Scratch Night στο Bob Festival 2019: οι ομάδες και το διαγωνιστικό πρόγραμμα

Ο θεατής γίνεται κριτής στο Bob Theatre Festival που έχει φιλοξενήσει πολλές δυνατές ομάδες που πρωταγωνιστούν πλέον στο ελληνικό θέατρο. 

Scratch Night 2019: οι ΕΠΙΛΕΚΤΟΙ σε περιμένουν! 14 νεανικές θεατρικές ομάδες: Θα παρουσιάσουν -ειδικά για εσένα- 15’ από την παράστασή τους και ζητούν την ψήφο σου!

1ος προκριματικός: Πέμπτη 13 Ιουνίου @ 18:30
2ος προκριματικός: Παρασκευή 14 Ιουνίου @ 18:30
Τελικός: Κυριακή 16 Ιουνίου @ 18:00

Σε κάθε προκριματικό θα διαγωνιστούν 7 ομάδες. Το κοινό και η επιτροπή του φεστιβάλ θα αναδείξουν την καλύτερη και το Scratch της θα παιχτεί, ως ολοκληρωμένη παράσταση, σε Αθηναϊκό θέατρο την ερχόμενη σεζόν! 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η νικήτρια ομάδα κερδίζει έπαθλο 1.000€ καθώς και ένα πλήρες mentoring σε θέματα παραγωγής, δραματουργίας κλπ ώστε να εξελίξει το Scratch της σε ολοκληρωμένη παράσταση.

Ο 10ος Διαγωνισμός Scratch Night 2019 πραγματοποιείται με την χορηγία του Μηλοκλέφτη. 

Αναλυτικά, το πρόγραμμα:

1ος Προκριματικός
Πέμπτη 13 Ιουνίου @ 18:30
1) 2 και κάτι χρόνια επιτυχίες – ΝαιΚουλΈκλεισε
2) Hyperspace ή αλλιώς… – bpm (beats per minute)
3) Από Φόβο – ROOT
4) Garage: Μία αληθινή ιστορία –ΟμΕΝ
5) Ο Μονόλογος του Νinja – Ωριμάζω
6) Το Σημάδι –Βλάσης Χρυσικόπουλος
7) Detach the touch –May Be A Company

2ος Προκριματικός
Παρασκευή 14 Ιουνίου @ 18.30

1) Το ημερολόγιο του Αζόρ –Beetroots
2) Εσύ, εγώ και οι σκέψεις μας –Uni Arts
3) Ενός λεπτού σιγή – Λαμπρινή Γκόλια
4) Εύφλεκτες ύλες –Pueblo
5) On TimeΝΑΙ ΚΑΙ
6) Αφρική ή Πώς να φυτέψετε τον νεκρό αδερφό σας –Tettix
7) ΘΑ ΠΑΙΞΩ Αντιγόνη – CYCLOPE

Οι παραστάσεις

2 και κάτι χρόνια επιτυχίες
ΝαίΚούλΈκλεισε

Η παράσταση αυτή είναι μια stand up comedy παράσταση, όπου μέσα σε 15 λεπτά θα ακουστούν τόσα αστεία που το κοινό θα φύγει ζαλισμένο, ή και όχι. Με τρελές ιστορίες, απίστευτα λογοπαίγνια, προσωπικά προβλήματα και τεράστιες μύτες, οι ΝαίΚούλΈκλεισε θα φροντίσουν οι θεατές να περάσουν μια αξέχαστη βραδ…. 15λεπτο. Μέσα από χρόνια εμπειρίας, γεμάτα θέατρα και μπαρ, οι ΝαίΚούλΈκλεισε, εκτός από 4 μοναδικά, αξέχαστα, φανταστικά 5λεπτα κείμενα, έχουν μάθει να είναι ταπεινοί και μετριόφρονες, παρόλο που είναι τέλειοι και απίστευτοι. Σας περιμένουν όλους! Εντάξει όχι οοοολους αλλά αρκετούς.
ΠαίζουνΓκιζώρης Σπύρος, Μπότσας Δημήτρης, Πρέκας Μιχάλης 


