Κριτική: Η ανατρεπτική «Ποντικοπαγίδα» της Άγκαθα Κρίστι στον Νέο Ακάδημο

Η Κίρκη Καραλή μελετά το έργο με κάθε λεπτομέρεια και στήνει μία παράσταση με ποιότητα, σταθερότητα και έντονη θεατρικότητα.

Η Happy Productions παρουσιάζει για 2η χρονιά στον Νέο Ακάδημο, σε μια μεγάλη παραγωγή με 8 σημαντικούς πρωταγωνιστές του θεάτρου, το θρυλικό έργο μυστηρίου της  Άγκαθα Κρίστι «Ποντικοπαγίδα» («The Mousetrap»), το μακροβιότερο έργο στην ιστορία του παγκόσμιου θεάτρου, που παίζεται συνεχώς στο West End από τo 1952 έως σήμερα.

Η αρχική του εκδοχή, το 1947, ήταν ραδιοφωνική, βασισμένη στο αδημοσίευτο, τότε, διήγημα της Αγκάθα Κρίστι με τίτλο «Τρία τυφλά ποντίκια». Τον τίτλο «Ποντικοπαγίδα» τον εμπνεύστηκε από το θεατρικό έργο που στήνει ο Άμλετ στο ομώνυμο έργο του Σαίξπηρ, για να συλλάβει την ενοχή της μητέρας και του πατριού του. Στήνει, δηλαδή, ένα θέατρο μέσα στο θέατρο, υιοθετώντας μια αλλοπρόσαλλη συμπεριφορά, προκειμένου να μπερδέψει τους ενόχους και να φέρει στο φως την αλήθεια. Κι αυτή η έμπνευση της Αγκάθα δεν είναι καθόλου τυχαία…

Η υπόθεση του έργου εκτυλίσσεται σε μια απομονωμένη πανσιόν μιας επαρχίας, την ώρα που το χιόνι πέφτει πυκνό. Οκτώ ήρωες, που όλοι τους κρύβουν ένα μυστικό, βρίσκονται αντιμέτωποι με σκληρές αλήθειες και επικίνδυνα ψέματα. Ο φόβος τους κυκλώνει και ένας δολοφόνος βρίσκεται ανάμεσά τους. Μια ιστορία εκδίκησης με μεγάλές ανατροπές, έξυπνα τεχνάσματα και μια ποντικοπαγίδα που περιμένει το επόμενο θύμα της!

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Κίρκη Καραλή αναλαμβάνει την σκηνοθεσία και δραματουργική επεξεργασία του κειμένου. Μελετά το έργο με κάθε λεπτομέρεια και στήνει μία παράσταση με ποιότητα, σταθερότητα και έντονη θεατρικότητα. Φέρνει το τότε στο σήμερα, με έναν αριστοτεχνικό τρόπο. Εκμεταλλεύεται κάθε μέρος της θεατρικής σκηνής και δίνει «ζωή και ουσία» σε κάθε ρόλο του έργου. 

Οι 8 πρωταγωνιστές της παράστασης είναι τόσο διαφορετικοί μεταξύ τους, πράγμα που δημιουργεί στο έργο μυστήριο αλλά και μεγάλο ενδιαφέρον. Ο τρόπος με τον οποίο συστήνονται οι ηθοποιοί πάνω στη σκηνή, στην αρχή της παράστασης, προκαλεί ερωτήματα, που στην πορεία λύνονται.

Η Τζένη Μπότση εναρμονίζεται πλήρως με τον ρόλο της, ενώ οι στιγμές που έχει με τον «σύζυγό» της επί σκηνής Μιχάλη Λεβεντογιάννη είναι οι καλύτερες τους. Έντονη στιχομυθία και άψογες εναλλαγές ρόλων. Και ο ίδιος ο Λεβεντογιάννης με άνεση στη σκηνή, ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις του ρόλου του. 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Στις αντίστοιχες απαιτήσεις όμως ανταποκρίνονται και οι ηθοποιοί Νίκος Πολυδερόπουλος και Σήφης Πολυζωίδης. Ο πρώτος με έντονα τα χιουμοριστικά στοιχεία αλλά και την ξενική προφορά (ένεκα του ρόλου του) προκαλεί μία μοναδική οικειότητα στο κοινό, ενώ ο δεύτερος, με τον μεστό του λόγο και το αυστηρό του στυλ κερδίζει τις εντυπώσεις. 

Μία κατηγορία από μόνος του είναι ο ηθοποιός Χάρης Τζωρτζάκης. Ο ακούραστος Χάρης, που από την στιγμή που ανεβαίνει στη σκηνή και σχεδόν μέχρι το τέλους του έργου, δε σταματά να ελίσσεται αψόγως και να κρατά μία ισορροπία μεταξύ των σκηνών του, χωρίς να κουράζει. 

Ο Στάθης Σταμουλακάτος επίσης, κάνει μία πολύ αξιοπρεπή εμφάνιση καθώς έχει μία έντονη και ενδιαφέρουσα παρουσία στη σκηνή. 

Η  παρουσία της Βαλέριας Κουρούπη προσθέτει ακόμη περισσότερο ενδιαφέρον, καθώς η ίδια έχει έναν τρόπο να παρασύρει το φιλοθεάμον κοινό με τις υποκριτικές της ικανότητες. Εξίσου καλή, τόσο στις κωμικές, όσο και στις δραματικές στιγμές της.

Κι αφήνω για το τέλος την κυρία Ράνια Οικονομίδου η οποία παραδίδει μαθήματα υποκριτικής πάνω στη σκηνή. Άνετη, κομψή, με μπρίο, χιούμορ και αυστηρές κινήσεις, αξίζει  επάξια τον σεβασμό   μας. 

Το όλο μυστηριακό κλίμα, ο χώρος και ο χρόνος τοποθέτησης, αλλά και οι ερμηνείες των ηθοποιών με κάνουν να σας προτείνω να δείτε αυτή την παράσταση.  Μόνο θα σας ζητήσω μία χάρη. Αφού την δείτε, μην αποκαλύψετε το τέλος σε κανέναν. Θα καταλάβετε το γιατί…


Νέος Ακάδημος
Παραστάσεις Δευτέρα 19:00, Τρίτη 20:00, Τετάρτη 18:00, Σάββατο 18:00, Κυριακή 20:30
Πληροφορίες για την παράσταση εδώ.