλέγονται δε ως αυθεντικά στοιχεία ενός ευρύτερου τελετουργικού της Μεγάλης Εβδομάδας. 

Η φωνή και η κίνηση της ηθοποιού εμπλέκονται σε ένα διαλεκτικό συνεχές (Continuum) με τη δράση του κοντραμπασίστα και τα χρώματα ενός ηλεκτρονικού ηχοτοπίου. Τα καθηλωτικά κείμενα και η εξερεύνηση των ορίων της ανθρώπινης φωνής και του κοντραμπάσου ορίζουν με τη σειρά τους ένα νέο Continuum, ανάμεσα στο Θείο Πάθος και την ανθρώπινη τρωτότητα.

Θα ακουστούν αποσπάσματα έργων για σόλο κοντραμπάσο των Γκιαιργκ Λίγκετι, Τέππο Χάουτα-άχο και Φρανσουά Ραμπάτ.

Ιερές μουσικές των σούφι δερβίσηδων της Πόλης
Φετιχιέ Τζαμί (Ρωμαϊκή Αγορά) [Χωρητικότητα έως 50 άτομα]
Μ. Τρίτη 19 Απριλίου 2022
Στις 17.00, 18.00 και 19.00 (Διάρκεια: περ. 30΄)

Οι Μεβλεβί –γνωστοί και ως περιστρεφόμενοι δερβίσηδες– αποτελούν το κυρίαρχο τάγμα στο πλαίσιο του σουνίτικου μυστικιστικού Ισλάμ. Η παρουσία τους στον πνευματικό βίο, την πολιτισμική έκφραση και τη μουσική δημιουργία και πράξη στην Οθωμανική Κωνσταντινούπολη του 19ου αιώνα υπήρξε καθοριστική. Πέρα όμως από τη χρήση της μουσικής, σημαντικό στοιχείο της τελετουργίας των σούφι δερβίσηδων αποτελεί και ο χορός (στροβιλισμός), πρακτική με ιδιαίτερο πνευματικό και συμβολικό περιεχόμενο, η οποία αποσκοπεί στη μυστικιστική έκσταση και ένωση με το Θείο.

Στη συναυλία θα παρουσιαστούν οργανικές και φωνητικές συνθέσεις από τον πλούσιο μουσικό πολιτισμό του μυστικιστικού τάγματος των Mεβλεβί δερβίσηδων της Πόλης. Πιο συγκεκριμένα, θα αποδοθούν οργανικά (peşrev) αλλά και φωνητικά (selam) μέρη από τη μυστικιστική τελετουργία ayin, καθώς επίσης οργανικοί (taksim) και φωνητικοί (kâside) αυτοσχεδιασμοί, κυρίαρχοι στο πλαίσιο της συγκεκριμένης λατρευτικής ιεροτελεστίας.

Επιπλέον, θα ακουστούν ιλαχί (ilâhi), ύμνοι εξαιρετικά δημοφιλείς όχι μόνο στις τάξεις των Μεβλεβί, αλλά γενικότερα στο ισλαμικό μουσικό περιβάλλον της Πόλης.

Συμμετέχουν οι μουσικοί Ταξιάρχης Γεωργούλης (ούτι), Νίκος Ανδρίκος (φωνή), Νίκος Παραουλάκης (νέυ), Τάσος Πούλιος (κανονάκι).

Έργα λατρευτικής μουσικής σε πιάνο – Μέρος Α΄
Φιλολογικός Σύλλογος Παρνασσός [Χωρητικότητα έως 450 άτομα]
Μ. Τρίτη 19 και Μ. Τετάρτη 20 Απριλίου 2022
Στις 18.00 (Διάρκεια: περ. 110΄)

Στον ιστορικό και επιβλητικό χώρο της αίθουσας του Φιλολογικού Συλλόγου Παρνασσός, το Φεστιβάλ Πιάνου της Εναλλακτικής Σκηνής της Εθνικής Λυρικής Σκηνής συμβάλλει στο κατανυκτικό κλίμα της Μεγάλης Εβδομάδας με δύο συναυλίες που περιλαμβάνουν έργα λατρευτικής μουσικής. 

