Κριτική / Αναζητώντας τον Χέντριξ

Σκηνοθεσία – Σενάριο: Μάριος Πιπερίδης Πρωταγωνιστούν: Βίκυ Παπαδοπούλου, Αδάμ Βουσδούκος, Φατίχ Αλ, Οζγκούρ Καραντενίζ, Γιάννης Κόκκινος, Βαλεντίνος Κόκκινος, Τόνυ Δημητρίου, Κωνσταντίνος Τσιώλης, Γεωργία Κωνσταντίνου Παραγωγή: Κύπρος, Γερμανία, Ελλάδα (2018) Διάρκεια: 93′
Βαθμολογία: 3/5

Απρόσμενα ευχάριστη και διόλου επιφανειακή κοινωνικοπολιτική σάτιρα υπό τον μανδύα κωμικής δραμεντί.

Ο Γιάννης, ένας άνεργος και εν πολλοίς αποτυχημένος μουσικός έχει κλείσει εισιτήρια για να φύγει από την Κύπρο μαζί με τον αξιαγάπητο σκύλο του, τον  Τζίμυ. Βέβαια ο τελευταίος έχει μάλλον διαφορετικά σχέδια, καθώς σε μια στιγμή απροσεξίας του ιδιοκτήτη του, διασχίζει τη Νεκρή Ζώνη και περνάει στα κατεχόμενα! Ο Γιάννης επιστρατεύει όλες τις δυνάμεις του και μετέρχεται κάθε πιθανή μέθοδο για να φέρει πίσω τον Τζίμυ, καθώς η μεταφορά ζώων από τα κατεχόμενα απαγορεύεται.

Είναι εξαιρετικά δύσκολο, χωρίς να καταφύγεις σε διδακτικές, ηθικολογικές κρίσεις, να διατυπώσεις καθαρά με κινηματογραφικά μέσα την προσωπική σου πολιτική άποψη ή γενικότερα τη θέση σου πάνω σε ένα επίκαιρο και φλέγον πολιτικό ζήτημα, αφήνοντας έτσι τον θεατή να οδηγηθεί στα οποιαδήποτε συμπεράσματα μόνος του. Ο Πιπερίδης εδώ το καταφέρνει σε πολύ ικανοποιητικό βαθμό, δίνοντας μας μια ανάλαφρη δραμεντί που συνιστά ένα βαθιά καυστικό σχόλιο πάνω στο παράλογο των σύγχρονων γεωπολιτικών αντιπαραθέσεων και την υποκρισία ή την αντίφαση που χαρακτηρίζει συχνά τους ανθρώπινους νόμους.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Παρά το γεγονός ότι η σκηνοθεσία δεν εκπλήσσει ακολουθώντας την γνωστή συνταγή της περιπέτειας-κομεντί, και το χιούμορ ή οι ανθρώπινες σχέσεις που δημιουργούνται στο πλαίσιο της ταινίας δεν πείθουν πάντοτε, μέσα από τα γεγονότα που εκτυλίσσονται, τους διαλόγους αλλά και από τις άρτιες ερμηνείες (ειδικά του τουρκόφωνου μέρους του καστ) βιώνουμε μαζί με τους κεντρικούς ήρωες τις συνέπειες του να ζεις σε μια διαρκή κατάσταση διχασμού και πόλωσης, στην οποία όλοι έχουν δίκιο και άδικο ταυτόχρονα. Το φαινομενικά απλό και ασήμαντο γεγονός της εξαφάνισης ενός σκύλου δρα ως καταλύτης και αφορμή για μια βαθιά προσωπική και πολιτική ενδοσκόπηση, καθώς οι χαρακτήρες μαζί με τον Τζίμυ αναζητούν και το πραγματικό τους σπίτι, την πραγματική τους ταυτότητα. Και η επιτυχία του σκηνοθέτη έγκειται στην ικανότητα του να μιλήσει για τα ζητήματα αυτά με όσο το δυνατόν αντικειμενικό και προσβάσιμο από το κοινό τρόπο.

Εν τέλει, μια ιδανική επιλογή για θερινό σινεμά με ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον πρώτο δείγμα γραφής από τον Μάριο Πιπερίδη.

H ταινία κάνει πρεμιέρα στις κινηματογραφικές αίθουσες την Πέμπτη 30 Μαΐου 2019.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