Άρης Μπαλής: «Δεν μπορώ να δουλέψω με πρότυπα»

Τι συμβαίνει, όταν ένας άνθρωπος βρίσκεται εκ παραδρομής στο πλατό ενός talk show; Ποιες οι αντιδράσεις και οι αμφιταλαντεύσεις ξεγυμνώνουν τη φύση του ατόμου στο μυστηριώδες και αμφιλεγόμενο ορισμό του τι εστί ζωή και ύπαρξη;

Ο Άρης Μπαλής ανήκει στη νέα γενιά ηθοποιών με δυναμική παρουσία και σημαντικές συνεργασίες στο βιογραφικό του. Σταθερός συνεργάτης του Έκτορα Λυγίζου, φέτος ξεκίνησε με φόρα πρωταγωνιστώντας στο «Τέλος του παιχνιδιού» με τον Δημήτρη Καταλειφό σε σκηνοθεσία Γιώργου Σκεύα και από αρχές Φλεβάρη κρατάει ρόλο του καλεσμένου στη παράσταση «Talk show» στο νέο κείμενο του Suyako (Βασίλη Μαγιουλιώτη), σε σκηνοθεσία Γιώργου Κουτλή.

Ο ηθοποιός μίλησε για το ρόλο του στο «Talk show» και την απόφαση του να μην ολοκληρώσει τις σπουδές του στην Αρχιτεκτονική για ακολουθήσει την υποκριτική, χωρίς ωστόσο να γνωρίζει ακριβώς τι σημαίνει για εκείνον το θέατρο. Η συνέντευξη πραγματοποιήθηκε πριν από τα τελευταία σοκαριστικά γεγονότα σε παγκόσμιο επίπεδο, γι’ αυτό και δεν γίνεται αναφορά για τις εξελίξεις.

Πως πήρατε την απόφαση να σπουδάσετε υποκριτική;
Πιθανότατα ήταν μια ανάγκη αδιαπραγμάτευτης και απροσδιόριστης ανάγκης για έκφραση σε συνδυασμό με το γεγονός ότι εν τέλει οι άλλες μου σπουδές μού φαίνονταν αρκετά τεχνοκρατικές για τα γούστα μου. Περισσότερο θα έλεγα ότι αποφάσισα να σπουδάσω υποκριτική μέσα σε μια παραζάλη ματαιότητας σχετικά με το πώς ζούμε τις ζωές μας.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Υπάρχει κάποιο μέλος της οικογένειας σας που ασχολήθηκε με τις τέχνες; Ήταν μια απόφαση που τη καλοδέχτηκαν, μια και δεν ολοκληρώσατε τις σπουδές σας στην Αρχιτεκτονική;
Κανείς από τους γονείς μου δεν ασχολιόταν με τις τέχνες. Ούτε κάποιο άλλο μέλος της οικογένειάς μου, απ’ όσο ξέρω. Ο αδερφός μου βέβαια είναι πολύ σινεφίλ και επειδή είναι και έξι χρόνια μεγαλύτερος, επηρέασε με έναν σημαντικό και σπουδαίο τρόπο την αντίληψή μου περί τέχνης και ζωής. Οι γονείς μου πάντα ήταν στηρικτικοί στον τρόπο που μας μεγάλωσαν και έτσι συνέχισαν και όταν άφησα την Αρχιτεκτονική για να σπουδάσω υποκριτική.

Τι σημαίνει για εσάς θέατρο;
Δεν ξέρω τι να απαντήσω. Δεν έχω απάντηση.

Ένας νέος ηθοποιός, όπως εσείς, μπορεί να ζήσει από τη δουλειά του;
Φυσικά και γίνεται. Θέλει, όμως, υπομονή, επιμονή, τύχη και δουλειά. Το μεγάλο ερώτημα είναι πόσο και πώς θα καταφέρεις να διαχειριστείς την γενικότερη απαξίωση των καλλιτεχνών σε αυτή την χώρα. Είναι ένα επάγγελμα, όπως τα υπόλοιπα, και ως τέτοιο θα πρέπει να αντιμετωπίζεται από όλες τις πλευρές.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Από τον παράλογο κόσμο του Σάμιουελ Μπέκετ και στο σύγχρονο σουρεαλισμό του Βασίλη Μαγουλιώτη. Τι κρατήσατε από τη συνεργασία με τον Γιώργο Σκεύα και τον Δημήτρη Καταλειφό;
Το “Τέλος του παιχνιδιού” είχαμε ξεκινήσει να το δουλεύουμε από πέρυσι και μας σταμάτησε η “δεύτερη καραντίνα”. Με τον Γιώργο Σκεύα και τον Δημήτρη Καταλειφό, αλλά και με την Βαγγελιώ Ανδρεαδάκη και τον Γιώργο Ζιόβα δουλέψαμε πολύ καιρό πάνω σε αυτό το έργο του Σάμουελ Μπέκετ. Ο Γιώργος Σκεύας έδωσε χώρο να εκφραστούμε όλοι οι ηθοποιοί και να καταθέσουμε τη σκέψη μας πάνω στο έργο κι έτσι καταφέραμε από κοινού να συγκροτήσουμε την ιστορία αυτή του Μπέκετ που αφηγούμαστε επί σκηνής. Είμαι πολύ χαρούμενος που καταφέραμε να φέρουμε εις πέρας ένα τόσο δύσκολο κείμενο με τόσο ωραίους όρους και που σε κάθε παράσταση προσπαθούμε να διατηρούμε ζωντανή τη λαχτάρα μας και την όρεξή μας για το εν λόγω κείμενο.