Το πρόγραμμα περιδιαβαίνει συνθετικές ανησυχίες με επίκεντρο το Θείο, από την Αναγέννηση έως σήμερα, όπως αποτυπώθηκαν για τον πιανιστικό ήχο σε μεταγραφές ή πρωτότυπα έργα. Συναισθήματα μετάνοιας, ευλάβειας, λύτρωσης, εξιλέωσης αναμοχλεύονται μέσα από τον πλούσιο και πολυδιάστατο ήχο σημαντικών πιανιστών.

Θα ακουστούν έργα των: Γιόζεφ Χάυντν, Βόλφγκανγκ Αμαντέους Μότσαρτ, Μωρίς Ραβέλ, Ολιβιέ Μεσσιάν, Φραντς Λιστ, Γιόχαν Σεμπάστιαν Μπαχ / Φερρούτσο Μπουζόνι, Αλεξάντρ Σκριάμπιν.

Συμμετέχουν οι σολίστ: Νίκος Λαάρης, Στέφανος Νάσος, Χαράλαμπος Αγγελόπουλος, Απόστολος Παληός.

Λατρευτικές μουσικές του κόσμου 
Διαπολιτισμική Ορχήστρα ΕΛΣ
Υπεύθυνος ορχήστρας: Χάρης Λαμπράκης
Μουσείο Ακρόπολης (προαύλιος χώρος) [Χωρητικότητα έως 1.000 άτομα]
Μ. Τρίτη 19 Απριλίου 2022
Στις 18.00 και στις 20.00 (Διάρκεια: περ. 30΄)

Η Διαπολιτισμική Ορχήστρα ξεκίνησε το ιδιαίτερο ταξίδι της στον κόσμο της μουσικής τον Οκτώβριο του 2019. Με κυρίαρχη ιδέα ότι η μουσική μπορεί να αποτελέσει κοινό τόπο ως πυρήνας ισότιμης συνάντησης και αλληλεπίδρασης, ως πλατφόρμα επικοινωνίας διαφορετικών αντιλήψεων και πολιτισμών, προτείνει τον σεβασμό και την αποδοχή του άλλου, τη σύμπραξη που προκύπτει ως ανάγκη βαθύτερης επικοινωνίας, αλλά και τη νέα μουσική δημιουργία που είναι όμως απαλλαγμένη από στερεότυπα, δογματισμούς και αγκυλώσεις. Αυτή τη στιγμή η Διαπολιτισμική Ορχήστρα αριθμεί περισσότερα από είκοσι μέλη, μόνιμους ή προσωρινούς κατοίκους της Αθήνας, επαγγελματίες και ερασιτέχνες, από την Ελλάδα, την Τουρκία, τη Συρία, την Κύπρο, τη Γαλλία και την Πορτογαλία, ενώ μέχρι σήμερα έχει πραγματοποιήσει συναυλίες σε Εναλλακτική Σκηνή ΕΛΣ, Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο, Δημοτικό Θέατρο Πειραιά κ.α.

Στη συναυλία αυτή η Διαπολιτισμική Ορχήστρα της Εθνικής Λυρικής Σκηνής παρουσιάζει ένα πρόγραμμα εμπνευσμένο από τις λατρευτικές μουσικές της Κύπρου, της Πορτογαλίας και των σκανδιναβικών χωρών, από τη σούφικη μουσική παράδοση της Ανατολής, τους θρήνους της Παναγίας του ευρωπαϊκού Μεσαίωνα, αλλά και τα Απαλάχια Όρη. 

Σημύδες
Μουσική Γιάννης Μαραμαθάς
Ανάθεση της Εθνικής Λυρικής Σκηνής
Λουτρό των Αέρηδων [Χωρητικότητα έως 50 άτομα]
Μ. Τρίτη 19 και Μ. Τετάρτη 20 Απριλίου 2022
Στις 19.00, 20.00 και 21.00 (Διάρκεια: περ. 30΄)

Οι Σημύδες είναι μια παράσταση ηχητικής τέχνης, τελετουργικού χαρακτήρα. Δύο χειροποίητα singing bowls αποτελούν τους βασικούς ηχητικούς πυλώνες του έργου. Μέσω της χρήσης αυτοσχέδιων μουσικών αντικειμένων, το πλούσιο συχνοτικό τους υλικό έρχεται στο φως, αποσυντίθεται, αναδιοργανώνεται, αναμορφώνεται οδηγώντας σε διάφορες ηχοχρωματικές διαδρομές. Στο κέντρο των δύο δράσεων τοποθετείται η φωνή σε ένα ηχητικό γίγνεσθαι ελεύθερο να βιωθεί από οποιοδήποτε σημείο του χώρου. Ο Γιάννης Μαραμαθάς είναι συνθέτης και ερμηνευτής σύγχρονης κλασικής μουσικής και ηχητικής τέχνης, έχει μεταξύ άλλων ασχοληθεί με παραστάσεις χορού και video art. 

