Κριτική: «Το κορίτσι με το βραχιόλι» / Ο Στεφάν Ντεμουστιέ “επαναδομεί” το δικαστικό δράμα “Acusada” (και τα καταφέρνει καλύτερα από τον προκάτοχο του!)

Η δεκαεπτάχρονη Λιζ, συλλαμβάνεται μετά τον τραγικό θάνατο της καλύτερης φίλης της. Οι υποψίες για την ενοχή της είναι βάσιμες και οι δυο οικογένειες συγκλονίζονται από τα γεγονότα, που αποκαλύπτονται συνεχώς. ‘Οταν η Λιζ αρχίσει να συμπεριφέρεται κυνικά και επιθετικά κaτά την διάρκεια της δίκης, η στάση της θα επιβαρύνει τη θέση της. Η στιγμή της αλήθειας όμως, δεν θα αργήσει…

Ο σκηνοθέτης Στεφάν Ντεμουστιέ (“Stéphane Demoustier”) παραλαμβάνει την σκυτάλη από τον δημιουργό «Γκονζάλο Τομπάλ» (“Gonzalo Tobal”), ο οποίος λίγα μόλις χρόνια πριν στην ταινία του, «Η κατηγορούμενη» (“Acusada”), καταπιάστηκε με την αληθινή ιστορία της δίκης μιας έφηβης, που κατηγορήθηκε για την δολοφονία της καλύτερης της φίλης

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Δομεί έτσι την δικιά του, ακόμη πιο περίπλοκη εκδοχή, ενός «ανοιχτού σε ερμηνείες» δικαστικού δράματος, ονόματι «Το κορίτσι με το βραχιόλι» (“La Fille au Bracelet”)!

Με όλα τα σενάρια ανοιχτά λοιπόν,  το φιλμ του Ντεμουστιέ δεν «μας παίρνει από τα μούτρα» αλλά αντίθετα, δίνοντας  μας  μπόλικη  τροφή για σκέψη, μας διαφωτίζει για θέματα που αφορούν τον ψυχισμό των εφήβων, για τα οποία εξάλλου γνωρίζουμε ελάχιστα…

Το ζήτημα επομένως του πόσο καταστροφικά μπορούν να αποβούν τα πάθη για ένα άνθρωπο, ιδιαίτερα όταν ο ίδιος  διανύει το δύσβατο μονοπάτι της  εφηβείας του,  περιπλέκεται μέσω του περίτεχνου σεναρίου (που υπογράφει ο ίδιος ο Στεφάν Ντεμουστιέ, αποσπώντας και το γαλλικό κινηματογραφικό βραβείο Σεζάρ καλύτερου σεναρίου), στο επίκεντρο της φιλοσοφίας του οποίου βρίσκονται i) η σχετικότητα των πραγμάτων και ii)το δικαίωμα της διαφορετικής άποψης…

Συνεπώς , η επικέντρωση αυτή  στην θεματολογία  της  σχετικότητας  των ατομικών δικαιωμάτων, συστατικό που δένει  απόλυτα με το γεγονός πως στο συγκεκριμένο έργο αναπαρίσταται , εκ μέρους του σκηνοθέτη και σεναριογράφου, μια δίκη, είναι και αυτή που καθιστά το εν λόγω σενάριο πιο χειροπιαστό, κάνοντας  πολλές φορές  τον θεατή να αισθάνεται πως παρακολουθεί την εκδίκαση ενός πραγματικού εγκλήματος!

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η ιδιαίτερη επίσης παρουσία στην ταινία της πρωτοεμφανιζόμενης ηθοποιού Μελίσα Γκερς (“Melissa Guers”), η οποία μπαίνει κυριολεκτικά στο πετσί του ρόλου, εμμένοντας στην  «δεν ξέρω, δεν απαντώ» ερμηνεία της ως κατηγορουμένης, κάνει ακόμη πιο αληθινό το όλο αίσθημα του φιλμ! 

Εντείνοντας δηλαδή  το σασπένς, με την τακτική της εκκωφαντικής κυρίως  σιωπής της, η κεντρική πρωταγωνίστρια, αποτυπώνοντας άρτια την απουσία «συνειδητοποίησης»  καθ’ όλη την διάρκεια της ταινίας, της  δεινής της θέσης, δίνει ρεσιτάλ ερμηνείας , προσπαθώντας απεγνωσμένα να αποδείξει την αθωότητα της.

 Ή και να καλύψει την ενοχή της, θα μπορούσε να συμπληρώσει κάποιος…

Βαθμολογία: 4/5*

Σκηνοθεσία: Stéphane Demoustier. Σενάριο: Stéphane Demoustier, Ulises Porra, Gonzalo Tobal. Ηθοποιοί: Roschdy Zem, Chiara Mastroianni, Melissa Guers. Γλώσσα: Γαλλικά. Έγχρωμη, 95′

  • Από 12 Μαΐου 2022 στους κινηματογράφους από την Rosebud21.

Ακολουθήστε το tetragwno.gr στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης facebook, twitter και instragram για να ενημερώνεστε άμεσα για όλες τις πολιτιστικές ειδήσεις.