Με τον Έκτορα Λυγίζο έχετε μια σταθερή συνεργασία από τα πρώτα σας βήματα. Αυτό σας αποπνέει μια ασφάλεια;
Με τον Έκτορα Λυγίζο έκανα την πρώτη μου παράσταση, αμέσως όταν τελείωσα τη σχολή, τις “Βάκχες” του Ευριπίδη στο θέατρο του Νέου Κόσμου και έκτοτε έχουμε δουλέψει ακόμα πέντε φορές. Ο τρόπος του Έκτορα Λυγίζου με εμπνέει πάρα πολύ και με ενθουσιάζει σε κάθε μας συνεργασία η ελευθερία που αισθάνομαι μέσα στις δουλειές συνόλου που κάνει. Εκ των πραγμάτων σε κάθε νέα δουλειά μαζί του είναι όλο και πιο επί της ουσίας ο τρόπος που αντιλαμβάνομαι την σκέψη του γύρω από το θέατρο και αυτό είναι κάτι μαγικό.

Μιλήστε μας για το ρόλο σας και πως προέκυψε η συνεργασία με τον Γιώργο Κουτλή.
Τον Γιώργο Κουτλή τον είχα γνωρίσει μέσω του Βασίλη Μαγουλιώτη, ο οποίος είναι πολύ αγαπημένος μου φίλος και με τον οποίο έχουμε συνεργαστεί κάποιες φορές. Έχω δει τις δουλειές του Γιώργου Κουτλή και με έχει δει και ο ίδιος σε παραστάσεις, οπότε μέσω της ωραίας οδού της αλληλοεκτίμησης μού πρότεινε τον ρόλο στο εν λόγω έργο, το οποίο είχα διαβάσει ήδη από την πρώτη του γραφή και με είχε ενθουσιάσει. Ο ρόλος μου είναι “Το Θύμα”: αυτός που προσπαθεί να καταλάβει, ο καλεσμένος, ο περί του οποίου ο λόγος. Νιώθω αδιαπραγμάτευτα ευτυχής και τυχερός με αυτή τη συνεργασία.

Είχατε ένα συγκεκριμένο πρότυπο για να εντοπίσετε το ρόλο και ποιο ήταν αυτό;
Δεν μπορώ να δουλέψω με πρότυπα. Περισσότερο σκέφτομαι ποια κομμάτια δικά μου αναγνωρίζω στους ρόλους που μου ανατίθενται και πάνω εκεί προσπαθώ να χτίσω κάτι.

Ποια είναι υπόθεση του έργου;
Ένας άνθρωπος εμφανίζεται χωρίς να το περιμένει στο πλατό ενός Talk Show και αναγκάζεται να γίνει μέρος αυτού του παιχνιδιού χωρίς να καταλαβαίνει για ποιο λόγο συμβαίνουν όλα αυτά. Μέσα από αντιπερισπασμούς, στροβιλισμούς, αιωρήσεις και κατακρημνίσεις ίσως στο τέλος καταφέρει να μείνει μόνο το κουκούτσι. Είναι ένα έργο για τη ζωή και για την ύπαρξη.

Είναι ένα σχόλιο για την σημερινή τηλεοπτική πραγματικότητα; Εσείς πως το αντιλαμβάνεστε;
Όχι, δεν είναι ένα σχόλιο για την σημερινή τηλεοπτική πραγματικότητα. Αυτό είναι ένα τσόφλι για να διερευνηθούν άλλα πράγματα. Είναι ένα όχημα που χρησιμοποίησε ο Suyako (aka Βασίλης Μαγουλιώτης) για να αναρωτηθεί πάνω στο φαινόμενο της ζωής και πόσο συνθλιπτικό μπορεί να είναι για κάποιους ανθρώπους.

Παρ’ όλο που το διαδίκτυο είναι αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας μας, η τηλεόραση γιατί πιστεύετε πως έχει μεγαλύτερη επίδραση ακόμα;
Έχει μεγαλύτερη επίδραση; Δε νομίζω. Η τηλεόραση τα τελευταία χρόνια είναι όσο πιο ξεκάθαρα γίνεται ένας μηχανισμός προπαγάνδας, οπότε φαντάζομαι ότι καλύπτει μόνο αυτούς που ταυτίζονται με προσπάθειες συγκάλυψης, συσκότισης και αποπροσανατολισμού. Ας πάρουμε για παράδειγμα τη στάση που κρατήθηκε και τι αναδείχθηκε μέσα από τα social media στο metoo και τι λεγόταν και λέγεται ακόμα στα δελτία ειδήσεων.

Εσείς από ποια μέσα ενημερώνεστε;
Από κάποια ειδησεογραφικά site στο Internet.

Υπάρχουν σχέδια για το καλοκαίρι, ή είναι ακόμα νωρίς;
Υπάρχουν, αλλά δεν είναι ανακοινώσιμα ακόμα.

Info: Παραστάσεις από Δευτέρα 7 Μαρτίου 2022, και κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 21:00 στο Θέατρο Αποθήκη (Σαρρή 40, Ψυρρή, Αθήνα / Τηλέφωνο: 2103253153). Προπώληση στη viva.gr. Φωτογραφίες: Χρ. Συμεωνίδης.

Ακολουθήστε το tetragwno.gr στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης facebook, twitter και instragram για να ενημερώνεστε άμεσα για όλες τις πολιτιστικές ειδήσεις.