Ερμηνεύει ο Γιάννης Μαραμαθάς, καθώς και οι Δάφνη Μέγγου, Νίκος Λιάσκος και Ανθή Δαμβουνέλη. Συμμετέχει επίσης η Σαβίνα Γιαννάτου.

Threnodiæ Germanicæ 
Cantores Sancti Pauli — The Clerkes Extraordinarie
Μουσική διεύθυνση Ιάσων Μαρμαράς
Ιερός Καθολικός Καθεδρικός Ναός Αγίου Διονυσίου του Αρεοπαγίτη[Χωρητικότητα έως 400 άτομα]
Μ. Τρίτη 19 Απριλίου 2022
Στις 19.30 (Διάρκεια: περ. 30΄)

Από τη Γερμανία του 17ου αιώνα, αμείλικτα χτυπημένη από πολέμους και ασθένειες, σώζεται πληθώρα τυπωμένων επικηδείων λόγων. Οι λόγοι αυτοί, που εκφωνούνταν από τον πάστορα πάνω από το ανοικτό φέρετρο ως εκπορευόμενοι από τον νεκρό, όφειλαν, ακολουθώντας τη λουθηρανική γραμμή, να έχουν στραμμένη τη ματιά τους στην αιώνια ζωή.

Η παρηγοριά των ζωντανών όμως, όπως παραδέχεται και η λουθηρανική θεολογία της εποχής, δεν μπορεί να επιτευχθεί μόνο με τη διακήρυξη του χαρμόσυνου μηνύματος του Παραδείσου. Στη μουσική που συνοδεύει πολλούς από τους λόγους αυτούς για τους διαφόρους επιφανείς άνδρες και γυναίκες της εποχής, συχνά τονίζεται το στοιχείο της θλίψης και του θρήνου, και υπερισχύει η απαξίωση των επίγειων αγαθών σε σχέση με την προσμονή τής μετά θάνατον ζωής. Έτσι οι συνθέτες του γερμανικού μπαρόκ δράττονται της ευκαιρίας να χρησιμοποιήσουν τα εκφραστικά μέσα της λεγόμενης seconda pratica, άρτι αφιχθείσας από την Ιταλία, για να εκφράσουν τον αμέτρητο πόνο που φέρνει ο θάνατος αγαπημένων προσώπων.

Στη συναυλία Threnodiæ Germanicæ θα παρουσιαστεί μια σύντομη ανθολογία τέτοιων γερμανικών θρηνωδιών, σε διαφορετικά ύφη, από όλο τον γερμανόφωνο χώρο. Από τις φωνές θα ακουστούν οι ήχοι της ιδιαίτερης, γλυκιάς προφοράς των γερμανικών, που μαρτυρεί περί το 1650 ο Κριστόφ Μπέρνχαρντ στη διατριβή του για το τραγούδι «Von der Singekunst oder Manier». Τους οκτώ τραγουδιστές της διπλής τετράφωνης χορωδίας θα συνοδεύσουν δύο τετράφωνες «χορωδίες» εγχόρδων και χάλκινων πνευστών κατά την πρακτική της εποχής, με το κορνέτο και τις βιόλες ντα γκάμπα που τόσο εκφραστικά μιμούνται και δένουν με την ανθρώπινη φωνή. 

Συμμετέχουν οι Cantores Sancti Pauli και οι The Clerkes Extraordinarie. Τραγούδι, τσέμπαλο, μουσική διεύθυνση Ιάσων Μαρμαράς.