Hyperspace ή αλλιώς…
bpm (beats per minute)

Το θέμα της παράστασής μας είναι η διαδικασία ενηλικίωσης τεσσάρων ανθρώπων μέσα από την αναίρεση και τον επαναπροσδιορισμό εννοιών όπως η πατρίδα, η οικογένεια, ο έρωτας, η ζωή.  Η ιδέα για το “Hyperspace ή αλλιώς…” προέκυψε από την καθημερινότητά μας. Το έργο τοποθετείται στο σήμερα και εκτυλίσσεται ανάμεσα στην Αθήνα και σε μία πόλη της Γερμανίας. Δύο νέα ζευγάρια, παίζουν παράλληλα, οι διάλογοι – όπως και οι ζωές τους – μπλέκονται μεταξύ τους και δημιουργούν μία ενιαία ιστορία, στο Hyperspace. Hyperspace, λοιπόν, όπως ο χώρος που κατοικούμε – κάπου στο ενδιάμεσο – των πόλεων, των σχέσεων, του διαδικτύου και της πραγματικής ζωής.

Σκηνοθεσία, Μουσική Επιμέλεια Βασίλης Αουάντ
Κείμενο, Σκηνοθετική Επιμέλεια Δανάη Λιοδάκη
Παίζουν Αντώνης Χρήστου, Δάφνη Λαζαροπούλου, Γιώργος Κυριαζόπουλος, Παναγιώτα Παπαδημητρίου


Από Φόβο
ROOT

Δύο παράλληλες ζωές. Δύο κορίτσια που μεγαλώνουν σε διαφορετικούς
πολιτισμούς. Η μία σε μια χώρα του Δυτικού κόσμου και η άλλη της
Μέσης Ανατολής. Παράλληλα μας συστήνονται ενώ τα χρόνια περνούν
από παιδιά σε ενήλικες. Στο παιδικό τους γεμάτο φαντασία μυαλό
δημιουργείται ένας ισχυρός δεσμός. Ανταλλάσσουν γράμματα που δεν
φτάνουν ποτέ στον προορισμό τους.. Γράμματα προς έναν άλλο
“πλανήτη” τόσο μακρινό, τόσο διαφορετικό μα και τόσο όμοιο ως προς
το κυρίαρχο και καταλυτικό συναίσθημα του Φόβου που καλλιεργείται
σταδιακά και στοχευμένα από εξωγενείς παράγοντες και τραγικά
συνηθίζεται. Πώς θα κατέληγε μία απρόσμενη συνάντηση των δύο;

Ιδέα/Πρωτότυπο κείμενο Φαίη Βάκρινου (ακούγεται απόσπασμα
από το βιβλίο “Η μόνη επανάσταση Στη σιγή του νου” – Κρισναμούρτι
και από το μυθιστόρημα “Το Δωμάτιο”- Έμα Ντόναχιου)
Σκηνοθεσία ROOT Μαρίνα Μπασέτα, Φαίη Βάκρινου)
Παίζουν Μαρίνα Μπασέτα, Φαίη Βάκρινου
Χορεύτρια επί σκηνής Χαρά Βάκρινου
Τρίτο Πρόσωπο (voice over) Ηλίας Αλεξάνδρου
Επιμελεια Κίνησης Χαρά Βάκρινου
Επιμέλεια Φωτισμού Γιώργος Μπούχρας
Ενδυματολόγος Μαριάνα Παναγιωτονάκου
Επιμέλεια μαλλιών-μακιγιάζ Γιώργος Μπασέτας
Διδασκαλία Αραβικής γλώσσας Christos-Roushdi Jaafar
Μουσική Επιμέλεια Φαίη Βάκρινου
Ευχαριστούμε θερμά τον φωτογράφο Στέφανο Παπαζαπραΐδη για την
πολύτιμη βοήθειά του

