Κριτική / Μια ιδιαίτερη οικογένεια (Una especie de familia)

Σκηνοθεσία: Ντιέγκο Λέρμαν Σενάριο: Ντιέγκο Λέρμαν
Πρωταγωνιστούν: Μπάρμπαρα Λένι, Ντάνιελ Αραόζ, Κλαούντιο Τολκασίρ, Γιανίνα Αβίλα, Πάουλα Κοέν
Παραγωγή: Αργεντινή Διάρκεια: 95’ Διανομή: WEIRD WAVE
Ημερομηνία Εξόδου: 2 Μαΐου 2019
Διακρίσεις: Βραβείο Καλύτερου Σεναρίου (Φεστιβάλ San Sebastian) Υποψηφιότητα για Καλύτερη Ταινία (San Sebastian)
Βαθμολογία: 4/5

Η Μαλένα, μια επιτυχημένη γιατρός, δέχεται ένα τηλεφώνημα που θα της αλλάξει τη ζωή. Το μωρό που έχει κανονίσει να υιοθετήσει πρόκειται να γεννηθεί. Όταν, όμως, το μωρό γεννιέται και εκείνη πηγαίνει να το πάρει από την παρένθετη μητέρα, η Μαλένα βρίσκεται μπροστά σε μια πολύ δυσάρεστη έκπληξη. Οι βιολογικοί γονείς του μωρού την εκβιάζουν. Η Μαλένα θα ξεκινήσει έναν αβέβαιο αγώνα γεμάτο ηθικά και νομικά διλήμματα. Πόσο μακριά μπορεί να φτάσει για να πάρει αυτό που θέλει; Ο Ντιέγκο Λέρμαν, ένας από τους πιο σπουδαίους σκηνοθέτες του Αργεντίνικου κινηματογράφου, σκηνοθετεί την πέμπτη μεγάλου μήκους ταινία του.

Η πρωταγωνίστρια της ταινίας, Μπάρμπαρα Λένι, βραβευμένη με Γκόγια Ερμηνείας για τον ρόλο της στην ταινία «Magical Girl», προσεγγίζει εύστοχα και με ιδιαίτερη ευαισθησία τη γυναικεία ψυχοσύνθεση μιας ανάδοχης μητέρας. Πολύ καλή εμφάνιση έχει και η πρωτοεμφανιζόμενη ερασιτέχνης ηθοποιός, Γιανίνα Αβίλα.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πρόκειται για μια «Road movie». Η οδύσσεια μιας γυναίκας που μπαίνει σε μια περιπέτεια προκειμένου να μπορέσει να κρατήσει στην αγκαλιά της το μωρό της. Ο χαρακτήρας της Μαλένα είναι τόσο αξιολάτρευτος και οικείος όσο και σκοτεινός. Ταξικά ζητήματα, φτώχεια και μια καλοστημένη «φάμπρικα» παράνομων υιοθεσιών, που εκμεταλλεύεται τον πόνο των ανθρώπων. Δύο ταχύτητες ανθρώπων. Εκείνοι, που δεν μπορούν να ζήσουν τα παιδιά τους και εκείνοι, που είναι διατεθειμένοι να κάνουν τα πάντα για να κρατήσουν στα χέρια τους ένα παιδί. Πάνω απ’ όλα ένα σύστημα που ξέρει να χειραγωγεί και να επιβιώνει μέσα από τον ανθρώπινο πόνο. Σε όλη την διάρκεια της ταινίας υπάρχει η ατμόσφαιρα ελληνικής αρχαίας τραγωδίας. Έντονες σκηνές, πολύ ζωντανές που ξαφνικά αποκτούν μια άλλη διάσταση καθώς εισβάλει στην πλοκή από το πουθενά κάποιος «Από Μηχανής Θεός» και αλλάζει τα δεδομένα. Η σκηνή όπου η Μπάρμπαρα Λένι κρατάει το μωρό στα χέρια της και του μιλά, είναι ένας θρήνος. Μια σύγχρονη Ανδρομάχη…

Ο Ντιέγκο Λέρμαν σκηνοθετεί ένα ταξίδι, μια περιήγηση στο περίπλοκο και όχι και τόσο αθώο, σύστημα υιοθεσίας. Παράλληλα σκιαγραφεί ένα πολύ τρυφερό έργο γυναικείας ανατομίας.

Extras

Για τις ανάγκες της ταινίας ο δημιουργός επί ένα χρόνο έκανε συστηματική έρευνα αναφορικά με το κύκλωμα παράνομων υιοθεσιών. Συνομίλησε με γιατρούς, νοσοκόμες, αστυνομικούς, αλλά και γυναίκες που είχαν πουλήσει τους γιους ή τις κόρες τους. Το ζητούμενο για τον Λέρμαν δεν ήταν μια ταινία «καταγγελία», αλλά μια ανίχνευση των εσωτερικών ηθικών συναισθηματικών και νοητικών διεργασιών που απαιτούνται προκειμένου κάνεις να προσδιορίσει τα όρια του. Σε ποια διλήμματα δίνει αληθείς ή ψευδείς απαντήσεις ώστε να δικαιολογήσει τις όποιες θεμιτές ή αθέμιτες επιλογές του…

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