Έργα λατρευτικής μουσικής σε πιάνο – Μέρος Β΄ 
Φιλολογικός Σύλλογος Παρνασσός [Χωρητικότητα έως 450 άτομα]
Μ. Τρίτη 19 και Μ. Τετάρτη 20 Απριλίου 2022
Στις 20.00 (Διάρκεια: περ. 90΄) 

Στον ιστορικό και επιβλητικό χώρο της αίθουσας του Φιλολογικού Συλλόγου Παρνασσός, το Φεστιβάλ Πιάνου της Εναλλακτικής Σκηνής της Εθνικής Λυρικής Σκηνής συμβάλλει στο κατανυκτικό κλίμα της Μεγάλης Εβδομάδας με δύο συναυλίες που περιλαμβάνουν έργα λατρευτικής μουσικής. 

Το πρόγραμμα περιδιαβαίνει συνθετικές ανησυχίες με επίκεντρο το Θείο, από την Αναγέννηση έως σήμερα, όπως αποτυπώθηκαν για τον πιανιστικό ήχο σε μεταγραφές ή πρωτότυπα έργα. Συναισθήματα μετάνοιας, ευλάβειας, λύτρωσης, εξιλέωσης αναμοχλεύονται μέσα από τον πλούσιο και πολυδιάστατο ήχο σημαντικών πιανιστών. 

Θα ακουστούν έργα των: Γιόχαν Σεμπάστιαν Μπαχ, Λούντβιχ βαν Μπετόβεν, Σεζάρ Φρανκ / Χάρολντ Μπάουερ, Γκιαιργκ Κούρταγκ.

Σολίστ: Piano for two (Μπεάτα Πίντσετιτς – Χρήστος Σακελλαρίδης), Μελίνα Τσινάβου, Αριστοτέλης Παπαδημητρίου

Επτά λατρευτικά τραγούδια
chórεs – Μαρίνα Σάττι
Μουσική διεύθυνση, διδασκαλία: Χριστίνα Πουπάλου 
Πεζόδρομος Διονυσίου Αρεοπαγίτου (Αγία Σοφία) 
Μ. Τρίτη 19 Απριλίου 2022
Στις 21.00 (Διάρκεια: περ. 25΄)

Το γυναικείο φωνητικό σύνολο chórεs αποτελεί ένα φυτώριο καλλιτεχνών που δημιουργήθηκε το 2017, ως απόρροια μιας σειράς καλλιτεχνικών εκδηλώσεων της Μαρίνας Σάττι με σκοπό την ανάδειξη του διεθνούς παραδοσιακού ρεπερτορίου, με στόχο να συνδυάσει την εκπαίδευση στη μουσική, τον χορό και την υποκριτική με την παράσταση (performance) και την καλλιτεχνική έκφραση. Οι chórεs πλέον αριθμούν περισσότερες από 150 γυναίκες ηλικίας 13 έως 55 ετών, συνεργάζονται με διδάσκοντες από διαφορετικούς καλλιτεχνικούς χώρους και σκοπός είναι το σύνολο να εξελιχθεί σε μια ισχυρή κοινότητα αλληλοϋποστήριξης, που να ευνοεί την ανάπτυξη καλλιτεχνών με ευρύτητα και κοινωνική αντίληψη.

Το πολυσυλλεκτικό ρεπερτόριό τους περιλαμβάνει παραδοσιακά ελληνικά τραγούδια, τραγούδια των Βαλκανίων και της Ανατολικής Μεσογείου, ενώ έχουν τραγουδήσει συνθέσεις των Κωνσταντινίδη, Σαμαρά, Τσαλαχούρη, Μπαλτά κ.ά. Οι chórεs συνεργάζονται τακτικά με την Εθνική Λυρική Σκηνή, ενώ μέλη της έχουν λάβει μέρος στις παραστάσεις Μήδεια του Νίκου Κυπουργού, Σατανερί του Θεόφραστου Σακελλαρίδη, Το τραγούδι της κυρa-Δομνίτσας, Επιτάφιος του Μίκη Θεοδωράκη, στο φεστιβάλ Έξοδος: Άνοιξη κ.ά. Στο πλαίσιο του θεσμού «Όλη η Ελλάδα ένας Πολιτισμός» (ΥΠΠΟΑ) το σύνολο έκανε την πρώτη του περιοδεία στην Ελλάδα (2020), ενώ παρουσίασε τη μουσική παράσταση ΕΞΙ σε μουσική Μάρθας Μαυροειδή (2021).

Στη συναυλία αυτή θα ερμηνεύσουν επώνυμες και ανώνυμες συνθέσεις λατρευτικού περιεχομένου από διαφορετικά μέρη του κόσμου (γκόσπελ, spiritual, σουαχίλι κ.ά.). 