Garage: Μία αληθινή ιστορία
ΟμΕΝ

Φοβάστε το χρόνο;
Η μαμά πέθανε τρία λεπτά αφού γέννησε τον μικρό.
Η μαμά ΤΗΣ πέθανε σήμερα και θα πάμε στη κηδεία μήπως τη συναντήσουμε.
Είναι εφτά χρόνια που έφυγε για την πρωτεύουσα.
Εκείνη πέτυχε.
Εμείς όχι.
Τρία “χαμένα κορμιά”, που έλεγε ο πατέρας, τρεις άχρηστοι, τρεις….
Ο Πατέρας έφυγε πριν δύο χρόνια.
Τρία λεπτά αφού οι μπάτσοι άφηναν τον μεγάλο.
Εκείνη έφυγε τρία λεπτά αφού την φίλησε ο μεσαίος
Είναι περιέργο να τον λέμε έτσι.
Εκείνη θα έρθει να μας συναντήσει τρεις ώρες αφού γυρίσουμε από την κηδεία.
Το αυτοκίνητο θα την χτύπησει σε εβδομηνταδύο κλάσματα του δευτερολέπτου.
Ο μεγάλος θα πάρει, πέντε λεπτά μετά, το όπλο στα χέρια του.
Ο μικρός για τέσσερα λεπτά δεν θα παραδέχεται ότι φτιάχνει μηχανή του χρόνου
Για δύο δευτερόλεπτα σκέφτηκες αυτό που διάβασες.
Σήκωσες τα φρύδια.
Δεν σου άρεσε .
Πατώντας το κουμπί δεν υπάρχει εκείνη, αλλά εκείνες.
Ούτε εμείς. 
Αλλά εμείς,
φυλακισμένοι στο γκαράζ,
χωρίς χρόνο,
χώρο.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Παίζουν Πάρης Αλεξανδρόπουλος, Αντώνης Γιαννακός, Γιάννης Μάνθος, Εριέττα Μανούρη
Μουσική Κων/νος Χίνης
Σκηνογράφος – Κατασκευή Σκηνικών Ευάγγελος-Ραφαήλ Χλωρός


Ο Μονόλογος του Νinja
Ωριμάζω

Στην προσπάθεια του ο άνθρωπος  για να ανακαλύψει την αληθινή αγάπη και να τη διατηρήσει χρειάζεται να έχει υπομονή. Ο μονόλογος του Νinja είναι ένα σύντομο ταξίδι ενός νέου ανθρώπου που σκοπό έχει να κερδίσει ξανά την χαμένη του αγάπη… μια κοπέλα Samurai. Σ αυτό το ταξίδι συναντά διάφορες προσωπικότητες, παίρνει μηνύματα και μαθήματα για το τι είναι η αγάπη. Ο μαχητής Ninja στα Ιαπωνικά είναι “ο άνθρωπος της υπομονής”.

Κείμενο Μάνος Ζερβάκης
Σκηνοθεσία Θοδωρής Βουρνάς
Sound Design Γιώργος Αντωνίου
Παίζει Eυθύμης Γεωργόπουλος


Το Σημάδι
Βλάσης Χρυσικόπουλος
Πρόκειται για την ιστορία της Ανέτ, μιας τσιγγάνας. Έρχεται η ίδια να εξιστορήσει τη ζωή της, από την μικρή ηλικία μέχρι το εδώ και τώρα. Έχει κάτι πάνω της για το οποίο ντρέπεται. Είναι μικρό αλλά είναι τεράστιο. Είναι παλιό αλλά υπάρχει ακόμα, ζωντανό. Το κρύβει αλλά φαίνεται. Γεννήθηκε στο Θαλάσσιο Μικρό Πουθενά. Μεγάλωσε με Δράκους της Λάσπης. Οι δράκοι της λάσπης δύσκολα φεύγουν απ’ το Θαλάσσιο Μικρό Πουθενά. Η Ανέτ, όμως, βρίσκει το κουράγιο να φύγει από τη λάσπη στην οποία γεννήθηκε για ένα καλύτερο μέλλον. Πήγε στη Χώρα του Τσιμέντου. Εκεί δε χωράνε λερωμένες πριγκίπισσες. Το τσιμέντο είναι αγνό, καθαρό, της μόδας. Δε θέλει θαλάσσια δρακόπουλα παρά μόνο τσιμεντένιους ανθρώπους. Αλλά ποιος ξέρει για τη λάσπη αφού την κρύβει τόσο καλά;
Το έργο έχει παράλληλες σφήνες – προβληματισμούς σχετικούς με την κουλτούρα του υπερκαταναλωτισμού, τη θέση της γυναίκας στην ελληνική κοινωνία, τον αναλφαβητισμό στους τσιγγάνους αλλά και άλλους πιο φιλοσοφικούς στοχασμούς πάνω στην ανθρώπινη ψυχοσύνθεση.

