Μια Μήδεια υψηλών προδιαγραφών στο Μπάγκειον!

Ο Δημήτρης Γεωργαλάς, σκηνοθετεί με απόλυτη μαεστρία και σεβασμό στην τραγωδία του Ευριπίδη, μία αρχαία τραγωδία σε κλειστό χώρο. Πράγμα δύσκολο και ριψοκίνδυνο.

Το διάσημο έργο του Ευριπίδη «Μήδεια»,  ξεκινά με την τροφό του σπιτιού, η οποία εξομολογείται στο κοινό, πως ο Ιάσονας παράτησε την Μήδεια, αφού πήρε για γυναίκα του την κόρη του βασιλιά της Κορίνθου Κρέοντα. Στη συνέχεια, έρχεται ο παιδαγωγός μαζί με τα παιδιά της Μήδειας και αποκαλύπτει πως άκουσε ότι ο Κρέοντας ετοιμάζονταν να εξορίσει την Μήδεια. Οι φωνές της απατημένης γυναίκας ακούγονται μέσα απ’ το σπίτι. Ακολουθεί η είσοδος του χορού, ο οποίος πείθει την τροφό να φέρει έξω την Μήδεια. Ενώ η Μήδεια βγαίνει, έρχεται ο Κρέων και της ζητά να φύγει από την χώρα. Εκείνη καταφέρνει να εξασφαλίσει μια μέρα ακόμα. Έπειτα έρχεται ο Ιάσονας και κατηγορεί την Μήδεια πως η ίδια είναι υπεύθυνη για τον εξορισμό της. Εκείνη διαπληκτίζεται έντονα μαζί του, ενώ αρνείται κάθε βοήθεια που της προσφέρει. Εν συνεχεία, στην σκηνή εμφανίζεται ο Αιγέας, ο οποίος δέχεται να την φιλοξενήσει στην Αθήνα. Η Μήδεια, σχεδιάζει το σχέδιο εκδίκησης της. Αφού πείσει τον Ιάσονα πως συμφωνεί με τον νέο του γάμο, στέλνει με τα παιδιά της δηλητηριασμένα δώρα για να τα φορέσει η νύφη. Ένας αγγελιοφόρος του παλατιού έρχεται έξαλλος στην σκηνή και αναγγέλει τον θάνατο της Γλαύκης και του πατέρα της Κρέοντα. Η Μήδεια σκοτώνει τα παιδιά της και δραπετεύει στην Αθήνα με το φτερωτό άρμα που της έδωσε ο πρόγονος της, Ήλιος, ενώ ο Ιάσονας μένει πίσω θρηνώντας για τον χαμό των παιδιών του.

Μία παράσταση που αγαπήθηκε, εκτιμήθηκε και χειροκροτήθηκε στο Εθνικό Θέατρο της Χάγης και στο Μπάγκειον πριν από περίπου 2 χρόνια σε σκηνοθεσία Δημήτρη Γεωργαλά, επέστρεψε ξανά από τις 23/9-31/10. 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Και καλώς επέστρεψε γιατί είναι μία παράσταση που οφείλει να δει κάθε θεατής που αγαπάει το καλό θέατρο. Ο Δημήτρης Γεωργαλάς, σκηνοθετεί με απόλυτη μαεστρία και σεβασμό στην τραγωδία του Ευριπίδη, μία αρχαία τραγωδία σε κλειστό χώρο. Πράγμα δύσκολο και ριψοκίνδυνο. Επιλέγει για τον ρόλο της Μήδειας μία άξια και ταλαντούχα ηθοποιό, την Τζούλη Σούμα. Η Μήδεια μέσα στην τραγωδία του Ευριπίδη είναι η ίδια η θεά Φύση, η οποία γίνεται Νόμος απέναντι στην ύβρι, γίνεται Νέμεσις και απαντά. Η Τζούλη Σούμα ανταποκρίνεται πλήρως σε αυτό τον απαιτητικό ρόλο, γεννά συναισθήματα και οι κραυγές της, σε συνδυασμό με την έντονη δραματικότητα της, συνθέτουν ένα τραγικό και μυσταγωγικό πνεύμα. 

Στον ρόλο του Ιάσονα, βλέπουμε τον σκηνοθέτη της παράστασης Δημήτρη Γεωργαλά να στέκεται μεστός, ειλικρινής και έντονα συναισθηματικός επί σκηνής. 

Άξιος συγχαρητηρίων είναι ο ηθοποιός Νίκος Δερτιλής στον διττό ρόλο του Κρέοντα και Αιγέα. Δύσκολο να υποδυθείς παράλληλα δύο ρόλους, αλλά ο ίδιος  λόγω του ταλέντου του, τα καταφέρνει εξαιρετικά. Όπως εξαιρετικά στέκεται, κινείται και αποδίδει τον ρόλο της επί σκηνής και η ηθοποιός Μαργαρίτα Βαρλάμου, ως Τροφός. Ενώ και ο Βασίλης Ψυλλάς ως Αγγελιαφόρος φαίνεται πόσο πιστά έχει μελετήσει τον ρόλο του.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Σε συνδυασμό με το μυσταγωγικό κλίμα του χώρου, η παράσταση κερδίζει σε ακουστική, ήχο, φώτα, σκηνοθεσία, κοστούμια και φυσικά ερμηνείες που γεμίζουν τη σκηνή και αναζοπυρώνουν τις ψυχές μας. 

Σας συστήνω ανεπιφύλαχτα να παρακολουθήσετε την συγκεκριμένη παράσταση. Έχουμε ανάγκη από καλό θέατρο!

  • Περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση ΕΔΩ.