Μουσική Στρατού Ξηράς 
Διοικητής Τχης (ΜΣ) Διονύσιος Μεντές 
Αρχιμουσικός Τχης (ΜΣ) Ιωάννης Μανιάτης 
Αφετηρία: Διονυσίου Αρεοπαγίτου (Αγία Σοφία) 
Στάση: Είσοδος Ακρόπολης
Τερματισμός: Μουσείο Παύλου και Αλεξάνδρας Κανελλοπούλου
Μ. Τρίτη 19 Απριλίου 2022
Στις 21.45

Το βράδυ της Μεγάλης Τρίτης, η Μουσική Στρατού Ξηράς (ΣΜΣ/ΑΣΔΥΣ «ΘΗΣΕΑΣ») θα ξεκινήσει από τη Διονυσίου Αρεοπαγίτου (Αγία Σοφία) και, με μια στάση στην είσοδο της Ακρόπολης, θα τερματίσει στο Μουσείο Παύλου και Αλεξάνδρας Κανελλοπούλου. Θα ερμηνεύσει το Πένθιμο εμβατήριο (Pathetic) του Λούντβιχ βαν Μπετόβεν, το εμβατήριο Πάθος (Ντολόρε, άγνωστου συνθέτη), το εγκώμιο του Επιταφίου «Αι γενεαί πάσαι», αλλά και τον ύμνο «Ίνα τι εφρύαξαν» από τον Β΄ Ψαλμό του Δαβίδ, σύνθεση του Ιωάννη Πλανήτερου [ενοργ. Ανθστής (ΜΣ) Σπυρίδων Περατινός]. 

Η ιστορία της Στρατιωτικής Μουσικής Φρουράς Αθηνών ξεκινά σχεδόν ταυτόχρονα με την ιστορία του μετεπαναστατικού Τακτικού Ελληνικού Στρατού. Το 1824 συγκροτήθηκε στις τάξεις του νεοσύστατου «τακτικού» Στρατού, από τον φιλέλληνα Γάλλο Συνταγματάρχη και Βαρόνο Κάρολο Φαβιέρο (1782-1855), η πρώτη Στρατιωτική μπάντα στο Ναύπλιο, την τότε πρωτεύουσα της Ελλάδας. Το 1856 συνίσταται Ειδική Στρατιωτική Μουσική Φρουράς Αθηνών. Από το 1919 έως το 1922, έλαβε μέρος στην εκστρατεία της Μικράς Ασίας. Με τη λήξη της εκστρατείας στη Μικρά Ασία, αναδιοργανώνεται και πάλι στην Αθήνα με την ονομασία Μουσική Φρουράς Αθηνών. 

Το 1940, με την έναρξη του Ελληνοϊταλικού Πολέμου, ανασυγκροτείται και ακολουθεί το Στρατηγείο του Α΄ Σώματος Στρατού στην Αλβανία. Στην Αθήνα παραμένει Τμήμα Στρατιωτικής Μουσικής ενισχυμένο από εφέδρους μέχρι το 1941 και την είσοδο των γερμανικών δυνάμεων κατοχής στο ελλαδικό χώρο, οπότε και διαλύεται. Μετά τα παραπάνω πολλοί μουσικοί κατέφυγαν στη Μέση Ανατολή. Το 1945, με την ανασυγκρότηση όλων των Στρατιωτικών Μουσικών, η Μουσική των Αθηνών ονομάζεται Α΄ Στρατιωτική Μουσική, ενώ το 2011 παίρνει τη σημερινή της ονομασία, Στρατιωτική Μουσική ΑΣΔΥΣ «ΘΗΣΕΑΣ» (ΣΜΣ/ΑΣΔΥΣ «ΘΗΣΕΑΣ»). Η ΜΣ/ΑΣΔΥΣ «ΘΗΣΕΑΣ» από τη συγκρότησή της μέχρι σήμερα έχει λάβει μέρος σε πολλές εορταστικές εκδηλώσεις στην Ελλάδα και έχει συμμετάσχει σε διεθνή φεστιβάλ στρατιωτικών μουσικών στο εξωτερικό.

Ακολουθήστε το tetragwno.gr στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης facebook, twitter και instragram για να ενημερώνεστε άμεσα για όλες τις πολιτιστικές ειδήσεις.