Πρωτότυπο Κείμενο Βλάσης Χρυσικόπουλος
Παίζει Φωτεινή Μποστανίτη
Τρέιλερ, Video Art, Φωτογραφίες Αιμίλιος Βελία


Detach the touch
May Be A Company

Μια παράσταση για τους αποχωρισμούς. Βιώματα και συναισθήματα που όλοι αναγνωρίζουμε στους γύρω μας και μέσα μας. Το σώμα που κάτι χάνει και κάτι περιμένει. Η επανάληψη των αποχωρισμών – Όσες φορές κι αν συμβεί, ποτέ δεν τελειώνει. Κάθε συνάντηση κρύβει έναν αποχωρισμό και κάθε αποχωρισμός, για να υπάρξει, έχει προηγηθεί συνάντηση. Μια αναπόφευκτη επανάληψη που δεν μπορούμε να σταματήσουμε, γιατι χωρίς αποχωρισμούς δεν έχουμε συναντήσεις και χωρίς συναντήσεις δεν μπορούμε να επιβιώσουμε.

Σκηνοθεσία Inigo Garcia Canero, Χριστίνα Πετρολέκα
Παίζουν Inigo Garcia Canero, Χριστίνα Πετρολέκα
Σχεδιασμός Φώτισμων, Βοηθός σκηνοθέτη Γιάννης Καρράς


ΘΑ ΠΑΙΞΩ Αντιγόνη
CYCLOPE

Βασιζόμαστε στην τραγωδία “Αντιγόνη” του Σοφοκλή, όπου ένας άνδρας χρίζεται βασιλιάς κι έρχεται αντιμέτωπος με το ηθικό και το δίκαιο. Με πρωταγωνιστή έναν κλόουν, το έργο μας επιδιώκει να φωτίσει το παράλογο της φύσης των κανόνων και του ανθρώπινου εγωϊσμού. Η κόκκινη μύτη του επεμβαίνει με τρόπο παιδικό, καυστικό, κωμικό και τραγικό μαζί. Η αφήγηση ολοκληρώνεται με τη ζωντανή μουσική, την πλαστική τέχνη, το βίντεο και το φως.                            
Πρόταση: Ο κλόουν μάς είπε: “ΘΑ ΠΑΙΞΩ Αντιγόνη”, θέλοντας να σχολιάσει το κωμικοτραγικό στοιχείο της σύγχρονης ελληνικής πραγματικότητας, ώστε να καταφέρουμε ν’ αντιμετωπίζουμε τη στενοχώρια γύρω μας με το γέλιο.

Σκηνοθεσία – Δραματουργία Παναγιώτης Κουφός, Μαρία Μενεγάκη
Κείμενα Σοφοκλής και Μαρία Μενεγάκη
Διεύθυνση Κλόουν Lea Collonge
Βίντεο Γιώργος Κουφός
Πρωτότυπη Μουσική Γιώργος Μενεγάκης
Art Direction Παναγιώτης Κουφός
Σκηνογραφία Faar Studio
Κλόουν Μαρία Μενεγάκη


To Ημερολόγιο του Αζόρ
Beetroots

Η ζωή ενός σκύλου δεν είναι εύκολη. Πρέπει να κάνω ό,τι μου λένε χωρίς να αντιδρώ. Πρέπει να γαβγίζω στους ξένους, να τρώω ό,τι μου βάζουν και να δείχνω ευχαριστημένος. Πρέπει να με μαλώνουν και να είμαι ευχαριστημένος. Δεν μ’ αρέσει πολύ αυτό, αλλά είμαι ευχαριστημένος.
Το έργο αποτελείται από τις 11 πιο σημαντικές μέρες του Ραμόν, ενός παιδιού από το Μπαγκλαντέζ. Ο Ραμόν αναζητά την αποδοχή. Αλλάζει για αυτήν, τραυματίζεται γι’ αυτήν και σκοτώνει γι’ αυτήν. Ένα έργο που αναζητά τις μορφές βίας, όχι τόσο τις φανερές, όσο τις αόρατες, αυτές που ασκούμε στους άλλους, σκοπεύοντας τον εαυτό μας.

