Κριτική: «Ο κύριος Κόλπερτ» / Μια αστυνομική κωμωδία στο Θέατρο Αργώ

Το έργο « Ο κύριος Κόλπερτ» του Νταβίντ Γκήζελμαν, ανεβαίνει στο Θέατρο Αργώ σε σκηνοθεσία Αγνής Χιώτη και μετάφραση Αλέξανδρου Κοέν

Υπόθεση: Μια βραδιά με επιτραπέζια παιχνίδια, δύο οικοδεσπότες, δύο καλεσμένους, έναν διανομέα και ένα μπαούλο! Αυτό είναι περίπου Ο ΚΥΡΙΟΣ ΚΟΛΠΕΡΤ. Ένα έργο όχι και τόσο απλό, γιατί κάποιοι θα πεθάνουν… Ποιοι θα είναι αυτοί; Να ζήσει κανείς ή να μη ζήσει; Και αν ζήσει γιατί να πρέπει άραγε να το κάνει; Η Σάρα και ο Ραλφ, προσπαθώντας να βρουν το νόημα που έχουν χάσει παίζουν ένα παιχνίδι θανάτου. Μέσα από αστείες και αμήχανες στιγμές, με πιόνια – μαριονέτες τους καλεσμένους τους Εντιτ και Μπάστιαν σκηνοθετούν μια νύχτα που καταλήγει να εξισώνει την βία με εξαγνισμό  ψυχής.

Όταν έχει χαθεί το νόημα, ακόμα και το να κάνεις έναν φόνο φαντάζει απλό και εύκολο. Ναι σωστά διαβάσατε κι αυτό ίσως νιώσετε παρακολουθώντας αυτή την παράσταση. Ή μήπως όχι;

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το έργο φαινομενικά θυμίζει μία απλή κωμωδία, αλλά στην πορεία εξελίσσεται σε μία μαύρη κωμωδία με πολλά νουάρ στοιχεία. Η Αγνή Χιώτη, ως ηθοποιός, σκηνοθέτης και σύμβουλος ψυχικής υγείας, στήνει μία παράσταση -άθλο επί σκηνής, σκιαγραφώντας χαρακτήρες που ζουν σήμερα δίπλα μας ή μέσα μας. Τοποθετεί με πολύ έξυπνο τρόπο τους ηθοποιούς, δεν αφήνει μελανά σημεία και ακολουθείται μία ροή που διεγείρει το ενδιαφέρον του θεατή. Κωμικές καταστάσεις, εναλλαγή σε έντονα δραματικές, με αστυνομικό υπόβαθρο και μετά ξανά κωμικές. Τολμηρό όσο να πεις και φαίνεται να το καταφέρνει περίφημα. 

Η Σάρα και ο Ραλφ είναι το πρώτο ζευγάρι που εμφανίζεται στη σκηνή και ξεκινά το όλο «παιχνίδι» θανάτου. Τη Σάρα υποδύεται η ηθοποιός Καλή Δάβρη που η κωμωδία με έναν τρόπο ρέει στο αίμα της. Απίστευτα δυναμική παρουσία στη σκηνή, ωραίες ατάκες και πλήρη εναρμόνιση με τον Ραλφ, τον οποίο υποδύεται ο Κυριάκος Μαρκάτος. Κερδίζει τις εντυπώσεις από την ερμηνεία του, ξεδιπλώνοντας το ταλέντο του και στην κωμωδία και στα πιο δραματικά στοιχεία της παράστασης.

Λίγο αργότερα, στη σκηνή εμφανίζονται οι καλεσμένοι τους Εντιτ και Μπάστιαν. Απολαμβάνουμε έτσι, την Ευγενία Παναγοπούλου που με σταθερότητα και ουσία ερμηνεύει έναν πολύ ηχηρό ρόλο, φέρνοντας εις πέρας ακόμη και τις πιο απαιτητικές στιγμές, ενώ εξίσου καλά ερμηνεύει τον ρόλο του και ο Θεόφιλος Μανόλογλου

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μεγάλη εντύπωση προκαλεί και ο διανομέας πίτσας, τον οποίο υποδύεται ο Σταμάτης Μπάκνης, που με έναν πολύ εφευρετικό τρόπο, επανεμφανίζεται στη σκηνή, δένει απόλυτα με την υπόλοιπη παρέα και αφήνει το ταλέντο του να παρασύρει το κοινό.

Και οι 5 ηθοποιοί φαίνεται πόσο έχουν δουλέψει για να βγει αυτή η παράσταση και πόσο πιστοί υπήρξαν στις οδηγίες της σκηνοθέτιδος Αγνής Χιώτη. Μέχρι και το τελευταίο λεπτό η παράσταση κρατάει αμείωτο το ενδιαφέρον, θυμίζοντας αστυνομικό θρίλερ. Το συγκεκριμένο κλίμα, συμπληρώνουν τα σκηνικά της Μαρίας Φιλίππου, η μουσική επιμέλεια της Αναστασίας Μανιάτη που ανεβάζει τους παλμούς σε κάποια σημεία του έργου, ενώ και οι ενδυματολογικές  επιλογές που επιμελήθηκαν οι Νικόλ Παναγιώτου και Στεφανία Λυμπεροπούλου παίζουν σημαίνοντα ρόλο. 

Σας είπα στην αρχή, ότι η παράσταση φαινομενικά θυμίζει κωμωδία, έπειτα παραπέμπει σε αστυνομικό θρίλερ, ενώ τα μηνύματα που περνάει στο κοινό αγγίζουν την κοινωνία μας όπου οι άνθρωποι μέσα από την μοναξιά μετατρέπονται σε θηρία. Πέφτοντας η αυλαία της παράστασης μου ήρθαν στο μυαλό τα λόγια του Μάνου Χατζιδάκι…: “Όταν συνηθίζεις το τέρας, αρχίζεις να του μοιάζεις.” Πόσο επίκαιρος. Πόσο επίκαιρο. Ένας θάνατος ακριβώς δίπλα μας να μη μας σοκάρει πια, αλλά να είναι φυσιολογικός. Ίσως κι αυτό να είναι μία «ανάσα» ελευθερίας; 

Βαθμολογία: 4,5

InfoΔευτέρα & Τρίτη, ώρα 21:00, στο Θέατρο Αργώ (Ελευσινίων 13-15, Αθήνα / 2105201684)Προπώληση viva.gr

Ακολουθήστε το tetragwno.gr στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης facebook, twitter και instragram για να ενημερώνεστε άμεσα για όλες τις πολιτιστικές ειδήσεις.