Σκηνοθεσία/Συγγραφή Καλλιόπη Μανδρέκα
Βοηθός Σκηνοθέτη Χριστίνα Χριστοφόρου
Μουσικός Στέφανος Φίλος
Επιμέλεια Κίνησης Πάρης Μαντόπουλος
Σκηνικά, φωτισμοί Χρήστος Μπαλαγιάννης
Ενδυματολόγος Δώρα Σουμαλεύρη
Video/Φωτογραφίες Άρης Αγάθος, Αντώνης Βελληνδράς
Επικοινωνία/PR Γιώτα Δημητριάδη
Παίζουν Άρτεμις Δούρου, Φίλιππος Παπαχριστοδούλου, Καλλιόπη Μανδρέκα, Στέφανος Φίλος


Εσύ, εγώ και οι σκέψεις μας
Uni Arts

Ένας άντρας, μετά το χωρισμό του από μια γυναίκα, ξεκινά να διαβάζει την μεταξύ τους αλληλογραφία στο κινητό του τηλέφωνο. Παράλληλα, τρεις παρουσίες διεισδύουν και αντιπαρατίθενται σαρκαστικά στη φαινομενικότητα της ύπαρξής του, ψεκάζοντας τον με ένα μυστηριώδες υλικό. Όμως ο ήρωάς μας αδρανεί σαν ουράνιο σώμα που διανύει τη δική του ανεξάρτητη τροχιά στο χωροχρόνο.
Η ομάδα Uni-Arts παρουσιάζει το δικό της πρωτότυπο θεατρικό έργο in progress το οποίο βασίζεται στον αυτοσχεδιασμό μέσω του μέλους, του σώματος και της φωνής και την διττή έρευνα πάνω στο σύγχρονο ήχο (sound landscapes), τη διαρκή του αλληλεπίδραση και επικοινωνία με τον κλασικό ήχο (στις συνθέσεις χρησιμοποιούνται και tapes – προ-ηχογραφημένοι ήχοι) και τον απεγκλωβισμό του ηθοποιού από το φόβο του «τίποτα».

ΠαίζουνΕιρήνη Σγουρίδου, Justine Goussot, Παναγιώτης Αθανασόπουλος, Απόστολος Πελεκάνος

Ενός λεπτού σιγή
Λαμπρινή Γκόλια

Ένα έργο αφιερωμένο στη ζωή και στην φθαρτή της φύση. 
Μία ποιητική συνάντηση δυο ηρώων. 
Η Ζωή και ο Θάνατος.
Ένας διάλογος μεταξύ τους. 
Μία διαμάχη. 
Ένας έρωτας. 
Θάνατος – Χρειάζεσαι έναν θάνατο για να ζήσεις σαν άνθρωπος.
Ζωή – Χρειάζεται ομορφιά ο άνθρωπος να ζήσει.
Μία παράσταση που συνδιαλέγεται με τον ρεαλισμό και την ποίηση, το θέατρο, με την μουσική και τον χορό.
Σε πρωτότυπο κείμενο του Ιωάννη Παπαναγιώτου (Καθώς υπάρχει και μια αναφορά στο ποίημα του Ντίνου Χριστιανόπουλου ”Ενός λεπτού σιγή”) 

Παίζουν Ελένη Λύρα (Ηθοποιός), Κώστας Λωλός (Μουσικός), Λαμπρινή Γκόλια (Χορεύτρια)
Κείμενο Ιωάννης Παπαναγιώτου
Σύλληψη Λαμπρινή Γκόλια


Ευφλεκτές ύλες
Pueblo

Το έργο εξετάζει τις ζωές, τα όνειρα και τα μοτίβα συμπεριφοράς μιας ομάδας ανθρώπων που δρουν στο περιθώριο. Γαλουχημένοι σε ακραίες κοινωνικές συνθήκες, υπό τρομερή πίεση, όταν βρεθούν τυχαία στον ίδιο χώρο αντιδρούν σαν ψάρια μονομάχοι.
Σε μια συντηρητική πόλη κάπου στα Ανατολικά Βαλκάνια, ένας κλέφτης παραβιάζει ένα σπίτι. Σύντομα καταλαβαίνει πώς έχει μπει σε λάθος διαμέρισμα. Όταν οι δύο ένοικοι του διαμερίσματος επιστρέφουν ο κλέφτης εγκλωβίζεται για τα καλά. Τα πράγματα γίνονται χειρότερα όταν εμφανίζεται ο Ξυλοπόδαρος, ο στενός συνεργάτης των ενοίκων. Βρίσκεται πλέον αντιμέτωπος με το χρόνο και 2 κιλά σπιτικά εκρηκτικά. 

Κείμενο/Σκηνοθεσία Χάρης Χούτας
Ήχος/Φώτα Κωνσταντίνος Σαρτζής
Παίζουν Βασίλης Σεφεριάδης Πέττας, Γιούλη Λιτσαρδάκη, Ειρήνη Καρπούζη, Χάρης Χούτας


On Time
ΝΑΙ ΚΑΙ
– Αν ο χρόνος είναι ένα ανθρώπινο κατασκεύασμα και αν τα δευτερόλεπτα, τα λεπτά και οι ώρες είναι μία μονάδα μέτρησης που έχουμε συμφωνήσει και αποδεχτεί όλοι, τότε γιατί δεν μπορούμε μία φορά να είμαστε όλοι συνεπείς; 
– Εγώ δεν αργώ πάντα, σήμερα έτυχε.
– Άρα, αν κάθε φορά που με στήνεις είναι θέμα τύχης, τότε πρέπει να είμαι ο πιο τυχερός άνθρωπος του κόσμου!
Ένας αιώνιος διάλογος που δεν θα αλλάξει ποτέ. Ή μήπως ήρθε η ώρα να αλλάξει;

Σκηνοθεσία Παραδείσης Μάριος
Επιμέλεια Κίνησης, Χορογραφίες Τσαρτσαφλή Ελένη
Παίζουν Κουτσαυτάκη Κωνσταντίνα, Λιναρδάτου Κωνσταντίνα, Μαρίνης Αργύρης, Παραδείσης Μάριος, Τσαρτσαφλή Ελένη


Αφρική ή Πώς να φυτέψετε το νεκρό αδελφό σας
Tettix

Αφρική: Στη σύγχρονη Θήβα, η κατάρα του Διονύσου χτυπά άλλη μια οικογένεια. Δύο αδελφές συναντιούνται μετά από χρόνια για την κηδεία του αδελφού τους. Μόνο που αυτή η κηδεία δεν πρέπει να γίνει…
Ή
Πώς να φυτέψετε το νεκρό αδελφό σας: Ξέρετε τι είναι τα μπαομπάμπ; Πίνετε smoothies; Πιστεύετε ότι η σωτηρία της ψυχής είναι πολύ μεγάλο πράγμα; Είχατε ποτέ κάποια ΜΘΕ (μεταθανάτια εμπειρία); Τα χρυσόψαρα για εσάς είναι απλά ψάρια; Μπερδευτήκατε; Δεν πειράζει. Τα πράγματα δεν καταλήγουν πάντα κάπου ή όχι εκεί που περιμένουμε ή επιθυμούμε να καταλήξουν. Το μόνο σίγουρο είναι ότι όλοι καταλήγουμε στο χώμα. Ή και όχι…

Κείμενο-Σκηνοθεσία-Ερμηνεία Κατερίνα Αγγελίτσα, Αγγελική Γρηγοροπούλου, Ίρις Κατσούλα
Επιμέλεια Κίνησης Έλιο Φοίβος Μπέικο
Σκηνικό Εύα Τρουπιώτη
Voice Over Αλέξανδρος Σιάτρας